فهرست مطالب

همواره نحوه ارسال انواع باها اعم از ارسال لوازم و خرده بارهای شخصی، وسایل منزل، لوازم دانشجویی، بسته های بزرگ و کوچک، اضافه بارهای مسافری و… از اصلی ترین مسائل و مشکلات مسافران و مهاجران به کشور عمان بوده و است.

چنانچه به دنبال راه و روشی هستید، تا بار های مسافری و تجاری خود را با امنیت بالا ، سرعت زیاد، بدون هیچگونه دردسر و محدودیت و همچنین با هزینه های مناسب و مقرون به صرفه به عمان ارسال کنید حمل بار هوایی با استفاده از هواپیما و یا همان فریت بار مسافری یا کارگو تجاری بهترین روش ممکن جهت ارسال بار به این کشور است.

 مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از کامل ترین شرکت های حمل بار مستقر در بخش باربری فرودگاه امام است که از طریق همکاری با کارشناسان مجرب و کسب تجارب با ارزش طی سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی، امکان فریت بار به مقاصد دوری نظیر عمان را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

شما می‌توانید از سایر خدمات این مجموعه از قبیل ارائه مشاوره رایگان، بسته بندی تخصصی‌و استاندارد بار، ترابری بار از تمامی شهر های ایران، انجام تشریفات گمرکی، انجام امور اداری، صدور بارنامه و… که در راستای ارسال هوایی بار  به کشور عمان ارائه می‌شود بهره‌مند شوید.

 

ارسال بار به عمان

ارسال بار به عمان

 

 

عمان، سرزمینی با‌ نام رسمی سلطان نشین عمان

عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است که از ناحیه شرقی با دریای عرب، از ناحیه شمالی با دریای عمان، از ناحیه جنوبی با یمن و از ناحیه غربی با کشور عربستان و امارات متحده عربی مرزهای مشترک دارد. این کشور پنجمین تولیدکننده نفت خام  در سراسر دنیا بوده و بخش زیادی از اقتصاد خود را از صنایع نفت و گاز تامین می‌کند.

مهمترین صادرات عمان به کشور های خارجی نظیر چین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و… شامل نفت خام، ماهی، پارچه و فلزات مختلف است. طبق آمارهای اعلام شده و معتبر کشور عمان جزو ده کشور برتر دنیا از نظر تعادل کار و زندگی است.

اگر شما عزیزان نیز از افرادی هستید که قصد سفر تفریحی یا مهاجرت به این کشور را دارید توصیه می‌کنیم حتما از مکان های گردشگری و تاریخی این کشور نظیر مسجد جامع سلطان قابوس، خانه اپرای رویال مسقط، سوق مطرح، ساحل السیف، ذاتشیدی مسقط، وادی شاپ، جبل الشمس، گذرگاه مارها یا وادی بنی اوف و… دیدن کنید.

فریت بار به عمان چگونه مقدور می‌شود؟

سیستم فریت بار از جدیدترین و به روز ترین روش های حمل بار به کشور عمان و سایر کشورها می‌باشد که نسبت به دیگر‌ روش های حمل بار، از جمله سرویس پست پیشتاز، خدمات حمل سریع شرکت های کریر، حمل و نقل زمینی و دریایی و… مزیت های بیشتری را دارا بوده و از این‌ رو مورد توجه بالای تجار و مسافران قرار گرفته است.

شما عزیزان می‌توانید انواع بار مهاجری، مسافری و تجاری خود را با امنیت بیشتر، سریعتر، بدون محدودیت و هزینه های مقرون به صرفه تر، با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی به تمامی شهر های عمان ارسال کنید. استقبال بالای فرستندگان بار از خدمات حمل هوایی، فریت بار و کارگو تجاری، باعث شده تا سالیانه چندین هزار تن بار از مبدا فرودگاه امام خمینی به فرودگاه های کشور عمان ارسال شود.

اما متاسفانه اکثر افرادی که اقدام به ارسال بار به عمان با توسط هواپیما می‌کنند از نحوه ارسال، قوانین گمرکی کشور های ایران و عمان، چگونگی محاسبه هزینه های ارسال بار، محدودیت و ممنوعیت های ایرلاین ها و… اطلاع کافی ندارند و همین امر موجب می‌شود در روند و پروسه انتقال بار دچار مشکل شوند و هزینه زیادی را بابت جریمه پرداخت کنند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا اطلاعات و آگاهی بیشتری اقدام به ارسال بار به کشورهایی نظیر عمان کنید.

از ارسال کارگو به عمان از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام چه فوایدی حاصل می‌شود؟

  • ارسال کارگو در زمان کوتاه

هواپیما سریع ترین وسیله نقلیه ساخته شده به دست بشر تا به امروز می‌باشد که با آن می‌توان به دور ترین نقاط دنیا در کمترین زمان ممکن سفر کرد. طبق تحقیقات مشخص شده، که طی دو دهه آینده سرعت هواپیماها به حدی افزایش می‌یابد که می‌توان با آنها به دورترین کشور های دنیا طی دو الی سه ساعت سفر کرد. این وسیله نقلیه علاوه بر سفر، امکان ارسال بار به مقاصد دوری نظیر کشور عمان را نیز در زمان بسیار کم و اندک فراهم کرده است.

  • ارسال کارگو با هزینه اندک

حمل انواع بار از مسیر زمینی و یا دریایی علاوه بر اینکه محدودیت های را زیادی در ارسال بار به عمان شامل می‌شود، شما را ملزم می‌دارد تا در حالیکه مدت طولانی‌ای را در سفر هستید، هزینه های زیادی بابت کرایه کامیون، کانتینر و… پرداخت کنید. در حالیکه ارسال بار با هواپیما با حذف محدودیت ها و افزایش سرعت ارسال ، هزینه های ارسال بار را نیز به نصف و حتی کمتر از آن می‌رساند.

  • ارسال کارگو با خاطری آسوده و سریع

ارسال بار با استفاده از هواپیما با حذف مشکلات جاده‌ای‌، ترافیک، تصادفات و… روش امن تری نسبت به ارسال بار به صورت زمینی است. همچنین وجود کارشناسان آب و هوایی که وضعیت آب و هوا را با استفاده از سیستم های پیشرفته گزارش می‌کنند و برج مراقبت که هر لحظه سلامت مسافران را چک می‌کند، باعث ایمنی بالای هواپیماها شده است. لذا ارسال بار با هواپیما امن ترین مسیر ارسال بار به کشور عمان و دیگر کشورها است.

  • ارسال کارگو بدون هیچگونه محدودیت و همه جانبه

شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای تجاری، مسافری و مهاجری خود حاوی لوازم و امکانات منزل، وسایل شخصی، اضافه بارهای مسافری، کالاهای تجاری، لوازم الکترونیک، مواد غذایی، آثار هنری، تجهیزات ورزشی و… را بدون هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی در وزن و حجم آنها، از طریق سیستم فریت بار به کشور عمان ارسال کنید.

  • شرکت های فریت بار به عمان (فریت فوروارد)، مشاوره رایگان و خدمات جانبی

شرکت های فریت بار که به نمایندگی از شرکت های هواپیمایی، در قسمت پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی فعالیت می‌کنند، وظیفه دارند تا علاوه بر حفظ تعامل بین فرستندگان بار به عمان و نهاد های دیگر، به نظارت بر اجرای درست قوانین و مقررات گمرکی و شرکت های هواپیمایی بپردازند. همچنین در صورت درخواست فرستنده بار و یا مشتری مسئول ارائه مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی حمل بار هوایی به آنها هستند.

 

 

ارسال درخواست به پایانه هوشمند بار فرودگاه امام جهت فریت بار به عمان

  • پایانه هوشمند بار در کدام قسمت از فرودگاه امام خمینی واقع شده است؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

 

  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار در بخش باربری فرودگاه امام خمینی

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • مقدار زمان لازم جهت انجام امور اداری جهت فریت بار به عمان در باربری فرودگاه امام خمینی

انجام امور و تشریفات اداری لازم جهت فریت‌بار به کشور عمان از هنگام اظهار بار در گمرک فرودگاه امام خمینی، تا انجام تشریفات گمرکی، ارائه مدارک لازم، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین به طور معمول حدود یک روز کامل کاری به زمان نیاز دارد.

  • افراد قادر به فریت بار به عمان از بخش بار فرودگاه امام خمینی

بر اساس قوانین و مقررات گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، تقریبا تمامی افراد چه ایرانی و چه غیر ایرانی،  اعم از مسافر، تاجر، مهاجر، دانشجو و… می‌توانند با رعایت کامل قوانین گمرکی و محدودیت های ایرلاین ها، انواع بارهای تجاری و مسافری خود را به کشور عمان ارسال کنند.

  • انواع کالاهایی را که می‌توان از بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی به عمان ارسال کرد

طبق آیین نامه گمرکی فرودگاه امام خمینی برخی کالاها هستند که جهت ارسال هوایی به کشورهایی نظیر عمان مجاز و برخی دیگر غیر مجاز اعلام شده اند. در ادامه مطلب به معرفی قسمتی از کالاهایی می‌پردازیم که جهت حمل هوایی به عمان ممنوعیتی شامل حال آنها نمی‌شود.

    • ارسال هوایی اسباب و اثاثیه منزل به عمان

ارسال و صادرات لوازم منزل از قبیل مبلمان، تخت، میز و صندلی، لوازم الکترونیکی و… که تقریبا به عنوان مشکلی جدی‌ برای  تمامی مهاجران تبدیل شده است، از طریق سیستم فریت بار در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی به راحتی امکان پذیر می‌باشد. لذا اگر شما نیز به دنبال بهترین و ارزان ترین راه جهت ارسال لوازم منزل خود به کشور عمان هستید حمل بار هوایی سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش ارسال بار به این کشور است.

    • حمل هوایی لوازم و امکانات شخصی و اضافه بارهای مسافری به عمان

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت کاهش نگرانی های مسافران و مهاجرانی که هنگام ارسال بار به کشور عمان با مشکل اضافه بار رو به رو شده ‌اند، سیستم فریت بار را جهت ارسال بار به این کشور پیشنهاد می‌دهد. این روش از حمل بار محدودیت ایرلاین ها را ندارد و شما عزیزان می‌توانید بارهای مسافری خود را بدون هیچگونه نگرانی به مقاصد دوری نظیر عمان ارسال کنید.

    • فریت لوازم دانشجویی و تحصیلی به عمان

 دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل به کشور عمان سفر می‌کنند، می‌توانند جهت ارسال وسایل و امکانات شخصی خود، چمدان های لباس، امکانات تحصیلی و… از خدمات ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت بسته بندی، انجام تشریفات اداری، نگهداری بار و… استفاده کنند. این مجموعه آماده ارائه با کیفیت ترین و بهترین خدمات حمل باز هوایی جهت ارسال بار به کشور عمان به شما عزیزان می‌باشد.

    • فرستادن انواع بسته های کوچک‌‌ و بزرگ با هواپیما به عمان

یکی از مشکلاتی که مهاجران به کشور های خارجی نظیر عمان با آن رو به رو هستند، دوری از خانواده و دلتنگی بستگان است، زیرا علاوه بر دید و بازدید های سالانه و کوتاه، هنگام ارسال بسته هایی حاوی سوغاتی، هدیه، مواد غذایی، لوازم شخصی و… نیز با مشکل رو به رو می‌شوند.

اما دیگر نیازی نیست از این بابت نگران باشید! شما عزیزان می‌توانید با همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی و‌با استفاده از سیستم فریت بار این مجموعه، انواع بسته های کوچک و بزرگ خود را بدون هیچگونه محدودیت در نوع و حجم بار به شهر مقصد خود در عمان ارسال کنید.

    • ارسال حیوان های خانگی به صورت کارگو به عمان

به دلیل علاقه برخی مسافران و مهاجران مبنی بر ارسال حیوان های خانگی خود به کشور عمان، امکان حمل هوایی حیوانات خانگی به این کشور توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی فراهم شده است. البته توجه داشته باشید که ارسال حیوان های خانگی به عمان مشمول قوانینی است که قبل از هرگونه اقدام به ارسال بار بایستی از آنها اطلاع داشته باشید.

    • فرستادن تابوت و‌جنازه متوفی با هواپیما به عمان

لازم است بدانید که امکان ارسال هوایی تابوت و جنازه های متوفیان به کشور عمان توسط حمل بار مجموعه خدمات فریت بار‌فرودگاه امام خمینی  فراهم شده است. البته توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت بالای جنازه و جسد در برابر شرایطی همچون گذر زمان، دما و رطوبت و … پروسه و‌ روند ارسال آن بایستی با دقت و سرعت بالایی انجام گیرد.  ارسال هوایی بار با هواپیما بهترین روش ممکن جهت انتقال جنازه متوفیان به کشور عمان می‌باشد.

    • ارسال کالاهای صادراتی و بارهای تجاری به صورت هوایی به عمان

کلیه شرکت های تولیدی، تجار و صادرکنندگان انواع بار که قصد مراودات تجاری، ارسال بارهای تجاری، کالاهای صنعتی و اقلام نمایشگاهی به کشور عمان را دارند، می‌توانند از طریق ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی نسبت به ارسال بارهای صادراتی و تجارتی خود به این کشور اقدام کنند. در ادامه مطلب به معرفی بخشی از فعالیت های صورت گرفته از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی جهت صادرات کالا به کشور‌ عمان اشاره کرده ایم. با ما همراه باشد.

      • فریت فرش و انواع صنایع دستی

همان طور که می‌دانید، فرش ها و صنایع دستی های اصیل ایرانی در کشورهای خارجی نظیر عمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و …طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل اینگونه اقلام از ایران به طور مداوم به کشورهای دیگر صادر می‌شود. از آنجایی که روند ارسال و امنیت راه کالاهای مذکور از اهمیت بالایی برخوردار است، ارسال هوایی آنها بهترین گزینه می‌باشد.

      • فریت کالاهای صنعتی و اقلام نمایشگاهی

اقلام صنعتی و کالاهای نمایشگاهی از حیث آسیب پذیر بودن و امکان بلا استفاده شدن در صورت آسیب، می‌بایست هنگام ارسال به مقاصد دوری نظیر کشور‌عمان به صورت تخصصی بسته بندی شده تا خسارتی به بار نیاورند. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی مسئولیت بسته بندی و تمامی امور مربوط به ارسال هوایی اینگونه بارهارا بر عهده می‌گیرد و به انجام می‌رساند.

      • فریت مواد غذایی نظیر زعفران و خشکبار

ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده طلای سرخ (زعفران) در دنیا شناخته می‌شود و نقش بسیاری در صادرات آن به کشور هایی نظیر عمان ایفا می‌کند. ایران همچنین از نظر صادرات خشکبار نظیر پسته، گردو، خرما، میوه های خشک، کشمش و… نیز رقیب سرسختی برای سایر کشورهای صادرکننده خشکبار محسوب می‌شود.

اگر شما نیز از افرادی هستید که قصد ارسال مواد غذایی، میوه، سبزیجات، خشکبار، زعفران و… را به کشور عمان دارید، لازم است بدانید مه مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال و بسته بندی تخصصی و با دقت اینگونه بارها را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

    • حمل آثار هنری و انواع تابلوها به صورت هوایی به عمان

سالانه به منظور گسترش فرهنگ و هنر، نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی بسیار با موضوعات مختلف هنری نظیر نقاشی، موسیقی، عکاسی و … در کشور عمان برگزار می‌شوند که هنرمندان زیادی را جهت نمایش و ارائه آثار خود و همچنین رقابت با دیگر هنرمندان به خود جذب می‌کنند. کلیه هنرمندان، مجموعه داران، گالری‌ ها، موسسات هنری و علاقمندان به هنر می‌توانند برای ارسال آثار هنری خود به نمایشگاه های عمان از خدمات مجموعه فریت بار فرودگاه امام خمینی بهره ببرند.

 

فریت بار به عمان

فریت بار به عمان

 

 

ارسال کارگو به عمان چه ممنوعیت ها و محدودیت هایی را شامل می‌شود؟

توجه داشته باشید که جهت ارسال بار از مبدا ایران به مقصد عمان به صورت هوایی ، بایستی از سه دست قوانین وضع شده تبعیت کنید. این سه دسته از قوانین عبارت اند از:

  • ضوابط پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

ارسال انواع ‌مواد مخدر ، سلاح و مهمات اعم از سرد و گرم ، انواع عتیقه و زیرخاکی‌ ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از سقف تعیین شده و… به کشور عمان ممنوع می‌باشد. مسافران و مهاجران می‌توانند پس از بسته بندی بار، محموله های خود را با سرویس فریت بار به صورت قانونی و با صدور بارنامه هوایی شرکت های هواپیمایی به عمان صادر کنند.

ارسال بارهای تجاری به این کشور در شرایط مختلف سیاسی، اقتصادی و… مشمول قوانین و مقررات متفاوتی می‌شود که توسط گمرک ایران صادر می‌شود. تمامی فرستندگان بار ملزم به اطلاع و تبعیت از قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی و فرودگاه های کشور عمان هستند و در صورت سرپیچی و عدم رعایت قوانین ملزم به پرداخت جریمه های نقدی به شرکت های هواپیمایی و فرودگاهی می‌شوند.

  • ضوابط خطوط هوایی منتخب جهت فریت بار به عمان

شرکت های هواپیمایی مختلف جهت حفظ امنیت مسافران و خدمه پرواز و همچنین اطمینان از ارسال سلامت بار، قوانینی را جهت ارسال هوایی بار به کشور عمان وضع کرده اند که تمامی فرستندگان بار ملزم به رعایت و تبعیت از آنها هستند. در غیر این صورت بار ارسالی آنها توسط شرکت های هواپیمایی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

همچنین ارسال هوایی انواع بار، می‌بایست از دستورالعمل های مربوط به حمل کالاهای خطرناک که توسط سازمان حمل هوایی تعیین شده تبعیت کنند.  لازم بع ذکر است که انواع بارهای ارسالی باید به طور تخصصی و استاندارد بسته بندی شوند. در نهایت حمل هرگونه بار که احتمال آسیب به هواپیما یا ایجاد خسارت به مسافران و پرسنل را داشته باشد، کاملا ممنوع میباشد.

  • ضوابط گمرکی کشور عمان

تمامی مسافران ملزم اند که قبل از ارسال بار به کشور عمان ، با گمرک این کشور در تماس بوده و از قوانین گمرکی این کشور جهت ارسال بار خود اطلاعات کسب کنند، در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه های سنگین گمرکی بنا به مقررات گمرکی عمان خواهند شد.

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت اطلاعات کامل در این زمینه با مشاوران ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید.

برخی شاخص های مؤثر در نوسان هزینه های حمل بار هوایی به عمان

عوامل متعددی هستند که در تعیین هزینه های ارسال بار کشور عمان نقش ایفا می‌کنند. از جمله مهمترین آنها می‌توان به نوع بار، وزن بار، حجم بار ارسالی و نحوه گزینش وسایل اشاره کرد.

  • نوع باری‌ که ارسال می‌شود

منظور از نوع بار، مسافری یا تجاری بودن محموله مورد نظر است. ارسال بار های تجاری مستلزم طی کردن مراحل پیچیده گمرکی، حراستی و اداری مختلف و همچنین ارائه مدارک شغلی معتبر، تایید اصالت کالا، کارت بازرگانی، گواهی مبدا و… هستند. برای بسته بندی تخصصی بارهای تجاری نیز از پالت، جعبه های چوبی، داربست و… استفاده می‌شود که هزینه های ارسال آن را افزایش می‌دهد.

همچنین عوارض و مالیات های گمرکی به بارهای تجاری تعلق می‌گیرد که گیرنده بار باید هنگام ترخیص، در گمرک فرودگاه عمان بایستی به صورت نقدی پرداخت کند. این درحالی است که ارسال بار های مسافری به عمان به مدارک خاصی نیاز ندارد و فقط به بسته بندی جزئی شامل حال آن می‌شود. همچنین عوارض و‌مالیات های گمرکی که مخصوص بار های تجاری است به آن تعلق نمی‌گیرد.

  • حجم باری که ارسال می‌شود

مشخص است که وزن و حجم بار ارسالی رابطه مستقیمی با هزینه های ارسال بار  به کشور عمان دارد. به طوریکه هرچقدر محموله ارسالی شما وزن بیشتری داشته باشد و حجم بیشتری را اشغال کند، هزینه های حمل و انتقال آن به مقصد نیز بیشتر خواهد بود.

  • نحوه گزینش وسایل

اینکه بار ارسالی شما به عمان چه محتویاتی داشته باشد، در تغییر و‌ نوسان هزینه های ارسال  به کشور عمان تاثیرگذار است. به طور مثال اگر محتویات بار شما جهت مهاجرت به عمان شامل چمدان های لباس، خرده بار های شخصی، آلبوم های خانوادگی، فرش و… باشد، برای ارسال تنها به بسته بندی جزئی نیاز دارد و نیازی به طی مراحل پیچیده و دریافت مجوز های مخصوص نیز نمی‌باشد.

همچنین عوارض گمرکی نیز در گمرک فرودگاه های عمان شامل آن نمی‌شود. اما اگر محتویات بار شما، تمام وسایل خانه همچون لوازم الکترونیکی، تخت، مبلمان و… است بار شما باید به طور تخصصی و استاندارد بسته بندی شود و ممکن است در گمرک فرودگاه مقصد بنا به تشخیص و ارزیابی افسر گمرکی مبنی بر تجاری بودن همه یا بخشی از اقلام ارسالی عوارض گمرکی به بارها تعلق بگیرد.

برای ارسال هوایی بار به عمان چند روز باید منتظر ماند؟

مدت زمان رسیدن بار ارسالی به کشور عمان با در نظر گرفتن تاثیرات عامل هایی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی متغیر است. اما به طور معمول بین چهار الی پنج روز کامل کاری طول می‌کشد.

نکات یاری رسان جهت ترخیص بار از گمرک فرودگاه های عمان

بر اساس قوانین گمرکی فرودگاه های کشور عمان، کلیه مسافران، تجار و مهاجران می‌توانند انواع بارهای تجاری و غیر تجاری خود‌ را بدون هیچگونه  محدودیت به این کشور ارسال کنند.

بار های تجاری پس ورود به گمرک فرودگاه های  عمان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اقلام آن با لیست ارائه شده در بارنامه تطبیق داده می‌شود. در صورت عدم مغایرت، عوارض و جریمه های گمرکی به آن تعلق می‌گیرد. بارهای مسافری اما مشمول عوارض گمرکی نمی‌شوند.

شایان ذکر است از هنگام رسیدن بار به گمرک فرودگاه های عمان تا ۴۸ ساعت وقت دارید نسبت به انجام امور اداری، تحویل و ترخیص بار اقدام نمایید. در غیر این صورت پس از  طی زمان مقدر، بار شما به انبار فرودگاه منتقل شده و هزینه های انبارداری نیز برای شما منظور می‌گردد.

 

حمل بار به عمان

حمل بار به عمان

 

 

انواع خدمات ارائه شونده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام جهت فرستادن بار با هواپیما به عمان

  • بسته بندی بارها به صورت تخصصی

بسته بندی بار نقش بسیار زیادی در ارسال سلامت بار به مقصد دارد. چنانچه بسته بندی به طور تخصصی، اصولی و با حفظ استاندارد های لازم انجام شده باشد، می‌تواند جلوی بروز هرگونه خطرات احتمالی را بگیرد. اما در صورت سهل انگاری در بسته بندی بار، محموله شما می‌تواند دچار آسیب و صدمات غیر قابل جبرانی شود.

پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی بارهای شما عزیزان را با دقت و بطور تخصصی بسته بندی کرده و تحویل شرکت هواپیمایی می‌دهند.

  • ترابری بارها از تمامی نقاط کشور

پس از  ثبت درخواست شما جهت بسته بندی تخصصی و حمل بار هوایی به کشور عمان، محموله شما در هر شهر و هر نقطه از کشور که باشد توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی  با کمترین هزینه ممکن به فرودگاه امام منتقل می‌شود.

  • نگهداری بارها در انبارها در صورت لزوم

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان نگهداری بارهای مسافری، تجاری، بارهای فاسد نشدنی و بارهایی که برای ارسال به زمان بندی نیاز دارد را فراهم کرده است. لذا فرستنده بار می‌تواند در صورت نیاز بارهای خود را تا زمان ارسال به کشور عمان در انبارهای اختصاصی این مجموعه نگه دارد.

  • تشریفات گمرکی مورد نیاز جهت فریت بار

تشریفات گمرکی مجموعه مراحلی هستند که انجام آنها جهت ارسال بار به کشور عمان و ترخیص بار از گمرک فرودگاه های این کشور  برای فرستنده و گیرنده بار ضروری است. این مراحل شامل تایید اصالت کالا، وزن کردن محموله و دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام خمینی است، که انجام آن با به همراه داشتن مدارک ذیل ممکن می‌شود:

  • لیست بسته‌ بندی کالاهای ارسالی به همراه ابعاد آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور بارنامه

پس از انجام بسته بندی تخصصی بار و انجام تشریفات مذکور، بارنامه هوایی با مناسب ترین نرخ حمل بار هوایی به کشور عمان صادر می‌شود و شما می‌توانید نسبت به تحویل بارهای خود به شرکت هواپیمایی حمل بار اقدام نمایید. همچنین با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه می‌توانید از وضعیت بار خود و زمان دقیق رسیدن آن به مقصد مطلع شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی می‌توانید به وب سایت رسمی‌ مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کرده و یا با شماره های درج شده تماس حاصل کنید.

سوالات متداول