فهرست مطالب

فرقی نمی‌کند بار شما جهت ارسال به کشورهای خارجی نظیر تایلند، حاوی چه نوع محتویاتی بوده، وزن و حجم آن چقدر باشد و یا مقصد ‌مورد نظر تا چه انداز دور از مبدا باشد؛  در هر صورت شما عزیزان می‌توانید از طریق حمل بار به صورت هوایی  و با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی معتبر و فعال در بخش پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به مقصد مورد نظر خود در کشور تایلند ارسال کنید.

در‌واقع حمل و نقل  انواع بارهای تجاری و غیر تجاری به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما که توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی انجام‌ می‌گیرد، امن ترین، سریع ترین، ساده ترین و حتی مقرون به صرفه ترین روش ارسال بار به کشور تایلند می‌باشد، که در طی سالها و دهه های اخیر توجه  شمار بسیاری از مسافران، مهاجران، تجار و صادرکنندگان بار را به خود جلب کرده است.

لازم است بدانید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از کامل ترین شبکه های حمل بار هوایی، ارسال کارگو، فریت بار و ارسال اضافه بارهای مسافری به اقصی نقاط دنیا‌ می‌باشد. چنانچه مایل به ارسال انواع بار به مقاصد دوری نظیر تایلند می‌باشید، می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی با مشاوران این مجموعه عظیم در تماس بوده و از مشاوره های رایگان و تخصصی در زمینه فریت بار بهره مند شوید.

 

ارسال بار به تایلند

ارسال بار به تایلند

 

تایلند، سرزمین هزاران لبخند

تایلند کشوری در بخش جنوب شرقی قاره آسیا است که به عبارتی در شبه جزیره هندوچین  واقع شده است. این کشور  از ناحیه جنوبی با کشور مالزی، از ناحیه جنوب شرقی با کشور کامبوج، از ناحیه شمال شرقی و شرق با کشور لائوس و از ناحیه غرب و شمال غربی با کشور میانمار دارای مرز مشترک می‌باشد. بانکوک بزرگترین و مهمترین شهر تایلند است، که به عنوان مرکز اقتصادی آن نیز شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است که اقتصاد این کشور علاوه بر جذب توریست بر پایه صادرات استوار است. به گونه ای‌ که ارسال انواع کولر، انواع اتومبیل، برنج و محصولات کشاورزی، انواع محصولات نساجی، انواع پوشاک، قطعات کامپیوتر و غذاهای دریایی از مهم ترین و عمده ترین محصولات صادراتی این کشور به سایر کشورهای جهان است.

با اینکه اکثریت مردم تایلند تسلطی بر زبان انگلیسی ندارند، اما در اکثر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های این کشور از زبان انگلیسی استفاده میشود. از این رو مسافران مشکلی برای برقراری ارتباط با مردم تایلند ندارد. وجود تفریحاتی‌چون رستوران گردی، جشن ها و نمایشگاه های مختلف در زمینه های علمی، هنری، صنعتی و… از جمله دلایلی است که توجه تعداد زیادی از مردم را به جهت مسافرت و تفرج به این کشور جلب کرده است.

چنانچه قصد سفر و یا مهاجرت به کشور تایلند را دارید، توصیه می‌کینم‌ که حتما از مکان های معروف و گردشگری آن نظیر آئو نانگ یا به عبارتی همان خلیج شاهزاده، بازارهای شناور بانکوک، ساحل هواهین، پارک ملی خوایای، پارک ملی مو کوانگ تونگ، پارک تاریخی سوخوتای، کو نانگ یوان، کو لیپ، جزایر سیمیلان، راه آهن مرگ قطار تایلند-برمه و …. دیدن کنید.

چگونه می‌توان انواع بار را به صورت هوایی به تایلند ارسال کرد؟

نحوه ارسال بار به کشور تایلند از طریق روشی ایمن و منحصر به فرد، همواره دغدغه مسافران، تجار و مهاجران به این کشور بوده است.

با توجه به اینکه استفاده از روش هایی چون حمل و نقل زمینی و دریایی دغدغه های زیادی داشته که جا به جایی های فراوان بار، مسافت های طولانی، هزینه های سنگین، محدودیت و ممنوعیت های موجود در انتقال بار با وزن و حجم های بالا از مهم ترین آنها است، فرستندگان بار به شرکت های پست پیشتاز و بین الملل و شرکت های کوریر روی آوردند که آنها نیز در کنار مزیت های خود معایبی همچون هزینه های بالا و محدودیت های فراوان را شامل می‌شوند که مسافران را در هنگام ارسال بار با مشکلات بسیاری رو به رو می‌کند.

اما توجه داشته باشید که‌ در میان تمامی مسیر های پیشتر اشاره شده حمل بار با استفاده از هواپیما سریع ترین، ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین روش ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر تایلند است، که نگرانی های مسافران را به جهت ارسال سالم و سلامت رسیدن  بار به مقصد تا حدودی زیادی از بین برده است.

شما عزیزان می‌توانید جهت ارسال هوایی انواع بارهای خود به بخش پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کرده و از شرکت های حمل هوایی بار در این راستا کمک بگیرید. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به جهت ارائه مشاوره های رایگان و تخصصی و همچنین سایر خدمات حمل هوایی در کنار و یاری رسان شما عزیزان است.

ارسال هوایی بار به تایلند توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام چه فوایدی را دارا می‌باشد؟

  • ارسال کارگو با تایلند در زمان اندک

با سیر صعودی و روز افزونی‌ که رشد و توسعه تکنولوژی، فناوری و پیشرفت صنعت حمل و نقل هوایی در سالهای اخیر داشته، امکان ارسال انواع بارهای مسافران، مهاجران و تجار به تایلند و سایر کشورهای جهان فراهم شده است. به طوری که سیستم فریت بار و کارگو هوایی سریع ترین راه ارسال بار به مقصدهای دور است که ترافیک ها و مشکلات جاده‌ای را شامل‌ نشده و انواع محموله های ارسالی را در کمترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر می‌رساند.

  • ارسال کارگو به تایلند با هزینه اندک

بسیاری از فرستندگان بار به جهت ارسال بارهای خود از کانتینرها و کشتی های غول پیکر‌ حجیم دریایی، کامیون و تریلی های حمل بار زمینی استفاده می‌کنند، که به دلیل فضای اندک، باعث وجود محدودیت های زیادی در ارسال بارهای سنگین وزن و حجیم شده و در ازای آن هزینه های بالایی را نیز مطالبه می‌کند.

اما لازم است بدانید که حمل بار با استفاده از هواپیما و به صورت هوایی با حذف بسیاری از محدودیت و ممنوعیت ها باعث شده تا شما عزیزان بتوانید تمام اقلام و کالاهای ارسالی خود را با هزینه های اندک و مقرون به صرفه، به راحتی به مقصد مورد نظر خود در کشور تایلند ارسال کنید.

  • ارسال کارگو به تایلند، روشی منحصر به فرد و ایمن

وجود امنیت بالا در سیستم حمل بار هوایی، کنترل های متعدد بارهای ارسالی، کنترل همه جانبه نحوه فعالیت ایرلاین ها، قوانین و مقررات سختگیرانه گمرکی، وجود حراست و نیروهای انتظامی و… فرودگاه ها را به مکانی امن و مطمئن به جهت ارسال و انتقال انواع بار به مقاصد مختلف تبدیل کرده است. لذا شما عزیزان می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی و دردسر به سادگی بارهای خود از مبدا ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی به مقصد تایلند ارسال کنید.

  • ارسال کارگو به تایلند به صورت همه جانبه و بدون محدودیت

عدم وجود محدودیت و ممنوعیت در ارسال کارگو و فریت بار به این معنا است که کلیه افراد اعم از مسافران، مهاجران و حتی تجار می‌توانند انواع بارهای تجاری، غیر تجاری، لوازم و امکانات منزل، تجهیزات آشپزخانه و رستوران، لوازم دانشجویی، اضافه بار مسافری، خرده بارهای شخصی، مواد غذایی، تابلوهای هنری، وسایل ورزشی و… را با هر وزن و حجمی‌ که داشته باشند، به راحتی و بدون هیچ‌گونه محدودیت به شهر مورد نظر خود در تایلند ارسال کنند.

  • شرکت های فریت بار به تایلند، مشاوره و خدمات جانبی

شرکت های فریت بار و کارگو هوایی مستقر در بخش باربری فرودگاه امام خمینی، وظیفه دارند تا به جهت کنترل و نظارت در فعالیت های شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها به ارائه اطلاعات لازم در رابطه با مسائلی چون نحوه ارسال بار، نحوه تحویل و ترخیص بار، نحوه محاسبه و تعیین هزینه های ارسال هوایی بار و…. به ارائه مشاوره های تخصصی و رایگان به فرستندگان بار بپردازند. شما عزیزان  می‌توانید با کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه نحوه ارسال بار به تایلند در تماس باشید.

 

 

حمل بار هوایی به تایلند از پایانه هوشمند فرودگاه امام خمینی چگونه انجام می‌گیرد؟

  • آدرس دقیق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

 

  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار

پایانه هوشمند تحت نظارت گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • امور اداری جهت ارسال کارگو به تایلند در باربری فرودگاه امام خمینی

پروسه اداری لازم جهت انجام مراحل اداری به جهت ارسال بار به کشور تایلند با محاسبه مدت زمان انجام امور گمرکی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین منتخب حدودا به یک روز کامل کاری زمان نیاز دارد.

  • افراد قادر به ارسال کارگو به تایلند توسط بخش بار و‌ گمرک فرودگاه امام خمینی

بر اساس قوانین و مقررات وضع شده توسط گمرک‌ پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، کلیه  افراد جامعه اعم از افراد ایرانی و غیر ایرانی، هنرمند، ورزشکار، تاجر، دانشجو، مهاجر، مسافر و… می‌توانند جهت ارسال انواع بارهای خود به کشور تایلند از سیستم فریت بار و کارگو ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی استفاده کنند.

  • انواع کالاهای مجاز به ارسال توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی

چنانچه از جمله افرادی هستید که قصد ارسال انواع بارهای تجاری و غیر تجاری خود به کشورهای خارجی نظیر تایلند را دارید، لازم است بدانید که ارسال برخی از کالاها به صورت هوایی به خارج از کشور ممنوع اعلام شده و ارسال برخی دیگر مجاز و فاقد هر‌گونه مشکل می‌باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از کالاهایی می‌پردازیم که توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت حمل بار هوایی مقصد تایلند و دیگر کشورهای جهان مجاز اعلام شده اند:

    • فرستادن هوایی اثاثیه منزل و لوازم خانه به تایلند

کلیه مهاجران می‌توانند به جهت ارسال لوازم و اثاثیه منزل خود اعم از مبلمان، تخت، میز و صندلی، وسایل آشپزخانه، فرش و… از طریق سیستم فریت بار ارائه شده از جانب مجموعه خدمات فریت بار‌فرودگاه امام خمینی اقدام کرده، و بارهای خود را با انجام بسته بندی تخصصی و‌مخصوص حمل بار هوایی در کمترین زمان و مناسب ترین هزینه های ممکن به مقصد مورد نظر خود در کشور تایلند ارسال کنند.

    • فرستادن هوایی لوازم شخصی و اضافه بارهای مسافری به تایلند

پرداخت هزینه های سنگین و گزاف مربوط به اضافه بار به ایرلاین ها برای مسافران همواره دردسر ساز بوده و گاها مجبور بودند جهت کاهش هزینه های خود از ارسال بخشی از بارهای خود صرف نظر کنند. اما دیگر نیازی به این کار نیست! چرا که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به جهت کاهش نگرانی ها و هزینه های مسافران امکان فریت بار مسافری با هزینه های اندک و مقرون به صرفه را امکان پذیر کرده است.

    • فرستادن هوایی لوازم و امکانات دانشجویی به تایلند

سیستم فریت بار و کارگو از طریق امکان پذیر کردن ارسال انواع بار بدون هیچ‌ گونه ممنوعیت و محدودیت به کشورهای خارجی نظیر تایلند، با هزینه های مقرون به صرفه‌ و با سرعت بالا، بهترین راه به جهت ارسال لوازم دانشجویی و امکانات تحصیلی برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند.

    • فرستادن هوایی هرگونه بسته به تایلند

چنانچه قصد دارید برای خانواده، دوستان، آشنایان و یا بستگان خود که مقیم کشور‌تایلند هستند، به مناسبت های خاص همچون عید، کریسمس، تولد، سالگرد ازدواج و… هدیه هایی بفرستید؛ و یا چنانچه به تایلند سفر کرده اید و قصد دارید لوازم جا مانده خود را از ایران به این کشور ارسال کنید، مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال بسته های کوچک و بزرگ تا وزن ۴۵ کیلوگرم را با هزینه های کم و مقرون به صرفه فراهم کرده است.

    • فرستادن هوایی حیوان خانگی به تایلند

حیوان های خانگی را می‌توان از جدید ترین اقلامی دانست که مسافران و مهاجران هنگام سفر به خارج از کشور با خود همراه می‌کنند. در واقع اکثر افراد مهاجر و مسافر به دلیل علاقه‌ ای که به حیوان های خانگی خود دارند، دوست دارند تا هنگام سفر و زندگی در یک کشور جدید آنها را نیز همراه خود داشته باشند.

توجه داشته باشید که ارسال حیوان ها به کشورهای خارجی نظیر تایلند مشمول قوانین و ضوابط مخصوص به خود است که بایستی قبل از هر گونه اقدام به ارسال از آنها اطلاع داشته باشید. لازم است بدانید کخ مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در صورت درخواست شما عزیزان کلیه اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهند.

    • فرستادن هوایی جنازه و تابوت به تایلند

در صورتی که در شرایط خاص و استثنایی، نیاز به ارسال جنازه و تابوت یکی تر شهروندان کشور تایلند به زادگاه خود تز مبدا ایران باشد، و یا یکی از بستگان متوفی درخواست ارسال جنازه را به کشور تایلند داشته باشد، امکان ارسال  تابوت متوفی از طریق سیستم حمل بار هوایی ارائه شده توسط مجموعه خدمات  فریت بار فرودگاه امام خمینی وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وب سایت رسمی مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کرده و یا با این مجموعه تماس حاصل کنید.

    • فرستادن هوایی بارهای صادراتی و تجاری

بسیاری از تولید کنندگان و تجار برای پیشرفت کسب و کار خود و همچنین کسب سود های بیشتر قصد دارند تا تولیدات و محصولات خود را به کشور های خارجی نظیر تایلند ارسال کنند. ارسال بار های تجاری به این کشور از طریق شرکت های هواپیمایی و به وسیله کارگو هوایی واقع در قسمت ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به راحتی و به طور کاملا قانونی صورت می‌گیرد. در ادامه به معرفی بخشی از کالاهای صادراتی توسط تجار از طریق سیستم فریت بار و از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی پرداخته‌ ایم:

      • حمل صنایع دستی و فرش به صورت هوایی

ایران کشوری سرشار از هنر و خلاقیت است، این را می‌توان از تنوع صنایع دستی اصیل ایرانی که نشان دهنده فرهنگ، تمدن و هویت ایران است مشاهده نمود. صنایع دستی ایران همچون صنایع بافت و نساجی، رودوزی های سنتی، صنایع دستی چوبی،شیشه ای، فلزی و مسی، میناکاری، سفالگری، آبگینه و… بخش زیادی از محصولات صادراتی ایران را به بازار های بین المللی تشکیل می‌دهند.

از آنجایی اقلامی از این قبیل و فرش ها از حساسیت بالایی برخوردار اند و نیاز به مراقبت و ایمنی بسیاری دارند، سیستم حمل بار هوایی که توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی ارائه می‌شود از حیث بسته بندی های تخصصی که به وسیله پرسنل آن انجام می‌شود، یکی از بهترین راه های ارسال آنها به مقاصد دوری نظیر تایلند است.

      • حمل اقلام و کالاهای صنعتی و آثار هنری به صورت هوایی

سالانه بسیاری از صنعتگران، هنرمندان، دانشمندان، مهندسان و… برای به نمایش گذاشتن آثار و سازه های مختلف خود و همچنین شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف صنعتی، هنری، علمی و… به کشور های خارجی نظیر تایلند سفر می‌کنند. فریت بار کالاهای صنعتی و نمایشگاهی بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ارسال انواع بارهایی است که به جهت شرکت در این گونه نمایشگاه ها به کشور تایلند فرستاده می‌شوند.

      • حمل مواد غذایی، زعفران و خشکبار به صورت هوایی

میزان محبوبیت زعفران یا همان طلای سرخ و اشتیاق مردم دنیا نسبت به عطر و طعم آن وصف نشدنی و انکار ناپذیر است. با توجه به اینکه حمل بار مهمترین بحث در تجارت زعفران به کشور تایلند و‌دیگر کشورهای جهان است، می‌بایست قبل از هرگونه اقدام برای ارسال آن تحقیق کرده و اطلاعات لازم را بدست آورید. توجه داشته باشید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال هوایی و صادرات زعفران به همراه سایر مواد غذایی اعم از محصولات کشاورزی، میوه، سبزیجات، خشکبار، پسته، گردو و… را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

    • فرستادن هوایی اثرهای هنری و انواع تابلو به تایلند

آثار هنری، تابلو های نقاشی، مجسمه و… را می‌توان از حساس ترین بارهای ارسالی به تایلند دانست. چرا که هر گونه آسیب به آنها در روند ارسال هر چند کوچیک، خسارات زیادی را برای صاحب آنها به بار می‌آورد. از این رو پروسه بسته بندی، جا به جایی، نگهداری و ارسال آنها بایستی با دقت و حساسیت بالایی انجام شود. با این تفاسیر سیسم‌فریت بار و‌کارگو مناسب ترین و بهترین گزینه جهت ارسال اینگونه آثار می‌باشد.

 

فریت بار به تایلند

فریت بار به تایلند

 

موانعی که شاید هنگام ارسال کارگو به تایلند با آن ها رو به رو شوید

هنگام ارسال هوایی انواع بارهای تجاری و غیر تجاری با سه دسته از قوانین و مقررات مربوط به حمل بار هوایی رو به رو هستید که ملزم به رعایت تمام‌ و کمال از آنها می‌باشید. به گونه ای که سرپیچی از آنها می‌تواند منجر به خسارت ها و پرداخت جریمه های نقدی برای شما شود.

  • موانع مربوط به محدودیت های پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

با توجه به اینکه هر کشوری از جمله ایران در موقعیت و شرایط های مختلف بنا به وضعیت مدیریتی کشور و همچنین وضعیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قوانین و‌مقررات خاصی را برای ورود و خروج انواع بار از فرودگاه های خود ممکن است وضع کند، لذا بهتر است قبل از هر گونه اقدام به ارسال بار و خارج‌ کردن کالا از کشور، از قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی اطلاع حاصل کنید.

 توجه داشته باشید که در تمامی شرایط، ارسال کالاهای خطرناک و غیر مجاز همچون انواع اسلحه اعم از سرد و گرم و مهمات، انواع مواد مخدر، انواع عتیقه و زیرخاکی، پول نقد بیشتر از سقف تعیین شده، طلا بیش از حد مجاز، آثار ارزشمند ملی که دارای ارزش های مادی و معنوی بوده و… همواره ممنوع بوده و است.

  • موانع مربوط به خطوط هوایی منتخب جهت ارسال هوایی انواع بار به تایلند

شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها جهت برقراری و همچنین حفظ امنیت بارهای شما، قوانین و مقرراتی را وضع کردند که رعایت آنها برای کلیه فرستندگان بار اجباری است. به طوری که سرپیچی از آنها موجب میشود تا بار ارسالی مدنظر مورد پذیرش قرار نگیرد و با فرد متخلف بنا به ماده های قانونی برخورد شود.

اولین مورد از قوانین و مقررات مذکور برگرفته از تصویب نامه های سازمان های حمل هوایی IATA تبعیت می‌کند که در رابطه با ممنوعیت ارسال کالا های خطرناک می‌باشد. و اما‌دومین مورد که در حفظ سلامت بار نیز تاثیر بسیار زیادی دارد، بسته بندی تخصصی بار جهت ارسال انواع مختلف بار به کشورهای خارجی نظیر تایلند است. حتما توجه داشته باشید که عدم رعایت بسته بندی تخصصی و استاندارد بار می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بارهای شما وارد کند.

  • موانع مربوط به گمرک فرودگاه های تایلند

به جهت تفاوت قوانین گمرکی فرودگاه های تایلند با قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی، توصیه می‌شود که قبل از هر‌گونه اقدام به ارسال بار، از کلیه قوانین، مقررات، ضوابط و دستورالعمل های حراستی و گمرکی در فرودگاه مقصد اطلاح حاصل کرده تا هنگام تحویل و ترخیص بار دچار مشکل و جریمه های سنگین نشوید.

شاخص هایی که می‌توانند بر هزینه نهایی فریت بار به تایلند بیفزایند

توجه داشته باشید که در روند و پروسه حمل بار هوایی عواملی چون، نوع بار، حجم و نوع انتخاب وسایل رابطه مستقیمی در تعیین هزینه های مربوط به ارسال آن دارند. دانستن مطالب ذیر به شما عزیزان کمک می‌کند تا در انتخاب بار خود و پرداخت هزینه های ارسال دقت بیشتری داشته باشید.

  • نوع بار ارسال شونده

منظور از نوع بار در حمل و نقل هوایی و با استفاده از هواپیما تجاری بودن و یا غیر تجاری بودن آن است. با توجه به اینکه ارسال بار های تجاری و مسافری نیازمند ارائه مدارک متفاوت و طی مراحل مختلف اداری هستند، هزینه‌ های مختلفی نیز بابت ارسال آنها می‌بایست پرداخت شود.

به عبارتی بار های تجاری نیازمند ارائه  کارت بازرگانی، گواهی مبدا، و بسته بندی تخصصی بار است، و چنانچه حاوی اقلامی چون کالاهای خطرناک باشد بایستی هزینه های بیشتری بابت مراحل اداری، حمل آنها و همچنین بسته بندی های تخصصی آنها پرداخت شود. در حالیکه چنانچه بار مورد نظر شما غیر تجاری بوده و شامل اقلام بی خطری چون پوشاک، مواد غذایی و… باشد، هزینه های مراحل اداری، بسته بندی تخصصی و ….شامل آن نمی‌شود.

  • حجم بار ارسال شونده

حجم بار رابطه مستقیمی با هزینه های ارسال بار دارد. واضح است که هر چقدر حجم بار ارسالی شما بیشتر باشد، هزینه های مربوط به ارسال آن نیز بیشتر خواهد بود. در واقع شرکت های هواپیمایی از فرمول های خاصی برای محاسبه حجم بارهای ارسالی شما عزیزان استفاده می‌کنند، و در صورتی که حجم بارهای شما از مقدار تعیین شده توسط شرکت های هواپیمایی حمل بار بیشتر باشد، هزینه های بیشتری برای ارسال بار به شما تعلق میگیرد. شما می‌توانید جهت اطلاع از فرمول محاسباتی شرکت های حمل بار و نحوه محاسبه حجم بار با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را از آنها دریافت کنید.

  • نحوه انتخاب وسایل

نحوه انتخاب وسایل در تعیین هزینه های مربوط با ارسال هوایی بار تاثیر بسزا و بالایی دارد. به طور مثال چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر تایلند را دارید، و بارهای ارسالی شما در این جریان حاوی لوازمی چون تلوزیون، تخت، میز و صندلی، یخچال و… است،در این صورت  بار شما حجم بالایی خواهد داشت و هزینه های بسته بندی تخصص بار برای آن منظور می‌گردد.

چرا که برای انجام بسته بندی اینگونه بارها از جعبه ها و مقواهای مخصوص حمل بار و پالت های خاص استفاده می‌کنند. در برخی موارد هم‌ بنا بر تشخیص مامور گمرک بار ارسالی شامل عوارض گمرکی شود که می‌بایست توسط صاحب بار نقدا پرداخت شود.

در حالت دیگر اگر برای مهاجرت به کشور تایلند قصد ارسال لوازم کوچک و ساده ای مانند، لوازم شخصی، لباس، کتاب و … را داشته باشید، در این صورت بار شما نیازی به استفاده پالت و جعبه های مخصوص به جهت بسته بندی تخصصی  نداشته، و چون حجم کمتری میگیرد و لذا هزینه های کمتری را مطالبه خواهد کرد.

به طور معمول فرستادن بار با هواپیما به تایلند از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی چه قدر طول می‌کشد؟

به طور معمول مدت زمان تقریبی رسیدن بار به مقصد تایلند از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی بین ۴ الی ۵ روز کاری است؛ اما‌ این مدت زمان می‌تواند با توجه به عواملی چون شرکت های هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در بخش  ترمینال بار فرودگاه امام خمینی متغیر باشد.

بارهای ارسالی را اینگونه از گمرک فرودگاه های تایلند ترخیص کنید!

مطابق با مقررات و قوانین گمرکی و حراستی فرودگاه های تایلند، بارهای ارسالی شما عزیزان از لحظه ورود به فرودگاه تایلند آماده ترخیص بوده و شما تا ۴۸ ساعت پس از آن زمان دارید که جهت تحویل و ترخیص آن اقدام نمایید.  در غیر این صورت و پس از گذشت ۴۸ ساعت بار مذکور به انبار منتقل شده که در اینصورت هزینه های انبارداری و جا به جایی بار نیز برای آن لحاظ می‌گردد.

توجه داشته باشید که پس از بررسی بار های تجاری و تطبیق آن با بارنامه، عوارض گمرکی برای آن لحاظ می‌گردد که گیرنده بار بار موظف به پرداخت آن خواهد بود. در حالیکه بار های مسافری تنها در صورتی مشمول عوارض گمرکی می‌شوند که وجود اجناس تجاری و نو درون بار توسط افسر گمرک تایید شود.

 

حمل بار به تایلند

حمل بار به تایلند

 

خدمات قابل استفاده ای که از جانب مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام جهت ارسال هوایی بار به تایلند ارائه می‌شوند

  • بسته بندی تخصصی‌ و استاندارد بارها

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به جهت آسودگی خیال شما عزیزان نسبت به سالم رسیدن بار ها به مقصد و جلوگیری از بروز آسیب ها و خطرهای احتمالی در طول مسیر، امکان بسته بندی تخصصی و استاندارد بار را  فراهم کرده است. توجه داشته باشید که به دلیل اهمیت بالای بسته بندی اختصاصی و‌ صحیح، انجام این کار باید با دقت و حساسیت بالا صورت بگیرد. پرسنل مجرب مجموعه ما آماده خدمت رسانی و انجام بسته بندی تخصصی بارهای شما می‌باشند.

  • ترابری بارها

شایان ذکر است که شما عزیزان در هر نقطه از کشور ایران که باشید، کارکنان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، پس از ثبت درخواست شما مبنی بر ارسال بار به کشور تایلند جهت بسته بندی و ارسال آن به قسمت به ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی، و همچنین ارائه سایر خدمت مربوط به حمل بار هوایی به شما خدمت می‌رسند.

  • انبارداری بارها

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان انبارداری بار های ارسالی شما عزیزان را فراهم کرده است؛ تا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا به درخواست فرستنده بار، محموله ارسالی تا زمان ارسال در انبار این مجموعه عظیم محفوظ بماند.

  • امور گمرکی مورد نیاز

تمامی بار های ارسالی به کشورهای خارجی نظیر تایلند، چه تجاری باشند، چه مسافری برای ارسال به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما، نیازمند به طی مراحل اداری‌ هستند که به اصطلاح به آنها تشریفات گمرکی اطلاق می‌گردد. این مراحل شامل وزن کردن بار، تعیین حجم بار، تایید اصالت کالا، ارائه مدارک لازم و … است که به درخواست فرستنده و به نمایندگی از وی توسط پرسنل مجرب مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی انجام می‌شود. حتما توجه داشته باشید که برای انجام مراحل ذکر شده به همراه داشتن مدارک ذیل الزامی می‌باشد.

  • لیست بسته ‌بندی و پکینگ‌ کالاها و اقلام ارسالی به همراه ابعاد دقیق آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد

 

  • صدور بارنامه

پس از انجام مراحل اداری و تطبیق بار های ارسالی با لیست ارائه شده، بارنامه هوایی با مناسب ترین قیمت حمل بار به کشور تایلند صادر می‌شود، و پس از پرداخت صورتحساب توسط فرستنده بار، محموله مورد نظر به جهت ارسال به تایلند تحویل شرکت هواپیمایی منتخب داده می‌شود. توجه کنید که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از آخرین وضعیت بار خود و زمان دقیق رسیدن آن به مقصد اطلاع حاصل کنید.

در پایان لازم است بیان شود که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با سالها فعالیت در زمینه حمل بار به صورت هوایی و‌ استفاده از هواپیما و با از طریق کسب تجارب فراوان و ارزنده آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه های ارسالی هوایی بار به تایلند و‌سایر کشورهای جهان می‌باشد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر‌ و تکمیلی به وب سایت رسمی ما مراجعه کرده و یا با مشاوران مجموعه تماس حاصل کنید و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

 

سوالات متداول