فهرست مطالب

مجموعه خدمات فریت‌ بار فرودگاه امام خمینی یکی از کامل ترین شرکت های معتبر و فعال در بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی است، که به ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات حمل و نقل هوایی به شما عزیزان می‌پردازد.

این مجموعه عظیم با اتکا به تجربه‌ای که طی سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی به اقصی نقاط دنیا بدست آورده و با بکارگیری بهترین نیروهای مجرب و با سابقه  و همچنین مدیریت در بخش کارگو ایرلاین های فعال در ایران، به ارائه خدماتی از قبیل حمل و نقل بار از تمام نقاط کشور به قسمت باربری فرودگاه امام خمینی، انجام تشریفات گمرکی در گمرکات کشور جهت ارسال بار و خروج کارگو از تمامی مرزهای هوایی ایران، صدور بارنامه شرکت های هواپیمایی با مناسب ترین نرخ حمل بار به سوئیس و… می‌پردازد.

شما عزیزان می‌توانید جهت ارسال بارهای تجاری، مسافری و مهاجری خود به کشورهای خارجی نظیر  سوئیس از خدمات این مجموعه باتجربه در ارسال انواع کالا به کشور سوئیس با استفاده از هواپیما و از طریق سرویس فریت بار و کارگو تجاری بهره ببرید.

 

ارسال بار به سوئیس

ارسال بار به سوئیس

 

سوئیس، سرزمینی با سطح رفاه بسیار بالا

سوئیس کشوری محصور در خشکی بوده که از ناحیه شمالی با کشورهای آلمان و اتریش، از ناحیه جنوبی با کشور ایتالیا، از ناحیه شرقی با لیختن اشتاین و از ناحیه غربی با کشور‌ فرانسه دارای مرز مشترک زمینی است. با اینکه بخش زیادی از کشور سوئیس را رشته کوه های آلپ اشغال کرده است، اما مهم ترین شهر های این کشور نظیر زوریخ، ژنو و بازل و همچنین بزرگترین مراکز اقتصادی این کشور در فلات مستقر شده اند.

لازم به ذکر است که همچنین فرودگاه های بین المللی و اصلی سوئیس، دفاتر سازمان های مختلف مهم و بین المللی، ساختمان بانک تسویه حسابهای بین المللی و بسیاری از شرکت ها و ساختمان های مهم این کشور نیز در این شهرها و فلات واقع شده اند.

سوئیس یکی از پرتوسعه ترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا است. بانکداری، شرکت های بیمه، صنعت ماشین آلات و صنعت گردشگری از جمله مواردی هستند که تاثیر بسیار بالایی در پیشرفت اقتصاد این کشور داشته‌ اند. جالب است بدانید که سوئیس کشوری چند زبانه بوده و مردم آن به زبان های رومانس، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی صحبت می‌‌کنند.

از آنجایی که سوئیس از جمله کشورهایی است که دارای کیفیت خوب و منحصر به فرد زندگی‌ بوده، سالانه افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. به طوری که حدود ۲۲ درصد از جمعیت این کشور را افراد مهاجر تشکیل می‌دهند. آپنزل، تیچینو، لوسرن، زرمات، ژنو، زوریخ و… برخی از مکان های زیبا و دیدنی در کشور سوئیس هستند.

چگونگی ارسال کارگو به سوئیس

از جمله بزرگترین مشکلات و مسائلی که ذهن مهاجران، مسافران و حتی تجار را به خود مشغول کرده، نحوه ارسال انواع بار به کشور سوئیس است. با توجه به قوانین و مقررات سختگیرانه و محدودیت های ایرلاین ها در ارسال بار به خارج از کشور، مسافران تنها قادر به ارسال مقدار محدود و مشخص شده ای از بار همراه خود به سوئیس هستند؛ و در صورتی که خواهان ارسال بار بیشتر از مقدار و سقف تعیین شده باشند، می‌بایست هزینه های بالایی را بابت جریمه اضافه بار به ایرلاین ها بپردازند.

بنابراین مشکل محدودیت در ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر سوئیس موجب شده تا مسافران، مهاجران و تجار همواره به دنبال راهی بدون محدودیت، سریع و ایمن، بدون دردسر و مقرون به صرفه جهت ارسال بارهای خود به کشور سوئیس باشند. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی از طریق ارائه سیستم فریت‌بار و کارگو نجاری، مشکل افراد را به بهترین نحو حل کرده است.

شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای مسافری، مهاجری خود را از طریق فریت بار و بارهای تجاری و همچنین کالاهای صادراتی خود را از طریق کارگو هوایی به کلیه شهر های مورد نظر خود در سوئیس ارسال کنید. جهت حمل بار هوایی کافیست به قسمت پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کرده و با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در قسمت ترمینال کارگو فرودگاه امام، نسبت به ارسال بارهای خود به این کشور اقدام کنید.

برخی از فایده های منحصر به فرد حمل بار هوایی به سوئیس با همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی

  • حمل بار هوایی در کوتاه ترین زمان

همانطور که در جریان هستید، هواپیماها سریع ترین وسیله نقلیه ساخته به دست بشر تا به امروز هستند. به طوریکه ارسال بار و انتقال مسافران با هواپیماها از طریق حذف مشکلات جاده‌ای، ترافیک و…. سبب شده تا فرستندگان بار بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن انواع بار خود را به کشورهای خارجی نظیر سوئیس ارسال کنند.

  • حمل بار هوایی با کمترین هزینه ها

اگر در گذشته اقدام به ارسال بار از‌ راه های زمینی و یا دریایی کرده باشید، حتما می‌دانید که استفاده از کامیون، کانتینر و کشتی های حمل بار در ارسال بار به صورت زمینی و دریایی نیازمند به پرداخت کرایه و هزینه های بسیار بالایی می‌باشد.

همچنین با توجه به محدودیت هایی چون نبود فضای کافی، جهت ارسال بارهای سنگین و حجیم به مشکل خورده و با محدودیت رو به رو می‌شوید. این در حالی است که شما عزیزان می‌توانید تمام لوازم خود را در هر اندازه و وزنی که باشند، با هزینه های بسیار کمتر و بدون محدودیت از طریق ارسال هوایی بار به کشور سوئیس انتقال دهید.

  • حمل بار‌هوایی، روشی ایمن و منحصر به فرد

امروزه کارشناسان با استفاده از بروزترین تجهیزات و سیستم های مخصوص خود می‌توانند وضعیت آب و هوا و شرایط جوی را تا چند روز آینده به خوبی پیش بینی کنند. لذا شما عزیزان می‌توانید با اطمینان از وضعیت آب و هوایی، انواع بارهای خود را بسیار سریع، با امنیت بالا و اطمینان خاطر از سلامت رسیدن بار به شهر مقصد خود در سوئیس ارسال کنید.

  • حمل بار هوایی به صورت همه جانبه و بدون محدودیت

کلیه مسافران، تجار و مهاجران می‌توانند انواع بارهای خود را اعم از لوازم و امکانات منزل، اضافه بارهای مسافری، کالاهای صادراتی، مواد غذایی، آثار هنری، خرده بارهای شخصی و… را بدون هیچگونه محدودیت و نگرانی بابت وزن و حجم بار به مقاصد دوری نظیر سوئیس ارسال کنند.

  • شرکت های فریت بار به سوئیس (فریت فوروارد)، مشاوره و سایر خدمات جانبی

اطلاع از قوانین گمرکی، دستورالعمل های شرکت هواپیمایی، هزینه های ارسال بار و… جهت ارسال هوایی انواع بار تجاری و غیر تجاری به کشور سوئیس برای فرستنده بار الزامی می‌باشد. لازم به ذکر است که شرکت های فریت بار نماینده قانونی شرکت های هواپیمایی بوده که در قسمت خدمات باربری فرودگاه امام خمینی مستقر شده اند.

در واقع این شرکت ها وظیفه دارند تا علاوه بر نظارت بر نحوه اجرای درست و صحیح قوانین و مقررات گمرکی، در صورت لزوم به ارائه مشاوره های رایگان و تخصصی و سایر خدمات جانبی به فرستنده بار بپردازند.

 

درخواست ارسال هوایی بار به سوئیس از پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

  • پایانه هوشمند بار کجاست؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • در چه ساعاتی می‌توان به پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کرد؟

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • زمان انجام فرآیند اداری در باربری فرودگاه امام خمینی جهت حمل بار هوایی به سوئیس چه قدر است؟

انجام پروسه و یا روند اداری لازم جهت حمل بار هوایی به کشور سوئیس از هنگام اظهار بار در گمرک فرودگاه امام خمینی تا انجام تشریفات اداری، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین منتخب، حداقل یک روز کامل کاری به زمان نیاز دارد.

  • چه کسانی قادر به فریت بار به سوئیس به واسطه بهش بار فرودگاه امام خمینی هستند؟

همه افراد قادر به ارسال بار به سوئیس هستند. به عبارتی بر اساس قوانین گمرکی و قوانین وضع شده توسط پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، تقریبا تمامی افراد چه ایرانی و چه غیر ایرانی، مسافر، مهاجر (حتی پس از مهاجرت از کشور)، دانشجو و تاجر و….با رعایت کامل قوانین، می‌توانند از سرویس فریت بار جهت ارسال انواع بار خود به کشور سوئیس اقدام نمایند.

  • انواع کالاهایی جهت ارسال هوایی به سوئیس توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی مجاز هستند

مطابق با اساسنامه گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی برخی کالاها جهت ارسال هوایی به مقاصد دوری نظیر سوئیس مجاز اعلام شده اند و برخی دیگر از حیث سلامت بار، مسافران، خدمه پرواز و هواپیما صلاحیت ورود به گیت ها و عبور از مرزهای ایران را ندارند. در ادامه مطلب به معرفی برخی از اقلام می‌پردازیم که حمل آنها به صورت هوایی به کشور سوئیس بلامانع اعلام شده است.

    • فرستادن انواع لوازم منزل با هواپیما به مقصد سوئیس

چنانچه قصد مهاجرت به کشور سوئیس را دارید و دنبال راهی هستید تا بتوانید تمام یا بخشی از لوازم و امکانات منزل خود اعم از فرش، مبلمان، لوازم الکترونیکی، امکانات آشپزخانه و …. را بدون هیچگونه محدودیت به شهر مورد نظر خود در سوئیس ارسال کنید، می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در زمینه حمل هوایی انواع بار با استفاده از هواپیما به سوئیس استفاده کنید.

    • فریت وسایل و امکانات شخصی و حتی اضافه بار های مسافرتی به مقصد سوئیس

چنانچه هنگام سفر به کشورهای خارجی نظیر سوئیس و تحویل بار به ایرلاین منتخب با مشکل اضافه بار رو به رو شده اید و نگران نحوه ارسال اضافه‌ بار و وسایل شخصی خود به سوئیس هستید، می‌توانید از سیستم فریت بار ترمینال باربری فرودگاه امام خمینی جهت ارسال امکانات شخصی و اضافه بارهای خود به این کشور بهره ببرید. به این شکل می‌توانید کلیه لوازم مورد نیاز خود را بدون هیچگونه نگرانی و به سادگی به سوئیس ارسال کنید.

    • ارسال هوایی امکانات و لوازم دانشجویی، دانش آموزی و تحصیلی به مقصد سوئیس

دانشجویان برای شروع زندگی جدید خود در کشور سوئیس علاوه بر لوازم شخصی و امکانات دانشجویی، به بخشی از لوازم منزل، مواد خوراکی و… نیز نیاز دارند. با توجه به محدودیت ایرلاین ها در ارسال بار به کشور‌سوئیس، دانشجویان نمی‌توانند تمام لوازم مورد نیاز خود را همراه خود به این کشور ارسال کنند.

اما نگران نباشید! پیشنهاد ما برای رفع این وضعیت ارسال بار از طریق فریت بار در قسمت پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی است که می‌توانید بدون نگرانی و محدودیت لوازم مورد نیاز خود را با قیمت  و هزینه های مناسب به سوئیس ارسال کنید.

    • حمل هوایی بسته های گوناگون به مقصد سوئیس

شما عزیزان می‌توانید انواع بسته های بزرگ و‌ کوچک حاوی هرگونه کالای مجاز اعم از لوازم منزل، خرده بارهای شخصی، امکانات دانشجویی، هدیه، سوغاتی، مواد غذایی و… را تا وزن ۴۵ کیلوگرم از طریق حمل بار هوایی برای دوستان، خانواده و بستگان خود که مقیم سوئیس هستند ارسال کنید.

    • فریت حیوان های خانگی به مقصد سوئیس

علاقمندان به ارسال حیوان های خانگی به کشورهای خارجی همچون سوئیس می‌توانند با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات گمرکی و حراستی و همچنین محدودیت های ایرلاین ها نسبت به فریت بار حیوان خود به کشور سوئیس اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برخی ایرلاین ها اجازه ارسال حیوان های خانگی را نمی‌دهند و یا قوانین سختگیرانه‌ای برای آن تعیین کردند، شما می‌توانید پس از کسب اطلاعات کامل در این زمینه نسبت به ارسال حیوان خود اقدام کنید.

    • فرستادن تابوت و جسد متوفی با هواپیما به مقصد‌ سوئیس

در میان تمامی کالاهای ارسالی به کشور سوئیس، ارسال هوایی تابوت و جنازه های متوفیان سخت ترین، حساس ترین و پیچیده ترین آنها است. فریت بار جنازه و یا جسد متوفی در صورت درخواست یکی از بستگان متوفی مبنی بر ارسال آن به سوئیس انجام پذیر است. اما توجه داشته باشید که ارسال جنازه های متوفیان مشمول قوانین و مقرراتی است که بهتر است قبل از هرگونه اقدام، اطلاعات کافی را در رابطه با آن به دست آورید.

    • ارسال بارهای صادراتی و تجارتی به صورت هوایی به مقصد سوئیس

همواره تجار، صادرکنندگان و تولید کنندگان کالاها به دنبال راهی هستند تا بتوانند انواع بارهای خود را بدون هیچگونه محدودیت، سریع و ایمن به شهر های مختلف در سوئیس ارسال کنند. کارگو هوایی بهترین روش‌جهت ارسال بارهای تجاری به این کشور می‌باشد. در ادامه به معرفی بخشی از کالاهای صادراتی از مبدا کارگو فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه های سوئیس می‌پردازیم:

      • صنایع‌ دستی گوناگون و انواع فرش ها

فرش یکی از محبوب ترین کالاهای ایرانی و  از اصلی ترین کالاهای صادراتی به کشور سوئیس بوده که به وسیله ناوگان های هواپیمایی مدرن در قسمت ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به این کشور ارسال می‌شود. چنانچه قصد ارسال فرش و یا انواع صنایع دستی تولیدی خود را دارید، می‌توانید جهت ارسال هوایی آن از قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی اقدام نمایید. توجه داشته باشید به دلیل ارزش بالای این اقلام پروسه بسته بندی و ارسال ایمن و سریع آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

      • کالاهای صنعتی و لوازم‌ و امکانات نمایشگاهی

به علت امنیت و سرعت حمل هوایی با استفاده از هواپیما، این روش از انتقال بار نسبت به سایر روش های انتقال مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. به گونه ای که اکثرا کالاهای صنعتی و نمایشگاهی با هواپیما و از  طریق سیستم فریت بار ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی به کشورهای خارجی نظیر سوئیس ارسال می‌شوند.

      • زعفران، خشکبار‌ و برخی مواد غذایی دیگر

تمامی کشورها قوانین و محدودیت های خاص خود را جهت کنترل ورود خروج بار به کشور دارا هستند. به نحوی که ممکن است کالاهایی که ارسال آن به کشوری مجاز و بلامانع است، در کشور دیگر ممنوع باشد. لذا اگر قصد ارسال زعفران، انواع خشکبار، مواد غذایی دیگر همچون گوشت و محصولات لبنی، سبزیجات، شیرینی، میوه و … را به کشور سوئیس دارید، بهتر است قبل از هرگونه اقدام به ارسال، از ممنوعیت های این کشور اطلاعات لازم را کسب کنید تا در روند انتقال بار دچار مشکلات گمرکی، پرداخت جریمه و… نشوید.

    • حمل مطمئن و ایمن آوار هنری و تابلو ها به صورت هوایی به مقصد سوئیس

نمایشگاه و رویدادهای متعدد هنری که هرساله در شهر های مختلف سوئیس برگزار می‌شود، توجه طیف وسیعی از هنرمندان، مجموعه داران، گالری های هنری، منتقدان و علاقمندان به هنر را به خود جلب کرده است. لذا هرساله در روزهای نزدیک به شروع این نمایشگاها تعداد زیادی از هنرمندان جهت شرکت در رویدادهای هنری مذکور، اقدام به ارسال آثار خود می‌کنند. چنانچه شما نیز از افرادی هستید که قصد شرکت در این نمایشگاه ها را دارید، توصیه می‌کینم ارسال آثار خود را با اطمینان خاطر از صحت آثار به مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی بسپارید.

 

فریت بار به سوئیس

فریت بار به سوئیس

 

محدود‌‌یت های فریت بار به سوئیس که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید!

فرستندگان بار به کشورهای خارجی نظیر سوئیس ملزم هستند تا هنگام ارسال بار به این کشورها از سه دسته قوانین تبعیت کنند، این سه دسته عبارت اند از:

  • ممنوعیت های اعلام شده توسط پایانه هوشمند و گمرک فرودگاه امام خمینی

ارسال هرگونه ماده مخدر، سلاح و مهمات اعم از گرم یا سرد، انواع عتیقه و‌ زیرخاکی ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از سقف تعیین شده و… به کشور سوئیس ممنوع می‌باشد. تمامی افراد مجاز به ارسال هوایی بار می‌توانند با مراجعه به بخش باربری فرودگاه امام خمینی انواع بارهای مهاجری، اضافه بارهای مسافری، کالاهای تجاری، لوازم منزل و… را با رعایت کامل قوانین گمرکی به مقصد خود در سوئیس ارسال کنند.

مهاجران می‌توانند پس از بسته بندی بار، انجام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه نسبت به ارسال بار خود به شرکت هواپیمایی اقدام کنند. ارسال بارهای تجاری به سوئیس در دوره های مختلف سیاسی و اقتصادی مشمول قوانین گمرکی و محدودیت های مختلفی می‌شود که توسط گمرک ایران اعلام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین و مقررات گمرک فرودگاه امام خمینی جهت ارسال بار و کارگو به سوئیس می‌توانید با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل کنید.

  • ممنوعیت های اعلام شده توسط خطوط هوایی منتخب

فرستندگان بار به کشور سوئیس، ملزم اند جهت ارسال بار به این کشور از ممنوعیت ها و قوانین شرکت های هواپیمایی تبعیت کنند. همچنین حمل بار هوایی به سوئیس باید از از دستورالعمل حمل هوایی کالاهای خطرناک که توسط سازمان حمل هوایی IATA تعیین شده، تبعیت کند. لازم به ذکر است کلیه بار های تجاری و غیر تجاری بایستی به شکل تخصصی و استاندارد بسته بندی شوند. و در آخر حمل کالاهایی که احتمال آسیب به هواپیما یا صدمه به مسافران را داشته باشد، بدون رعایت مقررات و شرایط ذکر شده ممنوع می‌باشد.

  • ممنوعیت های اعلام شده توسط گمرک سوئیس

کلیه مسافران، مهاجران و تجار بایستی قبل از ارسال بار به کشور سوئیس ، با گمرک این کشور در تماس بوده و از قوانین گمرکی آن در رابطه با نحوه ارسال بار، هزینه های ارسال بار، نحوه ترخیص و…. اطلاعات کسب کنند. در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه ها و جریمه های سنگین گمرکی بنابر قوانین گمرکی این کشور خواهند شد.

مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در خدمت شما هستند تا هرگونه اطلاعات در زمینه‌ی ممنوعیت‌های گمرکی را در اختیار شما بگذارند.

هزینه نهایی فریت بار به سوئیس چگونه محاسبه می‌شود؟

عوامل متعددی هستند همچون نوع بار، وزن و حجم بار، نحوه انتخاب وسایل و…که در تغییر و تعیین هزینه های ارسال بار به کشور سوئیس دخیل هستند که در ادامه به معرفی مهمترین آنها می‌پردازیم:

  • تاثیر نوع بار در هزینه نهایی ارسال

منظور از نوع بار، مسافری یا تجاری بودن محموله ارسالی است. در‌واقع پروسه و روند ارسال بارهای تجاری نسبت به بار های مسافری بیشتر است. چراکه ارسال محموله های تجاری مستلزم طی مراحل پیچیده گمرکی، حراستی و اداری مختلف بوده و همچنین به بسته بندی های تخصصی و ارائه مدارک و کارت بازرگانی، گواهی مبدا، مجوز تایید اصالت کالا و… نیاز دارد. همچنین هنگام ترخیص بار در فرودگاه های کشور سوئیس، عوارض گمرکی نیز به اینگونه بارها تعلق می‌گیرد.

اما ارسال بارهای مسافری فقط و فقط به بسته بندی های جزئی نیاز داشته و به طی مراحل ساده‌ و کوتاه اداری جهت دریافت مجوز خروج بار نیاز دارد. لازم است بدانید که عوارض گمرکی نیز به بارهای مسافری تعلق نمی‌گیرد.

  • تاثیر حجم بار در هزینه نهایی ارسال

یکی از عوامل موثر در تعیین هزینه فریت بار به کشور سوئیس وزن و حجم بار است. در واقع دو عامل مذکور رابطه مستقیمی با هزینه ارسال هوایی بار به این کشور دارند. در نگاهی تخصصی تر بر اساس یک قانون بین المللی برای محاسبه وزن محاسباتی ، یک بسته بار به ابعاد یک متر مکعب، بایستی حداقل صد و شصت و هفت کیلوگرم محاسبه شود.

از مقایسه وزن حجمی یک بسته با وزن باسکولی آن، وزن محاسباتی بدست می‌آید. فرمول بین المللی برای محاسبه وزن حجمی یک بسته نیز به این صورت است که: وزن حجمی یک بسته از حاصلضرب ابعاد بسته به سانتی متر، تقسیم بر عدد شش هزار، به دست می آید. شرکت های حمل بار از بین وزن باسکول و  وزن حجمی بسته، عدد بزرگتر را به عنوان وزن محاسباتی در نظر می‌گیرند.

  • تاثیر نحوه انتخاب وسایل در هزینه نهایی ارسال

اینکه بار شما حاوی چه نوع کالا و اقلامی باشد می‌تواند نقش بسزایی در تعیین هزینه های فریت بار به کشور سوئیس داشته باشد. فرض کنید هنگام جمع آوری لوازم منزل برای مهاجرت به سوئیس، بار شما حاوی چمدان های لباس، فرش، البوم های خانوادگی، تابلو های نقاشی و… باشد در این صورت شما جهت حمل هوایی نیازی به بسته بندی های تخصصی و پیچیده و استفاده از پالت و جعبه های چوبی ندارید.

اما فرض کنید بار شما حاوی ظروف شیشه‌ای و شکستنی، لوازم الکترونیکی، تخت، مبلمان و… باشد؛در این صورت می‌بایست تمامی اقلام را به طور تخصصی و استاندارد بسته بندی کنید. همچنین در صورتی که بار شما عنوان تجاری داشته باشد، هزینه های اضافه تری را از حیث مالیات های گمرکی شامل می‌شود.

مدت زمان تخمین زده شده جهت فریت بار به سوئیس از باربری فرودگاه امام خمینی

با در نظر گرفتن عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز (فاصله کشور مبدا تا کشور مقصد)،صدور بارنامه و … که در تغییر زمان ارسال بار به کشور سوئیس نقش دارند، می‌توان اینطور برداشت کرد که زمان رسیدن بار به مقصد به صورت هوایی و از مبدا فرودگاه امام خمینی حدوداً به چهار الی پنج روز کامل کاری زمان نیاز دارد.

نکات کلیدی جهت ترخیص بار از گمرک فرودگاه های سوئیس

بر اساس قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه های کشور سوئیس، کالاهای تجاری به محض ورود به این کشور بایستی از نظر گمرکی و حراستی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و با لیست درون بارنامه تطابق داده شوند. در صورت عدم ناهماهنگی و تایید افسر گمرکی، عوارض گمرکی صادر شده و پس از پرداخت هزینه های مذکور توسط گیرنده، بار مورد نظر آماده ترخیص می‌شود.

به طور معمول به بارهای مسافری عوارض گمرکی تعلق نمی‌گیرد و تنها در صورتی عوارض شامل آنها می‌شود که وجود اجناس تجاری دورن بار توسط افسر گمرک تایید شود. پس از رسیدن بار به مقصد، شما عزیزان تا ۴۸ ساعت مهلت دارید جهت ترخیص آن اقدام کنید. در غیر این صورت بار مدنظر به انبار منتقل شده و هزینه های انبارداری نیز برای شما لحاظ می‌گردد.

 

حمل بار به سوئیس

حمل بار به سوئیس

 

چه خدماتی از جانب مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت ارسال هوایی بار به سوئیس ارائه می‌شود؟

  • بسته بندی بارهای ارسالی به صورت تخصصی

پرسنل مجرب و متخصص مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، تمامی لوازم و کالاهای ارسالی شما را اعم از لوازم منزل، مبلمان، تخت، پیانو، لوازم الکترونیکی، ظروف چینی، آثار هنری، وسایل دانشجویی، کتاب، مواد غذایی و… به طور کاملا تخصصی و با دقت بسته بندی کرده و تحویل شرکت هواپیمایی می‌دهند.

  • خدمات مربوط به ترابری بار از سراسر‌کشور

پس از ثبت درخواست فرستنده جهت ارسال بار به کشور ‌سوئیس و همچنین بسته بندی کالای مورد نظر، بار شما از هر شهر و نقطه‌ای در کشور که باشید توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با مناسب ترین هزینه به فرودگاه امام منتقل می‌شود.

  • انبارداری بارها

مجموعه ما این امکان را فراهم کرده تا در صورت نیاز، فرستنده بار بتواند محموله خود را، از جمله بار هایی که برای ارسال به زمان بندی نیاز دارند یا کالاهای خراب نشدنی و…تا زمان ارسال هوایی در انبار مجموعه نگهداری کنند.

  • انجام امور گمرکی مورد نیاز

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تمامی مراحل اداری، گمرکی، حراستی و تشریفات گمرکی لازم جهت ارسال بار به کشور سوئیس را از قبیل وزن کردن بار، تایید اصالت کالا، تهیه مدارک و مجوز های لازم جهت خروج قانونی بار از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه امام خمینی را به نمایندگی از فرستنده بار انجام می‌دهد. از جمله مدارکی که در پروسه انجام مراحل تشریفات گمرکی به آنها نیاز دارید عبارت اند از:

  • لیست بسته‌ بندی کالاها و اقلام ارسالی به همراه ابعاد آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور بارنامه

در آخر پس از انجام مراحل بسته بندی و تشریفات گمرکی، بارنامه هوایی جهت حمل بار هوایی به کشور‌سوئیس با مناسب ترین نرخ حمل بار هوایی صادر می‌شود. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از آخرین وضعیت بار و همچنین زمان دقیق رسیدن آن به فرودگاه مقصد اطلاع حاصل کنید.

مجموعه ما با همکاری پرسنل مجرب و متخصص در زمینه حمل بار هوایی به مقاصد دوری نظیر سوئیس، می‌تواند در کمترین زمان ممکن محموله های شما عزیزان را به این کشور ارسال کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی با مجموعه تماس حاصل کرده و یا به وب سایت رسمی‌ ما مراجعه کنید.

 

سوالات متداول