فهرست مطالب

آیا تصمیم به مهاجرت، مسافرت و یا “ارسال بار به ایتالیا” را گرفته‌اید؟

آیا به دنبال راهی ایمن، منحصر به فرد و در عین حال مقرون به صرفه جهت ارسال بارهای خود به مقاصد دوری نظیر ایتالیا هستید؟

پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید!

اگر به دنبال راهی هستید تا بتوانید وسایل شخصی، اضافه بار مسافری، لوازم منزل و بارهای تجاری خود را به ایتالیا ارسال کنید، حمل بار هوایی با استفاده از هواپیما بهترین مسیر “فریت بار به ایتالیا” می‌باشد.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی که در قسمت باربری فرودگاه امام مستقر شده است، از طریق همکاری با نیروهای مجرب و متخصص و همچنین تجربه‌ای که در طی سالهای فعالیت خود در زمینه حمل بار به کشور های خارجی بدست آورده است، آماده ارائه بهترین خدمات حمل و نقل هوایی از جمله بسته بندی تخصصی بار، ترابری بار از تمام نقاط ایران به ترمینال بار فرودگاه امام خمینی، انجام تشریفات گمرکی، صدور بارنامه هوایی با مناسب ترین قیمت “حمل بار به ایتالیا” و… به مشتریان عزیز می‌باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به قسمت پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی، اقدام به ارسال بار به ایتالیا کنید.

ارسال بار به ایتالیا

ارسال بار به ایتالیا

ایتالیا سرزمین مد و هنر

کشور ایتالیا عضو گروه هشت و از اقتصادهای بزرگ و مطرح دنیا می‌باشد. این کشور حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور اروپا محسوب می‌شود. مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند، که شاخه‌ای از زبان رومی است.

صنایع فلزکاری، وسایل نقلیه، منسوجات و البسه، کشتی سازی، هواپیما سازی، مواد پتروشیمی و… از مهم ترین صنایع ایتالیا به شما می‌رود که به همراه مواد کشاورزی و دامی همچون گندم، ذرت، گوجه، میوه، ماهی، گوشت خوک و گاو و… به سایر کشور های خارجی صادر می‌شود.

کشور ایتالیا از گذشته های بسیار دور به عنوان سرزمین مد و هنر شناخته می‌شود و هنرمندان بزرگی همچون لئوناردو داوینچی و میکل آنژ را در دامان خود پرورش داده است. هنر فشن و طراحی مد جایگاه خاصی در این کشور دارد. به نحوی که بسیاری از کارشناسان، دانشگاه های این کشور را از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه طراحی مد قلمداد می‌کنند و سالانه نیز تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در این رشته به این کشور مهاجرت می‌کنند.

از جمله جاذبه های گردشگری این کشور که بسیار از توریست ها و علاقه مندان  را به خود جذب می‌کند، می‌توان به جزیره البا، پارک ملی گرند پارادایز، قصر داسال، آبنمای تروی، کلیسای سن ویتال و …. اشاره کرد.

فریت بار به ایتالیا چگونه صورت می‌گیرد؟

ارسال بار به کشور ایتالیا همواره از مهم ترین مسائل و مشکلات مسافران، مهاجران و تجاری است که قصد ارسال بارهای مسافری و تجاری را به این کشور دارند. با توجه به محدودیت ایرلاین ها، مسافران تنها می‌توانند بخش مشخص و تعیین شده ای  از بارهای خود را به همراه خود به ایتالیا ببرند؛ و در صورتی که نیاز به مقدار بیشتری بار از سقف تعیین شده را داشته باشند؛ بایستی هزینه های زیاد و گزافی را جهت جریمه اضافه بار به ایرلاین ها بپردازند.

لذا مسافران همواره به دنبال راه و روشی هستند تا بتوانند بار های خود را بدون هیچگونه محدودیت و دردسر، امن و راحت، سریع و با هزینه های مقرون به صرفه به ایتالیا ارسال کنند. یقین است که امروزه فریت بار و ارسال کارگو با هواپیما امن ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ارسال بار به ایتالیا می‌باشد.

مسافران عزیز می‌توانند با استفاده از مجموعه خدمات فریت بارفرودگاه امام خمینی  انواع بارهای تجاری، لوازم منزل، اضافه بار مسافری و… را از طریق ناوگان مدرن شرکت های هواپیمایی معتبر و فعال در قسمت پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به کشور ایتالیا ارسال کنند.

چنانچه اطلاعات کافی در رابطه با نحوه حمل بار هوایی، چگونگی پذیرش بار در فرودگاه امام خمینی، نحوه محاسبه هزینه های مربوطه  و…. را ندارید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

لازم به ذکر است مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی کمک رسان شما عزیزان در ارسال هوایی بار‌ به ایتالیا می‌باشد.

حمل هوایی بار به ایتالیا توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی چه سودی دارد؟

  • ارسال در زمان کم

بی شک ارسال بار با هواپیما با استفاده از ناوگان مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی، سریع ترین روش ممکن برای ارسال بار به کشور ایتالیا می‌باشد. همانطور که در جریان هستید، هواپیما ها سریع ترین وسیله های نقلیه تا به امروز هستند که با پیشرفت و توسعه تکنولوژی همواره به سرعت و ویژگی های منحصر به فرد آنها افزوده می‌شود‌.

  • ارسال با هزینه های مقرون به صرفه

تنها راهی که مسافران، صادرکنندگان، هنرمندان و تجار می‌توانند انواع بارهای خود را بدون محدودیت به کشور ایتالیا ارسال کنند، حمل بار هوایی‌ توسط هواپیما است. لذا شما عزیزان می‌توانید تمام مایحتاج خود را با هزینه های مقرون به صرفه و اندک، به کشور ایتالیا ارسال کنید.

  • ارسال مطمئن و ایمن انواع بار به ایتالیا

قطعا ارسال هوایی بارها با هواپیما را می‌توان ایمن ترین و مطمئن ترین راه ارسال بار به مقاصد دوری همچون ایتالیا تلقی کرد. چرا که فرودگاه ها یکی از امن ترین و مطمئن ترین مراکز عمومی کشورها می‌باشند، که به دلیل شلوغ بودن و ازدحام در تمامی روزهای سال و ورود و خروج بی وقفه بار در آنجا، وجود نیروهای انتظامی، حراست، ایستگاه های بازرسی و… برای حفظ امنیت فرودگاه ضروری است.

  • ارسال به صورت همه جانبه و به دور از هرگونه محدودیت

در ارسال بار با هواپیما، شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای تجاری، اضافه بارهای مسافری، لوازم منزل، خرده بارهای شخصی، آثار هنری، تجهیزات ورزشی، لوازم دانشجویی و… را بدون هیچگونه محدودیت و نگرانی جهت وزن و حجم بار به مقصد خود در ایتالیا ارسال کنید.

  • شرکت های فریت بار به ایتالیا، مشاوره و خدمات جانبی

شرکت های فریت بار، نماینده شرکت های هواپیمایی مستقر در بخش باربری فرودگاه امام خمینی هستند که مسئولیت رعایت و اجرای درست قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی را برعهده دارند. همچنین شرکت های مذکور وظیفه دارند تا در صورت درخواست فرستنده بار، به ارائه مشاوره تخصصی و رایگان و سایر خدمات جانبی به آنها بپردازند.

چگونه می‌توان انواع بار را به واسطه پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به ایتالیا به صورت هوایی ارسال کرد؟

  • مکان دقیق پایانه هوشمند بار در کدام قسمت فرودگاه می‌باشد؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • انجام امور اداری مربوط به فریت بار به ایتالیا در باربری فرودگاه امام خمینی چه مقدار زمان نیاز دارد؟

انجام امور و تشریفات اداری جهت فریت بار به کشور ایتالیا از هنگام اظهار بار در گمرک تا انجام امور گمرکی و حراستی و صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین به طور معمول و در خوشبینانه ترین حالت ممکن به یک روز کامل کاری زمان نیاز دارد.

  • افرادی که می‌توانند انواع بار خود را به صورت هوایی از بخش بار فرودگاه امام خمینی به ایتالیا ارسال کنند

بر اساس قوانین گمرکی در فرودگاه امام خمینی، تقریبا تمام افراد از جمله ایرانی و غیر ایرانی، مسافر، مهاجر، دانشجو، هنرمند، معلم، تاجر و… با هر شغل و منصبی که باشند، می‌توانند با مراجعه به بخش باربری فرودگاه امام خمینی جهت ارسال بارهای تجاری و مسافری خود به کشور ایتالیا اقدام کنند.

    • کالاهای مجاز جهت عبور از مرز و ارسال به ایتالیا توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام

در ادامه مطلب به معرفی برخی از کالاها و‌ اقلامی می‌پردازیم که شما عزیزان می‌توانید جهت ارسال هوایی آنها با همکاری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی اقدام کنید.

    • فریت اسباب و اثاثیه منزل به مقصد ایتالیا

افراد مهاجر به سرزمین ایتالیا، می‌توانند قبل از پرواز به مقصد مدنظر خود، با مشخص کردن لوازمی که قصد ارسال و به همراه داشتن آنها در فرآیند مهاجرت را دارند، جهت بسته بندی و فریت آنها به کشور ایتالیا اقدام کنند.

بطوریکه مهاجران می‌توانند کلیه لوازم منزل از قبیل فرش، آلبوم خانوادگی، لوازم الکترونیک، مبلمان، تخت و… را از طریق سیستم فریت بار به ایتالیا ارسال کنند.

    • ارسال هوایی لوازم شخصی و اضافه بارهای مسافری به ایتالیا

در صورتی که قصد دارید  هنگام سفر به کشور ایتالیا بارهای بیشتر از حد تعیین شده را بدون پرداخت جریمه های اضافه بار به ایرلاین ها، به این کشور ارسال کنید، می‌توانید  با استفاده از خدمات شرکت های فریت بار مستقر در بخش باربری فرودگاه امام خمینی اقدام به ارسال قانونی بارهای خود به ایتالیا کنید.

    • فرستادن لوازم و بارهای دانشجویی با هواپیما به ایتالیا

از آنجایی که کشور ایتالیا از جمله کشورهایی است که دارای نظام آموزشی منحصر به فردی می‌باشد؛ سالانه دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل و اخذ مدارک معتبر از دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور، به ایتالیا مهاجرت می‌کنند.

یقینا دانشجویان مهاجر به این کشور در طول فرآیند مهاجرت علاوه بر کتاب های درسی و امکانات تحصیلی، به یک سری از لوازم شخصی نیز نیاز پیدا می‌کنند، که می‌توانند آنها را با استفاده از سیستم ارسال هوایی بار مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی به مقصد مدنظر خود بفرستند.

    • حمل هوایی انواع بسته های ارسالی به ایتالیا

شما عزیزان می‌‌توانید بسته های کوچک و بزرگ‌ خود حاوی مواد غذایی، خرده بارهای شخصی، بارهای تجاری، تجهیزات ورزشی، تابلوهای نقاشی، هدیه و سوغاتی و… را با وزن ۴۵ کیلوگرم از طریق فریت بار با استفاده از هواپیما به کشور ایتالیا ارسال کنید.

    • فریت حیوان های خانگی به مقصد ایتالیا

ارسال هوایی حیوان های خانگی به کشور ایتالیا با در نظر گفتن و رعایت ضوابط، قوانین و دستورالعمل های گمرک و شرکت های هواپیمایی امکان پذیر است. شما عزیزان می‌توانید پس از ارائه مدارک لازم و انجام آزمایش های مربوطه، اقدام به حمل هوایی حیوان های خانگی خود نمایید.

    • ارسال تابوت و جنازه به صورت هوایی به ایتالیا

با توجه به قوانین و مقررات گمرکی برای ارسال تابوت و جنازه های متوفیان، حضور یکی از بستگان نزدیک متوفی برای درخواست ارسال هوایی و انجام مراحل اداری حمل هوایی الزامی است. توجه داشته باشید ارسال جنازه متوفیان به کشور ایتالیا مشمول قوانین و ضوابطی است که بایستی اطلاعات کافی را قبل از هرگونه اقدام به حمل هوایی آن داشته باشید.

    • فرستادن بار و کالاهای تجاری و اقلام صادراتی به ایتالیا

ارسال کارگو با استفاده از هواپیما بهترین و منحصر به فرد ترین راه ارسال کالاهای تجاری و صادراتی به کشور ایتالیا می‌باشد. کلیه تجار، صادرکنندگان و تولید کنندگان می‌توانند محموله های خود را بدون هیچگونه محدودیت، سریع و ایمن و با هزینه های مقرون به صرفه به تمام شهرهای ایتالیا ارسال کنند.

بخشی از فعالیت های انجام گرفته از مبدا ترمینال باربری فرودگاه امام خمینی جهت صادرات انواع کالا به کشور ایتالیا بدین صورت است:

      • فرش و صنایع دستی

فرش یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین کالاهای صادراتی از جانب کشور ایران به سایر کشورها از جمله ایتالیا می‌باشد. شما می‌توانید فرش، تابلو فرش و تمامی صنایع دستی تولیدی خود را از طریق هواپیما، در‌کمترین زمان به کشور ایتالیا ارسال کنید.

      • کالاهای صنعتی و امکانات نمایشگاهی

شایان ذکر است که حمل و نقل و انتقال کالاهای صنعتی، ماشین آلات، لوازم الکترونیکی و کالاهای نمایشگاهی از حساسیت بالایی برخوردار است. چراکه در صورت هرگونه بی احتیاطی ممکن است خساراتی را به صاحب کالا وارد کنند. ارسال بار با هواپیما به دلیل امنیت و سرعت بالا نسبت به سایر وسایل نقلیه، راهی ایمن و مطمئن برای فرستادن این اقلام به مقصد ایتالیا می‌باشد.

      • مواد غذایی، زعفران و خشکبار

از آنجایی که مواد غذایی نظیر خشکبار، زعفران و … دارای تاریخ انقضا بوده و در صورت تاخیر در ارسال فاسد می‌شوند، ارسال آنها به مکان های دور، از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشند. لذا بایستی سریع ترین روش را جهت انتقال آنها به مقاصد دوری نظیر ایتالیا انتخاب کرد. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال سریع بار هایی از این قبیل را از طریق سیستم فریت بار فراهم کرده است.

    • فریت ثار هنری و انواع تابلو به مقصد ایتالیا

هنرمندان و علاقه مندان به هنر می‌توانند جهت شرکت در نمایشگاه های مختلف هنری ایتالیا که هرساله در شهر های مختلف این کشور برگزار می‌شود و با بازدید بین المللی مردم رو به رو است، اقدام به ارسال آثار هنری و تابلو های نقاشی خود از طریق سیستم فریت بار در فرودگاه امام کنند.

فریت بار به ایتالیا

فریت بار به ایتالیا

انواع ممنوعیت ها و محدودیت های فریت بار به ایتالیا

  • محدودیت های گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام‌ خمینی

بر اساس قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه امام خمینی، ارسال انواع ‌مواد مخدر ، سلاح و مهمات اعم از سرد و گرم ، انواع عتیقه ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیش از حد مجاز و…به کشور ایتالیا ممنوع می‌باشد. تمام کسانی که قصد مهاجرت به شهر های مختلف این کشور را دارند می‌‌توانند بعد از اتمام مراحل بسته‌ بندی اصولی، تمام لوازم خود را از طریق فریت بار، بدون محدودیت و به صورت قانونی با صدور بارنامه هوایی شرکت هواپیمایی منتخب به مقصد خود در ایتالیا ارسال کنند.

ارسال بار های تجاری مستلزم ارائه کارت بازرگانی و مدارکی چون گواهی تایید اصالت کالا، گواهی مبدا، مجوز خروج کالا از کشور و… است. همچنین فرستادن بار تجاری در دوره های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در ایران،  مشمول قوانین متفاوتی می‌شود که توسط گمرک ایران صادر می‌گردد.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید.

  • خطوط هوایی و ممنوعیت های ناشی از آن

تمام خطوط هوایی قوانین و ممنوعیت هایی را برای حفظ امنیت مسافران تعیین کرده اند، که رعایت آن برای کلیه مسافران و تجار جهت ارسال بار هوایی به ایتالیا الزامی می‌باشد و در صورت هرگونه سرپیچی از آنها، به شدت با افراد متخلف برخورد خواهد شد. این قوانین شامل موارد ذیل است: 

بسته بندی تخصصی تمام بارهای ارسالی به کشور ایتالیا ارائه مدارک لازم و… لازم به ذکر است که تمامی بارهای ارسالی به کشور ایتالیا بایستی از دستورالعمل سازمان حمل هوایی IATA در جهت ارسال کالاهای خطرناک تبعیت کند.

  • قوانین تصویب شده توسط گمرک فرودگاه ایتالیا

گمرک فرودگاه ایتالیا قوانین و مقررات متفاوتی را در رابطه با نحوه پذیرش بار، محاسبه هزینه و… نسبت به گمرک فرودگاه امام دارد. لذا مسافران ملزم هستند تا قبل از ارسال بار، با گمرک کشور ایتالیا در تماس و ارتباط باشند و از قوانین گمرکی آنجا اطلاعات کسب کنند تا در فرآیند ارسال دچار مشکل نشوند.

چه عواملی می‌توانند هزینه های ارسال هوایی بار به ایتالیا را دچار نوسان کنند؟

هزینه ارسال هوایی بار به کشور ایتالیا با عواملی چون نوع کالا، وزن و حجم محموله و نحوه انتخاب وسایل رابطه مستقیم دارد. همچنین عواملی نظیر شرکت هواپیمایی، نرخ ارز، فاصله هوایی دو کشور و… نیز در تعیین هزینه نهایی نقش دارند. 

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد هزینه فریت بار به ایتالیا، شما عزیزان می‌توانید با کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید. در ادامه مطلب به بررسی سه عامل مهم و تاثیرگذار در هزینه نهایی حمل بار هوایی به کشور ایتالیا می‌پردازیم.

  • بررسی تأثیر نوع بار در هزینه های ارسال

منظور از نوع بار محموله، مسافری یا تجاری بودن آن می‌باشد. پروسه و روند ارسال بار تجاری نسبت به بار های مسافری بیشتر و طولانی تر است. به طوریکه ارسال بار های تجاری مستلزم طی مراحل مختلف و پیچیده گمرکی، حراستی و اداری است.

همچنین به بسته بندی تخصصی و ارائه مدارکی نظیر کارت بازرگانی، گواهی مبدا، مجوز تایید اصالت کالا و… نیاز دارد و در هنگام ترخیص بار نیز در فرودگاه ایتالیا عوارض و مالیات های گمرکی که مختص به ارسال بار تجاری است به آن تعلق می‌گیرد. در حالیکه ارسال بارهای مسافری فقط به بسته بندی جزئی و طی مراحل ساده‌ی اداری جهت دریافت مجوز خروج بار نیاز دارد و عوارض گمرکی به آن تعلق نمی‌گیرد.

  • بررسی تأثیر حجم بار در هزینه های ارسال

به دلیل رابطه مستقیم وزن و حجم محموله با هزینه ارسال هوایی بار به کشور ایتالیا، هرچه بار ارسالی سنگین تر باشد و فضای بیشتری را اشغال کند، هزینه ارسال آن نیز افزایش خواهد یافت.

لذا توصیه می‌شود برای ارسال بارهایی که بیش از ۴۵ کیلوگرم وزن دارند و حجم زیادی را اشغال می‌کنند از  سیستم حمل بار هوایی مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی برای حمل بار به ایتالیا استفاده کنید. چراکه فریت بار محدودیتی در حجم و وزن بار ارسالی ندارد.

  • بررسی تأثیر طرز گزینش وسایل در هزینه های ارسال 

اینکه بار ارسالی شما به کشور ایتالیا شامل چه نوع کالاهایی باشد، تاثیر بسزایی در تعیین هزینه ارسال هوایی بار به مقصد دارد.

به طور مثال اگر بار شما حاوی  آثار هنری، وسایل بزرگ منزل، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی، ظروف شکستنی و… باشد بسته بندی بار باید به طور اصولی و تخصصی انجام بگیرد که در این صورت به جعبه های چوبی مخصوص حمل بار، پالت و… نیاز خواهد بود؛ و در صورتی که بار تجاری باشد عوارض گمرکی نیز به آن تعلق خواهد گرفت که بایستی در فرودگاه های ایتالیا نقدا پرداخت شود.

اما در صورتی که بار شما حاوی اضافه بار مسافری، چمدان لباس، کتاب، آلبوم خانوادگی و… باشد تنها به بسته بندی جزئی نیاز دارد و عوارض گمرکی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.

زمان تخمینی جهت فریت بار به ایتالیا چه قدر است؟

زمان رسیدن بار به ایتالیا با در نظر گرفتن عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی تغییر می‌کند. بطور معمول مدت زمان ارسال و تحویل بار در مقصد از مبدا ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی و مقصد فرودگاه ایتالیا چهار الی پنج روز به طول می‌انجامد.

ترخیص بار از گمرک فرودگاه های ایتالیا به چه صورت هایی انجام می‌گیرد؟

 بر اساس قوانین گمرکی کشور ایتالیا شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای تجاری و غیر تجاری مجاز را بدون هیچگونه محدودیت به این کشور ارسال کنید. محموله هایی که به منظور مراودات تجاری و صادرات به این کشور وارد می‌شوند، از نظر گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مقدار کالا مطابق با لیست ارائه شده در بارنامه باشد.

پس از تایید ورود بار به فرودگاه مقصد شما تا ۴۸ زمان دارید تا برای تحویل و ترخیص بار خود اقدام نمایید. در غیر این صورت پس از آن بار ارسالی شما به انبار فرودگاه ایتالیا منتقل شده و از آن به بعد هزینه انبارداری و جا به جایی بار نیز برای شما منظور می‌گردد.

حمل بار به ایتالیا

حمل بار به ایتالیا

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی چه نوع خدماتی را جهت ارسال کارگو به ایتالیا به مهاجران و مسافران ارائه می‌کند؟

  • ارائه خدمات مربوط به بسته بندی تخصصی بار

همانطور که می‌دانید نمی‌شود از اهمیت بسته بندی اصولی و استاندارد جهت حمل  بار هوایی به ایتالیا چشم پوشی کرد. زیرا عدم رعابت بسته بندی تخصصی  و صحیح بار می‌تواند باعث ایجاد آسیب و صدمات غیر قابل جبرانی شود. در حالیکه اگر بسته بندی با حفظ استاندارد ها و بصورت اصولی انجام شود می‌تواند از بروز خسارت های احتمالی جلوگیری کند.

  • ارائه خدمات مربوط به ترابری بار از تمامی نقاط کشور

کارکنان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی جهت بسته بندی بار و انتقال آن به قسمت باربری فرودگاه امام خمینی در هر نقطه از کشور که باشید به ارائه خدمات می‌پردازند.

  • ارائه خدمات مربوط به انبارداری بارهای ارسالی

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی امکان انبارداری و نگهداری انواع بارها را تا زمان ارسال به کشور ایتالیا فراهم کرده است. لذا می‌توانید انواع بار شامل کالاهای فاسد نشدنی و کالاهایی که برای ارسال به زمان بندی نیاز دارند را در انبار مجموعه ما نگهداری کنید.

  • ارائه خدمات مربوط به تشریفات اداری جهت حمل بار هوایی

به طور کلی به مراحل اداری لازم جهت ارسال هوایی و ترخیص بار در فرودگاه های دو کشور مبدا و مقصد تشریفات گمرکی گفته می‌شود. این مراحل شامل وزن کردن بار، تایید اصالت کالا، دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام خمینی و… می‌شود که برای انجام آنها به مدارک زیر نیاز پیدا می‌کنید:

  • لیست بسته‌ بندی کالا به همراه ابعاد 
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیت 
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد

انجام تشریفات گمرکی به نمایندگی از فرستنده بار توسط پرسنل مجموعه ما انجام می‌گیرد.

  • ارائه خدمات مربوط به صدور بارنامه

پس انجام مراحل اداری و تشریفات گمرکی بار شما توسط مجموعه باربری فرودگاه امام خمینی با یکی از ایرلاین های معتبر و فعال در قسمت بار فرودگاه امام ، بارنامه شده و به ایتالیا حمل می گردد. شما می‌توانید از طریق کد رهگیری درج شده در بارنامه در طول مسیر از وضعیت بسته خود و زمان دقیق رسیدن بار به مقصد اطلاع حاصل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان در زمینه مربوطه بهره مند شوید. مجموعه ما با سالها سابقه و کسب تجارب فراوان در زمینه فریت بار آماده همکاری و خدمات رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

سوالات متداول