سوالات متداول

چگونه در هزینه فریت بار صرفه جویی کنیم ؟

هزینه فریت بار به صورت هوایی ارزان ترین راه فرستادن خرده بار از یک کشور به کشور دیگر می باشد. در صورتی که راه های دیگر مانند ارسال ریلی ، زمینی ، دریایی جهت حمل خرده بار در کشور ما به صرفه اقتصاری نمی باشد از طرف دیگر ارسال بار از طریق پست یا شرکت های کوریر برای خرده بار که معمولا وزن بالاتری نسبت به مدارک و پاکت های پست دارند بسیار پرهزینه می باشند . ارسال بار از طرق جریمه اضافه بار در پای کانتر پرواز نیز به صرفه نبوده و یکی از گران ترین راه های ارسال بار به صورت هوایی می باشد. لذا همانطورکه گفته شد فریت بار جهت خرده بار مسافری و مهاجری در حمل هوایی بسیار به صرفه می باشد اما در همین راستا جهت فریت بار افراد می توانند با داشتن آگاهی در مورد نحوه انجام کار از نظر اقتصادی به نفع خود کار کرده و هزینه فریت بار را کاهش دهند.

فریت بار به صورت اقتصادی و کم هزینه

پروسه فریت بار از منزل شما شروع می شود ، اولین قدم بسته بندی بار می باشد ، سپس انتقال بار به فرودگاه و پس از آن انجام تشریفات گمرکی ، هرکسی که قصد فریت بار را داشته باشد می بایست قبل از صدور بارنامه این مراحل را طی نماید.در صورتی که تمایل به کم نمودن هزینه فریت بار ، ارسال بار ، خود را دارید می تواند این سه مرحله را شخصا انجام دهید ، یعنی پس از بسته بندی بار خود به طور صحیح ، شخصا بار خود را به فرودگاه انتقال داده و در قسمت فریت فرودگاه در دایره فریت اقدام به درخواست حمل بار خود را گمرک فرودگاه امام خمینی ارائه نمایید و پس از دریافت پته مسافری به یکی از دفاتر مراجعه نموده و بارنامه خودر ا توسط یکی از شرکت های حمل صادر نمایید در این صورت شما در هزینه های یاد شده صرفه جویی به عمل آورده و می توانید بار خود را با کمترین قیمت و با اقتصادی ترین شرایط به مقصد ارسال نمایید ، توجه داشته باشید با وجود حضور شما در فرودگاه کماکان شما مجبور به پرداخت مبالغی جهت خدمات فرودگاهی ارائه شده در قسمت فریت فرودگاه می باشید همچنین پس از ارسال بار شما به مقصد و در هنگام تحویل بار و مدارک در فرودگاه مقصد و یا ترخیص بارتان در گمرک فرودگاه مقصد شما می بایست مبالغی را جهت تحویل و ترخیص بار خود پرداخت نمایید. کماکان تاکید می گردد که فریت بار به صورت هوایی جهت ارسال خرده بار برای مسافرین و مهاجرین با وجود تمامی این هزینه ها ارزان ترین راه برای ارسال خرده بار به نقاط دیگر دنیا می باشد.

فریت بار به صورت واگذاری به پیمانکار حمل

بعضی از افراد مایل هستند در چند روز آخر قبل از مسافرت خود را به سایر کارهای مهم اعم از اداری و یا خانوادگی بپردازند و تمایلی به انجام کارهای اولیه شامل بسته بندی ، حمل به فرودگاه و انجام تشریفات گمرکی و یا صدور بارنامه جهت پایین اوردن هزینه فریت بار خود را ندارند. در این صورت افراد می توانند با در نظر گرفتن هزینه های واگذاری این امور به شرکت های حمل و فراوردی انجام بسته بندی ، حمل به فرودگاه و امور گمرکی را به آن شرکت ها سپرده و عملیات فریت بار را از ۰ تا ۱۰۰ یعنی از تحویل درب منزل و صدور بارنامه هوایی و دریافت رزرو کتبی به شرکت های فعال در این امر بسپارند توجه داشته باشید که در این صورت هزینه های فریت بار شما طبیعتا مبتنی بر درخواست سرویس های بیشتر بالاتر رفته و شما می بایست بابت خدمات ارائه شده مبالغ بیشتری را جهت فریت بار خود پرداخت نمایید.

سایر هزینه های مربوط به فریت بار در مقصد و هنگام تحویل بار

پس از پرداخت هزینه فریت بار در فرودگاه امام خمینی و تحویل بارنامه ، بار شما معمولا ۴ تا ۵ روز دیگر ( بنا بر رزرو کتبی که به شما ارائه شده ) به شهر مقصد می رسد توجه داشته باشید که در مقصد شما می بایست جهت تحویل اصل مدارک بار و مدارک انبار مبالغی را پرداخت نمایید ، انبارداری بار شما در فرودگاه مقصد معمولا تا ۴۸ ساعت مجانی می باشد بعضی از انبار ها در روزهای تعطیل فعال نیستند ولی بابت انبارداری در این روزها کماکان شما را شارژ خواهند کرد. اگر بار شما بیش از ۴۸ ساعت در انبار فرودگاه مقصد بماند می بایست بابت انبار داری طبق وزن و حجم بارتان جریمه پرداخت کنید و همچنین در هنگام ترخیص بارتان از گمرک فرودگاه مقصد در صورت صلاحدید مقامات گمرکی شاید لازم باشد که شما بابت بارتان گمرکی نیز پرداخت نمایید که این بستگی به قوانین کشور مقصد دارد.

انتخاب شما جهت فریت بار، اقتصادی و کم هزینه و یا سپردن کل پروسه بار به پیمانکار

تصمیم جهت پرداخت هزینه فریت بار با خود شما می باشد ، اولا شما هستید که مقدار باری که می خواهید فریت نمایید را مشخص می نماید در پروسه فریت بار کسی باری به بار شما اضافه نخواهد کرد این شما هستید که می توانید با بسته بندی مناسب و یا انتخاب پیمانکار درست در بسته بندی بارتان از پرداخت هزینه های مضاعف به علت بسته بندی نا صحیح  چه در مبدا و هنگام صدور بارنامه و چه در مقصد و هنگام تحویل بار ( به علت آسیب دیدن بارتان در پروسه فریت بار) جلوگیری کنید. در صورتی که مایل به پرداخت هزینه های جانبی نیستید حتما کار خود را خودتان انجام داده و با حمل بارتان به فرودگاه از پرداخت هزینه های جانبی جلوگیری نمایید. جهت پرداخت هزینه فریت بار نیز تحقیقات اولیه را انجام دهید و مشاوره مناسب جهت حمل هوایی بار خود دریافت نمایید لذا همانطور که گفته شد پرداخت کم ویا زیاد جهت فریت بار بسته به نوع سرویسی که شما انتخاب می کنید و مقدار باری که شما قصد ارسال آن به صورت هوایی دارید ، به خود شما بستگی دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *