فهرست مطالب

چنانچه قصد ارسال بار به مالزی یا ارسال کارگو، فریت بار، ارسال هوایی لوازم منزل، حمل هوایی خرده بار شخصی و اضافه بارهای مسافری خود به این کشور را دارید، مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از کامل ترین و معتبر ترین شرکت های حمل بار هوایی به مقاصد دوری نظیر کشور مالزی می‌باشد.

این مجموعه توسط تجارب ارزشمندی که طی سالهای فعالیت خود در زمینه حمل و نقل بار به اقصی نقاط دنیا کسب کرده، و از طریق به کارگیری بهترین کادر پرسنل متخصص در زمینه حمل بار با هواپیما، آماده ارائه بهترین خدمات ارسال هوایی بار به تمامی مسافران و مهاجرانی است که قصد مهاجرت و‌ یا مسافرت به کشور مالزی را دارند.

این مجموعه با ارائه با کیفیت ترین خدمات حمل بار هوایی، از جمله بسته بندی تخصصی بار، ترابری بار از سراسر کشور، نگهداری و انبارداری بار تا زمان ارسال به مقصد، انجام تشریفات گمرکی به نمایندگی از فرستنده بار، صدور بارنامه هوایی با مناسب ترین نرخ روز و… آماده یاری رسانی به کلیه مسافران، تجار و مهاجران به این کشور می‌باشد.

شما عزیزان نیز می‌توانید از طریق همکاری با مجموعه ما و از طریق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی و همچنین با استفاده از ناوگان مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در بخش باربری فرودگاه امام خمینی ، اقدامات لازم را جهت ارسال هوایی بار به مالزی انجام دهید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با بهترین روش ارسال بار به کشور مالزی، شرایط و قوانین آن آشنا شوید.

ارسال بار به مالزی

ارسال بار به مالزی

مالزی سرزمین مالاییها

مالزی کشوری در ناحیه جنوب شرقی قاره آسیا می‌باشد که در همسایگی کشورهایی نظیر تایلند، سنگاپور، اندونزی و برونئی قرار دارد. کشور مالزی از منابع طبیعی بسیار خوبی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به جنگل های وسیع با خاک های حاصلخیز، مواد معدنی و … اشاره کرد. در واقع قلع و نفت خام را می‌توان دو منبع عمده مواد معدنی در این کشور دانست که همواره نقش بهینه ای در توسعه اقتصاد این کشور ایفا کرده اند.

کشور مالزی در یک مقطع زمانی نه چندان دور، بزرگترین تولید کننده قلع در جهان بود که امروزه این جایگاه خود را از دست داده است. خرمای روغنی، الوار و تنه درختان، فلفل سیاه، آناناس و تنباکو از مهم ترین محصولات کشاورزی کشور مالزی هستند که به کشور های دیگر صادر می‌شود. همچنین مالزی اولین صادرکننده پلاستیک طبیعی یا کائوچو در دنیاست و در این زمینه حرفی برای گفتن دارد.

جنگل ملی، طبیعت سبز، شبه جزیره مالزی، سواحل دیدنی، باغ پرندگان، پل آسمان، مجسمه ایستاده هندو و… از جمله جاذبه های گردشگری این کشور هستند که سالانه شمار بسیاری از گردشگران و توریست ها‌ را جهت تماشا و تفرج به خود جذب می‌کنند.

نحوه ارسال کارگو به مالزی

چنانچه از افرادی هستید که قصد ارسال و صادرات انواع بارهای تجاری و صادراتی را به کشور مالزی دارید، لازم است بدانید که بهترین روش جهت ارسال کالاهایی نظیر مواد غذایی، ماشین آلات، محصولات نمایشگاهی و صنعتی، فرش، لوازم الکترونیک و… به این کشور، ارسال کارگو از طریق ترمینال بار فرودگاه امام خمینی است.

این روش از ارسال بار که عموما مورد استفاده تجار، صادرکنندگان و تولید کنندگان قرار می‌گیرد، با هواپیما و از طریق ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. شایان ذکر است که در ارسال بار از طریق کارگو هوایی به کشور مالزی محدودیتی در ارسال بار شامل حال‌‌ شما نمی‌شود ، و می‌توانید فارغ از وزن و حجم بار، انواع کالاهای مجاز را بر اساس قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی و مقررات گمرکی مالزی به این کشور ارسال کنید.

همچنین ارسال کارگو با هواپیما به مالزی نسبت به سایر روش های ارسال بار، راهی ایمن، سریع و مقرون به صرفه است که طی سالهای اخیر استقبال های بالایی از آن صورت گرفته. متاسفانه اکثر افرادی که از خدمات کارگو هوایی برای ارسال بارهای خود استفاده می‌کنند از تمام قوانین، و مقررات آن اطلاعات کافی را ندارند؛ لذا در حین ارسال بار دچار مشکل و سرگردانی می‌شوند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نکات بیشتری را جهت ارسال هوایی بار به کشور مالزی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مزیت های قابل توجه جهت حمل بار هوایی به مالزی توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام

  • ارسال هوایی بار در زمان بسیار اندک

فارغ از اینکه هواپیما سریع ترین وسیله حمل و نقل و جابه جایی است، یکی از معایبی که در ارسال بارهای زمینی وجود دارد، موانع جاده‌ای، ترافیک و… است، که سرعت ارسال بار را به شدت کاهش می‌دهد. اما در ارسال بار با هواپیما و به صورت هوایی، با حذف مشکلات جاده‌ای، نبود موانع و ترافیک و … سرعت ارسال بار نیز افزایش یافته است و بار در کمترین زمان ممکن به مقصد ارسال می‌شود.

  • ارسال هوایی بار، روشی منحصر به فرد و ارزان

اگر تجربه سفر یا ارسال بار  به صورت زمینی و یا دریایی را داشته باشید، حتما می‌دانید که بایستی هزینه های زیادی را جهت کرایه ماشین، کامیون و یا کانتینر های مخصوص حمل بار پرداخت کنید. در صورتی که می‌توانید با پرداخت هزینه های کمتر و با حذف محدودیت هایی که در ارسال بار زمینی و یا دریایی وجود دارد، بار های خود را به راحتی به کشور مالزی ارسال کنید.

  • ارسال هوایی بار، مطمئن ترین روش ارسال بار به مالزی

در میان تمام روش های ارسال بار، حمل بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما را می‌توان امن ترین راه انتقال بار کشورهایی نظیر به مالزی دانست. وجود برج مراقبت که در طول پرواز به طور مداوم امنیت مسافران را چک می‌کند و کارشناسان آب و هوا که به بررسی و پیش بینی وضعیت آب و هوایی می‌پردازند نیز نقش زیادی را در حفظ امنیت هواپیما، مسافران و بار های ارسالی ایفا می‌کنند.

  • ارسال هوایی بار به مالزی بدون هرگونه محدودیت

حمل بار هوایی به کشور مالزی و یا استفاده از سیستم فریت بار به  نحوی است که کلیه افراد کشور می‌توانند بدون هیچگونه محدودیت در نوع بار، وزن و حجم آن و با رعایت کامل قوانین، بطور کاملا قانونی از طریق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی اقدام به ارسال بار به مالزی کنند.

  • دریافت مشاوره های رایگان از شرکت های فریت بار به مالزی

کسب اطلاعات لازم در رابطه با قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی و فرودگاه های مالزی جهت ارسال بار به این کشور، چه به صورت ارسال بار تجاری و چه به صورت مهاجری و مسافری قبل از هرگونه اقدام به ارسال بار ضروری است. شرکت های فریت بار که نماینده قانونی شرکت های هواپیمایی هستند و در قسمت خدمات باربری فرودگاه امام مستقر اند، وظیفه دارند که در صورت لزوم، به ارائه مشاوره های  رایگان و  تخصصی و همچنین خدمات جانبی به مسافران و فرستندگان بار بپردازند.

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، ایستگاهی جهت فریت بار به مالزی

  • مکان دقیق پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

ساعت کاری پایانه هوشمند بار واقع در فرودگاه امام خمینی پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • زمان لازم جهت انجام تشریفات اداری ارسال هوایی بار به مالزی از بابری فرودگاه امام خمینی

پروسه اداری لازم جهت حمل بار هوایی به کشور مالزی با در نظر گرفتن‌تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین ‌منتخب، از هنگام اظهار بار در فرودگاه امام خمینی در خوشبینانه ترین حالت ممکن، یک روز کامل کاری به طول می‌انجامد.

  • افرادی که قادر به ارسال هوایی بار از بخش بار فرودگاه امام به مالزی هستند

 بر اساس قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی تقریبا تمامی افراد جامعه اعم از مهاجر، مسافر، تاجر، دانشجو، ایرانی، غیر ایرانی و… می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات گمرکی و حراستی، از طریق سرویس فریت بار ترمینال کارگو فرودگاه امام  نسبت به ارسال بار خود به کشور‌ مالزی اقدام کنند.

  • انواع کالاهایی که بخش بار و کارگو فرودگاه امام جهت ارسال هوایی به مالزی مجاز اعلام کرده است

بر اساس قوانین و مقررات گمرک فرودگاه امام خمینی و پایانه هوشمند بار این فرودگاه، عبور و خروج برخی کالاها از مرز ایران ممنوع و عبور‌ برخی دیگر‌ از آنها مجاز اعلام شده است. در ادامه به معرفی بعضی از کالاهایی می‌پردازیم که ارسال آنها به سایر کشورها با هیچگونه مانعی رو به رو نمی‌باشد.

    • فرستادن اسباب و اثاثیه منزل به صورت هوایی به مالزی

اگر قصد مهاجرت و تشکیل زندگی در کشور مالزی را دارید و دنبال راهی هستید تا لوازم منزل خود را به صورت ایمن و با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه به این کشور ارسال کنید، سیستم فریت بار فرودگاه امام خمینی، بهترین روش جهت ارسال اسباب و اثاثیه منزل به مالزی می‌باشد.

    • فرستادن لوازم شخصی و اضافه بارهای مسافری به صورت هوایی به مالزی

اکثر مسافران هنگام سفر به کشورهای خارجی نظیر مالزی، با مشکل اضافه بار و هزینه ها و جریمه های بالای آن رو به رو می‌شوند. اما نگران نباشید! چراکه مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال اضافه بارهای مسافری را با نازلترین و مناسب ترین هزینه ها به کشور مالزی فراهم کرده است.

    • فرستادن بارها و امکانات دانشجویی به صورت هوایی به مالزی

چنانچه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های واقع در کشور مالزی اقدام به مهاجرت به این کشور را کرده اید،  می‌توانید جهت بسته بندی تخصصی و ارسال لوازم دانشجویی، وسایل شخصی، لوازم خانه و… به قسمت باربری فرودگاه امام خمینی مراجعه کرده و درخواست خود را در این زمینه به ثبت برسانید.

    • فرستادن انواع بسته ها به صورت هوایی به مالزی

شما عزیزان می‌توانید انواع بسته های خود، حاوی خرده بارهای شخصی، تجهیزات ورزشی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی، هدیه و سوغاتی و… را از طریق سیستم حمل بار هوایی مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به شهرهای مختلف مالزی ارسال کنید.

    • فرستادن حیوان های خانگی به صورت هوایی به مالزی

بسیاری از مسافران به سبب علاقه‌ای که به حیوانات خانگی خود دارند، ترجیح می‌دهند تا حیوان های خود را نیز در سفر یا مهاجرت به کشور‌های خارجی نظیر مالزی با خود همراه کنند. حمل هوایی حیوانات خانگی به مالزی مشمول قوانین گمرکی و ارائه مدارکی است که بهتر است از قبل از آن اطلاع داشته باشید. 

مشاوران مجموعه ما اطلاعات لازم را در مورد نحوه ارسال حیوان خانگی به مالزی در اختیار شما قرار می‌دهند.

    • فرستادن تابوت و جنازه های متوفیان به صورت هوایی به مالزی

تابوت و جنازه های متوفیان در مقایسه با سایر کالاهای ارسالی به مقاصد دوری چون مالزی از حساسیت بیشتر و بالاتری برخوردار‌‌ هستند. لذا اگر قصد دارید جهت ارسال جنازه به این کشور اقدام کنید، بهترین روش‌ برای ارسال سریع و ایمن آن حمل بار با هواپیما است.

    • فرستادن بارهای صادراتی و تجاری به صورت هوایی به مالزی

تجار، صادرکنندگان و تولید کنندگان بار همواره دنبال راهی هستند تا بتوانند کالاهای تجاری و صادراتی خود را بدون محدودیت و نگرانی جهت ارسال صحیح و سالم بار و با هزینه های مناسب به شهرهای مختلف مالزی ارسال کنند. ارسال کارگو به صورت هوایی بهترین راه برای ارسال بار های صادراتی به مالزی است که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

 در ادامه به بررسی تعدادی از کالاهای صادراتی از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی به مالزی می‌پردازیم:

      • حمل هوایی فرش و صنایع دستی

شما عزیزان می‌توانید انواع فرش، تابلو فرش و همچنین انواع صنایع دستی از قبیل ظروف مسی، ظروف چوبی، ظروف شیشه‌ای، چرم دوزی های زیبا، نمدکاری ها، ظروف سفالی و… را از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به راحتی و بدون پرداخت هزینه های اضافه و گزاف به کشور مالزی ارسال کنید.

      • حمل هوایی بار ها و کالاهای صنعتی و نمایشگاهی

اگر شما نیز مانند اکثر تجار، تولیدکنندگان، هنرمندان و… قصد شرکت و ارسال کالاهای تولیدی خود، به نمایشگاه ها و رویداد های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، تجاری، هنری و… در مالزی را دارید، ارسال هوایی کالاهای صنعتی و نمایشگاهی با هواپیماهای مدرن و مخصوص باربری روشی سریع و ایمن جهت انتقال بار به مالزی است.

      • حمل هوایی مواد غذایی و زعفران و انواع خشکبار

مواد غذایی ایرانی نظیر زعفران خوشرنگ و مرغوب ایرانی و همچنین انواع خشکبار، از مهم ترین و برجسته ترین کالاهای صادراتی ایران به کشور مالزی است، که هر ساله میزان صادرات آن نسبت به قبل با افزایش رو به رو بوده و سیر صعودی داشته است. با توجه به حساسیت این اقلام نسبت شرایطی همچون تغییر دما، فشار، رطوبت و…. بسته بندی تخصصی و ارسال سریع آنها به مقصد مورد نظر، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین بهترین راه جهت ارسال اینگونه اقلام، حمل آنها به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما یا سرویس فریت بار است.

    • فرستادن آثار هنری و انواع تابلو به صورت هوایی به مالزی

بسته بندی تخصصی انواع بارهای هنری، از جمله تابلو های نقاشی، مجسمه و… جهت ارسال هوایی و ارائه آنها در رویدادهای بین المللی برگزار شده در کشور مالزی توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی پذیرفته می‌شود؛ و تمامی امورات مربوط به ارسال آن، توسط پرسنل مجرب مجموعه ما به نمایندگی از فرستنده بار و یا صاحب اثر انجام می‌شود.

حمل بار به مالزی

حمل بار به مالزی

چه نوع محدودیت هایی را می‌بایست جهت حمل بار هوایی به مالزی پشت سر گذاشت؟

توجه داشته باشید که جهت حمل بار هوایی به کشور مالزی از مبدا فرودگاه امام خمینی به صورت هوایی ، بایستی به برخی قوانین اصولی آگاهی داشت و نسبت به تبعیت از آنها کوشا بود. این دسته از قوانین عبارت اند از:

  • محدودیت های ناشی از پایانه هوشمند و گمرک فرودگاه امام خمینی

ارسال انواع مواد مخدر ، انواع سلاح و مهمات اعم از گرم و سرد، انواع عتیقه و‌ زیرخاکی، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از حد مجاز و… به کشور مالزی ممنوع می‌باشد. جهت ارسال بار های تجاری، تجار و صادرکنندگان بار، ملزم به استفاده از کارت بازرگانی و طی مراحل مخصوص ارسال بار هستند. همچنین ارسال بارهای تجاری به مالزی در طی اوضاع مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … مشمول قوانین و مقررات خاصی است که توسط گمرک ایران صادر می‌شود‌ و بایستی به آنها توجه داشت.

مهاجران و مسافران نیز می‌توانند پس از بسته بندی و انجام امور اداری و حراستی و صدور بارنامه، نسبت به ارسال هوایی‌ بار خود از طریق شرکت های هواپیمایی اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید.

  • ممنوعیت های مصوب از جانب خطوط هوایی

به جهت حفظ سلامت مسافران، خدمه پرواز، هواپیما و بار های ارسالی به کشور مقصد (مالزی)، ممنوعیت ها، قوانین و مقرراتی از جانب شرکت های هواپیمایی‌ و ایرلاین ها وضع شده است که تمامی مسافران، مهاجران و تجار جهت ارسال بار های به مالزی ملزوم به تبعیت از آن هستند. همچنین تمامی افراد جهت حمل هوایی انواع بار طبق دستورالعمل سازمان حمل هوایی بایستی از قوانین حمل کالاهای خطرناک تبعیت کند. در صورت عدم رعایت موارد فوق بار، توسط شرکت های هواپیمایی پذیرش نمی‌شود.

  • ضوابط تصویب شده توسط گمرک فرودگاه مالزی

تمامی مسافران و مهاجران ملزم هستند که قبل از حمل بار هوایی، با گمرک کشور مقصد (مالزی)، در ارتباط بوده و در رابطه با قوانین گمرکی آنها از حیث پذیرش بار، نحوه ترخیص بار، چگونگی محاسبه هزینه و… اطلاعات کسب کنند. در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه های سنگین گمرکی بنا به قوانین گمرکی کشور مالزی خواهند شد. مشاوران مجموعه ما در خدمت شما هستند تا هرگونه اطلاعات در زمینه‌ ممنوعیت‌های گمرکی را در اختیار شما بگذارند تا در روند ارسال با مشکل مواجه نشوید.

برخی عوامل مؤثر در تعیین هزینه های ارسال کارگو به مالزی

عواملی چون نوع کالا، وزن و حجم بر ارسالی، خطوط هوایی، شرکت هواپیمایی، فاصله هوایی دو کشور، قوانین گمرکی کشورهای مبدا و مقصد و … در تعیین هزینه های ارسال بار به کشور‌مالزی موثر‌ هستند. در ادامه به معرفی مهم ترین عامل های تعیین کننده در هزینه ارسال  هوایی  بار‌ به مالزی می‌پردازیم:

  • نوع بار در تعیین هزینه های ارسال مؤثر است

تجاری یا غیر تجاری(مسافری) بودن بار ارسالی نقش بسزایی در تعیین هزینه های ارسال کارگو و فریت بار به کشور مالزی دارد. ارسال بارهای تجاری ملزم به انجام پروسه و روندهای اداری و حراستی طولانی و تشریفات گمرکی مخصوص به خود می‌باشد. همچنین به مدارکی چون کارت بازرگانی، تایید اصالت کالا توسط افسر گمرک، گواهی مبدا و… نیز نیاز دارد، که هزینه های مربوط به خود را دارد.

اما ارسال بار های مسافری نیازی به تشریفات خاصی ندارند و فقط بسته بندی های جزئی جهت جلوگیری از آسیب به بار را شامل می‌شوند. لذا هزینه های ارسال بار تجاری نسبت به بار مسافری بیشتر خواهد بود.

  • حجم بار در تعیین هزینه های ارسال مؤثر است

وزن و حجم محموله های ارسالی به کشور مالزی رابطه مستقیمی با هزینه های ارسال بار دارند. به طوری که هر چقدر میزان وزن بار بیشتر باشد و جای بیشتری را اشغال کند، هزینه انتقال آن به مالزی نیز بیشتر خواهد بود.

  • نحوه انتخاب وسایل در تعیین هزینه های ارسال مؤثر است

چنانچه بار ارسالی شما هنگام مهاجرت یا مسافرت به کشور مالزی شامل چمدان های لباس، خرده بارهای مسافری، کتاب های درسی، آلبوم خانوادگی و… باشد، فقط و فقط به هزینه های جزئی و اندک جهت بسته بندی نیاز دارد. اما اگر محموله ارسالی شما حاوی اقلامی چون فرش، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و… باشد، در این صورت بایستی هزینه‌ جداگانه ای را بابت بسته بندی تخصصی و استفاده از پالت، جعبه های مخصوص حمل بار، داربست و…  پرداخت کنید.

در صورت تشخیص افسر گمرک مبنی بر وجود بار تجاری در بار، عوارض گمرکی نیز به هزینه های پرداختی اضافه خواهد شد.جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه محاسبه هزینه های ارسال بار به کشور مالزی با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید.

مقدار زمان لازم جهت ارسال هوایی بار به مالزی

زمان رسیدن بار به مقصد مورد نظر (مالزی)، به عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی بستگی دارد. اما بطور معمول زمان رسیدن بار به مالزی بین چهار الی پنج روز کامل کاری است.

اقدامات لازم جهت ترخیص بار از گمرک فر‌ودگاه های مالزی

بر اساس قوانین‌ و مقررات گمرکی فرودگاه های کشور‌مالزی، شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای تجاری و مسافری خود را بدون هیچگونه محدودیت و‌ مانع به این کشور ارسال کنید. کالاهایی که به قصد تجارت وارد گمرک فرودگاه های این کشور‌ می‌شوند، توسط کارشناسان و ماموران گمرکی مورد بررسی قرار گرفته و مقدار آن با لیست درون بارنامه مطابقت داده می‌شود. پس از پرداخت نقدی عوارض گمرکی توسط فرستند بار که به بار های تجاری تعلق می‌گیرد ، مجوز ترخیص آن صادر می‌شود.

به طور معمول به بارهای مسافری عوارض گمرکی تعلق نمی‌گیرد و تنها در صورتی این گونه بارها مشمول عوارض می‌شوند که وجود اجناس تجاری در آن توسط افسر گمرک تایید شود. شما عزیزان پس از ۴۸ ساعت باید برای ترخیص بار خود اقدام کنید در غیر این صورت بار شما به انبار انتقال پیدا کرده و هزینه های انبارداری نیز برای شما منظور می‌گردد.

فریت بار به مالزی

فریت بار به مالزی

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی چه نوع خدماتی را جهت ارسال کارگو به مالزی ارائه می‌دهد؟

  • انجام امور مربوط به بسته بندی تخصصی بارها

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با داشتن پرسنل حرفه‌ای و مجرب در زمینه بسته بندی تخصصی بار جهت حمل هوایی  به مالزی، تمام لوازم مورد نیاز شما اعم از لوازم منزل، وسایل شخصی، وسایل آشپزخانه، مواد غذایی، تابلوهای هنری و…را با رعایت استاندارد های لازم و با دقت و به صورت صحیح بسته بندی می‌کند.

  • انجام امور ترابری از اقصی نقاط کشور

پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، پس از ثبت درخواست شما در زمینه ارسال هوایی بار جهت بسته بندی بار و ارسال آن به کشور مالزی از هر نقطه از کشور که باشید بار شما را با کمترین هزینه و بدون فوت وقت به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌کنند.

  • نگهداری انواع بار در انبار های مجموعه در صورت لزوم

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است، تا در صورت نیاز و درخواست مشتری جهت نگهداری بار های ارسالی ، بارهای فاسد نشدنی و بارهایی که برای ارسال به زمان بندی نیاز دارند اقدام کند. هزینه های مربوط به نگهداری و انبارداری بارهای مشتریان برای چند روز مشخص از فرستنده بار مطالبه نمی‌شود.

  • انجام امور اداری و تشریفاتی مربوط به ارسال هوایی بار به مالزی

به انجام مراحل اداری و ارائه مدارک لازم جهت ارسال بار به صورت هوایی به کشور‌مالزی تشریفات گمرکی گفته می‌شود. این مراحل شامل وزن کردن محموله، تایید اصالت کالا، دریافت مجوز خروج از مرز های هوایی گمرک فرودگاه امام خمینی و… می‌باشد که برای انجام آنها به همراه داشتن مدارک زیر الزامی می‌باشد:

  • لیست بسته‌ بندی کالاهای ارسالی به همراه ابعاد آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط 
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور بارنامه

پس از انجام مراحل بسته بندی تخصصی، ارائه مدارک لازم و انجام تشریفات گمرکی، بارنامه هوایی جهت ارسال هوایی بار به کشور مالزی با مناسب ترین نرخ حمل بار  صادر می‌شود و پس از پرداخت صورتحساب مربوطه توسط فرستنده بار، محموله مدنظر جهت ارسال به مالزی به شرکت هواپیمایی منتخب تحویل داده می‌شود. فرستنده و گیرنده بار می‌توانند با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از زمان دقیق رسیدن بار خود اطلاع حاصل کرده و پیگیر آن باشند.

در پایان لازم به ذکر است که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی می‌تواند بارهای شما عزیزان را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت به مقاصد دوری نظیر کشور مالزی ارسال کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت رسمی‌ مجموعه ما مراجعه کرده و یا با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره های رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

سوالات متداول