فهرست مطالب

“ارسال بار به سوئد” به شکل حمل هوایی کارگو، فریت بار یا اضافه بار مسافری، از جمله خدمات مخصوص این مجموعه می باشد. اگر تمایل به فریت بار یا ارسال کارگو تجاری به شهرها و فرودگاه های مختلف کشور سوئد دارید،‌ 

ما  کامل‌ترین و بی نقص ترین شبکه خدمات حمل بار هوایی خارجی موجود در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی را جهت “فریت بار به سوئد” با معتبرترین خطوط هواپیمایی بین‌المللی فعال در ایران را گردآوری نموده ایم. 

شما به وسیله حمل و نقل هوایی بار و با استفاده از ناوگان سازمان یافته شرکت های هواپیمایی فعال در بخش کارگو فرودگاه امام، قادر هستید انواع بار و یا کارگو خود را من جمله خرده‌بار شخصی، اضافه بار مسافری، اثاثیه منزل و یا هر گونه کارگو تجاری و صادراتی را با قبول قوانین “حمل بار به سوئد” ارسال کنید.

اگر قصد دارید بار شما در کوتاه ترین زمان و کم ترین قیمت به سوئد برسد فقط کافی است با مجموعه ما تماس بگیرید، تیمی حرفهای با ارائه خدماتی مثل مشاوره کاملا رایگان، بسته بندی تخصصی انواع بار صادراتی و کارگو، حمل و نقل زمینی مرسولات تا فرودگاه امام، انجام کارهای گمرکی، تهیه اسناد اداری و صدور بارنامه هوایی، جهت فرستادن بار به سوئد و با مقرون به صرفه ترین هزینه، در خدمت شما است.

آیا می خواهید اضافه بار مسافری، اثاث منزل یا کارگو خود را به سوئد بفرستیدو مسیرش را نمی دانید؟ همراه ما باشید تا در این نوشتار با بهترین، ساده ترین و آسان ترین روش حمل بار مسافری، مهاجری و یا ارسال بار تجاری آشنا شوید. 

ارسال بار به سوئد

ارسال بار به سوئد

سوئد، کشوری زیبا در اسکاندیناوی

کشور سوئد از جنوب با کشور دانمارک و از شمال شرق با کشور فنلاند و از غرب با کشور نروژ همسایه است.  پایتخت این کشور شهر استکهلم است. حکومت سیاسی این کشور از نوع پادشاهی مشروطه است ولی عملاً پادشاه حالت تشریفاتی است و کشور توسط نخست وزیر و پارلمان اداره می‌شود. زبان مردم کشور سوئد، زبان سوئدی است. واحد پول آن کرون است که معادل ۱۲/۰ دلار است. اغلب مردم در سوئد به دین مسیحیت و شاخه پروتستان معتقد هستند.

کشور سوئد اقتصاد آزاد دارد. این کشور از لحاظ اقتصادی جزء کشورهای مرفه محسوب می‌شود و مردم در آن به طور متوسط زندگی خوبی دارند. به همین دلیل سوئد کشور مهاجرت پذیری است و شرایط اقامت در آن برای مردم دیگر کشورها قابل توجه است. حدود ۶۰ درصد از مساحت کشور سوئد را جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده‌اند. بنابراین یکی از بزرگترین منابع طبیعی این کشور، چوب است.

به همین دلیل کشور سوئد، دومین کشور صادرکننده کاغذ و صنایع چوبی در جهان است. این صنعت به طور مستقیم برای ۶۰ هزار نفر  و به طور غیر مستقیم ۲۰۰ هزار نفر از مردم سوئد شغل ایجاد کرده‌است. از دیگر منابع رونق اقتصادی در کشور سوئد می‌توان به فولاد، سنگ آهن، انرژی آبی و صنایع معدنی اشاره کرد. همچنین سوئد دارای صنعت هواپیماسازی بسیار پیشرفته است و هواپیماهای جنگنده با نام “ساب” از به‌روزترین و موفق‌ترین هواپیماهای نظامی جهان محسوب می‌شوند.

صنعت خودروسازی نیز در کشور سوئد تاریخچه‌ای دیرینه دارد و کارخانه‌های «ولوو» و «اسکانیا» از جمله غول‌های خودروساز سوئدی هستند. بخش زیادی از درآمد دولت در کشور سوئد، از گرفتن مالیات تأمین می‌شود و میزان مالیات نیز در این کشور نسبتاً بالا است. نرخ بیکاری در این کشور حدود ۵/۶ درصد و میزان تورم نیز ۱/۴ درصد است که نرخ‌های بسیار خوبی هستند.

برتری های حمل هوایی بار

1- ارسال خرده بار و کارگو به سوئد ، ارزان و سریع

ارسال بار هوایی به سوئد نسبت به سرویس کوریر علاوه بر سریع تر بودن، به شدت ارزان تر است. همچنین استفاده از کانتینر های حجیم کشتی های دریایی و یا اجاره کل فضای تریلی ها و یا کامیون ها برای حمل بار و کارگو در حجم و وزن کم، غیر منطقی و پر هزینه است. 

پس اگر تاجرین، مسافرین و مهاجرین قصد ارسال خرده بار، چه بصورت اضافه بار مسافری و  یا اثاثیه منزل و یا چه بصورت تجاری و کارگو، به کشور سوئد را دارند،  فرستادن بار به سوئد از طریق راه هوایی و با استفاده از ناوگان مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در بخش کارگو فرودگاه امام، به صرفه ترین، آسان ترین و ساده ترین روش است.

2- ارسال بار به سوئد همه جانبه و بدون هیچگونه محدودیت

حمل بار به سوئد یا فریت بار به وسیله هواپیما، به گونه ای است که تمام افراد جامعه من جمله مسافر، مهاجر، دانش آموز و دانشجو، تاجر، معلم، هنرمند و… می‌توانند  برای جابجایی بارهای خود به سوئد استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای اشخاص جهت ارسال بار به سوئد، با رعایت شروط و مقرارت، وجود ندارد.

3- ارسال هوایی بار به سوئد، امن ترین راه برای حمل بار و کارگو به سوئد 

حمل بار هوایی ایمن ترین راه برای ارسال بار به سوئد است  چرا که در مقایسه با سایر مسیرها جا‌به‌جایی کمتر صورت می گیرد و فرودگاه ها در تمام دنیا به عنوان یکی از امن ترین مکان های عمومی حمل و نقل شناخته می شوند، به همین خاطر احتمال بروز خسران و آسیب به بار شما بسیار کمتر از شیوه های دیگر حمل می باشد.

4- زمان بسیار کم ارسال بار به سوئد

به لطف رشد صنعت و تکنولوژی در این زمانه، ارسال بار به سوئد از طریق مسیر هوایی و با استفاده از سرویس های مدرن هواپیمایی های فعال در قسمت کارگو فرودگاه امام، سریع ترین راه است زیرا محدودیت‌های حمل و نقل زمینی و دریایی وجود ندارد همچنین ارسال بار با هواپیما ترافیک‌های جاده‌ای را شامل نمی شود.

5-شرکت های فریت بار به سوئد (فرواردر)، مشاوره و خدمات جانبی

معمولا کارکنان شرکت های هواپیمایی به خاطر مشغله زیاد روزمره و سختی کار شبانه روزی حمل و نقل هوایی در فرودگاه امام، جوابگوی درخواست کنندگان ارسال بار به سوئد نیستند از طرفی دیگر دریافت اطلاعات و قوانین گمرکی در مورد ارسال بار به سوئد، چه به شکل فریت بار مسافری و یا مهاجری و یا چه به شکل کارگو و بار صادراتی به سوئد، مخصوصا در ایران و بصورت حرفه ای و مورد به مورد، کاری بسیار دشوار می باشد. 

در این بین شرکت های فریت بار برقرار در باربری فرودگاه امام یا همان بخش کارگو فرودگاه امام خمینی هستند که به عنوان نمایندگان رسمی شرکت های هواپیمایی متعهدند تعامل بین فرستندگان بار به سوئد و نهادهای دیگر و همچنین نظارت بر اجرای قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی را دارند. از طرفی دیگر موظف به اجرای تمامی قوانین و دستور العمل های شرکت های هواپیمایی در تقبل بار از فرستنده و تحویل آن به ایرلاین هستند. 

در این صورت تمامی افراد جامعه با مراجعه به شرکت های فریت بار مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی میتوانند با دریافت اینگونه خدمات از این شرکت ها به سادگی و بدون دردسر بار خود را به سوئد ارسال کنند. در صورت نیاز به مشورت جهت حمل بار به سوئد و یا درخواست ارائه سایر خدمات با این مجموعه تماس بگیرید.

حمل انواع کارگو و بار مسافری به سوئد با هواپیما چگونه انجام پذیر است؟

 ارسال بار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی مسافران، مهاجران و بالاخص تجار است. با عنایت به قوانین مسافری ایرلاین‌ها، هر مسافر تنها می تواند مقدار بسیار محدودی بار همراه خود به سوئد ببرد و از آن مقدار بیشتر می باید هزینهای گزاف جهت جریمه اضافه بار مسافری به شرکت هواپیمایی پرداخت کند از جمله روش های پیش رو که جهت حمل بار می‌ توان استفاده کرد، سرویس پست پیشتاز، خدمات حمل سریع شرکت‌های کوریر، ترابری زمینی و حمل دریایی است.

اما با دانش به آن که محدودیت‌های بسیار زیاد در سرویس پست پیشتاز، سرعت بسیار کم در حمل و نقل دریایی و زمینی، علاوه بر آن هزینه‌ بسیار بالای خدمات کوریر و… دارد، ما به شما سرویس دیگری که همان حمل و نقل هوایی بار و اضافه بار مسافری با هواپیما، از طریق خدمات ویژه فریت بار می‌باشد را پیشنهاد می‌کنیم. 

در این ایام، فریت بار و ارسال کارگو با هواپیما یقینا ارزان ترین، امن‌ترین و سریع ترین روش برای ارسال بار به سوئد می باشد. با توجه به روند مهاجرت به سوئد در چند سال گذشته از سراسر جهان، بسیاری از مهاجران تمایل دارند اثاثیه منزل خود را که به صورت بار می باشد مثل کتاب، آلبوم عکس و‌… و یا بارهایی که به صورت کلی و حجیم هستند، یعنی همهی اسباب منزل را به کشور سوئد ارسال کنند‌.

اما اغلب این افراد در مواجهه با قوانین گمرکی کشورهای ایران و سوئد، اشتباه در نحوه محاسبه هزینه ها به علت بی اطلاعی از صنعت حمل و نقل هوایی بار و همچنین بی اطلاعی از قوانین و محدودیت‌های خطوط هوایی در سرویس حمل هوایی انواع بار و کارگو، دچار سردرگمی می‌شوند. 

به چه صورت میتوان از فرودگاه امام خمینی فریت‌بار انجام داد؟

  • چه کسانی قادرند از بخش بار فرودگاه امام به سوئد بار بفرستند؟

همه! تقریبا تمامی افراد چه ایرانی و چه غیر ایرانی، مسافر، مهاجر و مقیم، دانش آموز و دانشجو، هنرمند و تاجر و… با رعایت شرایط و قوانین میتوانند از خدمات فریت بار جهت فرستادن بار خود به سوئد اقدام نمایند.

  • انواع کالاهایی را که میتوان از بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی به سوئد ارسال کرد

    • فریت بار انواع لوازم دانشجویی به سوئد

دانشجویان برای شروع زندگی جدید در سوئد حتما نیاز به حمل بخشی از لوازم منزل و همچنین کتب درسی و… دارند.  محدودیت های اعمال شده بر حمل بار همراه مسافر مانع به همراه بردن وسایل دانشجویان نخواهد شد چون میتوانند از طریق سیستم فریت بار در قسمت کارگو فرودگاه امام نسبت به ارسال تمامی وسایل لازم به سوئد بدون دردسر و با قیمتی مناسب اقدام نمایند.

    • ارسال اثاثیه لوازم منزل و لوازم شخصی به سوئد

مهاجرین به سوئد میتوانند قبل از مهاجرت به کشور سوئد با مشخص کردن تعدادی از وسایل منزل، نسبت به ارسال آنها به کشور سوئد اقدام نمایند. همچنین مهاجرینی که در حال حاضر در کشور سوئد هستند و مایل به ارسال بخش یا تمامی اسباب خانه خود به منزل جدید در کشور سوئد هستند، می توانند نسبت به حمل هوایی وسایل منزل خود به کشور سوئد از راه باربری فرودگاه امام اقدام کنند.

اگر شما مسافر کشور سوئد هستید و تمایل به ارسال مقدار اضافه تری بار و چمدان با خود دارید، میتوانید بدون پرداخت جریمه اضافه بار در پای کانتر پرواز و فقط از طریق استفاده از سرویس فریت بار در بخش باربری فرودگاه امام، اضافه بار و وسایل شخصی خود را به طور کاملا قانونی و به آسانی و بی دردسر و با قیمتی بسیار مناسب تر از جریمه اضافه بار به سوئد ارسال بفرمائید.

    • حمل هوایی تابوت و جنازه در گذشته به سوئد

در صورتی که نیاز به حمل تابوت متوفایی که شهروند کشور سوئد باشد و یا اینکه متوفی یکی از بستگان مهاجرین به کشور سوئد باشد  این امر می تواند از راه سامانه فریت بار واقع در بخش بار فرودگاه امام با ضوابط و قوانین مشخص و در سریع ترین وقت ممکن انجام گیرد.

      • ارسال محموله و حیوان خانگی به سوئد

ارسال انواع محموله حاوی وسایل شخصی، هدیه و یا مقادیر مشخصی از مواد غذایی با بسته بندی تجاری با حداقل وزن 45 کیلوگرم و با موافقت دایره فریت گمرک فرودگاه امام خمینی به سوئد از دیگر امکانات ارائه شده در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی می باشد. 

علاقه مندان به حیوانات خانگی با در نظر گرفتن شرایط و قوانین، می توانند نسبت به حمل هوایی حیوان خانگی خود به کشور سوئد از بخش کارگو فرودگاه امام خمینی اقدام فرمایند. مدارک بهداشتی حیوان خانگی بر مبنای قوانین ایران و کشور سوئد جهت حمل حیوان خانگی به سوئد ضروری است، 

      • ارسال هوایی بار صادراتی و بازرگانی به سوئد

تولید کنندگان، صادر کنندگان و تاجرانی که در حال مراودات تجاری با کشور سوئد هستند، همیشه به دنبالی راهی سریع، ایمن و مقرون به صرفه جهت رساندن بار تجاری خود به این کشور می باشند.  بخشی از فعالیت های صورت گرفته از مبدا فرودگاه امام جهت صادرات انواع کالا به کشور سوئد بدین شکل هستند:

      • فرستادن فرش و صنایع دستی، کالای نمایشگاهی و صنعتی به سوئد

فرش را می توان یکی از مهمترین کالاهای صادراتی از ایران به سوئد دانست که سالیان زیادی است که بوسیله ناوگان هواپیمایی مدرن فعال در قسمت کارگو فرودگاه امام به سوئد ارسال میگردد. به طور معمول کالاهای صنعتی جهت ترمیم و معاوضه به صورت موقت از کشور ما به سوئد ارسال میگردد.  به علت امنیت و سرعت در فرآیند حمل هوایی به سوئد، کالاهای صنعتی از بخش باربری فرودگاه امام به سوئد ارسال میگردد.

و طیف گسترده ای از تقاضا کنندگان تشکیل شده از تاجر، تولیدکننده و هنرمند، مایل به شرکت در این نمایشگاه های ارزشمند می باشند.  حمل و ارسال هوایی کالای نمایشگاهی، چه جهت تجارت و چه برای نمایشگاه های هنری در کشور سوئد، بهترین روش جهت انتقال و ارسال امن و سریع این محمولات به کشور سوئد می باشد. 

      • ارسال آثار هنری و تابلو های نفیس با هواپیما به سوئد

هنرمندان مایل به ارسال تابلوهای نقاشی، هر ساله جهت شرکت در نمایشگاه های هنری تابلو و آثار هنری خود را از راه سامانه فریت بار در فرودگاه امام به سوئد ارسال می کنند.

هنردوستان نیز از این امکان استفاده کرده و با اطمینان خاطر تمام، تابلو های هنری مورد علاقه خود را با رعایت قوانین کشوری مبدا و مقصد و همچنین دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی، به سوئد ارسال می کنند. 

      • حمل و نقل و ارسال مواد غذایی، خشکبار و زعفران به سوئد

مواد غذایی ایرانی پسند، زعفران و خشکبار ایرانی از موارد مهم صادراتی از ایران به سوئد می باشد حمل هوایی این نوع از کالا به دلیل مهم بودن در موعد رسیدن آن به سوئد، می بایست با سرعت و امنیت قابل قبولی انجام گیرد. سالیانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی ایرانی، همچنین خشکبار و زعفران ایرانی از بخش کارگو فرودگاه امام به سوئد ارسال میگردد.

نکته مهم: مجموعه ikafreight، در قسمت بار فرودگاه امام خمینی قرار دارد.  

با بهره گیری از نیروی های مجرب و متخصص در بسته‌بندی بار، گمرکی، بخش فنی و فروش بار هوایی با تجربه فعالیت سال های طولا در دپارتمان کارگو فرودگاه امام، گمرک فرودگاه امام خمینی و با سابقه کاری و ریاست در بخش کارگو ایرلاین های معتبر فعال در ایران، کلیه خدمات حمل هوایی را در سریع ترین زمان ممکن و‌منصفانه ترین هزینه، امکان‌پذیر کرده اند. 

پس اگر مهاجر، مسافر یا تاجر هستید، می توانید از خدمات این مجموعه برای ارسال انواع مرسوله به کشور سوئد با هواپیما با این مجموعه تماس بگیرید. کارکنان متخصص این مجموعه صفر تا صد فرآیند این امر را بدون نیاز به حضور شما با مناسب ترین هزینه انجام خواهند داد.

فریت بار به سوئد

فریت بار به سوئد

  • پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی در کجا قرار دارد؟

در مسیر فرودگاه امام از سمت آزاد راه تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی آزاد راه از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شوید سپس در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده  دوباره اولین خیابان سمت راست را ادامه دهید تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید،  پس از گذشت حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی می رسید.

نکته مهم: برای آگاهی شما از فاصله حدودی چند میدان اصلی شهر تهران تا بخش کارگو فرودگاه امام خمینی و مدت زمان رفت و آمد در اینجا گفته می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان گفته شده جهت رفت و آمد، بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

ساعات کاری پایانه هوشمند بار در قسمت باربری فرودگاه امام از چند تا چند است؟

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت دارد. 

قابل ذکر است که پایانه هوشمند بار روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی، دایر نمی باشد.

فرآیند اداری ارسال بار به سوئد در باربری فرودگاه امام چقدر به طول می انجامد؟

پروسه اداری فریت بار در حالت معمول، خوشبینانه، یک روز کامل کاری از اعلام بار در گمرک تا صدور بارنامه، انجام امور گمرکی و حراستی و تحویل بار به ایرلاین به طول خواهد کشید.

عوامل موثر در هزینه فریت بار به سوئد چه چیزهایی هستند؟

هزینه‌های ارسال بار با نوع کالا، حجم  و وزن بار ارسالی شما ارتباط مستقیم دارد، در این قسمت این مطالب را به شما توضیح خواهیم داد. برای کسب “اطلاعات کامل” در مورد هر نوع هزینه فریت بار به سوئد، می توانید به “صفحه هزینه فریت بار مراجعه کنید.

  • نوع بار ارسالی در هزینه های فریت بار به سوئد موثر است!

نوع بار طبیعتاً بر هزینه ای که فرستنده بار به سوئد می بایستی پرداخت کند تاثیر به سزایی دارد. برای مثال بار اثاثیه منزل و شکستنی ها که مستلزم انجام بسته بندی مناسب و تهیه جعبه های چوبی هستند  اما اگر مرسوله شما فقط کتاب و فرش و البسه باشد، فی الواقع هزینه هایی بسیار جزئی و به نسبه کمتر برای بسته بندی خواهد داشت.

اگر بار شما تجاری باشد لازمه انجام پروسه تجاری صادراتی در گمرک می باشد و تهیه مدارکی همچون گواهی مبدا و… که هزینه های مربوطه را دارد. ولی اگر بار شما چند عدد چمدان محتوی البسه شخصی و اغذیه هست، هزینه های گمرکی بسیار تقلیل پیدا میکنند و به هزینه دریافت پته مسافری از گمرک مسافری فرودگاه امام تبدیل می شوند.

اگر بار شما محتوی کالای خطرناک باشد، باید هزینه های بسته بندی کالای خطرناک، طبق دستورالعمل های جهانی پرداخت شود و شرکت های هواپیمایی نیز مبلغی جهت انجام امور اداری این گونه بارها از فرستنده کالا دریافت می کنند، 

  • تاثیر نحوه انتخاب وسایل در هزینه

اگر بار شما شامل وسایل شخصی و یا اسباب و اثایه منزل است و شما خواهان ارسال آن را به سوئد هستید، اولین فاکتور در هزینه حمل بار به سوئد، نحوه انتخاب وسایلی است که شما میخواهید به سوئد ارسال کنید. مثلا، در حالی که بار شما لوازم رایج مانند فرش و… باشد، طبیعتا بار شما حجمی نمی شود، چرا که احتیاجی به پالت و یا جعبه چوبی برای حمل هوایی، نیست. 

اما در صورتی که شما مصمم به ارسال تمامی لوازم منزل داشته باشید طبیعتا بار شما بصورت حجمی محاسبه خواهد شد، هزینه های بسته بندی، جعبه چوبی و پالت های صنعتی به آن اضافه خواهد شد و در صورتی که افسر گمرک در سوئد تشخیص دهد که این وسایل مستعمل و کارکرده نیستند هزینه عوارض و حقوق گمرکی در سوئد به هزینه بار شما اضافه خواهد شد.

نکته مهم: عنایت داشته باشید که جرم بار مقبول در حمل هوایی و ارسال بار با هواپیما به سوئد از طریق سرویس فریت بار حداقل ۴۵ کیلوگرم است. 

یعنی بارهای زیر ۴۵ کیلوگرم باید از طریق سرویس های دیگر مانند پست پیشتاز یا شرکت‌های کوریر انجام گیرد. اگر وزن بار شما ۴۵ کیلوگرم یا بیشتر باشد به جای استفاده از روش‌های دیگر مثل پست، حمل کوریر و … حتما از سرویس فریت بار در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی استفاده کنید.

علاوه بر نوع کالا، وزن و حجم  بار ارسالی، هزینه های ارسال بار به سوئد بسته به اینکه مرسوله شما به چه شهری ارسال خواهد شد  و با کدام یک از خطوط هواپیمایی و از چه مسیری ارسال بار صورت می‌گیرد،بسیار متفاوت است. برای دریافت “اطلاعات کامل” در مورد هزینه فریت بار به سوئد، می توانید به “صفحه هزینه فریت بار مراجعه بفرمایید. شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خطوط هواپیمایی و هزینه ها ارسال بار به شهرهای مختلف سوئد با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید.

  • اثر حجم بار در هزینه فریت بار شما به سوئد

در حمل هوایی بار، قانون بین المللی نحوه محاسبه “وزن محاسباتی” را داریم:  یک بسته بار به ابعاد “یک متر مکعب” باید  حداقل یکصد و شصت و هفت کیلو گرم محاسبه گردد. همچنان، می دانیم که از مقایسه “وزن حجمی” یک بسته و “وزن باسکول” همان بسته، وزن محاسباتی به دست می آید: فرمول جهانی محاسبه “وزن حجمی” یک بسته بدین صورت است: “وزن حجمی یک بسته از حاصلضرب ابعاد بسته به سانتی متر، تقسیم بر عدد شش هزار، به دست می آید.

بدیهی است که شرکت های هواپیمایی عدد بزرگتر را از بین “وزن باسکول” و  “وزن حجمی”، به عنوان “وزن محاسباتی”،  برای بار شما در نظر می گیرند. حال اگر بار شما نسبت به قانون فوق حجیم به حساب بیاید، مبنای محاسبه هزینه های شما برای ارسال بار به سوئد “وزن حجمی” خواهد بود.  در صورتی که بار شما ذاتا بار سنگینی به حساب بیاید، مثل ماشین آلات صنعتی، فرش، کتاب و…، “وزن باسکول”، مبنای محاسبه برای حمل هوایی بار شما به سوئد خواهد بود.

قوانین و مقررات ارسال بار به سوئد چه چیزهایی هستند؟

توجه داشته باشید برای ارسال بار از ایران به سوئد به صورت هوایی، نیاز است شما از سه بخش کلی از قوانین تبعیت کنید:

  1. قوانین و محدودیت ها در بخش باربری فرودگاه امام
  2. قوانین و محدودیت های حمل و نقل بار شرکت های هواپیمایی
  3. قوانین و محدودیت های گمرک کشور سوئد

گفتنی است مطابق با قانون در سراسر دنیا “فرستنده بار باید نحوه و اجرای تمام قوانین ارسال بار را بداند”،در صورت عدم رعایت قوانین “فرستنده بار ملزم به پرداخت جریمه به شرکت هواپیمایی و فرودگاهی است”، ولی اصلا نگران نباشید زیرا با یک تماس ساده با ما از مشاوره رایگان بهرمند شوید و از تمام قوانین حمل هوایی مربوط به ارسال بار به سوئد، اطلاعات کامل را کسب نمایید. هر مسافر، مهاجر و یا تاجر می تواند 

با مراجعه حضوری به گمرک فرودگاه امام چه به صورت مستقیم و چه از طریق وکیل خود، اضافه بار مسافری، اثاث منزل و یا کارگو صادراتی خود را از روش سرویس فریت بار و رعایت اصول گمرکی با صدور بارنامه شرکت های هواپیمایی به سوئد ارسال کند.

  • قوانین و قواعد در پایانه باربری فرودگاه امام و گمرک فرودگاه امام

‌مواد مخدر، سلاح و مهمات، انواع عتیقه، طلا بیش از ۱۵۰ گرم، پول نقد و…

نکته مهم: مسافرین قادر هستند بعد از بسته‌بندی مناسب تمام لوازم مورد نیاز خود را با خدمات فریت بار به صورت کاملا قانونی و حرفهای با صدور بارنامه هوایی شرکت هواپیمایی به کشور سوئد ارسال کنند. 

بازرگانان و صادر کنندگان نیز فقط با استفاده از کارت بازرگانی و رعایت تشریفات گمرکی می‌توانند بار صادراتی خود را به کشور سوئد ارسال کنند.  فرستادن بار تجاری در دوره های مختلف سیاسی اقتصادی در ایران،  مشمول قوانین مختلف می‌شود که توسط گمرک ایران صادر می‌گردد. جهت کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین به روز گمرکی با مجموعه ما تماس بگیرید.

  • محدودیت های مصوب خطوط هواپیمایی جهت حمل هوایی بار به سوئد

شرکت‌های هواپیمایی قوانین و مقرراتی را ترتیب داده اند، که مهاجر، مسافر و تاجر جهت حمل هوایی بار خود، ملزم به رعایت دقیق آن می‌باشند و در صورت عدم اجرا این قوانین، بار مورد نظر مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

 بار هوایی باید از قوانین حمل کالاهای خطرناک که توسط سازمان حمل هوایی IATA وضع شده است تبعیت کند، همچنین “بسته بندی اصولی و تخصصی” جهت حمل هوایی کالا باید به طور کامل رعایت شود. حمل هر نوع بار که “احتمال” صدمه به هواپیما یا ایجاد خسارت را داشته باشد، بدون رعایت هر دستورالعملی، کاملا ممنوع می باشد.

  • ضوابط های گمرکی کشور سوئد

مسافران ملزمند که پیش از ارسال بار خود، با گمرک کشور سوئد تماس حاصل نموده و از قوانین گمرکی سوئد جهت بار خود اطلاعات کسب کنند، در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه سنگین بنا به مقرارت کشور سوئد خواهد شد.

معمولا ارسال بار از باربری فرودگاه امام به سوئد چقدر به طول می انجامد؟

زمان رسیدن بار به سوئد به شرکت هواپیمایی و مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام بستگی دارد.  ولی به طور معمول ارسال بار به سوئد به صورت هوایی و از مقصد باربری فرودگاه امام، چهار تا پنج روز ممکن است طول بکشد.

نحوه ترخیص بار در فرودگاه سوئد چگونه است؟

چه در سوئد و چه در کشورهای اتحادیه اروپا هیچگونه محدودیتی در مقدار و ارزش کالاهایی که برای مصرف شخصی هست، وجود ندارد. کالاهای ارسالی که به قصد تجارت وارد می‌شوند از همه لحاظ گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مقدار کالا مطابق با لیست ارائه شده باشد.

ترخیص کالا توسط گمرک شهر مقصد صورت می‌گیرد. فلذا باید شما بعد از ۴۸ ساعت برای ترخیص بار خود اقدام کنید. پس از آن بار شما به انبار منتقل خواهد شد و از آن به بعد هزینه انبارداری نیز برای شما منظور می‌گردد.

 

حمل بار به سوئد

حمل بار به سوئد

خدمات قابل استفاده جهت ارسال بار به سوئد

  • بسته بندی تخصصی 

در جا‌به‌جایی بسته‌بندی لوازم از جمله مهم ترین عامل هاست چرا که در بسته‌بندی، کوچکترین اشتباه ممکن است باعث آسیب جدی و جبران ناپذیری شود. فلذا دقت در بسته بندی باعث حفاظت از کالا می‌شود، برای حفظ لوازم از هرگونه آسیب در ارسال بار هوایی بسته‌بندی کالا را به فردی کاملا متخصص بسپارید، مجموعه فرودگاه امام با داشتن کادری حرفه ای در بسته‌بندی کالا می‌تواند به بهترین شکل ممکن لوازم شما را بسته‌بندی کرده و به شما از هر جهت در این مورد تضمین دهد.

  • ترابری بار از تمام نقاط کشور

پس از بسته‌بندی، از هر جای کشور بار شما با کمترین هزینه و به بهترین شکل به فرودگاه امام منتقل می‌شود.

  • انبارداری و نگهداری بارهای مشتریان عزیز

ممکن است فرستنده بار بنا به دلایل مختلفی تصمیم داشته باشد به مدت چند وقت بار خود را در یک انبار نگهداری کند در این شرایط مجموعه ما این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا بار خود را تا زمان ارسال به کشور مقصد با خیالی آسوده در انبار این مجموعه نگهداری کنند. مجموعه ما با افتخار تا مدت معینی هزینه انبارداری را برای مشتریاین عزیز محاسبه نمی‌‌کند.

  • تشریفات گمرکی مورد نیاز برای ارسال بار به سوئد  

تشریفات  شامل وزن کردن محموله و دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام، دریافت پته مسافری و یا جواز گمرکی همه و همه به وسیله پرسنل ما در باربری فرودگاه امام و با به همراه داشتن مدارک ذیل ممکن است:

  • لیست بسته‌بندی کالا به همراه ابعاد 
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • کپی بلیت 
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقص
  • صدور بارنامه رسمی و سپس ارسال بار

بعد از به پایان رسیدن مرحله تشریفات گمرکی، بار شما توسط مجموعه باربری فرودگاه امام با یکی از خطوط هواپیمایی معتبر فعال در قسمت بار فرودگاه امام خمینی، بارنامه شده و به سوئد ارسال می گردد. در کل مسیر حمل بار شما می توانید، از طریق سامانه رهگیری بار با درج شماره بارنامه، محموله خود را پیگیری کنید. به این صورت زمان دقیق رسیدن وسایلتان به فرودگاه مقصد را می دانید تا در زمان مناسب برای ترخیص اقدام کنید

سوالات متداول