فهرست مطالب

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با کسب تجارب ارزنده طی سالهای فعالیت خود در زمینه کارگو و حمل بار هوایی به اقصی نقاط دنیا و به کارگیری نیرو های مجرب، و همچنین با سابقه کاری بالای ‌مدیریتی در بخش کارگو و ایرلاین های معتبر و فعال در کشور، به ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات مربوط به حمل و نقل هوایی به مسافران، مهاجران و تجار می‌پردازد.

به عبارتی حمل و نقل بار از کلیه نقاط کشور به قسمت ترمینال بار فرودگاه امام خمینی، انجام تشریفات گمرکی به نمایندگی از فرستنده بار جهت خروج قانونی بار از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه امام، صدور بارنامه هوایی با مقرون به صرفه ترین هزینه های حمل هوایی و… از جمله خدمات این مجموعه عظیم می‌باشد.

لذا شما عزیزان می‌توانید پس از مراجعه به بخش باربری فرودگاه امام خمینی، کلیه بارهای تجاری و غیر تجاری خود را از طریق همکاری با این مجموعه و بکارگیری خدمات آن به کشورهای خارجی نظیر چین با استفاده ار هواپیما ارسال کنید. پرسنل مجرب و کاربلد این مجموعه در طول پروسه ارسال بار همراه شما بوده و کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

ارسال بار به چین

ارسال بار به چین

 

 

چین، پرجمعیت ترین کشور جهان

چین سرزمینی مستقل در آسیای شرقی بوده و چهارمین کشور پهناور دنیا محسوب می‌شود. این کشور همچنین رتبه اول از لحاظ جمعیت را ازآن خود کرده است. کشور چین به سبب وسعت خود با کشورهایی چون روسیه، مغولستان، قزاقستان، کره شمالی، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، نپال، بوتان و ویتنام مرز مشترک زمینی دارد.

سرزمین چین بزرگترین صادرکننده جهان و دومین اقتصاد برتر در دنیا است که لقب ابرقدرت آسیا را به دست گرفته است. وجود نیروی انسانی فراوان به جهت جمعیت بالای این کشور از مهم ترین دلایلی است که چین را به بزرگترین صادرکننده جهان تبدیل کرده است. کالاهای الکترونیکی، فناوری های پردازش شده، قطعات خودرو، پوشاک، تجهیزات پزشکی، لوازم روشنایی، سنگ آهن، فولاد، طلا، رایانه و… از بیشترین کالاهای صادراتی این کشور به سایر کشورهای جهان می‌باشد.

ایران و چین سالهاست که مراودات تجاری بالا و موفقی داشته اند. لذا چین برای تجار ایرانی به یکی از اصلی ترین مراکز تجاری در جهان تبدیل شده است. چنانچه قصد مهاجرت و یا مسافرت به این‌ کشور وسیع را دارید، توصیه می‌کنیم حتما از مکان های گردشگری آن نظیر دیوار بزرگ و معروف چین، شهر باستانی پینگو، غار موگای، کاخ پوتالا، پارک ملی زمین شناسی ژانگی دانکسیا و …. دیدن کنید.

نحوه انجام‌ مقدمات ارسال کارگو به چین

همواره نحوه ارسال انواع بارهای تجاری و غیر تجاری به کشورهای خارجی‌ نظیر چین، انتخاب بهترین مسیر جهت ارسال، هزینه های مناسب و ایمنی در روند ارسال و همچنین عدم محدودیت در وزن و حجم بار، از جمله عواملی بوده که ذهن مسافران، مهاجران و تجار را هنگام ارسال بار به چین و‌ سایر کشورها به خود مشغول کرده است.

در این راستا لازم است بدانید که در میان تمامی مسیر های پیشرو جهت ارسال بار به کشور چین، استفاده از هواپیما و حمل بار هوایی به جهت امنیت بالا، آسان بودن پروسه ارسال، سرعت بالا، و هزینه های مناسب آن، بهترین راه حمل و نقل هوایی بار محسوب می‌شود. چرا که محدودیت ها و مشکلات سایر مسیر ها همچون حمل و نقل دریایی و زمینی، پست پیشتاز و شرکت های کریر را نداشته و از هزینه های مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است.

به عبارتی استفاده از سیستم فریت بار و کارگو به جهت ارسال اضافه بارهای مسافری، بار مهاجران و لوازم منزل، خرده بارهای شخصی و بار های تجاری توسط پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی و از طریق همکاری با شرکت های هواپیمایی فعال و معتبر در زمینه ارسال بار، بی شک بهترین روش حمل بار به فرودگاه های کشور چین و‌دیگر کشورهای جهان است.  به جهت آشنایی بیشتر شما با نکات ذکر شده، در ادامه این مطلب در رابطه با مزایای فریت بار و نحوه انجام آن به اختصار توضیح می‌دهیم.

فواید مؤثر در انتخاب ارسال کارگو به چین توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی

  • فریت بار به چین در کوتاه ترین زمان

با توجه به پیشرفت و توسعه تکنولوژی و فناوری تا به امروز هیچ وسیله‌ای همچون هواپیما پرسرعت و پرشتاب نبوده است. چنانچه تجربه سفر هوایی را داشته باشید، قطعا می‌دانید که زمان رسیدن به مقصد بسیار اندک بوده، به گونه ای که به ندرت متوجه گذر زمان می‌شوید.طبق گفته محققان تا چند سال آینده طی دو الی سه ساعت می‌توانید به دورترین کشور های دنیا سفر کنید. با این تفاسیر‌ حمل بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما سریعترین روش ارسال بار به مقاصد دوری نظیر چین است.

  • فریت بار به چین با کمترین هزینه

ارسال بار از طریق راه های زمینی و دریایی علاوه بر اینکه محدودیت های زیادی را شامل می‌شود، شما را ملزم می‌دارد که هزینه های زیادی بابت کرایه و رزرو کامیون ها، کانتینرها، کشتی های غول پیکر حمل بار و… پرداخت کنید. همچنین مدت زیادی را بایستی در راه باشید. در حالیکه سفر یا ارسال بار با هواپیما هزینه های انتقال را به نصف یا حتی کمتر از آن می‌رساند.

  • فریت بار به چین، مطمئن ترین روش ارسال

به طور حتم حمل بار هوایی به کشور چین امن ترین روش ممکن جهت ارسال بار است. چرا که یکی از ویژگی های بارز حمل و نقل هوایی امنیت آن است. بارها شاهد تصادف های فراوان جاده‌ای بوده ایم اما وجود عیب و نقص در هواپیما، بروز مشکلات فنی و یا سقوط مشکلی است سالانه و به ندرت با آن رو به رو می‌شویم. همچنین وجود مهندسان و تکنسین های هواپیما و کنترل های پی در پی آنها از حیث سلامت هواپیما، درصد بروز مشکل را به مقدار بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

  • فریت بار به چین بدون محدودیت و همه جانبه

یکی از بهترین و منحر به فرد ترین مزیت های سیستم فریت بار ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، که آن را نزد مسافران، مهاجران و تجار محبوب کرده است، امکان ارسال بار بدون هیچ‌ چونه محدودیت و ممنوعیت است. لذا شما عزیزان می‌توانید هر نوع کالای تجاری و غیر تجاری مورد نیاز خود را اعم از لوازم و اثاثیه منزل، وسایل شخصی، آثار هنری، وسایل ورزشی، تجهیزات آشپزخانه و رستوران، کالاهای صنعتی، وسایل الکترونیک و… به راحتی و بدون دردسر به کشور چین و یا سایر کشورهای جهان ارسال کنید.

  • شرکت های فریت بار به چین، مشاوره و سایر خدمات جانبی

شرکت های فریت بار که به عنوان نماینده های قانونی شرکت های هواپیمایی در بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی مستقر هستند، وظیفه دارند تا علاوه بر نظارت بر اجرای صحیح و درست قوانین و‌ مقررات گمرکی و همچنین دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی، به ارائه مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی به مسافران و فرستندگان بار بپردازند.

 

 

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام مجموعه ای فعال جهت ارسال هوایی بار به چین

  • مکان دقیق پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • امور اداری باربری فرودگاه امام خمینی جهت فریت بار به چین

با توجه به مراحل اداری لازم جهت ارسال بار به مقصد کشور چین، از زمان اظهار بار در گمرک فرودگاه امام خمینی، انجام تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین منتخب شده، انجام پروسه اداری به طور خوشبینانه یک روز کامل کاری زمان میبرد.

  • افراد قادر به فریت بار به چین توسط بخش بار فرودگاه امام خمینی

بر اساس آیین نامه های تصویب شده توسط گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، تمامی افراد اعم از کلیه مسافران، مهاجران، شهروندان ایرانی و غیر ایرانی، دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان، معلمان، صنعتگران، تجار و… می‌توانند جهت فریت ‌بار به مقصد چین از مبدا ترمینال بار فرودگاه امام خمینی اقدام نمایند.

  • انواع کالاهای ارسال شونده به چین توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی

مطابق با قوانین و مقرراتی که به جهت برقراری و‌ حفظ امنیت توسط گمرک‌ و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی وضع شده است، عبور برخی از کالاها از مرزهای هوایی فرودگاه امام خمینی ممنوع بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم پیروی پیگردهای قانونی صورت می‌گیرد. در مقابل عبور برخی کالاها از مرزهای هوایی و ورود آنها به سایر کشورها فاقد مشکل است. در ادامه به معرفی تنها تعدادی از کالاهای مجاز جهت فریت بار به کشورهای خارجی نظیر چین می‌پردازیم:

    • ارسال اسباب و اثاثیه منزل به صورت کارگو به چین

در صورتی که مهاجران تمایل دارند لوازم و اثاثیه های منزل قدیمی خود را به خانه جدید خود در کشور چین ارسال کنند، می‌توانند با مراجعه به بخش باربری فرودگاه امام خمینی از خدمات مجموعه ما (مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی)، جهت بسته بندی و فریت بار لوازم خود استفاده نمایند.

    • ارسال لوازم شخصی و اضافه بار های مسافری به صورت کارگو به چین

در صورتی که مسافر کشور چین هستید و قصد دارید مقدار بار بیشتری از سقف مشخص شده را بدون پرداخت هزینه های اضافه بار و جریمه های نقدی به ایرلاین ها، با خود حمل کنید، می‌توانید از سیستم حمل بار هوایی ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه جهت ارسال بارهای خود استفاده نمایید و بار های ارسالی خود را به راحتی و به طور کاملا قانونی در شهر مقصد خود در چین تحویل بگیرید.

    • ارسال وسایل دانشجویی به صورت کارگو به چین

از آنجایی که کشور چین از جمله اقتصادهای برتر دنیا بوده و نظام آموزشی نسبتا خوبی را شامل می‌شود، سالانه افراد زیادی از کشورهای خارجی و همچنین از ایران جهت ادامه تحصیل و اخذ مدارک معتبر به این‌ کشور مهاجرت می‌کنند. چنانچه از جمله دانشجویانی هستید که کشور چین را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اید، لازم است بدانید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه‌ امام خمینی لوازم شخصی و امکانات تحصیلی و دانشجویی شما عزیزان را با سرعت زیاد، امنیت بالا و هزینه های مقرون به صرفه به طور‌کاملا قانونی به چین ارسال می‌کند.

    • ارسال انواع بسته به صورت کارگو به چین

گاهی ممکن است به دلایل مختلف قصد ارسال هدیه، سوغاتی و یا خرده بارهای شخصی و مسافری را برای خانواده و دوستان خود که مقیم چین هستند داشته باشید. با توجه به محدودیت ها و قوانین سختگیرانه ‌ای که در ارسال بار با پست پیشتاز وجود دارد، ارسال بسته با هواپیما و‌ به صورت هوایی بهترین راه پیشرو برای شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید بسته های کوچک و‌بزرگ خود را تا وزن ۴۵ کیلوگرم با پرداخت هزینه های کاملا مقرون به صرفه از طریق فریت بار به مقصد مورد نظر خود در کشور چین ارسال کنید.

    • ارسال حیوان های خانگی به صورت کارگو به چین

بسیاری از مسافران و مهاجران به سبب علاقه‌ای که به حیوان های خانگی خود دارند، دوست دارند تا هنگام سفر یا مهاجرت آنها را نیز با خود همراه کنند. باید توجه داشته باشید که ارسال حیوان های خانگی مشمول قوانین و مقررات خاصی بوده و پروسه اداری مخصوص خود را شامل می‌شود. لذا بهتر است قبل از هرگونه اقدام به ارسال حیوان های خانگی خود، از شرایط ارسال آنها اطلاع حاصل کنید.

    • ارسال تابوت و جنازه متوفی به صورت کارگو به چین

گاهی ممکن است به دلایل مختلف بستگان متوفی درخواست ارسال تابوت و جنازه فرد فوت شده را به مقصد چین داشته باشند، که در این هنگام معمولا با پیچیدگی های پروسه ارسال جنازه و هزینه های بالای آن رو به رو می‌شوند. مشاوران ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی پاسخگوی سوالات شما در این زمینه و آماده ارائه بهترین و ارزان ترین خدمات  به شما عزیزان هستند.

    • ارسال انواع بار های صادراتی و تجاری به صورت کارگو به چین

چنانچه قصد تجارت با تجار کشور چین را دارید، و دنبال راهی ایمن، سریع و مقرون به صرفه جهت ارسال بارهای تجاری خود هستید، همان طور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، بهترین روش به جهت حمل بار به کشور چین، ارسال به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما می‌باشد که از طریق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی و به وسیله ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی معتبر در ایران انجام میگیرد. در ادامه به بخشی از فعالیت های صورت گرفته از مبدا ترمینال بار فرودگاه امام خیمنی جهت صادرات بار به مقصد چین اشاره کرده ایم:

      • ارسال فرش ها و صنایع دستی

حمل هوایی انواع صنایع دستی و فرش های تولیدی در کارگاه یا مجموعه تجاری شما جهت ارسال به چین توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی پذیرفته می‌شود. به گونه ای که شما عزیزان می‌توانید انواع ظروف مسی،  ظروف شیشه‌ای، ابزار چوبی، چرم دوزی، میناکاری، فرش، تابلو فرش و… خود را با بسته بندی های تخصصی به کلیه شهرهای واقع در کشور چین ارسال نمایید.

      • ارسال اثر های هنری و کالاهای صنعتی

نمایشگاه ها و رویدادهای متعدد و با موضوعات مختلف در زمینه های صنعتی، علمی، کشاورزی، هنری و…. در کشور هایی نظیر چین به این دلیل برگزار می‌شود تا کلیه افراد فعال در این زمینه ها بتوانند، اختراعات، اطلاعات و تولیدات خود را به نمایش گذاشته و به سایر فعالان در این زمینه بشناسانند. چنانچه شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد شرکت در این نمایشگاه ها را دارید، لازم است بدانید که ارسال هوایی امن ترین راه حمل بار به چین می‌باشد که توسط بخش باربری فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد.

      • ارسال مواد غذایی نظیر زعفران و خشکبار

با توجه به اینکه ایران و چین از گذشته تا به حال مراوده های تجاری بسیاری با یکدیگر داشته ‌اند، جالب است که بدانید بخش زیادی از کالاهای صادراتی ایران به چین را پسته، فندق، انواع خشکبار و زعفران و… تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه اینگونه اقلام در برابر عوامل و‌شرایط محیطی نظیر‌ نور، رطوبت، تغییر دما و… حساس بوده و در معرض فاسد شدن قرار دارند، بهترین و‌ مناسب ترین روش جهت ارسال آنها به کشورهای خارجی همچون چین فریت بار یا حمل بار هوایی می‌باشد، که از طریق بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به راحتی امکان پذیر است.

    • ارسال آثار هنری و تابلوهای نقاشی به صورت کارگو به چین

از آنجایی که آثار هنری از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار هستند، جهت ارسال آنها به‌‌ مقاصد دوری نظیر  چین بایستی به دنبال راهی بود تا محموله مدنظر طی کمترین زمان و با ایمنی بالا به مقصد مورد نظر در چین برسد. بسته بندی تخصصی بار، در کنار سرعت بالای هواپیما و هزینه های مقرون به صرفه جهت ارسال از عوامل مهم دیگر می‌باشد، که توسط پرسنل مجرب و متخصص مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی انجام می‌گیرد.

 

فریت بار به چین

فریت بار به چین

 

 

عوامل محدود کننده ارسال کارگو به چین

توجه داشته باشید که به جهت خروج بار های مسافری و تجاری شما از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه امام خمینی، شما عزیزان ملزم به رعایت سه دسته از قوانین هستید که عبارت اند از:

  • محدودیت های ناشی از پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

  1. ارسال  کالاهای خطرناک نظیر مواد مخدر، سلاح و مهمات اعم از سرد ی گرم، طلا بیش از ۱۵۰ گرم، پول نقد بیش از حد مجاز، انواع عتیقه و زیرخاکی، آثار ملی دارای ارزش مادی و معنوی  و… ممنوع است.
  2. ارسال بار های تجاری فقط با کارت بازرگانی و ارائه کامل مدارک شغلی امکان پذیر است. همچنین ارسال بارهای تجاری در شرایط متفاوت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در ایران مشمول قوانین و محدودیت های متفاوتی می‌شود. لذا بهتر است با مشاوران مجموعه ما جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه در تماس باشید.
  3. کلیه مسافران، مهاجران و تجار می‌توانند پس از بسته بندی، انجام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه جهت تحویل بار به شرکت هواپیمایی جهت ارسال به مقصد مورد نظر واقع در چین اقدام کنند.
  • محدودیت های ناشی از خطوط هوایی

فرستندگان بار به کشور چین جهت پذیرش بار مورد نظرشان توسط ایرلاین منتخب ملزم به رعایت دو دسته از قوانین مصوب توسط خطوط هواپیمایی هستند:

  1.  انجام صفر تا صد بسته بندی تخصصی بار که نقش کلیدی در حفظ سلامت بار، مسافران و هواپیما دارد.
  2. عدم ارسال کالاهای خطرناک که از دستورالعمل های مصوب توسط سازمان حمل هوایی IATA تبعیت می‌کند.
  • محدودیت های ناشی از گمرک چین

کلیه مسافران، مهاجران و تجار ملزم اند که قبل از ارسال محموله های تجاری و مسافری خود به چین از قوانین گمرکی، نحوه پذیرش بار، نحوه تحویل و ترخیص بار در گمرک فرودگاه های چین، نحوه محاسبه هزینه های ارسال بار و… اطلاعات لازم را کسب کنند. در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه های سنگین گمرکی بنا به مقررات گمرکی کشور چین خواهند شد.

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

شاخص های تاثیر گذار در تعیین هزینه نهایی ارسال کارگو به چین

توجه داشته باشید که هزینه های ارسال بار به مقاصد مختلف دنیا نظیر کشور چین به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس گرفته و مشاوره های رایگان دریافت کنید.

  • تاثیر نوع بار در تعیین هزینه های ارسال آن

نوع بار می‌تواند نقش بسیار و بسزایی در تعیین هزینه های ارسال آن داشته باشد. به طور مثال چنانچه بار شما حاوی کالاهای خطرناک باشد، لازم است بدانید که  هزینه بسته بندی این گونه کالاها از سایر اقلام بیشتر است و شرکت های هواپیمایی نیز مبلغ بیشتری جهت انجام امور اداری و ارسال آنها از شما مطالبه می‌کنند.

یا چنانچه برای حمل هوایی لوازم منزل فقط اقلام ضروری یعنی وسایل شخصی، پوشاک، فرش، کتاب و… را برگزیده اید، هزینه زیادی صرف بسته بندی و ارسال آن نخواهد شد. اما اگر اقلام بزرگ منزل چون مبلمان، تلویزیون، تخت و… را ارسال می‌کنید. می‌بایست هزینه های بیشتری جهت بسته بندی و ارسال آنها بپردازید.

  • تاثیر حجم بار در تعیین هزینه های ارسال آن

مشخص است که وزن و حجم بار تاثیر مستقیمی در تعیین هزینه های ارسال آن به کشور چین دارند. به نحوی که هر چقدر وزن و حجم بار ارسالی شما بیشتر باشد، هزینه های ارسال نیز بیشتر خواهد بود. همانطور که می‌دانید وزن بار ارسالی نباید بیشتر از حد تعیین شده باشد و ارسال بارهای اضافی مستلزم پرداخت هزینه های بیشتری خواهد بود که همین قانون نیز برای حجم بار نیز لحاظ می‌شود. به طوریکه چنانچه حجم بار شما از میزان مشخص شده بیشتر باشد بایستی هزینه‌ های بیشتری بابت آن پرداخت کنید.

  • تاثیر نحوه انتخاب وسایل در تعیین هزینه های ارسال

اینکه بار ارسالی شما حاوی چه وسایلی است نیز در تعیین هزینه های ارسال بار موثر است. واضح است که اگر بار شما حاوی وسایل شکستنی، ظروف چینی، اثار هنری، مواد غذایی و… باشد به دلیل حساسیت بالای این اقلام در جا به جایی و ارسال ، بسته بندی و حمل و نقل آنها بایستی به طور تخصصی و با دقت بالایی انجام بگیرد که شرکت های حمل بار برای آن هزینه های بیشتری دریافت می‌کنند. اما در صورتی که بار شما حاوی البسه، وسایل شخصی، خرده بار مسافری و… باشد فقط و فقط به بسته بندی جزئی نیاز داشته و تاثیری آنچنانی در هزینه های ارسال بار نخواهد داشت.

زمان مورد نیاز برای فرستادن بار با هواپیما به چین از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی

زمان رسیدن بار به مقصد چین به عواملی چون شرکت های هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی بستگی دارد. لذا ممکن است با تاخیر همراه باشد. اما بطور معمول و تقریبی زمان ارسال بار به چین چهار الی پنج روز کامل کاری زمان میبرد.

بارهای ارسالی به چین را چگونه می‌توان از گمرک فرودگاه ها ترخیص کرد؟

طبق قوانین گمرکی چین، بار های تجاری بعد از ورود به گمرک این کشور مورد ارزیابی و بررسی کارشناس و افسر گمرک قرار گرفته و در صورت عدم مغایرت کالاها با لیست درون بارنامه و پرداخت عوارض و‌مالیات های گمرکی توسط گیرنده بار( صاحب بار یا نماینده او )، مجوز ترخیص آن صادر می‌شود. توجه داشته باشید که عوارض گمرکی شامل بارهای مسافری نمی‌شود.

پس از رسیدن بار به فرودگاه های چین طبق قوانین این کشور، شما عزیزان تا ۴۸ ساعت زمان دارید که نسبت به ارائه مدارک و تحویل و ترخیص بار خود اقدام نمایید. در غیر این صورت بار مذکور به انبار فرودگاه منتقل شده و هزینه های جا به جایی و انبارداری نیز برای شما لحاظ می‌گردد.

حمل بار به چین

حمل بار به چین

 

 

چه خدماتی هستند که جهت حمل بار هوایی به چین از جانب مجموعه فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی ارائه می‌شوند؟

  • بسته بندی استاندارد و تخصصی بارهای ارسالی

بسته بندی تخصصی و استاندارد از مهم ترین مراحل ارسال هوایی بار به کشور چین محسوب می‌شود. چرا که بسته بندی تخصصی بار می‌تواند از بروز آسیب ها و خسارت های احتمالی در طول مسیر جلوگیری کرده و ضامن ارسال صحیح و سالم بار به مقصد مورد نظر باشد. در غیر این صورت متوجه ضرر های مالی و معنوی به بار خود در فرودگاه مقصد خواهید شد. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی آماده ارائه بهترین و مناسب ترین خدمات بسته بندی تخصصی به شما عزیزان می‌باشند.

  • ترابری بار

پس از ثبت درخواست شما عزیزان به جهت ارسال بار به مقصد چین به صورت هوایی، پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در هر نقطه از کشور که باشید جهت بسته بندی و ارسال بار شما به باربری فرودگاه امام اقدام خواهند کرد.

  • انبارداری بار

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی این امکان را فراهم کرده که در صورت بروز مشکل و یا به خواست فرستنده، بارهای ارسالی را تا زمان ارسال در انبار مجموعه به خوبی نگهداری کند. لازم به ذکر است این مجموعه عظیم تا مدت مشخصی هیچ هزینه ای بابت انبارداری برای مشتری محاسبه نمی‌‌کند.

  • امور گمرکی لازم

مراحل اداری و یا همان تشریفات گمرکی، به مراحلی چون وزن کردن بار و دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرزهای هوایی ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی، دریافت پته مسافری، تایید اصالت کالا و… گفته می‌شود، که انجام آن مستلزم به همراه داشتن مدارک زیر است:

  • لیست بسته ‌بندی کالاها و محموله های ارسالی به همراه ابعاد دقیق و مشخص شده آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور بارنامه

آخرین مرحله از پروسه اداری ارسال بار صدور بارنامه است، که پس از انجام کامل مراحل فوق، بارنامه هوایی با مناسب ترین نرخ حمل بار‌هوایی به کشور‌ چین صادر می‌شود. پس از آن بار مورد نظر آماده تحویل به شرکت هواپیمایی منتخب جهت ارسال به مقصد چین می‌شود. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از لحظه به لحظه وضعیت بار خود همچنین زمان دقیق رسیدن آن به مقصد اطلاع حاصل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت رسمی‌مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه‌ امام خمینی مراجعه کرده و یا برای بهره مند شدن از مشاوره های رایگان و تخصصی با مشاوران مجموعه تماس حاصل کنید. فراموش نکنید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه‌ امام خمینی با سالها فعالیت و تجارب ارزنده، یاری رسان شما عزیزان در زمینه حمل بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به کشورهای خارجی نظیر‌ چین می‌باشد.

 

سوالات متداول