فهرست مطالب

از جمله مهمترین مشکلاتی که مسافران و مهاجران و حتی تجار را درگیر خود کرده است، نحوه ارسال بار به اسپانیا می‌باشد. چنانچه شما عزیزان قصد دارید که لوازم و امکانات منزل، وسایل شخصی، اضافه بارهای مسافری و بارهای تجاری خود را به کشور اسپانیا ارسال کنید و به دنبال راهی ایمن برای ارسال آنها هستید، حمل بار هوایی مسافری و یا کارگو تجاری بهترین گزینه جهت ارسال بار شما به این کشور می‌باشد.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی از طریق همکاری با نیروهای حرفه‌ای در زمینه حمل بار هوایی و تجاربی که طی سالها فعالیت در زمینه ارسال بار به اقصی نقاط دنیا بدست آورده است، آماده ارائه بهترین خدمات حمل بار به اسپانیا به صورت هوایی می‌باشد.

شما عزیزان می‌توانید از خدمات این مجموعه از قبیل بسته بندی تخصصی بارها، مشاوره های رایگان، حمل و انتقال بار از تمام نقاط کشور به قسمت باربری فرودگاه امام خمینی، انجام تشریفات گمرکی در گمرکات کشور جهت ارسال بار و خروج کارگو از تمامی مرزهای هوایی ایران، صدور بارنامه شرکت های هواپیمایی با مناسب ترین هزینه و… جهت ارسال بارهای تجاری و غیر تجاری خود به کشور اسپانیا استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

ارسال بار به اسپانیا

ارسال بار به اسپانیا

اسپانیا، سرزمینی با آب و‌هوای مدیترانه ای

سرزمین اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و واقع در ناحیه غربی قاره اروپای است. این کشور با دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، فرانسه، آندورا، خلیج بیسکای، پرتغال و اقیانوس اطلس دارای مرز مشترک است. طبق آمارهای اعلام شده کشور اسپانیا در لیست ده کشور برتر از نظر کیفیت زندگی قرار دارد. این کشور حدود ۴۷ میلیون نفر جمعیت داشته  و زبان رسمی آنها اسپانیایی است.

اسپانیا کشوری مهاجر پذیر است که سالانه شمار زیادی از افراد را به دلایلی چون نزدیکی فرهنگی با کشور های آمریکای لاتین، سواحل زیبا، موقعیت جغرافیایی، استحکام بخش های کشاورزی و نیاز به نیرو های کار ارزان و… به خود جذب می‌کند. سوِیا، سانتیاگو دِ کامپوستلا، گرانادا، کوردوبا، والنسیا، بیلبائو، سالامانکا، سن سباستین، لئون، گران کاناریا و… از جمله جاذبه های دیدنی این کشور هستند که توصیه می‌شود اگر قصد سفر یا مهاجرت به اسپانیا را دارید حتما از آنها دیدن کنید.

اطلاعاتی در رابطه با حمل بار هوایی به اسپانیا

کلیه مسافران، مهاجران و تجار می‌توانند انواع بارهای مسافری و تجاری خود را از طریق سیستم فریت بار و کارگو تجاری ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا ارسال کنند. از آنجایی که حمل بار هوایی نسبت به سایر روش های انتقال بار، از جمله حمل و نقل زمینی و دریایی، پست پیشتاز و شرکت های کریر و … از مزیت های بیشتری برخوردار است،  آن را نزد مسافران و فرستندگان بار، به روشی محبوب جهت حمل بار به کشور اسپانیا تبدیل کرده است.

به طوریکه شما عزیزان می‌توانید از طریق حمل بار هوایی به اسپانیا انواع بارهای خود را بدون هیچگونه محدودیت و به راحتی، سریع و ایمن و با هزینه های مقرون به صرفه به قصد مدنظر خود در این کشور ارسال کنید. با وجود اینکه در طی سالهای اخیر توجه بسیار بالایی به سیستم فریت بار و ارسال بار با استفاده از هواپیما شده است، اما متاسفانه تعداد بالایی از افرادی که این روش را جهت حمل بارهای خود به اسپانیا و دیگر کشورها انتخاب می‌کنند، از قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی اطلاعی ندارند و در روند ارسال بار با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند.

لذا با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا اطلاعاتی را که بایستی در رابطه با فریت بار به اسپانیا بدانید، در اختیار شما قرار دهیم.

فواید ارسال کارگو به اسپانیا به واسطه گری مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی

  • ارسال بارها به مقصد در زمان اندک

از  جمله ویژگی های حمل بار هوایی با استفاده از هواپیما که آن را نزد مسافران، مهاجران و حتی تجار محبوب کرده است، امکان ارسال بارهای مدنظر در کوتاه ترین زمان ممکن است. همانطور که می‌دانید هواپیما ها با سرعت بالای خود می‌توانند انواع بار را در کوتاه ترین زمان به مقاصد دوری نظیر کشور اسپانیا ارسال کنند.

  • ارسال بارها به مقصد مورد نظر با هزینه های مقرون به صرفه

ارسال انواع بار به کشور اسپانیا از طریق فریت بار، بدون هیچگونه محدودیت، به راحتی، ایمن و سریع انجام می‌شود. همچنین حمل بار با هواپیما این امکان را فراهم کرده تا دیگر نگران پرداخت هزینه های بالا بابت کرایه ماشین، کامیون ها، کانتینر و… نباشید و بتوانید بار های خود را با هزینه های مقرون به صرفه به شهر مقصد خود در اسپانیا ارسال کنید.

  • ارسال بار به مقصد به صورت ایمن و‌ سریع

همان طور که در جریان هستید، همواره فرودگاه ها به عنوان یکی از  امن ترین مکان های عمومی هر کشور شناخته شده، که به منظور حفظ امنیت، کنترل ورود و خروج بار و مسافران توسط نیروهای انتظامی و حراست فرودگاه ها به طور مداوم چک و بازرسی می‌شوند. علاوه بر آن ارسال بار با هواپیما نیز با کاهش مسیر جا به جایی و حذف مشکلات جاده‌ای باعث ایمنی بیشتر فریت بار به اسپانیا شده‌ است.

  • ارسال بار به مقصد بدون هرگونه محدودیت و همه جانبه

شما عزیزان می‌توانید به وسیله سیستم فریت بار، انواع بارهای مسافری و تجاری خود حاوی لوازم منزل، وسایل شخصی، خرده بارهای مسافری، تابلو های هنری، صنایع دستی، مواد غذایی و… را بدون محدودیت و ممنوعیت در وزن، حجم و نوع بار به شهر های مختلف اسپانیا ارسال کنید.

  • شرکت های فریت بار به اسپانیا، (فریت فوروارد)، مشاوره و خدمات جانبی

اطلاع از قوانین گمرکی، دستورالعمل های شرکت هواپیمایی و… به جهت ارسال بار به کشور اسپانیا از الزامات می‌باشد. شرکت های فریت بار که نماینده قانونی شرکت های هواپیمایی بوده و در قسمت  ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی مستقر هستند، وظیفه دارند تا  علاوه بر نظارت بر اجرای درست قوانین و مقررات گمرکی، در صورت لزوم به ارائه مشاوره های تخصصی و رایگان و سایر خدمات جانبی به مسافران و فرستندگان بار بپردازند.

فریت بار به اسپانیا با هواپیما به کمک پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

  • پایانه هوشمند بار در کدام قسمت از فرودگاه امام خمینی قرار گرفته است؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار واقع در فرودگاه امام خمینی

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • فرآیند اداری جهت ارسال کارگو به اسپانیا در باربری فرودگاه امام خمینی چه قدر طول می‌کشد؟

ارسال هوایی بار به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا نیازمند به انجام مراحل اداری، طی مراحل گمرکی و حراستی و همچنین ارائه مدارک لازم و مجوزهای خروج است. لذا فرایند اداری حمل بار هوایی به اسپانیا از لحظه اظهار بار در گمرک فرودگاه امام خمینی تا انجام تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین منتخب، به طور خوشبینانه،  به یک روز کامل کاری زمان نیاز دارد.

  • چه کسانی قادر به ارسال کارگو به اسپانیا به واسطه بخش بار فرودگاه امام خمینی هستند؟

با توجه به قوانین و مقررات گمرکی فرودگاه امام خمینی، تقریبا تمامی افراد‌ اعم از ایرانی، غیر ایرانی، هنرمند، مسافر، دانشجو، مهاجر، تاجر و… می‌توانند از طریق سرویس فریت بار و به طور قانونی، اقدام به حمل بار هوایی به کشور‌اسپانیا نمایند.

  • انواع بار مجاز‌جهت ارسال به اسپانیا به واسطه بخش بار‌ و کارگو فرودگاه امام خمینی

بر اساس قوانین و مقررات گمرک‌ و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، ارسال هوایی برخی کالاها به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا مجاز و ارسال برخی دیگر غیرمجاز اعلام شده است. در ادامه مطلب به معرفی بخشی از کالاهایی می‌پردازیم که ارسال آنها از طریق کارگو‌ به کشور اسپانیا بلامانع است.

    • فریت لوازم و اثاثیه های خانگی به اسپانیا

مهاجران می‌توانند همه یا حتی بخشی از لوازم و اثاثیه منزل خود را از جمله مبلمان، تخت، فرش، لوازم الکترونیک، ظروف چینی و… به طور تخصصی بسته بندی کرده و از طریق سیستم فریت بار  مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، بدون محدودیت به کشور اسپانیا ارسال کنند.

    • فرستادن لوازم شخصی و اضافه بارهای مسافری با هواپیما به اسپانیا

محدودیت ایرلاین ها مبنی بر اینکه مسافران تنها می‌توانند مقدار مشخصی از بار را همراه خود به اسپانیا ارسال کنند موجب شده که در صورت ارسال اضافه بار جریمه های سنگین به آنها تعلق گیرد. اینگونه است که مسافران همواره به دنبال راهی بدون محدودیت و با هزینه مقرون به صرفه جهت انتقال بارهای خود به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا هستند. سیستم حمل بار هوایی سریع ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین روش‌ حمل بار به اسپانیا می‌باشد که انواع بارها را بدون محدودیت به این کشور انتقال می‌دهد.

    • ارسال هوایی لوازم تحصیلی و دانشجویی به اسپانیا

دانشجویانی که به منظور ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود به کشور اسپانیا مهاجرت می‌کنند، در آغازین روزهای زندگی خود در این کشور علاوه بر لوازم دانشجویی، کتاب های درسی، وسایل شخصی ، چمدان لباس و… به مایحتاج اولیه زندگی مثل بخشی از لوازم خانه، تعدادی لوازم الکترونیکی و… نیاز پیدا می‌کنند. در این صورت شما عزیزان می‌توانید تمام مایحتاج زندگی دانشجویی خود را از طریق سیستم فریت بار مجموعه ما به اسپانیا ارسال کنید.

    • حمل هوایی انواع مختلف بسته ها به اسپانیا

شما عزیزان می‌توانید انواع مختلف بسته های خود را با هر وزن و ابعادی، چه کوچک و چه بزرگ، حاوی هرگونه کالاهای مجاز اعم از لوازم منزل، وسایل شخصی، اضافه بار، هدیه، سوغاتی، تابلو های نقاشی، وسایل ورزشی، مواد غذایی و…. را از طریق سیستم فریت بار هوایی به شهر مقصد خود در کشور اسپانیا ارسال کنید.

    • ارسال حیوانات خانگی به صورت هوایی به اسپانیا

بسیاری از مسافران و مهاجران به سبب علاقه‌ای که به حیوان های خانگی خود دارند، تمایل دارند تا هنگام سفر یا مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا، حیوان خانگی خود را نیز با خود همراه کنند. علاقمندان در این زمینه می‌توانند با رعایت کامل قوانین گمرکی و اطلاع از محدودیت های ایرلاین ها، نسبت به ارسال هوایی حیوان های خانگی خود از قسمت باربری فرودگاه امام خمینی اقدام نمایند.

    • حمل تابوت ها و جنازه متوفی به صورت هوایی به اسپانیا

در صورت درخواست یکی از بستگان نزدیک متوفیان مبنی بر ارسال اجساد به اسپانیا، پروسه حمل هوایی جنازه به این کشور آغاز می‌شود. با توجه به حساسیت های بالای جنازه و واکنش آن به دما، فشار و رطوبت، بسته بندی و ارسال سریع آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌ طوریکه ارسال هوایی بار با استفاده از هواپیما سریع ترین و امن ترین روش‌ ممکن ارسال تابوت و جنازه های متوفیان به اسپانیا می‌باشد.

    • ارسال لوازم و بارهای صادراتی و تجاری به صورت کارگو به اسپانیا

کارگو هوایی، روشی از ارسال بار با هواپیما است که عموما برای ارسال بارهای تجاری و صادراتی به کشور های خارجی از آن استفاده می‌شود. این روش از ارسال بار که بیشتر مورد استفاده تجار است سریع ترین و امن ترین راه جهت ارسال بارهای صادراتی و تجاری به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا است. در ادامه به بخشی از فعالیت های صورت گرفته از مبدا فرودگاه امام خمینی جهت صادرات انواع بار به مقصد اسپانیا اشاره کرده ایم:

      • فرش و صنایع دستی

بسته بندی تخصصی صنایع دستی، فرش و تابلو فرش ها توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت ارسال هوایی بار به کشور اسپانیا انجام می‌گیرد. شما عزیزان می‌توانید تمام محصولات تولیدی خود و انواع فرش را با رعایت قوانین و مقررات گمرکی به شهر مدنظر خود در کشور‌ اسپانیا ارسال کنید.

      • لوازم نمایشگاهی و کالاهای صنعتی

برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف تجاری، صنعتی، علمی، فرهنگی، هنری و… در شهرهای مختلف اسپانیا باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از تجار، هنرمندان، صنعتگران و… اقدام به ارسال بار های تولیدی خود از طریق سرویس فریت بار هوایی واقع در مبدا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به اسپانیا کنند.

      • خشکبار، زعفران و سایر مواد غذایی

کشور‌ ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران یا همان طلای سرخ در دنیا و دارنده رتبه اول به عنوان صادرکننده آن به کشور های خارجی است. همانطور که می‌دانید اینگونه مواد دارای تاریخ انقضا بوده و از اینرو بسته بندی و ارسال سریع آن به مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است. ایران همچنین از نظر تولید و صادرات انواع خشکبار، میوه های خشک، پسته، گردو، کشمش، بادام و… در جایگاه خوبی قرار دارد و بهترین نوع خشکبار را به اسپانیا می‌کند. شما عزیزان می‌توانید انواع خشکبار، زعفران و سایر مواد غذایی را از طریق سیستم حمل بار هوایی مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به کشور اسپانیا ارسال کنید.

    • فریت آثار هنری و تابلو ها به اسپانیا

چنانچه  قصد شرکت در نمایشگاه های هنری اسپانیا را دارید ولی اطلاعات کافی در زمینه نحوه ارسال بار، بسته بندی و هزینه های ارسال بار ندارید، مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یاری رسان شما در پروسه و روند ارسال هوایی بار به اسپانیا می‌باشد. حمل بار هوایی با استفاده از هواپیما سریعترین و امن ترین روش‌ ممکن جهت ارسال آثار هنری و تابلو های نقاشی به اسپانیا می‌باشد.

فریت بار به اسپانیا

فریت بار به اسپانیا

موانعی که ممکن است هنگام ارسال بار به اسپانیا با آنها مواجه شوید

هنگام ارسال هوایی انواع بار به مقاصد دوری نظیر کشور اسپانیا جهت ایمنی بیشتر بایستی به سه دسته از قوانین وضع شده توسط ارگان های مختلف توجه داشته باشید. 

  • مقررات وضع شده توسط‌ پایانه هوشمند بار و گمرک‌ فرودگاه امام خمینی

کلیه کشورها با توجه به اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… خود قوانینی را برای ورود خروج بار از کشور وضع کردند که فرستنده بار را ملزم به دانستن و اجرای تمام قوانین ارسال بار می‌کند. به طوریکه در صورت سرپیچی و عدم رعایت قوانین فرستنده بار ملزم به پرداخت جریمه های مقرر و مربوط به شرکت هواپیمایی و فرودگاهی می شود. بر طبق قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی، ارسال مواد مخدر ، سلاح و مهمات ، انواع عتیقه ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد و… به کشور اسپانیا ممنوع می‌باشد.

مهاجرین می‌‌توانند پس از بسته‌بندی اصولی بار، لوازم خود را با سرویس فریت بار به صورت قانونی با صدور بارنامه هوایی شرکت هواپیمایی به کشور اسپانیا ارسال کنند. ارسال بارهای تجاری در دوره های مختلف سیاسی و اقتصادی در ایران مشمول قوانین مختلف می‌شود که توسط گمرک ایران صادر می‌گردد. تجار می‌توانند پس از کسب اطلاعات کافی در این زمینه با ارائه کارت بازرگانی و رعایت تشریفات گمرکی بار های صادراتی خود را با استفاده از هواپیما و از طریق کارگو به کشور اسپانیا ارسال کنند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در مجموعه باربری فرودگاه امام تماس بگیرید.

  • مقررات وضع شده توسط خطوط هوایی

شرکت های هواپیمایی جهت برقراری امنیت مسافران، خدمه پرواز، هواپیما و ارسال بار به اسپانیا، قوانینی را تعیین کردند که اطلاع و اجرای از آنها بر عهده فرستنده بار به اسپانیا می‌باشد. در غیر این صورت بار توسط شرکت های حمل بار مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. ارسال انواع بار هوایی بر اساس دستورالعمل سازمان حمل هوایی IATA باید از قوانین حمل کالاهای خطرناک تبعیت کند. بسته بندی تخصصی و استاندارد جهت حمل هوایی کلیه بارهای تجاری و غیر تجاری بایستی رعایت شود. توجه داشته باشید ارسال هرگونه بار که امنیت مسافران و پرواز را به خطر می اندازد کاملا ممنوع می‌باشد.

  • مقررات وضع شده توسط گمرک اسپانیا

مسافران، مهاجران و تمامی تجار می‌بایست قبل از ارسال بار به اسپانیا با گمرک در تماس بوده و از قوانین گمرکی این کشور جهت بارهای خود اطلاعات کسب کنند. در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه های سنگین گمرکی بنا به قوانین و مقررات گمرکی کشور اسپانیا خواهند شد.

عواملی که می‌توانند بر هزینه های حمل بار به اسپانیا تأثیراتی بگذارند

هزینه های ارسال بار به کشور اسپانیا رابطه مستقیمی به نوع بار، حجم و وزن بار ارسالی شما دارد. در این بخش به اختصار در این مورد به شما توضیح خواهیم داد.  جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد هزینه فریت بار به اسپانیا، به صفحه هزینه فریت بار مراجعه کنید.

  • نوع بار در هزینه نهایی موثر است

ارسال بارهای تجاری و یا غیر تجاری به کشور اسپانیا هر کدام مراحل مختص به خود را دارد. در نتیجه هزینه ارسال بارهای تجاری با هزینه های ارسال بار مسافری و مهاجری به اسپانیا متفاوت خواهد بود. تجار و صادرکنندگانی که قصد ارسال بار به اسپانیا را دارند، جهت ارسال بار مذکور به مدارکی همچون کارت بازرگانی، گواهی مبدا، گواهی تایید اصالت کالا و… نیاز دارند.

همچنین بسته بندی بارهای تجاری بایستی به طور تخصصی و با استفاده از پالت، جعبه های چوبی مخصوص حمل بار، داربست و… صورت بگیرد که به هزینه های بیشتری را می‌طلبد. و در آخر، هنگام ترخیص بار از گمرک فرودگاه های اسپانیا به بار های تجاری عوارض گمرکی نیز تعلق می‌گیرد که فرستنده بار ملزم به پرداخت نقدی آن در فرودگاه، قبل از تحویل بار است.

اما مسافران می‌توانند پس از بسته بندی جزئی بارهای خود، انجام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه، بار خود را به شرکت های مخصوص حمل بار جهت ارسال با به اسپانیا تحویل بدهند. لازم است بدانید عوارض گمرکی تنها به بار های تجاری تعلق می‌گیرد و شامل بارهای مسافری نیست.

  • حجم بار در هزینه نهایی موثر است

وزن و حجم بار از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه های ارسال بار به اسپانیا هستند و رابطه مستقیمی با هزینه ارسال هوایی بار با استفاده از هواپیما دارند. به طوری که هرچه وزن و حجم بار ارسالی بیشتر باشد هزینه حمل آن نیز بیشتر خواهد بود. توصیه می‌شود برای بارهایی که بیش از ۴۵ کیلوگرم وزن دارند و یا بالفطره سنگین هستند، از سیستم فریت بار  یا کارگو تجاری جهت ارسال بار به اسپانیا استفاده کنید.  فریت بار و کارگو سریع ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین روش ارسال بار به کشور اسپانیا است.

  • نحوه انتخاب وسایل در هزینه نهایی موثر است

چنانچه قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارید و می‌بایست لوازم منزل خود را به این کشور ارسال کنید، لازم است بدانید که نحوه انتخاب وسایل جهت ارسال بار به اسپانیا تاثیر زیادی در هزینه های حمل بار‌ هوایی دارد. به طور مثال اگر بار شما حاوی لوازم شخصی، خرده بار مسافری، چمدان های لباس، آلبوم های خانوادگی، فرش و… باشد  برای بسته بندی به موادی چون پالت، داربست، جعبه های مخصوص حمل بار و… که لازمه بسته بندی تخصصی هستند نیازی نیست.

اما در صورتی که بار شما حاوی لوازم شکستنی، ظروف شکستنی و وسایل آشپزخانه، تابلوهای نقاشی و مجسمه، لوازم الکترونیک و لوازم منزل همچون میز و صندلی، تخت، پیانو، مبلمان و… باشد، قطعا جهت حمل بار به اسپانیا و به دور ماندن از خطرات احتمالی به بسته بندی تخصصی نیاز دارد. توجه داشته باشید که در هر دو مورد، در صورت تشخیص و ارزیابی افسر گمرک مبنی بر وجود اجناس تجاری در بار شما ممکن است به بار شما عوارض گمرکی نیز تعلق بگیرد.

مدت زمان مورد نیاز برای فرستادن بار با هواپیما به اسپانیا از باربری فرودگاه امام خمینی

زمان لازم جهت رسیدن بارهای مسافری و تجاری به کشور‌ اسپانیا با توجه به شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی متغیر است. اما بطور معمول حمل بار به اسپانیا با هواپیما بین چهار تا پنج روز کامل کاری به طول می انجامد.

مراحلی که بایستی برای ترخیص بار هایتان از گمرک فرودگاه های اسپانیا پشت سر بگذارید

بر اساس قوانین گمرکی فرودگاه های اسپانیا، تمامی اجناسی که به منظور تجاری وارد این کشور می‌شود از نظر گمرکی و حراستی مورد بررسی قرار گرفته و با لیست ارائه شده از آن در بارنامه تطابق داده می‌شود. سپس عوارض گمرکی با توجه به مبلغ فاکتور فروش محموله و تشخیص افسر گمرکی صادر می‌شود . بعد از پرداخت عوارض توسط گیرنده(صاحب بار)، محموله آماده ترخیص می‌شود.  توجه داشته باشید که عوارض گمرکی به بار های مسافری تعلق نمی‌گیرد.

از هنگام رسیدن بار شما به مقصد، تا ۴۸ ساعت زمان دارید که برای ترخیص بار خود اقدام کنید؛ در غیر این صورت بار به انبار منتقل شده و هزینه‌های انبارداری نیز برای شما لحاظ می‌گردد.

حمل بار به اسپانیا

حمل بار به اسپانیا

خدماتی که می‌توانید از مجموعه فریت بار فرودگاه امام جهت حمل بار به اسپانیا دریافت کنید

  • خدمات مربوط به بسته بندی بار

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تمامی لوازم منزل، وسایل شخصی اضافه بار مسافری، آثار هنری و… شما را با دقت و با حفظ استاندارد های لازم بسته بندی کرده و درون جعبه و پالت های مخصوص حمل بار هوایی قرار می‌دهند و بار را جهت ارسال بار به اسپانیا تحویل شرکت هواپیمایی می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

  • خدمات مربوط به ترابری بار از تمامی نقاط کشور

پس از درخواست شما جهت فریت بار و کارگو محموله های مسافری و تجاری به اسپانیا و همچنین پس از بسته‌بندی کالاهای مورد نظر، بار شما در هر نقطه از کشور که باشد، توسط این مجموعه با کمترین هزینه ممکن  به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

  • خدمات مربوط به نگهداری و انبارداری بارها

فرستندگان بار می‌توانند در صورت لزوم انواع بارهای تجاری و غیر تجاری خود را اعم از لوازم منزل‌، اضافه بار مسافری، مواد غذایی و… را تا زمان ارسال بار به اسپانیا در انبار مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی نگهداری کنند.

  • خدمات مربوط به امور گمرکی جهت ارسال بار

به طور کلی به مراحل اداری لازم جهت ارسال بار به کشور اسپانیا تشریفات گمرکی گفته می‌شود. این مراحل شامل تایید اصالت کالا، وزن کردن محموله و دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام خمینی است که انجام آنها توسط پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی و به نمایندگی از فرستنده بار امکان پذیر است. 

برای انجام مراحل تشریفات گمرکی به مدارک زیر نیاز است:

  • لیست بسته‌ بندی کالاها به همراه ابعاد آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط 
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد

 

  • خدمات مربوط به صدور بارنامه

پس از انجام مراحل بسته بندی و تشریفات گمرکی، بار شما عزیزان توسط باربری فرودگاه امام خمینی از طریق یکی از ایرلاینهای معتبر فعال در قسمت ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی، بارنامه شده و به کشور اسپانیا ارسال می گردد. شما عزیزان می توانید از طریق پایانه‌ی رهگیری بار با درج شماره بارنامه، محموله خود را پیگیری کنید و از زمان دقیق رسیدن بار به فرودگاه های اسپانیا مطلع شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید و یا به وب سایت رسمی مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید. مجموعه ما از طریق کسب تجارت فراوان در طی سالها فعالیت در زمینه فریت بار به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

سوالات متداول