فهرست مطالب

همان طور‌ که می‌دانید امروزه حمل و نقل هوایی و‌ با استفاده از هواپیما بهترین و منحصر به فرد ترین روش ارسال بار به فنلاند به شمار می‌رود. در واقع این روش از ارسال بار از طریق کاهش مسافت، باعث افزایش سرعت  روند و‌ پروسه ارسال کالاها به مقصد فنلاند شده است. علاوه بر این ها این روش از انتقال بار، به واسطه جا به جایی انواع بارها بدون هیچگونه محدودیت و هزینه های مقرون به صرفه مورد توجه شمار بسیار زیادی از تجار، مسافران و مهاجران به کشور فنلاند و همچنین سایر‌کشورهای جهان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی کاملترین خدمات حمل و نقل هوایی انواع بارهای تجاری و غیر تجاری را از طریق بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی، جهت ارسال به فرودگاه های فنلاند، از طریق همکاری با شرکت های هواپیمایی فراهم کرده است. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی معتبر و فعال در بخش باربری فرودگاه امام خمینی نسبت به ارسال قانونی انواع بارهای خود به مقاصد دوری نظیر فنلاند اقدام نمایید.

ارسال بار به فنلاند

ارسال بار به فنلاند

فنلاند، کم تراکم ترین کشور اتحادیه اروپا

کشور فنلاند سرزمینی در بخش شمالی قاره اروپا بوده که از ناحیه شمالی با کشور نروژ، از ناحیه غربی با کشور سوئد و از ناحیه شرقی با کشور‌ وسیع روسیه مرز مشترک زمینی دارد. این کشور‌ جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارا است. کل دنیا کشور فنلاند را به عنوان یکی از بهترین ها در نظام آموزشی و تحصیلی می‌شناسند. سیستم آموزش در این کشور بر اساس برابر طلب بودن وضع شده به طوری که هیچ شهریه‌ای از دانش آموزان و یا دانشجویان دریافت نمی‌شود.

این کشور با اینکه عضو منطقه یورو است، اما نسبت به سایر کشور ها اوضاع اقتصادی بهتر و‌‌ برتری داشته و همواره به عنوان کشوری با کمترین فساد اقتصادی معرفی شده است. عمده اقتصاد فنلاند بر پایه صادرات می‌چرخد و از مهم ترین محصولات صادراتی آن می‌توان به ماشین آلات، مواد شیمیایی، کاغذ، خمیر کاغذ، الوار و آهن آلات اشاره کرد. چنانچه قصد سفر و‌یا مهاجر به این کشور را دارید توصیه می‌کنیم حتما از مکان های گردشگری و زیبای آن نظیر مجمع‌­ الجزایر الند، تورکو، پرو، ساولینا، هلسینکی و… دیدن کنید.

حمل بار هوایی به فنلاند چگونه ممکن می‌شود؟

با توجه به قوانین ایرلاین ها مبنی بر ارسال محدود بار به کشورهای خارجی نظیر فنلاند، هر مسافری تنها می‌تواند مقدار محدود و مشخص شده ای از بار را به این کشور ارسال کند. از این رو مسئله ای که اکثر مسافران، مهاجران و حتی تجار با آن رو به رو هستند نحوه ارسال ایمن، سریع و مقرون به صرفه انواع بارها و به خصوص اضافه بارها است.

در میان تمامی‌ مسیرهای موجود جهت ارسال بار به کشور فنلاند، از حمل و نقل زمینی و دریایی با استفاده از کامیون ها، کانتینرها و کشتی های غول پیکر باربری گرفته تا ارسال به صورت پست پیشتاز و …، هر کدام مشکلاتی نظیر محدودیت در ارسال، هزینه های بالا، سرعت کم و… را دارند، که پروسه ارسال بار را برای مشتریان سخت و دشوار می‌کند.

در این میان ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما، بدون وجود هیچ گونه محدودیت، سرعت بالا، ایمنی منحصر به فرد و هزینه های مقرون به صرفه، بهترین و مناسب ترین راه جهت ارسال انواع بار به کشور فنلاند است. لذا شما عزیزان می‌توانید بارهای مسافری و تجاری خود را بدون هیچگونه نگرانی و با خاطری آسوده از طریق شرکت های حمل بار به مقصد مد نظر خود ارسال کنید.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت ارسال اضافه بار مسافری، فریت بار، کارگو هوایی، ارسال  لوازم منزل و… از طریق همکاری با شرکت های حمل بار و باربری فرودگاه امام آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشند. به طوریکه شما می‌توانید تمام اقلام مورد نیاز خود شامل لوازم منزل، وسایل شخصی، وسایل دانشجویی، آثار هنری، تجهیزات ورزشی، وسایل آشپزخانه و رستوران و… را از طریق سیستم فریت بار به شهر مقصد خود در کشور فنلاند ارسال کنید.

مزیت های فریت بار به فنلاند توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام، دلیلی بر همکاری با این مجموعه

  • فرستادن بار با هواپیما به فنلاند در کوتاه ترین زمان

با توجه به حذف ترافیک های جاده‌ای در ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما، ارسال هوایی بار به کشور فنلاند از طریق مسیر های هوایی و از طریق ترمینال بار فرودگاه امام خمینی سریع ترین روش حمل بار به مقاصد دوری نظیر فنلاند است که معطلی سایر مسیرهای انتقال را ندارد.

  • فرستادن بار با هواپیما به فنلاند با کمترین هزینه ها

استفاده از کامیون ها، کانتینر ها و کشتی های باربری جهت حمل و نقل زمینی و دریایی با توجه به فضای درونی کوچک آنها بی صرفه و هزینه بردار است. در حالیکه شما عزیزان می‌توانید کلیه وسایل و اقلام خود اعم از لوازم بزرگ منزل چون یخچال، تلویزیون، مبلمان، تخت و… را چه به صورت تجاری و چه مسافری از طریق مسیرهای هوایی و از قسمت ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی با هزینه های مقرون به صرفه به کشور فنلاند ارسال کنید.

  • فرستادن بار با هواپیما به فنلاند، روشی با ایمنی بالا

با توجه به امنیت بالای فرودگاه ها، بازرسی مداوم بار، وجود نیروهای فراوان انتظامی، حراست، برج مراقبت و… ارسال بار از طریق هواپیماها را می‌توان نسبت به سایر مسیر های جا به جایی بار ایمن تر و منحصر به فرد تر دانست.

  • فرستادن بار با هواپیما بدون محدودیت و‌ همه جانبه

فریت بار و‌ یا ارسال کارگو با استفاده از هواپیما به صورتی است که شما عزیزان می‌توانید هرگونه کالاهای مجاز شامل لوازم منزل، وسایل آشپزخانه، تابلوهای هنری، مواد غذایی و… را در هر وزن و حجمی، بدون هیچگونه محدودیت، با رعایت کامل قوانین و مقررات گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی به فنلاند ارسال کنید.

  • شرکت های فریت بار به فنلاند، مشاوره و خدمات جانبی

از جمله مسئولیت های شرکت های فریت بار را می‌توان ارائه مشاوره های رایگان و‌ تخصصی به مشتریان، و آگاه سازی آنها نسبت به پروسه حمل بار هوایی، قوانین و مقررات گمرکی دو کشور مبدا و مقصد، نحوه محاسبه هزینه ها و… دانست. لازم به ذکر است که شرکت های فریت بار علاوه بر نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات گمرکی و همچنین دستورالعمل های ایرلاین ها، بایستی به طور کامل پاسخگوی کلیه سوالات افراد بوده و در صورت درخواست مشتریان به ارائه سایر خدمات جانبی چون جا به جایی بار، بسته بندی بار، انبارداری، صدور بارنامه و… به آنها بپردازند.

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی چگونه اقداماتی را جهت ارسال کارگو به فنلاند انجام می‌دهد؟

  • پایانه هوشمند بار در کجاست؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار چگونه است؟

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • چه مقدار زمان جهت انجام امور اداری مربوط به فریت بار در باربری فرودگاه امام خمینی لازم است؟

به طور کلی زمان مورد نیاز به جهت انجام امور اداری و تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین ها بدون درنظر گرفتن هیچ گونه نقص و تاخیر حدودا به یک روز کامل کاری به زمان نیاز دارد.

  • افراد قادر به همکاری با بخش بار فرودگاه امام خمینی جهت فریت بار به فنلاند

بر اساس قوانین و آیین نامه های تصویب شده توسط گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی تمامی افراد‌ با هر شغل و جایگاهی در جامعه شامل معلمین، تجار، صنعتگران، دانشجویان، هنرمندان، افراد ایرانی و غیر ایرانی، مسافران، مهاجران(حتی پس از مهاجرت) می‌توانند جهت فریت بار محموله های خود به فنلاند از طریق همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی اقدام کنند.

  • انواع کالاهای قابل ارسال به فنلاند توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی

لازم است بدانید که ارسال برخی کالاها و اقلام مشخص شده، بر اساس قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه امام خمینی به کشورهای خارجی نظیر فنلاند ممنوع بوده و در صورت هرگونه تخلف، پیگیری های قانونی انجام می‌شود. در مقابل بر اساس قوانین مذکور عبور برخی دیگر از کالاها مجاز بوده و بلا مانع است که بخشی از آنها عبارت اند از:

    • فرستادن اثاثیه و اسباب منزل با هواپیما به فنلاند

افراد مهاجر به کشور فنلاند می‌توانند قبل از مهاجرت خود کلیه اقلام ارسالی خود نظیر تلویزیون، مبلمان، تخت، لباس و… را مشخص کرده و از طریق سیستم فریت بار در بخش باربری فرودگاه امام خمینی به راحتی به مقصد مورد نظر خود در فنلاند ارسال کنند.

    • فرستادن لوازم شخصی و اضافه بار مسافری با هواپیما به فنلاند

در صورتی که به جهت مسافرت عازم کشور فنلاند هستید اما وزن بارهای ارسالی شما بیشتر از سقف تعیین شده توسط ایرلاین ها می‌باشد، جای هیچگونه نگرانی نیست! چراکه شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده و بدون پرداخت هزینه های سنگین اضافه بار به ایرلاین ها، خرده بارهای شخصی و اضافه بارهای مسافری خود را از طریق سیستم فریت بار و ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به طور کاملا قانونی به کشور فنلاند ارسال کنید.

    • فرستادن لوازم دانشجویی با هواپیما به فنلاند

دانشجویان عزیزی که به قصد ادامه تحصیل به کشورهای خارجی همچون فنلاند سفر می‌کنند، می‌توانند قبل از سفر کلیه لوازم خود نظیر لوازم شخصی، کتاب های درسی، چمدان های لباس و… را پس از بسته بندی تخصصی و استاندارد جهت ارسال به صورت هوایی به شرکت های حمل بار هوایی  که در بخش پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی مستقر هستند، تحویل بدهند.

    • فرستادن انواع بسته های بزرگ و کوچک با هواپیما به فنلاند

شما عزیزان می‌توانید بسته های کوچک و بزرگ خود حاوی خرده بارهای جامانده، اضافه بارهای مسافری، هدیه، سوغاتی و… را تا حداکثر وزن ۴۵ کیلوگرم از طریق سیستم فریت بار و ازمبدا باربری فرودگاه امام خمینی به مقصد مورد نظر خود کشور در فنلاند ارسال کنید.

    • فرستادن حیوان خانگی با هواپیما به فنلاند

به جهت علاقه برخی از مسافران به حیوان های خانگی، علاقمندان می‌توانند با رعایت  اصول و کلیه قواعد و قوانین مخصوص ارسال هوایی، حیوان های خانگی خود را به کشور فنلاند و حتی دیگر کشورهای خارجی ارسال کنند. شما می‌توانید جهت اطلاع از قوانین ارسال حیوان های خانگی به خارج از کشور با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید.

    • فرستادن اجساد و جنازه های متوفیان با هواپیما به فنلاند

در صورتی که نیاز به ارسال جنازه و حمل تابوت متوفای خود را به‌ کشور فنلاند دارید، می‌توانید پس از ثبت درخواست خود با کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت کسب اطلاعات لازم درباره نحوه ارسال و شرایط آن تماس بگیرید.

    • فرستادن بارهای صادراتی و تجاری با هواپیما به مقصد فنلاند

ارسال کارگو و ارسال انواع بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما برای تولید کنندگان، تجار و صادرکنندگانی که قصد تجارت با مردمان کشور فنلاند را دارند بهترین راه حمل و نقل شمرده می‌شود. چراکه ارسال هوایی کارگو روشی سریع، ایمن و مقرون به صرفه جهت ارسال بارهای تجاری و حتی بارهای مسافری به کشور های خارجی است. بخشی از فعالیت های صورت گرفته از مبدا فرودگاه امام خمینی به مقصد فنلاند جهت صادرات بدین صورت هستند:

      • فرش و انواع صنایع دستی

چنانچه قصد دارید محصولات تولیدی و صنایع دستی خود را از قبیل ظروف مسی، ظروف شیشه‌ای، ظروف سفالی، چرم، نمد و… را جهت فروش به بازارهای خارجی و کشورهایی نظیر فنلاند ارسال کنید، فریت بار بهترین روش ارسال اینگونه اقلام است. شما عزیزان همچنین می‌توانید انواع فرش و تابلو فرش را با هزینه های مقرون به صرفه و انجام بسته بندی به صورت تخصصی به فنلاند ارسال کنید.

      • محصولات نمایشگاهی و صنعتی

چنانچه قصد شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای  مختلف فرهنگی، علمی، صنعتی، تجاری و…  برگزار شده در کشور فنلاند را دارید، لازم است بدانید که فریت بار  و ارسال با افتاده از هواپیما بهترین و مناسب ترین روش  ممکن جهت ارسال بار های صنعتی و نمایشگاهی شما به این کشور است. در واقع می‌توان گفت ‌حمل و نقل هوایی سریع ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین راه ارسال بار به اقصی نقاط دنیا است.

      • مواد غذایی، زعفران و انواع خشکبار

زعفران ایرانی که در دنیا با عنوان طلای سرخ نیز شناخته می‌شود، طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده. کشور ایران نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران و بزرگترین صادرکننده آن سود بالایی را از صادرات آن بدست می‌آورد. چنانچه تجار و صادرکنندگان بار قصد ارسال زعفران، خشکبار و مواد غذایی ایرانی را به کشور فنلاند دارند، حمل و نقل هوایی و سرویس فریت بار بهترین گزینه ارسال بار برای آنها می‌باشد.

    • فرستادن آثار هنری و تابلو با هواپیما به فنلاند

هنرمندان و هنردوستانی که به سبب علاقه خود به زمینه های مختلف هنری تمایل دارند که در نمایشگاه هایی که با موضوعات متفاوت در شهر های مختلف فنلاند برگزار می‌شود شرکت کنند، می‌توانند جهت ارسال آثار خود از خدمات مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی بهره ببرند. توجه داشته باشید که بسته بندی تخصصی و ارسال بار با هواپیما احتمال آسیب به بار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

حمل بار به فنلاند

حمل بار به فنلاند

ارسال کارگو به فنلاند چه نوع محدودیت هایی را شامل می‌شود؟

  • شاخص های منع کننده توسط پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

  1. طبق قوانین و مقررات فرودگاه امام خمینی ارسال کالاهایی نظیر مواد مخدر، اسلحه و مهمات، عتیقه، زیرخاکی و آثار ملی با ارزش بالا، پول و طلا بیش از حد مجاز و… ممنوع است.
  2. کلیه مسافران و تجار می‌توانند تنها پس از انجام بسته بندی تخصصی بار و انجام مراحل تشریفات گمرکی، نسبت به صدور بارنامه، پرداخت صورتحساب و ارسال بار خود اقدام نمایند.
  3. توجه داشته باشید که ارسال بار های تجاری مشروط به ارائه کارت بازرگانی و رعایت تشریفات گمرکی مخصوص کالاهای تجاری است.
  4. گاهی ممکن است با توجه به اوضاع داخلی کشور وضعیت ارسال کالاهای تجاری متغیر باشد لذا بهتر است از قبل هرگونه اقدام به ارسال بار اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید.
  • شاخص های منع کننده توسط خطوط هوایی

کلیه فرستندگان بار می‌بایست از قوانین شرکت های حمل بار و ایرلاین ها جهت ارسال بار تبعیت کنند. توجه داشته باشید که این قوانین جهت حفظ سلامت بار، جلوگیری از آسیب به هواپیما و مسافرین وضع شده است.

این قوانین شامل خودداری از ارسال بارهای ممنوعه و کالاهای خطرناک می‌شود که طبق سازمان حمل هوایی IATA مشخص شده است. لازم به ذکر است که بسته بندی تخصصی انواع بارهای تجاری و غیر تجاری احتمال آسیب به بار، مسافران و حتی آسیب به هواپیما را کاهش می‌دهد، می‌شود. توجه داشته باشید که عدم رعایت موارد فوق می‌تواند منجر به خسارت مالی و یا حتی عدم پذیرش بار شود.

  • شاخص های منع کننده توسط گمرک فنلاند

گمرک فرودگاه های کشور فنلاند به جهت کنترل اقتصاد خود قوانین خاص خود را دارند که از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن کشور سرچشمه می‌گیرد. لذا قبل از ارسال بار و هرگونه اقدام، بهتر است از کلیه قوانین، مقررات و محدودیت های گمرکی و حراستی کشور فنلاند اطلاع حاصل کنید تا هنگام تحویل و ترخیص بار دچار هیچ گونه مشکل نشوید.

آشنایی با عوامل موثر در تعیین هزینه های فریت بار به فنلاند

عوامل زیادی هستند که در تعیین هزینه های ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر فنلاند موثر‌ اند. در ادامه به بررسی سه مورد از مهم ترین آنها می‌پردازیم:

  • نوع باری که ارسال می‌شود

نوع باری که فرستنده قصد ارسال آن به کشور فنلاند را دارد قطعا نقش بسزایی در تعیین هزینه های حمل بار هوایی به این کشور ایفا می‌کند. به طور مثال ارسال اضافه بارهای مسافری شامل البسه و خرده بارهای شخصی نیازمند بسته بندی جزئی در روند ارسال بار است. در حالیکه چنانچه بارهای شما حاوی کتب درسی، لوازم شکستنی و… باشد، به بسته بندی تخصصی نیاز داشته و از جعبه ها و پالت های مخصوص حمل بار برای ارسال آنها استفاده می‌شود.

همچنین در رابطه با بار های مسافری و تجاری، چنانچه بار شما تجاری باشد، ملزم به ارائه کارت بازرگانی، ارائه مدارک معتبر شغلی، بسته بندی تخصصی و طی پروسه های اداری مخصوص ارسال بار های تجاری هستید، که هزینه های بیشتری نسبت به روند اداری ساده مربوط به ارسال بار های مسافری دارد. توجه داشته باشید! در صورتی که بارهای خطرناک همراه خود داشته باشید، طبق قوانین بین المللی حمل هوایی بار، هزینه های بسته بندی تخصصی بار های خطرناک بایستی پرداخت شود و ایرلاین ها نیز هزینه های بیشتری مربوط به انجام امور اداری جهت ارسال کالاهای خطرناک از شما دریافت می‌کنند.

  • حجم باری که ارسال می‌شود

حجم بار رابطه مستقیمی با هزینه های ارسال بار به کشور فنلاند دارد. به نحوی که هر چقدر حجم بار بیشتر باشد، هزینه های حمل آن نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به قوانین ایرلاین ها که از فرمول مشخصی برای محاسبه حجم بار استفاده می‌کنند، در صورتی که حجم بار ارسالی از حداکثر حجم تعیین شده بیشتر باشد هزینه های بیشتری نیز از فرستنده بار مطالبه می‌‌شود.

لازم به ذکر است که جهت ارسال کالاهایی که بالفطره سنگین هستند، همچون ماشین آلات صنعتی، فرش و… از فرمول برای محاسبه حجم بار استفاده نخواهد شد و از وزن باسکول برای محاسبه آن استفاده می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران و متخصصان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید.

  • نحوه انتخاب وسایلی که ارسال می‌شود

بگذارید نحوه تاثیر انتخاب وسایل بر هزینه های ارسال هوایی را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. چنانچه شما عزیزان قصد مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر فنلاند را داشته باشید و همچنین قصد داشته باشید به جای خرید لوازم نو همان لوازم خانه قدیمی خود را به این کشور ارسال کنید و یا بخشی از آن را به خانه جدید خود ببرید، وسایلی که انتخاب می‌کنید تاثیر بالا و بسزایی در تعیین هزینه های حمل هوایی خواهد داشت.

اگر لوازم انتخابی شما شامل وسایلی چون تخت، مبلمان، تلویزیون، یخچال، میز و صندلی و… باشد، برای ارسال آن به بسته بندی تخصصی، استفاده از جعبه ها و مقواهای مخصوص حمل هوایی، پالت، داربست و… احتیاج پیدا خواهید کرد که مسبب  افزایش هزینه می‌شود. اما اگر لوازم انتخابی شما شامل وسایل شخصی، البسه و پوشاک، فرش و… باشد بار شما برای ارسال فقط و فقط به بسته بندی جزئی نیاز دارد که هزینه زیادی را شامل نخواهد شد.

ارسال انواع بار به صورت هوایی به مقصد فنلاند چه مقدار زمان می‌برد؟

ارسال هوایی انواع بار به کشور فنلاند به طور معمول بین ۴ الی ۵ روز کاری زمان نیاز دارد. البته توجه داشته باشید که با توجه به تاثیر عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی ممکن است زمان اعلام شده کمی تا اندکی با تاخیر همراه باشد.

اصول ترخیص بار از گمرک فرودگاه های فنلاند

مطابق با قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه های فنلاند کلیه مسافران از زمان رسیدن و اظهار بار به گمرک فرودگاه، تا ۴۸ ساعت پس از آن زمان دارند جهت تحویل و ترخیص بار خود اقدام نمایند. در غیر این صورت بار مذکور به انبار فرودگاه منتقل شده و هزینه انبارداری نیز برای آن منظور می‌گردد. ترخیص بارهای تجاری از گمرک کشور فنلاند نیازمند به پرداخت عوارض و مالیات تای گمرکی است.

به طوریکه پس از بررسی بار و تایید اصالت کالاهای موجود در بار و همچنین تایید افسر گمرک، عوارض گمرکی با مناسب ترین قیمت صادر شده و گیرنده بار پس از پرداخت صورتحساب به صورت نقدی می‌تواند نسبت به ترخیص بار خود اقدام نماید. توجه داشته باشید که عوارض گمرکی شامل بارهای مسافری نمی‌شود.

فریت بار به فنلاند

فریت بار به فنلاند

برخی خدمات ارائه شونده به شما عزیزان از جانب مجموعه فریت بار فرودگاه امام در زمینه حمل بار هوایی به فنلاند

  • بسته بندی تخصصی بار

همانطور که می‌دانید بسته بندی بار اهمیت بالایی در حفظ سلامت بار داشته و از ایجاد آسیب ها و خطرهای احتمالی در حین جا به جایی و پرواز همچون شکستگی، خراب شدن، افتادن و… جلوگیری می‌کند.  مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با داشتن پرسنل حرفه ‌ای در زمینه بسته بندی تخصصی کالا می‌توانند بارهای شما عزیزان را به بهترین نحو ممکن بسته بندی کرده و خیال شما را بابت ارسال سالم بار راحت کنند.

  • ترابری بار در سرتاسر کشور

پس از ثبت درخواست جهت بسته بندی و ارسال بار به مقصد فنلاند، بار شما هرجا و در هر نقطه از کشور که باشد توسط پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با کمترین و مقرون به صرفه ترین هزینه ها به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

  • انبارداری و نگهداری بارها

گاهی ممکن است با توجه به شرایط پیشرو فرستنده بار تصمیم بگیرد بار خود را برای مدت کوتاه یا بلندی در انبار نگه دارد. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی این امکان را فراهم کرده است که مشتریان بتوانند کالاهای خود را تا زمان ارسال بار در انبار این مجموعه نگهداری کنند.

  • انجام تشریفات گمرکی لازم

اصطلاح تشریفات گمرکی شامل مراحلی همچون وزن کردن محموله، تعیین حجم آن، دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه امام خمینی، تایید اصالت کالا، دریافت پته مسافری و یا جواز گمرکی به وسیله پرسنل مستقر در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی و…. هستند که انجام آنها جهت ارسال، تحویل و ترخیص بار در فرودگاه مبدا و مقصد ضروری است. توجه داشته باشید که به جهت انجام مراحل ذکر شده  به همراه داشتن مدارک زیر الزامی می‌باشد:

  • لیست بسته ‌بندی کالاها و اقلام ارسالی به همراه ابعاد آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور بارنامه

در نهایت پس از انجام مراحل و تشریفات گمرکی و همچنین تایید افسر گمرک، بارنامه هوایی جهت ارسال هوایی بار با استفاده از هواپیما به ‌کشور فنلاند با مناسب ترین قیمت حمل هوایی صادر می‌شود، و شما عزیزان می‌توانید جهت بررسی وضعیت بار خود و اطلاع از زمان رسیدن آن به مقصد با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از آخرین وضعیت بار خود اطلاع حاصل کنید.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی به مقصدهای دور و کشورهای خارجی و همچنین کسب تجارب ارزنده فراوان آماده یاری رسانی به شما عزیزان جهت ارسال بار به صورت هوایی به مقصد فنلاند است. جهت کسب اطلاعات تکمیلی با مجموعه تماس حاصل کرده و یا به وب سایت رسمی مجموعه مراجعه کنید.