فهرست مطالب

“ارسال بار به فرانسه” به شکل حمل هوایی کارگو، فریت بار یا ارسال ارزان قیمت اضافه بار مسافری، از جمله خدمات مخصوص این مجموعه می باشد.  بچنانچه مایل به ارسال بار یا انواع کارگو تجاری به شهرهای مختلف کشور فرانسه هستید،‌ ما  کامل‌ترین و بی نقص ترین شبکه خدمات حمل بار هوایی خارجی موجود در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی را جهت ارسال بار یا کارگو تجاری شما، به همه شهرهای فرانسه، با معتبرترین خطوط هواپیمایی بین‌المللی فعال در ایران را گردآوری نموده ایم. 

شما از راه حمل هوایی بار و با استفاده از سیستم حمل و نقل کاملا مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی، می توانید انواع بار خرد و یا کارگو خود را مثل خرده‌بار شخصی، اضافه بار مسافری، اسباب منزل و یا هر گونه کارگو تجاری و صادراتی را با مراعات شرایط حمل و نقل هوایی به فرانسه ارسال بفرمایید.

حمل هوایی بار، ایمن ترین، ساده ترین، مقرون به صرفه ترین و سریع‌ترین راه برای ارسال هر نوع باری به فرانسه است.  اگر قصد دارید بار شما در کوتاه ترین زمان و کم ترین قیمت به فرانسه برسد  فقط کافی است با مجموعه ما تماس بگیرید،  مجموعه IKA freight با ارائه خدماتی همچون مشاوره تماما رایگان، بسته بندی تخصصی و حرفه ای انواع بار و کارگو، حمل زمینی بار تا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی ، انجام کلیه امور گمرکی، مهیا نمودن اسناد اداری و صدور بارنامه هوایی، من باب “حمل بار به فرانسه” و با معقول ترین هزینه، در خدمت شما است.

آیا می خواهید اضافه بار، اثاثیه منزل یا کارگو صادراتی خود را با آسان ترین روش به فرانسه ارسال کنید؟! ولی مراحلش را نمی دانید، با ما همراه باشید تا در این گفتار با بهترین، ساده ترین و بی دردسر ترین روش حمل بار مسافری، مهاجری و یا کارگو تجاری که همان سیستم “فریت بار به فرانسه” از قسمت بار فرودگاه امام خمینی میباشد،  آشنا شویم. قبل از هر چیزی بهتر است کمی با کشور زیبای فرانسه و موقعیت جغرافیایی‌ آن آشنا شوید.

ارسال بار به فرانسه

ارسال بار به فرانسه

فرانسه، بزرگترین کشور اتحادیه اروپا

بر پایه مساحت، فرانسه ( France ) بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به ‌شمار می‌آید. پایتخت فرانسه، شهر پاریس است. این شهر بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. فرانسه دارای یکی از پیشرفته ترین و قوی ترین زیرساخت های حمل و نقل است. حمل و نقل در فرانسه، همانند بخش ها و زیرساخت های دیگر موجود در این کشور از کیفیتی جهانی و برتر برخوردار است.

فرانسه با داشتن مساحتی به اندازه ی ۵۵ هزار کیلومتر مربع (به عنوان بزرگترین کشور اتحادیه‌ی اروپا) یکی از فشرده‌ترین سیستم‌های حمل و نقل را دارد، بطوریکه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر‌مربع ۲/۶ کیلومتر خط ریلی و ۱۴۶ کیلومتر جاده سطح کشور فرانسه را پوشانده است. این سیستم شامل خطوط ریلی، جاده ها، و خطوط هوایی و آبی میشود.

چگونه با هواپیما ارسال بار به فرانسه انجام پذیر است؟

 ارسال بار را می توان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران، مهاجران و تجار عنوان کرد. با توجه به قوانین مسافری خطوط هواپیمایی، هر مسافر فقط می تواند مقدار محدودی بار همراه خود به فرانسه ببرد  و از آن مقدار بیشتر باید هزینه بسیار زیادی به علت جریمه اضافه بار مسافری بپردازد، بنابراین مسافرین به فرانسه در صورت نیاز به حمل بیشتر بار همراه ، همیشه به دنبال مسیری آسان و مطمئن برای ارسال بار خود هستند. از جمله روش های پیش رو که جهت حمل بار می‌ توان استفاده کرد، سرویس پست پیشتاز، خدمات حمل سریع شرکت‌های کوریر، ترابری زمینی و حمل دریایی است.

اما با توجه به محدودیت‌های انبوه در سرویس پست پیشتاز ، یا سرعت بسیار کم در حمل و نقل دریایی و زمینی، همچنین هزینه‌ گزاف خدمات کوریر و… ما به شما سرویس ویژه دیگری  که همان حمل هوایی خرده بار و اضافه بار مسافری با هواپیما، از طریق سرویس فریت بار می‌باشد را پیشنهاد می‌کنیم.  در این زمانه فریت بار و ارسال کارگو به وسیله هواپیما بی تردید مقرون به صرفه ترین، امن‌ترین و سریع ترین مسیر می‌باشد.

با توجه به تلاش مهاجرت به اروپا در چندین سال گذشته، بسیاری از مسافران می خواهند اسباب و اثاث منزل خود را چه به شکل خرده بار مثل کتاب ها، آلبوم های خانوادگی، لوازم آشپزخانه و‌… چه به صورت کلی، یعنی تمام لوازم منزل را به کشور  زیبای فرانسه ارسال کنند‌.

  اما اغلب این اشخاص در رویارویی با قوانین گمرکی کشورها، اشتباه در شیوه احتساب هزینه ها به علت بی خبری از صنعت حمل هوایی بار و همچنین بی اطلاعی از قوانین و محدودیت‌های ایرلاین ها در سرویس حمل هوایی انواع بار و کارگو، دچار کلافگی می‌شوند. 

در این راستا ما در این مقاله به ایمن ترین، سریع ترین، مقرون به صرفه‌ترین مسیر یعنی ارسال هوایی بار به فرانسه می پردازیم.

برتری های حمل هوایی بار چیست؟

۱-کاهش مدت زمان فریت بار به فرانسه

به التفات رشد و نمو صنعت و تکنولوژی در این ایام، فریت بار به فرانسه از طریق حمل و نقل هوایی و با استفاده از ناوگان مدرن هواپیمایی های فعال در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی، سریع ترین راه است زیرا محدودیت ‌های حمل و نقل زمینی و دریایی را ندارد، و صد البته ارسال بار با هواپیما ترافیک ‌های معمول جاده‌ای را شامل نمی شود.

۲-ارسال خرده بار و کارگو به فرانسه ، ارزان و سریع

ارسال بار هوایی، نسبت به سرویس کوریر علاوه بر سریع تر بودن بسیار ارزان تر است، همچنین استفاده از کانتینر های بزرگ دریایی و یا اجاره کردن کل فضای کامیون و یا تریلی ها برای حمل بار و کارگو در حجم و وزن کم، خردمندانه و بدون صرفه اقتصادی است. 

بنابراین اگر تاجر، مسافر و یا مهاجر هستید  و قصد ارسال خرده بار، چه بصورت اضافه بار مسافری و  یا اثاثیه منزل و یا چه به شکل تجاری و کارگو، به کشورهای اروپایی همچون فرانسه را دارید، ارسال بار از طریق حمل و نقل هوایی و با استفاده از سیستم مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در قسمت کارگو فرودگاه امام، به صرفه ترین، بی دردسر ترین و ساده ترین روش است.

۳- ایمن ترین راه برای حمل بار و ارسال کارگو به کشور فرانسه 

همان طور که گفته شد ایمن ترین راه برای ارسال بار، ارسال بار هوایی است زیرا جا‌به‌جایی کمتری نسبت به سایر مسیرها صورت می گیرد  و فرودگاه ها در همه جای دنیا به عنوان یکی از ایمن ترین مکان های حمل و نقل بین المللی شناخته می شوند، به همین خاطر درصد بروز خسارت و صدمه به بار بسیار کمتر از شیوه های دیگر حمل می باشد.

۴- ارسال بار به فرانسه همه جانبه و بدون هیچگونه محدودیت

ارسال بار به فرانسه یا فریت بار بوسیله هواپیما، به شکلی است که همه افراد جامعه اعم از مسافر، مهاجر، دانش آموز و دانشجو، تاجر، مهندس، پزشک و… می‌توانند از این طریق برای انتقال بارهای خود به فرانسه استفاده نمیاند و هیچگونه محدودیت برای افراد جهت ارسال بار به فرانسه ، با رعایت و دانستن قوانین و مقرارت موجود، وجود ندارد.

5- مشاوره و خدمات جانبی درباره شرکت های ارسال بار به فرانسه (فرواردر)

معمولا کارکنان شرکت های هواپیمایی به خاطر مشغله زیاد روزمره و سختی کار شبانه روزی حمل و نقل هوایی در فرودگاه امام، جوابگوی درخواست کنندگان ارسال بار به فرانسه نیستند و البته این امر جزو دستورات و وظایف کاری ایشان نیست. از طرفی دیگر دریافت اطلاعات و قوانین گمرکی در مورد ارسال بار به فرانسه، چه به شکل فریت بار مسافری و یا مهاجری و یا چه به شکل کارگو و بار صادراتی به فرانسه، مخصوصا در ایران و بصورت حرفه ای و مورد به مورد، کاری بسیار دشوار می باشد.  در این میان شرکت های فریت باری در باربری فرودگاه امام یا همان بخش کارگو فرودگاه امام هستند 

که به عنوان نمایندگان رسمی شرکت های هواپیمایی متعهدند تعامل بین فرستندگان بار به فرانسه و نهادهای دیگر و همچنین نظارت بر اجرای قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی را دارند. شرکت های فریت بار در بخش فریت بار فرودگاه امام خمینی مسئولیت ارائه مشاوره و سایر خدمات جانبی به فرستندگان بار و کارگو به فرانسه را دارند و از طرفی دیگر موظف به اعمال تمامی قوانین و دستور العمل های شرکت های هواپیمایی  در پذیرش بار از فرستنده و تحویل آن به ایرلاین هستند.

 در این صورت همه افراد جامعه با مراجعه به شرکت های فریت بار مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی میتوانند با دریافت این چنین سرویس ها از این شرکت ها به سادگی و بدون پیچیدگی بار خود را به فرانسه ارسال کنند.  اگر نیاز به دریافت مشاوره جهت حمل بار به فرانسه و یا درخواست ارائه سایر خدمات دارید، با این مجموعه تماس بگیرید.

به چه صورت میتوان از فرودگاه امام خمینی فریت‌بار انجام داد؟

پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی در کجا قرار دارد؟

در مسیر فرودگاه امام از سمت آزاد راه تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی آزاد راه از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شوید سپس در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده و مجددا اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار (بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله حدودی چند میدان اصلی شهر تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا گفته می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران می باشد و قطعا مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم  است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است. 
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است. 

ساعات کاری پایانه هوشمند بار در قسمت باربری فرودگاه امام از چند تا چند است؟

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت دارد. قابل ذکر است که پایانه هوشمند بار روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی، دایر نمی باشد.

فرآیند اداری ارسال بار به فرانسه در باربری فرودگاه امام چقدر به طول می انجامد؟

پروسه اداری فریت بار در حالت معمول، خوشبینانه، یک روز کامل کاری از اعلام بار در گمرک تا صدور بارنامه، انجام امور گمرکی و حراستی و تحویل بار به ایرلاین به طول خواهد کشید.

آیا همه می توانند از قسمت بار فرودگاه امام به فرانسه بار ارسال کنند؟

بله! تقریبا تمامی افراد چه ایرانی و چه غیر ایرانی، مسافر، مهاجر (حتی پس از مهاجرت و ترک کشور)، دانش آموز و دانشجو، هنرمند و تاجر و… با رعایت ضوابط و شرایط میتوانند از سرویس فریت بار جهت ارسال بار خود به فرانسه اقدام کنند.

انواع کالاهایی را که میتوان از بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی به فرانسه ارسال کرد

  • ارسال لوازم منزل به فرانسه

مهاجرین به فرانسه میتوانند قبل از مهاجرت به کشور فرانسه با مشخص کردن تعدادی از وسایل منزل، نسبت به ارسال آنها به کشور فرانسه اقدام نمایند.  ارسال اقلامی همچون فرش، کتاب، آلبوم های عکس، بعضی از وسایل الکتریکی، وسایل آشپزخانه… به فرانسه، همیشه ارزشمند بوده و در روزهای نخست مهاجرت از هزینه های گزاف خرید مجدد این وسایل جلوگیری میکند.

همچنین مهاجرینی که در حال حاضر در کشور فرانسه هستند و تمایل به ارسال بخشی و یا تمامی وسایل خانه خود به منزل جدید  در کشور فرانسه را دارند میتوانند نسبت به حمل هوایی وسایل منزل خود به کشور فرانسه از طریق باربری فرودگاه امام اقدام نمایند.

  • فریت اضافه بار مسافری و لوازم شخصی به فرانسه

در صورتی که شما مسافر کشور فرانسه هستید و تمایل به ارسال مقدار بیشتری بار و چمدان با خود دارید، میتوانید بدون پرداخت هیچگونه جریمه اضافه بار در کانتر پرواز و فقط و فقط از طریق استفاده از خدمات فریت بار در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی، اضافه بار خود و لوازم شخصی خود را به طور کاملا قانونی و به آسانی و بی دردسر و همچنین با قیمتی بسیار مناسب تر از جریمه اضافه بار به فرانسه ارسال کنید.

  • فریت بار انواع لوازم دانشجویی به فرانسه

دانشجویان برای شروع زندگی جدید در فرانسه حتما نیاز به حمل بخشی از لوازم منزل و همچنین کتب درسی و مقداری خوراکی و… دارند. محدودیت های اعمال شده بر حمل بار همراه مسافر مانع به همراه بردن وسایل دانشجویان نخواهد شد چون میتوانند از طریق سیستم فریت بار در قسمت کارگو فرودگاه امام نسبت به ارسال تمامی وسایل لازم به فرانسه بدون دردسر و با قیمتی مناسب اقدام نمایند.

  • ارسال هر نوع بسته به فرانسه

ارسال انواع بسته شامل وسایل شخصی، هدیه و یا مقادیر مشخصی از مواد غذایی با بسته بندی تجاری با حداقل وزن 45 کیلوگرم و با موافقت اداره فریت گمرک فرودگاه امام خمینی به فرانسه از دیگر خدمات ارائه شده در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی می باشد.  پیش از ارسال این چنین محمولات حتما از قوانین گمرکی کشور فرانسه در خصوص نحوه ترخیص هدیه، لوازم شخصی و مواد غذایی مطالعه بفرمایید.

  • ارسال حیوان خانگی خود به فرانسه

علاقه مندان به حیوانات خانگی با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین، میتوانند نسبت به حمل هوایی حیوان خانگی خود به کشور فرانسه از بخش کارگو فرودگاه امام اقدام نمایند. اسناد بهداشتی حیوان خانگی بر مبنای قوانین ایران و کشور فرانسه جهت حمل حیوان خانگی به فرانسه ضروری است. همچنین قوانین شرکت هواپیمایی میبایست به طور دقیق اجرا گردد.  

  • حمل هوایی تابوت و جنازه متوفی به فرانسه

در صورتی که نیاز به حمل تابوت به کشور فرانسه است و یا اینکه متوفی یکی از بستگان مهاجرین به کشور فرانسه باشد و بنا به درخواست بستگان نیاز به ارسال تابوت متوفی به فرانسه باشد. این امر میتواند از رابطه سیستم فریت بار واقع در قسمت بار فرودگاه امام با ضوابط و قوانین مشخص و در اسرع وقت انجام گیرد.

  • ارسال بار صادراتی و تجاری از طریق هوایی به فرانسه

تولید کنندگان، صادر کنندگان و تاجرانی که در حال مراودات تجاری با کشور فرانسه هستند، همیشه به دنبالی راهی سریع، ایمن و مقرون به صرفه جهت رساندن بار تجاری خود به این کشور می باشند. همانطور که قبلا گفته شد حمل هوایی بار های تجاری و انواع کارگو به فرانسه از قسمت بار و فریت فرودگاه امام خمینی از طریق ناوگان مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در ایران صورت می پذیرد. بخشی از فعالیت های صورت گرفته از فرودگاه امام جهت صادرات انواع کالا به کشور فرانسه بدین شکل هستند:

  • ارسال انواع فرش و صنایع دستی به کشور فرانسه

فرش را می توان یکی از مهمترین کالاهای صادراتی از ایران به فرانسه دانست که سالیان زیادی است که بوسیله ناوگان هواپیمایی مدرن فعال در قسمت کارگو فرودگاه امام به فرانسه ارسال میگردد.  حائز اهمیت است به علت امنیت و سرعت در حمل، ارسال فرش و صنایع دستی به فرانسه با هواپیما بهترین روش حمل این کالای نفیس به این کشور می باشد.

  • حمل  هوایی کالای صنعتی و نمایشگاهی به فرانسه

معمولا کالاهای صنعتی جهت مرمت و تعویض موقتا از کشور ما به فرانسه ارسال می گردد. به علت امنیت و سرعت در پروسه حمل هوایی به فرانسه، کالاهای صنعتی از قسمت باربری فرودگاه امام به فرانسه ارسال می گردد. همچنین نمایشگاه های معتبر تجاری، فرهنگی و هنری با مشارکت سایر کشور های جهان در کشور فرانسه، به طور دائم در حال اجرا است و طیف گسترده ای از متقاضیان متشکل از تاجر و تولیدکننده و هنرمند، مایل به شرکت در این نمایشگاه ها هستند. 

حمل هوایی کالای نمایشگاهی، چه جهت تجارت و چه برای نمایشگاه های هنری در کشور فرانسه مطمئن ترین روش جهت انتقال امن و سریع این محمولات به کشور فرانسه می باشد.  سالیانه مقادیر زیادی از این مرسولات از قسمت بار تجاری فرودگاه امام و با هواپیماهای مدرن به این کشور ارسال می شود.

  • فریت بار خشکبار، مواد غذایی و زعفران به فرانسه

مواد غذایی ایرانی پسند و زعفران و خشکبار ایرانی از موارد مهم صادراتی از ایران به فرانسه می باشد که مورد استفاده مهاجرین ایرانی و افراد مقیم این کشور می باشد. حمل هوایی این نوع از کالا به دلیل اهمیت در زمان رسیدن آن به فرانسه، قبل از تاریخ انقضای کالا، باید با سرعت و امنیت کامل انجام گیرد. سالانه مقادیر زیادی از مواد غذایی ایرانی، همچنین خشکبار و زعفران ایرانی از بخش کارگو فرودگاه امام به فرانسه ارسال می شود.

  • ارسال آثار هنری نفیس و تابلو های ارزشمند با هواپیما به فرانسه

هنرمندان و هنر دوستانی که مایل به ارسال تابلوهای نقاشی هستند هر ساله جهت شرکت در نمایشگاه های هنری تابلو و آثار هنری خود را از طریق سیستم فریت بار در فرودگاه امام به فرانسه ارسال می کنند. هنردوستان نیز از این امکان استفاده کرده و با اطمینان خاطر تمام، تابلو های هنری مورد علاقه خود را با رعایت قوانین کشوری مبدا و مقصد و همچنین دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی در رابطه با بسته بندی اصولی این محمولات، به فرانسه ارسال می کنند. 

نکته مهم : مجموعه ما، در قسمت بار فرودگاه امام خمینی مستقر است.

به وسیله بهره گیری از نیروی های با تجربه بسته‌بندی بار، گمرکی، فنی و فروش بار هوایی با تجربه سال های متمادی فعالیت در دپارتمان کارگو فرودگاه امام، گمرک فرودگاه امام خمینی و با سابقه کاری و ریاست در بخش کارگو ایرلاین های معتبر فعال در ایران، کلیه خدمات حمل هوایی از قبیل:

حمل و انتقال بار از تمام نقاط کشور به قسمت بابری فرودگاه امام خمینی، انجام تجملات گمرکی در گمرک های کشور جهت فریت بار و خروج کارگو از تمامی مرزهای هوایی ایران، صدور بارنامه مصوب شرکت های هواپیمایی را در سریع ترین زمان ممکن و‌ همچنین منصفانه ترین مبلغ، امکان‌پذیر کرده اند.

 بنابراین چنانچه مهاجر، مسافر یا تاجر باشید، می توانید از تمامی خدمات این مجموعه جهت ارسال انواع کالا به کشور فرانسه با هواپیما با این مجموعه تماس بگیرید، همکاران متخصص این مجموعه صفر تا صد پروسه امر را بدون نیاز به حضور شما با مناسبترین هزینه ممکن انجام خواهند داد.

حمل بار هوایی به فرانسه

حمل بار هوایی به فرانسه

قوانین و مقررات ارسال بار به فرانسه چه چیزهایی هستند؟

توجه داشته باشید جهت ارسال بار از ایران به فرانسه به صورت هوایی، شما باید از سه دسته از قوانین آگاه باشید:

  1. قوانین و مقررات در ترابری فرودگاه امام
  2. قوانین و مقررات ارسال بار شرکت های هواپیمایی
  3. قوانین و مقررات های گمرک کشور فرانسه

لازم به ذکر است مطابق قانون در سراسر دنیا فرستنده بار ملزم به دانستن و اجرای تمام قوانین ارسال بار است در صورت رعایت نکردن قوانین فرستنده بار ملزم به پرداخت جریمه های مربوطه به شرکت هواپیمایی و فرودگاهی می باشد  ولی اصلا نگران نباشید چرا که شما می توانید با یک تماس ساده با ما از مشاوره رایگان بهرمند شوید و از تمامی قوانین حمل هوایی مرتبط با ارسال بار به فرانسه، اطلاعاتی کامل کسب کنید.

هر مسافر، مهاجر و یا تاجر قادر است  با مراجعه به گمرک فرودگاه امام خمینی چه به صورت حضوری و شخصی و چه از طریق نماینده و وکیل خود، اضافه بار مسافری، لوازم منزل و یا کارگو صادراتی خود را از طریق سرویس فریت بار و رعایت مقدمات گمرکی با صدور بارنامه شرکت های هواپیمایی به فرانسه ارسال کند.

قوانین و قواعد در پایانه باربری فرودگاه امام و گمرک فرودگاه امام

سلاح و مهمات، انواع عتیقه، ‌مواد مخدر، طلا بیش از ۱۵۰ گرم، پول نقد و… از ممنوعات باری در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به حساب می آیند.

نکته مهم: مهاجرین می‌‌توانند پس از بسته‌بندی مساعد تمام لوازم استفاده شده خود را با سرویس فریت بار به صورت قانونی با صدور بارنامه کتبی هوایی شرکت هواپیمایی به کشور فرانسه ارسال کنند.  تجار و صادر کنندگان نیز فقط با استفاده از کارت بازرگانی و رعایت تشریفات گمرکی می‌توانند بار صادراتی خود را به کشور فرانسه ارسال‌کنند.

فرستادن بار تجاری در دوره های مختلف سیاسی اقتصادی در ایران،  مشمول قوانین مختلف می‌شود که توسط گمرک ایران صادر می‌گردد،  جهت کسب اطلاع بیشتردر مورد قوانین به روز گمرکی جهت ارسال بار و کارگو به فرانسه،  با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

محدودیت های مصوب خطوط هواپیمایی جهت حمل هوایی بار به فرانسه

شرکت‌های هواپیمایی جهت تامین امنیت مسافرین، خدمه پرواز و همچنین سرمایه خود که همان هواپیما و تجهیزات فرودگاهی می باشد قوانین و مقرارتی را نهاده ‌اند، که مهاجر، مسافر و صد البته تاجر جهت حمل هوایی بار خود، نیازمند به رعایت دقیق آن می‌باشند و در صورت عدم اجرا این قوانین بار مورد پذیرش قطعی قرار نخواهد گرفت. 

انواع بار هوایی طبق دستور  العمل بار هوایی باید از قوانین حمل کالاهای خطرناک، که توسط سازمان حمل هوایی یا همان IATA تبعیت کند همچنین “بسته بندی اصولی و تخصصی” جهت حمل هوایی هر نوع کالا باید رعایت گردد. حمل هر نوع بار که “احتمال” صدمه به هواپیما یا ایجاد خسارت به مسافرین و کارکنان فرودگاهی را داشته باشد، بدون رعایت دستورالعمل ها، کاملا قدغن می باشد.

  • ضوابط  گمرکی کشور فرانسه

مسافران ملزمند که قبل از ارسال بار، با گمرک کشور فرانسه در ارتباط بوده و از قوانین گمرکی فرانسه جهت بار خود اطلاعات کامل کسب کنند، در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه سنگین گمرکی بنا به مقرارت کشور فرانسه خواهد شد. مشاوران مجموعه ما در خدمت شما هستند تا هرگونه اطلاعات در زمینه‌ی ممنوعیت‌های گمرکی را در اختیار شما بگذارند.

  • عوامل موثر در هزینه فریت بار به فرانسه

در ابتدای صحبت باید گفت هزینه‌های ارسال بار با نوع کالا، حجم  و وزن بار ارسالی شما ارتباط مستقیم دارد، در این بخش از این نوشتار به اختصار درباره این مطالب به شما توضیح خواهیم داد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد هزینه ارسال بار به فرانسه، به صفحه  چگونه در هزینه فریت بار صرفه جویی کنیم ؟ مراجعه کنید.

  • نوع بار ارسالی در هزینه های فریت بار به فرانسه موثر است

نوع بار ارسالی جهت ارسال بار به فرانسه، طبیعتاً بر هزینه ای که فرستنده بار به فرانسه میبایست بپردازد تاثیر دارد. به طور مثال بار لوازم منزل و شکستنی ها نیازمند انجام بسته بندی مناسب و تهیه جعبه های چوبی می باشد. اما اگر بار شما فقط کتاب و فرش و لباس باشد، حقیقتا هزینه هایی جزئی برای بسته بندی خواهد داشت.

اگر بار شما تجاری باشد نیازمند انجام پروسه تجاری صادراتی در گمرک می باشد  و تهیه سندهایی مانند گواهی مبدا و… هزینه های مربوط به خود را دارد. ولی اگر بار شما چند عدد چمدان حاوی البسه شخصی و خوراکی هست، هزینه های گمرکی به هزینه دریافت پته مسافری از گمرک مسافری فرودگاه امام کاهش پیدا می کند.

اگر بار شما محتوی کالای خطرناک باشد، باید هزینه های بسته بندی کالای خطرناک، طبق دستورالعمل های جهانی پرداخت شود و شرکت های هواپیمایی نیز مبلغی جهت انجام امور اداری این گونه بارها از فرستنده کالا دریافت می کنند، این در حالی است که بار های تجاری بدون خطر مانند فرش، سبزیجات و کتاب و… نیازی به پرداخت اینگونه هزینه ها ندارند. پس در واقع نوع و ماهیت بار شما جهت ارسال به فرانسه در هزینه های نهایی بسیار موثر است.

  • حجم بار شما در هزینه های ارسال بار به فرانسه تاثیر دارد

قانون بین المللی نحوه محاسبه “وزن محاسباتی” در حمل هوایی بار می گوید:  یک بسته بار به ابعاد “یک متر مکعب” میبایست حداقل یکصدو شصت و هفت کیلو گرم  محاسبه گردد. وزن محاسباتی از مقایسه “وزن حجمی” یک بسته و “وزن باسکول” همان بسته بست می آید: 

فرمول جهانی محاسبه “وزن حجمی” یک بسته بدین صورت است: “وزن حجمی یک بسته از حاصلضرب ابعاد بسته به سانتی متر، تقسیم بر عدد شش هزار، به دست می آید.” شرکت های هواپیمایی عدد بزرگتر را از بین “وزن باسکول” و  “وزن حجمی” ، به عنوان “وزن محاسباتی”،  برای بار شما در نظر میگیرند.

حال در صورتیکه بار شما نسبت به قانون فوق حجیم به حساب بیاید، مبنای هزینه های شما برای ارسال بار به فرانسه “وزن حجمی” خواهد بود.  در صورتیکه بار شما بالفطره بار سنگینی به حساب بیاید، مانند ماشین الات صنعتی، فرش، کتاب و….، “وزن باسکول” ، مبنای محاسبه برای حمل هوایی بار شما به فرانسه میشود.

هزینه حمل هوایی به فرانسه وابسته به “نحوه انتخاب بار ارسالی” توسط شما

اگر بار شما وسایل شخصی و یا اسباب و اثاثیه منزل است و شما قصد ارسال آن را به فرانسه دارید، طبیعی است که اولین عامل موثر در هزینه حمل بار به فرانسه، نحوه انتخاب وسایلی است که شما میخواهید به فرانسه ارسال کنید. برای مثال، در صورتیکه بار شما لوازم دست دوم و مورد استفاده مانند فرش و کتاب و آلبوم عکس باشد، 

طبیعتا بار شما حجمی نمی شود، احتیاجی به پالت و یا جعبه چوبی برای حمل هوایی، نیست. همچنین پر واضح است که در مقصد شامل عوارض ورود و مالیات های سنگین نخواهد شد.اما در صورتی که شما تصمیم به ارسال تمامی لوازم منزل داشته باشید طبیعتا بار شما بصورت حجمی محاسبه خواهد گردید، هزینه بسته بندی و جعبه چوبی و پالت های صنعتی به آن اضافه خواهد شد و در صورتی که به تشخیص افسر گمرک در فرانسه بعضی از این وسایل مستعمل نیستند و یا جنبه شخصی و لوازم منزل را ندارند، هزینه عوارض و حقوق گمرکی مصوب در فرانسه به هزینه های شما  و هزینه های فریت بار به فرانسه اضافه خواهد شد.

طبیعتا، با توصیفات فوق، نحوه انتخاب وسایل منزل و لوازم شخصی جهت ارسال انها به فرانسه ، اصلی ترین فاکتور در تعیین هزینه های شما در ارسال بار به فرانسه خواهد بود. نکته مهم: توجه داشته باشید وزن بار مورد قبول در حمل هوایی و ارسال بار با هواپیما به فرانسه از طریق سرویس فریت بار حداقل ۴۵ کیلوگرم بوده، یعنی بارهای زیر ۴۵ کیلوگرم باید از طریق سرویس های دیگر مانند پست پیشتاز یا شرکت‌های کوریر میبایست انجام گیرد . 

در صورتی که وزن بار شما ۴۵ کیلوگرم یا بیشتر باشد منطقی تر است به جای استفاده از روش‌های دیگر مثل پست، حمل کوریر و …. حتما از سرویس فریت بار در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی استفاده کنید. علاوه بر نوع کالا، وزن و حجم  بار ارسالی، هزینه های ارسال بار به فرانسه بسته به اینکه محموله شما به چه شهری در فرانسه ارسال می شود و با کدام یک از خطوط هواپیمایی دنیا و از چه مسیری ارسال بار انجام می‌گیرد،  متفاوت است.

برای مثال هزینه پرداختی شما، وقتی با ماهان ایر بار خود را به پاریس ارسال می‌کنید با هزینه‌ی ارسال همان بار توسط خطوط هواپیمایی قطر متفاوت است. . شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خطوط هواپیمایی و هزینه ها ارسال بار به شهرهای مختلف فرانسه با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید.

معمولا ارسال بار از باربری فرودگاه امام به فرانسه چقدر به طول می انجامد؟

زمان ورود بار به فرانسه بسته به شرکت هواپیمایی و مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال کارگو فرودگاه امام قابل تغییر است. 

به طور معمول ارسال بار به فرانسه به صورت هوایی و از مقصد باربری فرودگاه امام، چهار تا پنج روز طول خواهد کشید.

نحوه ترخیص بار در فرودگاه فرانسه چگونه است؟

در فرانسه و تمام کشورهای اتحادیه اروپا هیچ نوع محدودیتی در مقدار و ارزش کالاهایی که برای مصرف شخصی هست وجود ندارد. کالاهای که به قصد تجارت وارد می‌شوند از لحاظ گمرکی مورد بازبینی قرار می‌گیرند تا مقدار کالا مطابق با لیست ارائه شده باشد.

خارج سازی کالا توسط گمرک شهر مقصد صورت می‌گیرد.  شما نهایتا بعد از ۴۸ ساعت باید برای ترخیص بار خود اقدام کنید. پس از آن بار شما به انبار انتقال پیدا می‌کند و از آن به بعد هزینه انبارداری به هزینه های شما اضافه می‌گردد.

ارسال هوایی بار به فرانسه

ارسال هوایی بار به فرانسه

خدمات قابل استفاده جهت ارسال بار به فرانسه

۱-بسته بندی فوق حرفه ای کالا برای ارسال بار هوایی

همانطور که میدانید در هر جا‌به‌جایی بسته‌بندی لوازم مورد نظر بسیار مهم است، زیرا یک اشتباه کوچک در بسته‌بندی ممکن است باعث آسیب و خسارت جدی و جبران ناپذیری شود. ارسال بار به فرانسه در این مورد نیز مستثنی نبوده، فلذا دقت در بسته بندی باعث حفاظت از کالا می‌شود.

پیشنهاد ما به شما این است برای حفظ لوازم از هرگونه آسیب احتمالی در ارسال بار هوایی بسته‌بندی کالا را به فردی متخصص بسپارید، مجموعه فرودگاه امام با داشتن کادری حرفه ای در بسته‌بندی کالا می‌تواند به بهترین شکل ممکن لوازم شما را بسته‌بندی کرده و به شما از هر جهت در این مورد تضمین دهد.

۲-حمل و نقل مطمئن بار از تمام نقاط کشور

بعد از ثبت درخواست شما برای ارسال بار به فرانسه و بسته‌بندی کالا بار شما از هر نقطه در کشور توسط این مجموعه با کمترین هزینه و با سریعترین ناوگان، به پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

۳-انبارداری و نگهداری بارهای مشتریان عزیز

ممکن است فرستنده بار بنا به دلایل مختلفی تصمیم بگیرد چند زمانی قبل از ارسال بار به فرانسه بار خود را در انبار نگهداری کند در این شرایط مجموعه ما این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا کالاها خود را تا زمان ارسال به کشور مقصد در انبار این مجموعه نگهداری کنند. باعث افتخار است که بگوییم مجموعه ما تا مدت معینی هزینه ای انبارداری را برای مشتری محاسبه نمی‌‌کند.

۴- انجام کلیه امور تشریفات گمرکی برای ارسال بار مسافرین و مهاجرین به فرانسه  

 تشریفات  شامل وزن کردن محموله و دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام، دریافت پته مسافری و یا جواز گمرکی همه و همه به وسیله پرسنل ما در باربری فرودگاه امام و با به همراه داشتن مدارک ذیل ممکن است:

  • لیست بسته‌بندی کالا به همراه ابعاد 
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • کپی بلیت 
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد

۵-صدور بارنامه رسمی و سپس ارسال بار

بعد از مرحله تشریفات گمرکی بار شما توسط مجموعه باربری فرودگاه امام با یکی از ایرلاینهای معتبر فعال در قسمت بار فرودگاه امام خمینی، بارنامه شده و به فرانسه ارسال خواهد شد. در کل مسیر حمل بار شما می توانید، از طریق پایانه‌ی رهگیری بار با درج شماره بارنامه دریافتی، محموله خود را پیگیری کنید. به این صورت می‌توانید زمان دقیق رسیدن وسایلتان به فرودگاه مقصد را بدانید تا در زمان مناسب برای ترخیص اقدامات لازمه را انجام دهید.

سوالات متداول