فهرست مطالب

از جمله مشکلاتی که شمار زیادی از مسافران، مهاجران و تجار هنگام ارسال بار به قطر با آن مواجه می‌شوند، نحوه ارسال کلیه لوازم مورد نیاز اعم از لوازم و اثاثیه های منزل، خرده بارهای شخصی، اضافه بارهای مسافری، امکانات تحصیلی و دانشجویی، آثار هنری و… بدون هیچ گونه محدودیت است.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی راه حل منحصر به فردی در قالب فریت بار به جهت مواجهه با مشکل مذکور برای فرستندگان بار به مقاصد دور نظیر قطر ارائه داده است. در واقع فریت بار و‌ کارگو یکی از روش های ارسال بار است که به شما عزیزان این  امکان را می‌دهد تا انواع بارهای تجاری و غیر تجاری ( مسافری) خود را بدون هیچ‌ گونه محدودیت و با هزینه های بسیار مقرون به صرفه به کشورهای خارجی نظیر قطر ارسال کنید.

به عبارتی فریت بار که به جدیدترین و نوین ترین شیوه حمل بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما اطلاق می‌گردد، عموما مورد استفاده مهاجران و مسافران به قطر قرار گرفته و به آنها این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی و از طریق ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در این بخش، محموله های خود را بدون هر گونه نگرانی در رابطه با محدودیت و هزینه های ارسال بار، به طور قانونی به شهر مقصد خود واقع در در قطر ارسال کنند.

توجه داشته باشید که شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فریت بار به قطر، نحوه پذیرش و ترخیص بار، کالاهای مجاز به جهت ارسال و هزینه های حمل هوایی و… با مشاوران ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس گرفته و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به ذکر نکات بیشتری در راستای ارسال هوایی بار به کشور قطر بپردازیم.

ارسال بار به قطر

ارسال بار به قطر

قطر، سرزمین اقوام عرب

قطر کشوری در ناحیه غربی قاره آسیا است که توسط خلیج فارس احاطه شده و تنها با کشور عربستان سعودی مرز مشترک زمینی دارد. کشور قطر یکی از قدرت های مهم در جهان عرب شناخته می‌شود، که توانسته با صادرات گاز به کشور های خارجی به بهبود وضعیت اقتصادی خود در دهه های اخیر کمک کند و به یکی از ثروتمند ترین کشور های دنیا تبدیل شود.

همچنین رشد، توسعه و پیشرفت تکنولوژی در این کشور باعث سرازیر شدن شمار زیادی از مهاجران به منظور کار، تحصیل، سرمایه گذاری و زندگی به قطر شده است. جالب است بدانید حدود ۷۸ درصد جمعیت قطر را افراد خارجی و مهاجر تشکیل داده‌اند! این کشور به واسطه مهمان نوازی و خدمات مرغوبی که به مسافران ارائه می‌دهد، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در سطح جهانی تبدیل شده و از جمله کشورهایی شمرده می‌شود که سریعترین رشد را در زمینه گردشگری دارند.

متحف، موزه ملی قطر، دهکده فرهنگی کاتارا، قلعه الزباره، سوق شاهین، خانه کمپانی، استادیوم شهر لوسیل، شهر لوسیل،دریا، کویر، مرکز خرید الخور و…بخشی از پربازدیدترین مکان های دیدنی گردشگران در طول سفر و یا مهاجرت خود به قطر بوده اند.

چگونگی انجام مقدمات حمل بار هوایی به قطر

شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم حمل بار هوایی و با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در قسمت ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی، انواع بار و یا محموله های خود را اعم از خرده بار شخصی، اضافه بار مسافری، لوازم منزل و یا هر گونه کارگو تجاری و صادراتی مجاز را با رعایت کامل قوانین حمل و نقل هوایی به کشور قطر و شهر مدنظر خود ارسال کنید.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از شرکت های معتبر و فعال در زمینه حمل بار هوایی به اقصی نقاط دنیا است، که با تکیه بر تجارب ارزنده ای که طی سالهای فعالیت خود در زمینه فریت بار و کارگو تجاری بدست آورده و بهره گیری از  نیروی های مجرب در امور بسته‌بندی بار، تشریفات گمرکی ، فنی و…، و همچنین با سابقه کاری و مدیریت در بخش کارگو ایرلاین های معتبر فعال در ایران، به ارائه با کیفیت ترین خدمات حمل و نقل هوایی در سریع ترین زمان و کم هزینه ترین حالت ممکن می‌پردازد.

لذا چنانچه مسافر، مهاجر و یا تاجر هستید، می‌توانید با کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان این مجموعه عظیم، کلیه بارهای تجاری و غیر تجاری خود را بدون هیچ گونه دردسر و نگرانی به مقصد مورد نظر خود واقع در کشور قطر ارسال کنید.

ارسال کارگو به قطر توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی چه فایده هایی را شامل می‌شود؟

  • ارسال در زمان کوتاه

ارسال کالاهای اورژانسی و یا کالاهایی که محدودیت زمانی دارند و به گونه ای فاسد شدنی هستند، از طریق هواپیما و با استفاده از سرویس فریت بار به مقصد کشور قطر در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر است. برای استفاده از سرویس فریت بار مذکور کافی است در خواست خود را مبنی بر حمل بار هوایی در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به ثبت برسانید.

  • ارسال با هزینه بسیار کم

چنانچه قصد ارسال بارهای تجاری و یا مسافری خود به کشورهای خارجی‌نظیر قطر را دارید، لازم است بدانید که در صورت حمل و نقل دریایی و زمینی بار، می‌بایست هزینه های زیادی را بابت کرایه ماشین و کانتینرها پرداخت کرده و زمان زیادی را نیز بابت ارسال بار صرف کنید. در حالیکه ارسال هوایی بار با استفاده از هواپیما به کشور قطر نه تنها محدودیتی در ارسال ندارد، بلکه مقرون به صرفه تر و سریع تر نیز می‌باشد.

  • ارسال با ایمنی کامل

مبحث امنیت در ارسال بار و ایمنی مسافران هنگام پرواز، از مهم ترین مباحث ارسال بار و انتقال مسافران است. توجه داشته باشید که ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از‌ هواپیما از طریق‌حذف مشکلات و محدودیت های جاده ‌ای و کاهش احتمال آسیب به بار، توانسته تا حد بسیار زیادی از نگرانی های مسافران و فرستندگان بار نسبت به ارسال سلامت بار به مقصد مورد نظر بکاهد.

  • ارسال به صورت همه جانبه و بدون محدودیت

فرستندگان بار به کشورهای خارجی نظیر قطر می‌توانند، انواع بار اعم از کالاهای معمولی نظیر لوازم منزل و… کالاهای فاسد شدنی و کالاهای خطرناک را با بسته بندی تخصصی و اخذ مجوزهای لازم بدون هیچ گونه محدودیت در نوع بار و وزن و حجم آن، به شهر مقصد خود واقع در قطر ارسال کنند.

  • شرکت های فریت بار به قطر، مشاوره و خدمات جانبی (فریت فوروارد)

توجه داشته باشید که کسب اطلاعات لازم در رابطه با قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه امام خمینی و فرودگاه های قطر جهت ارسال هوایی بار به این کشور، چه به صورت مسافری و مهاجری و چه به صورت تجاری قبل از  هرگونه اقدام به ارسال بار ضروری است. شرکت های فریت بار که نماینده های قانونی شرکت های هواپیمایی هستند و در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی مستقر اند، وظیفه دارند که در صورت لزوم، به ارائه مشاوره های رایگان و  تخصصی و همچنین خدمات جانبی نظیر بسته بندی بار و… به مسافران و فرستندگان بار بپردازند.

فریت بار به قطر از طریق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، روشی مطمئن و منحصر به فرد

  • مکان دقیق پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

 

  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • زمان انجام‌ فرآیند اداری فریت بار به قطر در باربری فرودگاه امام خمینی

پروسه اداری لازم جهت حمل بار هوایی به کشورهای خارجی نظیر قطر با در نظر گرفتن‌ مراحل تشریفات گمرکی، اداری و حراستی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین ‌منتخب، از هنگام اظهار بار در فرودگاه امام خمینی به طور خوشبینانه، یک روز کامل کاری به طول می‌انجامد

  • چه کسانی قادر به ارسال هوایی بار به قطر توسط بخش بار فرودگاه امام خمینی هستند؟

مطابق با قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی کلیه افراد اعم از ایرانی، غیر ایرانی، مسافر، مهاجر، دانشجو، تاجر، هنرمند و… می‌توانند با رعایت کامل قوانین و مقررات گمرکی از قسمت فریت بار فرودگاه امام خمینی اقدام به ارسال انواع بار به کشور قطر نمایند.

  • انواع کالاهای قابل ارسال به قطر توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی

بر اساس قانون و دستورالعمل هایی که توسط گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به جهت برقراری نظم و امنیت همگانی وضع شده است، عبور برخی کالاها از مرزهای هوایی فرودگاه امام خمینی ممنوع اعلام شده و عبور برخی دیگر مجاز و بلامانع اعلام شده است. به همین وجه توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام به ارسال بار به صورت هوایی توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در رابطه با قوانین و مقررات حاکم اطلاع کسب کرده، و از مجاز بودن کالای ارسالی خود اطمینان حاصل کنید.

    • فرستادن اسباب و اثاثیه منزل با هواپیما به مقصد قطر

چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر قطر را دارید، و یا به دنبال ارسال تجاری اسباب و اثاثیه های منزل  خود به قطر هستید، می‌توانید کلیه لوازم و امکانات خانگی اعم از تخت، کمد، میز و صندلی، بوفه، وسایل آشپزخانه، فرش و… را با همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به مقصد مورد نظر خود بدون هیچ گونه محدودیت و با هزینه های مقرون به صرفه فریت کنید.

    • ارسال وسایل شخصی و اضافه بارهای مسافری به صورت کارگو به مقصد قطر

چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر قطر را دارید، و یا به دنبال ارسال تجاری اسباب و اثاثیه های منزل  خود به قطر هستید، می‌توانید کلیه لوازم و امکانات خانگی اعم از تخت، کمد، میز و صندلی، بوفه، وسایل آشپزخانه، فرش و… را با همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به مقصد مورد نظر خود بدون هیچ گونه محدودیت و با هزینه های مقرون به صرفه فریت کنید.

    • فرستادن بارهای دانشجویی و تحصیلی با هواپیما به مقصد قطر

چنانچه جهت ادامه تحصیل و اخذ مدرک های معتبر از دانشگاه های قطر اقدام به مهاجرت تحصیلی کرده‌اید، می‌توانید به جهت بسته بندی و ارسال لوازم شخصی و امکانات دانشجویی تحصیلی خود به مقصد مورد نظر واقع در کشور قطر به قسمت ترمینال بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید.

    • ارسال انواع بسته به صورت کارگو به مقصد قطر

شما مشتریان عزیز می‌توانید تمام مایحتاج شخصی و کالاهای تجاری خود اعم از لوازم منزل، ظروف شکستنی، مواد غذایی، حیوان های خانگی، تجهیزات ورزشی، آثار هنری و… را در بسته های کوچک و بزرگ از طریق مراجعه به بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی به کشور قطر و سایر کشورهای جهان ارسال کنید.

    • فرستادن حیوان های خانگی با هواپیما به مقصد قطر

شما عزیزان می‌توانید حیوان های خانگی خود اعم از سگ و گربه، خرگوش، پرنده و… را به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به شهر مدنظر خود، واقع  در کشور قطر ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حمل حیوان های خانگی زنده از طریق هواپیما به قطر با مشاوران ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام تماس حاصل فرمایید.

    • ارسال تابوت و جسد متوفی به صورت کارگو به مقصد قطر

حمل تابوت و جنازه های متوفیان برای آن دسته از مهاجرانی که ساکن کشور قطر هستند و متاسفانه عزیز خود را از دست داده‌ اند، از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان پذیر است. شما عزیزان می‌توانید از طریق جست و جو عبارت ” ارسال هوایی تابوت و جنازه ” در صفحه مجموعه باربری فرودگاه امام خمینی اطلاعات لازم و تکمیلی را در این زمینه بدست آورید.

    • فرستادن بارهای صادراتی و کالاهای تجاری با هواپیما به مقصد قطر

کلیه تجار و صادرکنندگان بار به کشور قطر می‌توانند کلیه اجناس خود را در بسته بندی های کوچک و بزرگ و بدون هیچ گونه محدودیت در وزن و حجم بار و رعایت تشریفات گمرکی لازم، به کشور قطر ارسال کنند. در ادامه به بخشی از فعالیت های صورت گرفته در ارسال هوایی بارهای صادراتی از مبدا ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به مقصد کشور قطر می‌پردازیم:

      • فریت فرش و‌انواع صنایع دستی به قطر

چنانچه قصد دارید کارگاه تولیدی خود را داشته باشید و کسب و کاری مرتبط با صنایع دستی و صادرات آن به کشورهای خارجی راه اندازی کنید، بهتر است بدانید ارسال بارهای تجاری نظیر فرش، تابلو فرش و انواع صنایع دستی به همسایه های جنوبی ایران، مخصوصا قطر که طی سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری در بهبود اوضاع اقتصادی داشته است برای تجار و صادرکنندگان بار جذابیت بیشتری دارد. به گونه ای که ارسال اینگونه اقلام به کشورهای خارجی نظیر قطر به راحتی و هیچ گونه محدودیت توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان پذیر است.

      • فریت کالاهای نمایشگاهی و صنعتی به قطر

شما عزیزان می‌توانید به جهت ارسال هوایی کالاهای تجاری و نمایشگاهی خود ، همانند ماشین آلات صنعتی، قطعات صنعتی، آثار هنری و تابلوهای نقاشی، تجهیزات پزشکی، ابزار آلات و… به قطر، از تجربه مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در بسته بندی و ارسال بار به اقصی نقاط دنیا بهره مند شوید. برای این کار کافی است درخواست خود را مبنی بر فریت بار، در بخش باربری فرودگاه امام خمینی به ثبت برسانید.

      • فریت مواد غذایی و خشکبار و زعفران به قطر

زعفران، خشکبار و سایر مواد غذایی، از جمله اقلامی هستند که حساسیت های بسیاری بالایی را در ارسال به کشورهای خارجی نظیر قطر می‌طلبند. چرا که در برابر عوامل و شرایط محیطی همچون نور، فشار، گرما، تغییر دما و… واکنش نشان می‌دهند و امکان فاسد شدن آنها وجود دارد. از همین حیث سرعت ارسال آنها به شدت حائز اهمیت است. به گونه ای که بهترین روش ارسال اینگونه اقلام استفاده از سیستم حمل بار هوایی ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی است.

    • ارسال آثار هنری و انواع تابلو به صورت کارگو به قطر

برگزاری نمایشگاه های متنوع هنری که با هدف ترویج فرهنگ و هنر به طور سالانه در کشور قطر برگزار می‌شود، علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. هنرمندان و هنر دوستانی که قصد شرکت در نمایشگاه های هنری قطر را دارند، می‌توانندبه جهت ارسال تابلو های نقاشی، مجسمه و سایر آثار خود از طریق سیستم فریت بار فرودگاه امام خمینی اقدام به بسته بندی تخصصی و ارسال هوایی بار به قطر کنند.

فریت بار به قطر

فریت بار به قطر

برای ارسال هوایی بار به قطر چه موانعی را باید پشت سر گذاشت؟

فرستندگان بار به قطر به جهت ارسال هوایی محمولات تجاری و مسافری خود می‌بایست از سه دسته قوانین تبعیت کنند که عبارت اند از:

  • مقررات پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

براساس قوانین بین المللی حمل و نقل بار با هواپیما، فرستنده بار جهت ارسال محموله های تجاری و مسافری خود ملزم به دانستن قوانین و مقرراتی است که توسط پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی تعیین شده است؛ و در صورت عدم رعایت این قوانین ملزم به پرداخت جریمه های گمرکی می‌باشد.

  1. مطابق با قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی ارسال انواع مواد مخدر ، سلاح و مهمات ، انواع عتیقه و انواع زیرخاکی ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از سقف تعیین شده و… به مقصد کشور قطر ممنوع است.
  2. مسافران و مهاجران به این کشور می‌توانند پس از طی مراحل تشریفات گمرکی و صدور بارنامه نسبت به تحویل بار خود به ایرلاین منتخب اقدام کنند.
  3. ارسال محموله های تجاری به قطر در دوره های مختلف سیاسی و اقتصادی مشمول قوانین متفاوتی است که توسط گمرک ایران اعلام خواهد شد.
  • مقررات خطوط هوایی منتخب جهت فریت بار به قطر

به منظور حفظ ایمنی پرواز و امنیت مسافران محدودیت و ممنوعیت هایی از جانب خطوط هوایی تعیین شده که تمامی مسافران، مهاجران و تجار جهت ارسال بارهای خود به قطر ملزم به تبعیت از آنها هستند.

  1.  ارسال انواع بار طبق دستورالعمل های سازمان حمل هوایی می‌بایست از قوانین حمل کالاهای خطرناک تبعیت کند.
  2.  بسته بندی تخصصی و اصولی انواع بار جهت ارسال به قطر لازمه حمل هوایی بار با هواپیما است
  • مقررات گمرک قطر

تفاوت قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه قطر با قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی باعث شده تا نحوه پذیرش و ترخیص بار و… در کشور قطر با ایران متفاوت باشد. لذا بهتر است با توجه به تجاری یا غیرتجاری بودن بار خود، قبل از هرگونه اقدام به ارسال بار، شرایط پذیرش آن در فرودگاه های قطر را بررسی کنید تا در روند ارسال دچار مشکل نشوید.

هزینه های حمل بار هوایی به قطر بر چه اساس هایی مقدر می‌شود؟

  • بر اساس نوع بار

تجاری بودن و یا مسافری و مهاجری بودن بار می‌توانند تاثیر بسزایی در تعیین هزینه های فریت بار و کارگو هوایی به کشورهای خارجی نظیر قطر داشته باشند. چنانچه قصد ارسال بارهای تجاری به کشور قطر را داشته باشید، لازم است بدانید که به جهت صادرات بار به این کشور می‌بایست پروسه مخصوص بار های تجاری را در گمرک طی کنید، که شامل ارائه کارت بازرگانی، ارائه مدارک شغلی معتبر و مرتبط و گواهی مبدا و سایر مدارک است و هزینه های مخصوص خود رامی‌طلبد.

بارهای تجاری همچنین به بسته بندی تخصصی نیاز دارند و عوارض گمرکی و مالیات نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.  در حالی که ارسال بار های مسافری همچون اضافه بار، چمدان اای لباس، وسایل شخصی و… هزینه‌ های کمتری داشته و معمولا شامل هزینه های بسته بندی جزئی جهت حفظ سلامت بار و سایر موارد جزئی می‌شود.

  • بر اساس حجم بار

وزن و حجم محموله های مسافری و تجاری که به شهرهای مختلف قطر ارسال می‌شوند، رابطه مستقیمی با تعیین هزینه های ارسال بار به این کشور دارند. به نحوی که هرچه بار سنگین تر باشد و حجم بیشتری را اشغال کند هزینه های حمل هوایی آن به کشور قطر نیز بیشتر خواهد بود.

  • بر اساس نحوه انتخاب وسایل

نحوه گزینش وسایلی که قصد ارسال آن را به کشور قطر  را دارید، نقش زیادی در تعیین هزینه های نهایی فریت بار بهاین کشور  دارد. به این صورت که چنانچه بار ارسالی شما حاوی لوازم شخصی، اضافه بار، کتاب، چمدان های لباس، خرده بار شخصی و… باشد، آنگاه بار به بسته بندی تخصصی و جعبه های مخصوص حمل بار با هواپیما نیاز ندارد و چون تجاری نیست شامل عوارض گمرکی و مالیات نیز نمی‌شود.

اما اگر بار شما حاوی اقلامی از قبیل لوازم منزل و آشپزخانه، لوازم الکترونیکی مانند یخچال و تلویزیون، مبلمان، مواد غذایی و ظروف شکستنی، مجسمه، تابلو و… باشد، به بسته بندی تخصصی، استفاده از  پالت، جعبه های مخصوص حمل بار و… نیاز داشته و در صورتی که حاوی اجناس نو و تجاری باشد مشمول عوارض گمرکی می‌شود.

تخمین زمان حدودی ارسال کارگو به قطر از باربری فرودگاه امام خمینی

مدت زمان ارسال کارگو به کشورهای خارجی نظیر قطر به طور معمول، با در نظر گرفتن تاثیر عواملی همچون شرکت های هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی بین چهار الی پنج روز تخمین زده می‌شود.

پس از فریت بار به قطر چه اقداماتی از حیث ترخیص آن ها از گمرک فرودگاه های این کشور لازم است؟

مطابق با قوانین گمرکی فرودگاه های کشور قطر، بارهایی که به منظور تجاری وارد گمرک قطر می‌شوند، از نظر گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرند و با لیست درون بارنامه (پکینگ لیست) تطابق داده می‌شوند. در صورت عدم مغایرت و عدم ناهماهنگی در بار و پس از پرداخت عوارض گمرکی توسط گیرنده بار یا نماینده قانونی وی بار آماده ترخیص می‌شود.

همانطور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم به بارهای مسافری عوارض گمرکی تعلق نمی‌گیرد. توجه داشته باشید که از هنگام ورود بار به فرودگاه های قطر تا ۴۸ ساعت بعد از آن می‌توانید جهت ترخیص بار خود اقدام نمایید. در غیر این صورت بار شما به انبار انتقال پیدا می‌کند و هزینه های جا به جایی و انبارداری نیز برای شما در نظر گرفته می‌شود.

حمل بار به قطر

حمل بار به قطر

همکاری با مجموعه خدمات  فریت بار فرودگاه امام خمینی، فرصتی طلایی برای مهاجران و مسافران

  • بسته بندی تخصصی

بسته بندی بار را می‌توان از مهمترین مراحل حمل بار هوایی به کشورهای خارجی نظیر قطر دانست. زیرا عدم رعایت بسته بندی تخصصی در ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما می‌تواند در جا به جایی های متعدد در پروسه حمل بار خسارت های مادی و معنوی زیادی را برای فرستنده و گیرنده بار به جای بگذارد.

از همین حیث پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی کلیه لوازم مورد نیاز شما را اعم از  لوازم منزل، وسایل آشپزخانه، ظروف شکستنی، مبلمان، تخت، تلویزیون، تجهیزات ورزشی، کالاهای صنعتی، آثار هنری نظیر تابلوهای نقاشی و مجسمه و… را به طور تخصصی بسته بندی کرده تا در امان باشند و سپس به قسمت باربری فرودگاه امام خمینی منتقل می‌کنند.

  • ترابری بار

فرقی نمی‌کند کجای این کشور زندگی می‌کنید. هرکجا که باشید کارکنان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌خمینی، پس از ثبت درخواست شما مبنی بر بسته بندی و ارسال بار به قطر خدمت رسیده و بارهای شما را با کمترین هزینه های ممکن در هر نقطه از کشور به طور تخصصی بسته بندی نموده و به ترمینال بار فرودگاه امام خمینی انتقال می‌دهند.

  • انبارداری

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان نگهداری و انبارداری بارهای شما را فراهم کرده است. لذا شما عزیزان می‌توانید در صورت نیاز بارهای خود اعم از بارهای حجمی، فاسد شدنی و… را تا فرارسیدن زمان ارسال بار به قطر در انبار مجموعه نگهداری کنید. توجه داشته باشید که تا مدت زمان معینی هیچ هزینه‌ای بابت نگهداری و انبارداری بار از فرستنده بار دریافت نمی‌شود.

  • امور و تشریفات گمرکی مورد نیاز

تشریفات گمرکی به مراحل اداری، حراستی و گمرکی گفته می‌شود که انجام آنها برای خروج بار از مرزهای گمرک هوایی فرودگاه امام خمینی و ترخیص بار از فرودگاه های کشور قطر الزامی می‌باشد. کلیه مراحل این تشریفات اعم از وزن کردن محموله، ارائه مدارک و دریافت مجوز های لازم جهت خروج بار از گمرک فرودگاه امام، دریافت پته مسافری، تایید اصالت کالا و…توسط پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی و به نمایندگی از فرستنده بار صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که برای انجام مراحل اداری این تشریفات، به همراه داشتن مدارک زیر الزامی می‌باشد.

  • لیست بسته بندی و پکینگ کالاهای ارسال به همراه ابعاد دقیق آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده بار همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در کشور مقصد
  • صدور بارنامه

پس از طی مراحل فوق، بارنامه هوایی محموله های مسافری و تجاری با مناسب ترین نرخ حمل بار هوایی به مقصد کشور قطر صادر می‌شود. لازم است بدانید که فرستنده و گیرنده بار می‌توانند با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از آخرین وضعیت بار خود و زمان دقیق رسیدن بار به مقصد اطلاع حاصل کنند.

در نهایت لازم به ذکر است که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی با سالیان سال فعالیت در زمینه ارسال هوایی بار و کسب تجارب فراوان در این زمینه، یاری رسان شما عزیزان جهت فریت بار به مقصد های دوری نظیر قطر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات خود می‌توانید به وب سایت رسمی مجموعه ما مراجعه کرده و یا جهت دریافت مشاوره های رایگان از متخصصان این مجموعه اقدام کنید.

سوالات متداول