فهرست مطالب

چنانچه از جمله افرادی هستید که قصد سفر، مهاجرت، شرکت در دوره های آموزشی، سرمایه گذاری، شرکت در نمایشگاه های هنری، علمی و… در کشور ترکیه را دارید، و به دنبال راهی امن  و منحصر به فرد هستید تا بتوانید تمامی لوازم و امکانات خود از قبیل اضافه بارهای مسافری، چمدان های لباس، آثار هنری، اجناس تجاری، امکانات تحصیلی و دانشجویی و… را بدون هیچ گونه نگرانی و دردسر، سریع و ایمن و با کمترین هزینه ها به مقصد مورد نظر خود در ترکیه ارسال کنید، استفاده از سیستم فریت بار بهترین راه جهت انتقال بار به ترکیه است.

در واقع فریت بار به جدید ترین شیوه حمل بار به ترکیه بصورت هوایی گفته می‌شود، که اغلب از طریق ناوگان های مدرن شرکت های حمل بار واقع در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. در سیستم فریت بار محدودیت و ممنوعیت معنایی ندارد، لذا فرقی نمی‌کند مقصد شما کجاست و چقدر از مبدا دور است؛ شما عزیزان می‌توانید کلیه اجناس مسافری، مهاجری و تجاری خود را بدون محدودیت در نوع بار، وزن و حجم آن به کشور مقصد خود نظیر ترکیه ارسال کنید.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات کاملتر در زمینه ارسال بار به ترکیه از طریق سرویس فریت بار و کارگو  که به سبب سرعت و امنیت بالا و هزینه های مقرون به صرفه و مناسب خود مورد توجه شکمر زیادی افراد اعم از مسافران، مهاجران و تجار قرار گرفته، با کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید و یا به بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام مراجعه کنید.

تیم تخصصی مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با ارائه بهترین خدمات حمل و نقل هوایی بار به ترکیه از قبیل مشاوره های رایگان، بسته بندی تخصصی انواع بار، حمل زمینی بار تا باربری فرودگاه امام ، انجام امور گمرکی ، تهیه مدارک اداری و صدور بارنامه هوایی با مناسب ترین هزینه های ممکن یاری رسان شما عزیزان در پروسه فریت بار به ترکیه می‌باشد.

ارسال بار به ترکیه

ارسال بار به ترکیه

ترکیه، سرزمینی در همسایگی ایران

ترکیه، کشوری فراقاره ‌ای بوده که بخش بزرگی از آن در قاره آسیا و بخش کوچیکی از آن در قاره اروپا قرار دارد. ترکیه از ناحیه شرقی با کشور های ایران، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان، از ناحیه جنوب شرقی با کشورهای سوریه و عراق و از ناحیه شمال غربی با کشورهای یونان و بلغارستان مرز مشترک زمینی دارد. همچنین دریای سیاه در بخش شمالی، دریای مرمره و اژه در بخش غربی‌و دریای مدیترانه در بخش جنوب غرب این کشور قرار دارند که موقعیت جغرافیایی خوبی را برای این کشور به ارمغان آورده‌ اند. ترکیه کشوری کوهستانی است که از آب و هوای جلگه‌ ای برخوردار است و نسبتا پر باران محسوب می‌شود.

اوضاع اقتصادی خوب این کشور، نزدیکی و شباهت های فرهنگ و آداب و رسوم ترکیه با ایران، همسایگی ایران و ترکیه، زبان راحت و تا حدودی مشترک با زبان فارسی و اخذ اقامت نسبتا راحت نسبت به سایر کشور های اروپایی و آمریکایی، ترکیه را به بهترین گزینه به جهت مهاجرت، تحصیل و کار و سرمایه گذاری برای مردم دنیا مخصوصا ایرانیان تبدیل کرده است. میدان تکسیم، مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر، منطقه سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کلیسا چورا، آرامگاه آتاتورک، پارک ملی آنتالیا و… از جمله دیدنی های تاریخی و زیبای کشور ترکیه هستند که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آنها به این کشور سفر می‌کنند.

آگاهی هایی لازم جهت ارسال کارگو به ترکیه

به طور کلی فریت بار و کارگو، به شیوه ای از حمل و نقل بار گفته می‌شود که معمولا برای ارسال کالاهایی که بیشتر جنبه تجاری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا کلیه تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان انواع بار می‌توانند با مراجعه به بخش ترمینال کارگو  فرودگاه امام خمینی نسبت به ارسال محموله های تجاری خود به مقصد مورد نظر در کشور ترکیه اقدام کنند. شما عزیزان می‌توانید تمام اجناس و تولیدات تجاری خود را از قبیل لوازم منزل، لوازم الکترونیکی، قطعات خودرو، آثار هنری، مواد غذایی، تجهیزات ورزشی، پوشاک و… را با بهترین نرخ حمل هوایی به کشور ترکیه ارسال کنید.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از معتبر ترین شرکت های فعال در زمینه ارسال کارگو به اقصی نقاط دنیا است که از طریق همکاری با یک تیم مجرب و متخصص  در زمینه های بسته بندی تخصصی، پیک آپ، انجام تشریفات گمرکی، اداری، فنی و تهیه مجوز های لازم، به شما در طی کردن پروسه های حمل بار هوایی به ترکیه کمک می‌کنند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا در راستای نکات ذکر شده به ارائه مطالب بیشتری در زمینه حمل و نقل هوایی بار، کارگو و فریت بار مسافری بپردازیم.

فریت بار به ترکیه با همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی چه سودهایی دارد؟

  • صرفه جویی در زمان ارسال بار

همانطور که اطلاع دارید با در نظر گرفتن پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری، هواپیماها را می‌توان سریع ترین وسیله نقلیه ساخته شده به دست بشر تا به امروز دانست. به عبارتی هواپیما ها با سرعت بسیار بالا و امکان ارسال بار در کمترین زمان، تحولی عظیم در صنعت صادرات بار و انتقال مسافران به وجود آورده اند. به گونه‌ای که انتظار می‌رود طی دهه های آینده بتوان در مدت زمان کوتاه (مثلا دو الی سه ساعت) به دور ترین نقاط دنیا سفر کرد.

  • صرفه جویی در هزینه های ارسال بار

تمام فرستندگان بار چه به صورت تجاری و چه به صورت مسافری می‌توانند کلیه کالاهای مورد نیاز خود همانند اضافه بارهای مسافری، چمدان های لباس، لوازم منزل، امکانات تحصیلی و دانشجویی و کتاب، آثار هنری، وسایل ورزشی، مواد غذایی، اجناس تجاری و سایر کالا ها را با پرداخت هزینه های بسیار اندک و مقرون به صرفه نسبت به سایر روش های حمل بار اعم از حمل زمینی و دریایی، به شهر مدنظر خود در ترکیه ارسال کنند.

  • راهی مطمئن و سریع جهت ارسال بار

حمل هوایی بار با استفاده از هواپیما از طریق حذف ترافیک و مشکلات جاده ‌ای از قبیل تصادفات، ریزش کوه، جاده های لغزنده و… علاوه بر کاهش مسافت و مدت زمان ارسال بار به مقصد، سبب کاهش احتمال آسیب به بار شده است. همچنین وجود کارشناسان آب و هوایی که وضعیت لحظه ‌ای آب و هوا را بررسی می‌کنند و برج مراقبت که در طی پرواز امنیت مسافران را به طور مداوم چک می‌کند امنیت ارسال بار با هواپیما را بیشتر کرده ‌اند.

  • ارسال بدون هیچ گونه محدودیت و همه جانبه

کلیه فرستندگان بار به کشورهای خارجی نظیر ترکیه می‌توانند، با رعایت کامل قوانین و مقررات بین المللی حمل بار و قوانین گمرکی دو کشور ایران و ترکیه، کلیه بارهای مورد نیاز خود را بدون هیچ‌ گونه محدودیت و به صورت همه جانبه از طریق مبدا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به مقصد ترکیه به صورت هوایی ارسال کنند.

  • شرکت های فریت بار به ترکیه، مشاوره و خدمات جانبی دیگر

شرکت های فریت باری که در بخش باربری فرودگاه امام خمینی مستقر هستند، مسئول نظارت بر اجرای صحیح و درست قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی و تعامل آنها با فرستندگان بار هستند، و وظیفه دارند تا در صورت نیاز به ارائه خدماتی نظیر مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی به مسافران و فرستندگان بار به کشور ترکیه بپردازند.

جهت رفع ابهامات خود در پروسه ارسال بار و آشنایی بیشتر با قوانین گمرکی و نحوه ارسال بار به ترکیه با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید و مشاوره های رایگان دریافت کنید.

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام چگونه زمینه های ارسال هوایی بار به ترکیه را فراهم می‌کند؟

  • پایانه‌ هوشمند بار در کجاست؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی  چگونه است؟

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • برای انجام امور اداری ارسال بار به ترکیه  در باربری فرودگاه امام خمینی چقدر زمان نیاز است؟

مراحل اداری لازم جهت ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر ترکیه از هنگام اظهار بار در گمرک فرودگاه امام خمینی تا زمان انجام تشریفات گمرکی به طور کامل، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین گزینش شده، تقریبا یک روز کامل کاری به طول خواهد انجامید.

  • چه افرادی می‌توانند جهت فریت بار به ترکیه به واسطه بخش بار فرودگاه امام خمینی اقدام‌ کنند؟

با توجه به قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی، تقریبا کلیه افراد اعم از دانشجو و دانش آموز، هنرمند، مسافر، تاجر، مهاجر، ایرانی و غیر ایرانی می‌توانند با رعایت قوانین و ضوابط تعیین شده توسط گمرک فرودگاه امام خمینی اقدام به ارسال  انواع بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به کشور ترکیه نمایند.

  • چه نوع کالاهایی را می‌توان از بخش بار و‌کارگو فرودگاه امام خمینی به ترکیه ارسال کرد؟

لازم است بدانید که گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به جهت برقراری نظم و امنیت قوانین و مقرراتی را وضع کرده است که رعایت آنها برای کلیه افراد اعم از مسافران، مهاجران و تجار ضروری می‌باشد. بخشی از قوانین مذکور در رابطه با کالاهایی است که به جهت ارسال به کشورهای خارجی مجاز و فاقد مشکل اعلام شده است. در ادامه به برخی از این کالاهای مجاز اشاره کرده ایم.

    • ارسال اسباب و لوازم زندگی به ترکیه

چنانچه به دنبال راهی برای ارسال اسباب و اثاثیه منزل خود همانند، فرش، لوازم آشپزخانه، ظروف شکستنی، تخت، مبلمان و… به شهر های واقع در ترکیه هستید و یا قصد ارسال این اجناس  به صورت تجاری به ترکیه را دارید، فریت بار، بهترین راه ارسال لوازم منزل به کشور ترکیه است.

    • ارسال وسایل شخصی و اضافه بارهای مسافرتی به ترکیه

از جمله مشکلات و مسائلی که همواره مسافران را درگیر خود کرده است، قوانین ایرلاین ها مبنی محدودیت مسافران به جهت ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر ترکیه است. بر اساس این قوانین مسافران تنها قادر به ارسال مقدار محدود و مشخص شده ای از بار به ترکیه هستند و در صورت تمایل برای ارسال بار بیش از حد مشخص شده بایستی هزینه های بیشتری پرداخت کنند. چنانچه شما عزیزان نیز دغدغه اضافه بار و هزینه های بالای آن را دارید، پیشنهاد ما به شما ارسال بار از طریق سیستم فریت بار است.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال بدون محدودیت بار با کمترین هزینه ها را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

    • ارسال بار های دانشجویی و دانش آموزی به ترکیه

جالب است بدانید که درصد بالایی از مهاجران به کشور ترکیه را دانشجویان تشکیل می‌دهند. مشکلی که اکثر دانشجویان را هنگام مهاجرت به ترکیه با خود درگیر کرده، چگونگی ارسال لوازم زندگی و امکانات دانشجویی و تحصیلی خود با هزینه های مناسب به این کشور است. توجه داشته باشید که فریت بار و‌کارگو سریع ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین راه ارسال  انواع بار اعم از بارهای دانشجویی به ترکیه است.

    • ارسال بسته های کوچک و بزرگ به ترکیه

تمامی مسافران، تجار و مهاجران می‌توانند انواع بسته های کوچک و بزرگ خود حاوی اضافه بار مسافری، لوازم شخصی، لوازم دانشجویی، مواد غذایی و… را با انجام بسته بندی تخصصی و مخصوص حمل و نقل هوایی بار ، از طریق سیستم فریت بار ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی  به کشور ترکیه ارسال کنند.

    • ارسال حیوانات خانگی به صورت ایمن به ترکیه

علاقه مندان به حیوان های خانگی می‌توانند پس از کسب اطلاعات کافی در زمینه قوانین ایرلاین ها برای ارسال حیوان های خانگی به ترکیه و نحوه انجام مراحل اداری آن، برای ارسال آنها اقدام کنند. توجه داشته باشید که ارسال حیوان های خانگی مشمول قوانین و مقررات خاصی است که توصیه می‌کنیم حتما اطلاعات کافی را در رابطه با نحوه ارسال آنها بدست بیاورید و سپس مقدمات ارسال را فراهم کنید.

    • ارسال تابوت و جسد به ترکیه

در صورت فوت شهروند ترکیه در ایران و یا فوت یکی از اعضای خانواده مهاجران به ترکیه و در شرایطی که یکی از بستگان نزدیک متوفی درخواست انتقال جنازه متوفی را به کشور ترکیه داشته باشد امکان ارسال هوایی آن به ترکیه فراهم شده است. توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت بالای جسد در برابر شرایط و عواملی چون نور، فشار، گرما، رطوبت و …ارسال آن باید یه سرعت و بدون فوت وقت صورت گیرد. با این تفاسیر بهترین و مناسب روش ارسال جنازه های متوفیان به مقاصد دوری نظیر ترکیه فریت بار است.

    • ارسال اقلام صادراتی و کالاهای تجاری به ترکیه

تجار و صادرکنندگان بار که قصد مراودات تجاری و صادرات بار به کشور‌ ترکیه را دارند، می‌توانند به جهت حمل هوایی اجناس تجاری خود از خدمات سیستم فریت بار و کارگو فرودگاه امام خمینی استفاده نمایند، و محموله های خود را با امنیت بالا، سریع، قانونی و با هزینه های مناسب به کشور ترکیه ارسال کنند.

در ادامه به معرفی بخشی از فعالیت های صورت گرفته برای صادرات انواع بار از طریق سیستم کارگو فرودگاه امام خمینی به کشور ترکیه پرداخته‌ ایم:

      • فرستادن فرش و صنایع دستی

فرش، تابلو فرش‌ و صنایع دستی ایرانی اصیل را می‌توان یکی ارزنده ترین کالاهای صادراتی ایران به کشورهایی نظیر ترکیه دانست، که به سبب کیفیت بالا و تنوع در نقش و نگارهای زیبای خود مورد توجه بالای مردم ترکیه قرار گرفته است. همچنین نزدیکی فرهنگ و اداب و رسوم کشور های ایران و ترکیه باعث شده تا صنایع دستی ایرانی که نشان دهنده فرهنگ و هنر ایران است در بازارهای این کشور مورد استقبال بالایی قرار بگیرد.

از آنجایی که هرگونه آسیب به این گونه اقلام‌ می‌تواند از ارزش های آنها بکاهد، بهترین روش حمل برای این کالاها فریت بار با انجام بسته بندی های تخصصی و استاندارد است، که توسط پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد.

      • فرستادن کالاهای صنعتی و نمایشگاهی

چنانچه شما عزیزان نیز همانند اکثر تولید کنندگان، تجار، هنرمندان، صنعتگران و…قصد شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف علمی، هنری، صنعتی، تجاری و… برگزار شده در کشور‌ترکیه را دارید، ارسال کالاهای نمایشگاهی با هواپیماهای مخصوص باربری روشی جدید و ایمن برای ارسال این گونه اقلام به کشور ترکیه است.

      • فرستادن مواد غذایی و زعفران و خشکبار

ارسال هوایی انواع مواد غذایی، زعفران، خشکبار، میوه و…به دلیل حساسیت بالا در برابر جا به جایی، ضربه، فشار، دما و رطوبت و احتمال بالای فاسد شدن نیازمند انجام بسته بندی های تخصصی و مراقبت بالا طی پروسه ارسال هوایی به ترکیه است. توجه داشته باشید که حمل بار هوایی  بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ارسال بار به ترکیه می‌باشد.

    • ارسال آثار هنری خلق شده نظیر تابلو و… به ترکیه

اگر قصد شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای هنری واقع در کشور ترکیه را دارید، و می‌خواهید آثار هنری خود راز قبیل تابلو های نقاشی، مجسمه و… را به این کشور ارسال کنید، می‌توانید جهت بسته بندی و فریت بار آثار خود با مشاوران ما در مجموعه خدمات  فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید تا کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

فریت بار به ترکیه

فریت بار به ترکیه

محدودیت هایی که لازم است در جریان ارسال کارگو به ترکیه آن هارا بشناسید

توجه داشته باشید که هنگام ارسال بار به کشور ترکیه از مبدا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی بایستی به برخی قوانین و محدودیت های گمرکی آگاهی داشته و از آنها تبعیت کنید. این دسته از محدودیت ها عبارت اند از:

  • مقررات پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

  1. حمل هوایی انواع مواد مخدر ، انواع سلاح و مهمات اعم از سرد و گرم، انواع عتیقه و زیرخاکی، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از حد مجاز و… به ترکیه ممنوع است.
  2. ارسال بارهای تجاری به ترکیه توسط تجار و صادرکنندگان ملزم به ارائه کارت بازرگانی و طی مراحل مخصوص ارسال بارهای تجاری است. لازم به ذکر است ارسال محموله های تجاری به ترکیه در شرایط مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مشمول قوانین و محدودیت های خاصی است که توسط گمرک ایران صادر می‌شود و تجار ملزم به اطلاع از آن هستند.
  3. مسافران و مهاجران به ترکیه می‌توانند بعد از انجام مراحل بسته بندی بار، تشریفات گمرکی، اداری و حراستی، صدور بارنامه و پرداخت صورتحساب اقدام به ارسال بار نمایند.جهت کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید.
  • مقررات خطوط هوایی

شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها به جهت ارسال بار به کشور ترکیه و به منظور حفظ امنیت مسافران و بارهای ارسالی، قوانین و مقرراتی را وضع کرده‌ اند که مسافران را ملزم به رعایت دقیق آنها می‌نماید. مطابق این قوانین، حمل هوایی انواع بار مسافری و تجاری می‌بایست از قوانین حمل کالاهای خطرناک که توسط سازمان حمل هوایی IATA تعیین شده، تبعیت کند. بسته بندی تخصصی و مطابق با استاندارد های حمل هوایی برای ارسال بار به ترکیه نیز باید رعایت گردد. توجه داشته باشید که در صورت سرپیچی از قوانین فوق بار شما توسط شرکت های هواپیمایی به هیچ عنوان پذیرش نخواهد شد.

  • مقررات گمرک ترکیه

مسافران ملزم هستند تا قبل از ارسال بار به کشور ترکیه با گمرک این کشور در تماس بوده و کلیه اطلاعات لازم در زمینه نحوه ارسال بار، اجناس مجاز برای حمل هوایی، عوامل موثر در هزینه های ارسال، نحوه ترخیص و تحویل بار و… را کسب کنند. در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه و جریمه های سنگین گمرکی بنا به مقررات کشور ترکیه خواهد شد.

حمل بار به ترکیه بر چه اساس هایی قیمت گذاری می‌شود؟

نوع کالا، وزن و حجم بار، شرکت هواپیمایی، نرخ ارز، فاصله هوایی دو کشور، قوانین گمرکی کشور های مبدا و مقصد و… از عوامل موثر در هزینه های ارسال بار به کشور ترکیه هستند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به معرفی اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه های ارسال بار به ترکیه بپردازیم:

  • بر اساس نوع بار

تجاری یا غیر تجاری (مسافری) بودن بار ارسالی به کشور‌ ترکیه نقش بسیار و بسزایی در تعیین هزینه های نهایی فریت بار و کارگو تجاری دارد. در‌واقع ارسال بارهای تجاری ملزم به انجام روند اداری و تشریفات گمرکی مخصوص به خود می‌باشد. همچنین تجار و صادرکنندگانی که قصد ارسال بارهای تجاری را دارند، ملزم به استفاده از کارت بازرگانی، ارائه گواهی تایید اصالت کالا، گواهی مبدا و… هستند، که هزینه های مربوط به خود را می‌طلبد. در حالیکه ارسال بارهای مسافری به تشریفات اداری و گمرکی خاصی نیاز نداشته و صرفا انجام بسته بندی تخصصی جهت جلوگیری از آسیب به بار برای ارسال کفایت می‌کند.

  • بر اساس حجم‌ بار

وزن و حجم بار از جمله عواملی هستند که رابطه مستقیمی با تعیین هزینه های ارسال بار به کشور ترکیه دارند. لذا هرچه وزن بار سنگین تر باشد و حجم بیشتری را اشغال کند، هزینه های ارسال بار نیز افزایش پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم برای مدیریت بیشتر هزینه های ارسال بار، به جهت ارسال بارهایی که بیش از ۴۵ کیلوگرم وزن دارند از سرویس  فریت بار و کارگو که توسط مجمو‌عه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی ارائه می‌شود، استفاده کنید.

  • بر اساس نحوه انتخاب وسایل

چنانچه  بارهای ارسالی شما حاوی وسایل شخصی و یا لوازم منزل است و قصد ارسال آنها به کشور ترکیه را دارید، لازم است بدانید که وسایلی که برای ارسال به ترکیه انتخاب می‌کنید، نقش زیادی در تعیین هزینه های ارسال بار هوایی دارند. به عنوان نمونه اگر بار شما حاوی لوازم شخصی، لباس، کتاب و آلبوم خانوادگی باشد، بار شما حجمی نبوده و احتیاجی به پالت و یا جعبه های چوبی برای بسته بندی تخصصی نیست.

همچنین در گمرک فرودگاه های ترکیه نیز عوارض و مالیات های گمرکی به آن تعلق نمی‌گیرد. اما اگر بار شما حاوی لوازم و اسباب و اثاثیه منزل همچون تلویزیون، مبلمان، تخت و… باشد، بار شما حجمی بوده و هزینه‌ های پالت و جعبه های مخصوص حمل بار برای بسته بندی تخصصی آن لحاظ می‌شود و همچنین در صورت تشخیص افسر گمرک بر تجاری بودن برخی اجناس، عوارض گمرکی نیز به بار تعلق خواهد گرفت.

برای فرستادن بار با هواپیما به ترکیه از باربری فرودگاه امام خمینی چقدر زمان نیاز است؟

زمان لازم به جهت ارسال بار به کشور ترکیه با در نظر گرفتن شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی متغیر است. اما به طور معمول ارسال هوایی بار به ترکیه از مبدا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی بین چهار تا پنج روز کامل کاری به طول می انجامد.

انواع بار ها را از گمرک فرودگاه های ترکیه چگونه می‌بایست ترخیص کرد؟

مطابق با قوانین گمرکی کشور ترکیه شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای مسافری و تجاری را بدون هیچ‌ گونه محدودیت به تمام شهر های ترکیه ارسال کنید. بارهای تجاری پس از ورود به فرودگاه های ترکیه مورد بررسی قرار گرفته و با لیست درون بارنامه تطابق داده می‌شوند، و پس از تایید افسر گمرک و پرداخت عوارض گمرکی و مالیات آماده ترخیص می‌شوند. توجه داشته باشید که بار های مسافری شامل عوارض گمرکی نمی‌شوند.لازم به ذکر است که پس ورود بار به فرودگاه های ترکیه شما تا ۴۸ ساعت زمان دارید تا نسبت به ارائه مدارک لازم و ترخیص بار اقدام نمایید. در غیر این بار مذکور به انبار منتقل شده و هزینه های انبارداری‌ نیز برای شما محاسبه می‌گردد.

حمل بار به ترکیه

حمل بار به ترکیه

خدمات ارائه شده جهت ارسال کارگو به ترکیه از مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی را از دست ندهید

  • بسته بندی بار به صورت تخصصی

بسته بندی یکی از مهم ترین مراحل لازم جهت ارسال بار به کشور ترکیه است که نقش تعیین کننده ‌ای در ارسال سالم بار به مقصد دارد. لذا بهتر است بسته بندی تخصصی انواع بار بخصوص لوازم شکستنی، مواد غذایی، آثار هنری، لوازم الکترونیک و… را جدی بگیرید. چرا که هرگونه بی توجهی به این مرحله می‌تواند خسارت های مادی و معنوی زیادی را برای فرستنده و گیرنده بار به وجود بیاورد. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان بسته بندی تخصصی کلیه‌ی کالاهای ارسالی به کشورهای خارجی نظیر ترکیه را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت فراهم کرده است.

  • ترابری بار از سراسر‌کشور

پس  از ثبت درخواست شما عزیزان به جهت فریت بار به کشور ترکیه و بسته ‌بندی کالا بار شما در هر نقطه از کشور که باشد، توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با مناسب ترین هزینه ها به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

  • انبارداری بار در صورت نیاز

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارائه بهترین خدمات انبارداری و نگهداری بار را تا فرا رسیدن زمان ارسال بار به کشور ترکیه برای فرستندگان بار فراهم کرده است. شما عزیزان می‌توانید از خدمات این مجموعه برای نگهداری از بارهای فاسد شدنی، مواد غذایی و بارهایی که برای ارسال به زمان بندی و مراقبت نیاز دارند استفاده کنید. توجه داشته باشید که نگهداری بار در انبار مجموعه تا مدت زمان مشخص شده ای برای شما رایگان خواهد بود.

  • امور گمرکی لازم جهت فریت بار به ترکیه

تشریفات گمرکی به مراحلی اطلاق می‌گردد که انجام آن ها برای خروج قانونی بار از گمرک فرودگاه امام خمینی الزامی می‌باشد. وزن کردن محموله، ارزیابی بار توسط افسر گمرک، تهیه مدارک لازم، تایید اصالت کالا توسط افسر گمرک و… از جمله مراحل این تشریفات است. انجام تشریفات گمرکی جهت خروج بار از ایران با به همراه داشتن مدارک ذیل ممکن می‌باشد:

  • لیست بسته‌ بندی و پکینگ کالاهای ارسالی به همراه ابعاد دقیق آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور‌ بارنامه

پس از طی مراحل تشریفات گمرکی و کسب مجوز های لازم جهت خروج قانونی بار از گمرک فرودگاه امام خمینی، بارنامه هوایی محموله با مناسب ترین نرخ حمل بار به کشور‌ترکیه صادر می‌شود. توجه داشته باشید که فرستنده و گیرنده بار می‌توانند با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از آخرین وضعیت بار خود و زمان دقیق رسیدن آن به مقصد اطلاع حاصل کنند.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با کسب‌ تجارت فراوان و ارزنده طی سالها فعالیت در زمینه فریت بار، می‌تواند بهترین و مناسب ترین انتخاب شما به جها ارسال هوایی بار به کشورهای خارجی به خصوص ترکیه باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

سوالات متداول