فهرست مطالب

چنانچه قصد ارسال انواع بارهای مسافری، اضافه بار و خرده بارهای شخصی، بارهای تجاری، لوازم و اثاثیه منزل و… را به کشور قبرس دارید، مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یاری رسان شما عزیزان در پروسه حمل بار هوایی به این کشور می‌باشد.

در واقع مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، مستقر در بخش باربری فرودگاه امام، با استفاده از بهترین پرسنل متخصص و مجرب در زمینه بسته بندی اصولی بار، تشریفات گمرکی، امور فنی و همچنین اعتماد و اتکا به تجربه‌ای که طی سالهای فعالیت خود در زمینه ارسال هوایی بار به کشور های مختلف دنیا نظیر قبرس به دست  آورده است به ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات حمل و نقل هوایی بار‌ به قبرس می‌پردازد.

کلیه تجار و مسافران می‌توانند جهت کارگو بار تجاری و فریت بارهای مسافری از خدمات این مجموعه عظیم نظیر بسته بندی تخصصی و استاندارد بار، خدمات باربری بار از تمام نقاط کشور به مبدا ترمینال بار فرودگاه امام خمینی، انجام امور مربوط به تشریفات گمرکی به نمایندگی از فرستنده بار، صدور بارنامه با مناسب ترین نرخ حمل بار هوایی به جهت خروج قانونی کارگو از تمامی مرزهای هوایی ایران و… جهت ارسال بار به قبرس استفاده نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره های رایگان می‌توانید با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال بار به قبرس

ارسال بار به قبرس

 

قبرس، سرزمینی با شاخص توسعه انسانی بسیار بالا

قبرس کشوری در قسمت شرقی دریای مدیترانه است که از ناحیه جنوبی با کشور ترکیه، از ناحیه غربی با کشور سوریه، از ناحیه جنوب شرقی با کشور یونان، از ناحیه شمالی با کشور مصر و از ناحیه شمال غربی با کشورهای غزه و لبنان مرز مشترک دارد. قبرس سومین جزیره بزرگ و  همچنین پرجمعیت ترین جزیره دریای مدیترانه به شمار می‌آید.

محصولات کشاورزی نظیر جو و گندم، میوه، تنباکو و محصولات صنعتی، انواع پوشاک، نفت و… از جمله کالاهای صادراتی قبرس به سایر کشورهای خارجی است. چنانچه از جمله افرادی هستید که قصد مهاجرت یا سفر تفریحی به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از روستاهای شگفت انگیز، بناهای تاریخی و جاذبه های دیدنی این کشور از جمله فاماگوستا، آکاماس پنینسولا، نیکوزیا، کایرنیا، پروتاراس، کوهای ترودس، شهر لیماسول و پافوس دیدن کنید.

نحوه انجام ارسال کارگو به قبرس

در صورتی که قصد ارسال انواع کالاهای تجاری و غیر تجاری از جمله لوازم و امکانات منزل، مواد غذایی، کالاهای صنعتی، اقلام نمایشگاهی و… را به شهرهای مختلف قبرس دارید، ارسال کارگو هوایی سریع ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر ممکن جهت ارسال محموله های تجاری و غیر تجاری نزد تجار، صادرکنندگان بار، مسافران و مهاجران است.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به قسمت ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی و با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال و معتبر در قسمت پایانه هوشمند بار فرودگاه امام، تمام لوازم مورد نیاز خود را به سادگی، بدون هیچگونه محدودیت ، به صورت کاملا قانونی و با حفظ ضوابط و محدودیت های گمرکی به مقصد خود در قبرس ارسال کنید.

جهت آشنایی بیشتر با نحوه حمل بار هوایی با استفاده از هواپیما به قبرس، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

حمل بار هوایی به قبرس توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام چه منافعی را به دنبال دارد؟

  • ارسال کارگو به قبرس در زمان کم

از جمله مشکلاتی که مسافران، مهاجران و تجار هنگام ارسال بار از مسیرهای زمینی و دریایی با آن رو به رو هستند، مدت زمان زیادی است که جهت ارسال بار به قبرس صرف می‌کنند. اما نگران نباشید! چرا که شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای خود را بدون هیچگونه محدودیت از طریق ارسال هوایی با استفاده از هواپیما، در کمترین زمان و با سرعت بسیار بالا به قبرس ارسال کنید.

  • ارسال کارگو به قبرس با هزینه کم

ارسال بار با استفاده از هواپیما به کشورهای خارجی نظیر قبرس نسبت به سایر روش های حمل بار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. همچنین با توجه به اینکه استفاده از کشتی های غول پیکر حمل بار دریایی و یا اجاره کامیون ها جهت حمل بار و کارگو با محدودیت هایی در وزن و حجم بار همراه است، ارسال انواع بار استفاده از هواپیما و به صورت هوایی بدون هیچگونه محدودیتی و با هزینه های مقرون به صرفه روش عقلانی تری و منحصر به فرد تری محسوب می‌شود.

  • ارسال کارگو به قبرس با روشی ایمن و سریع

همانطور که می‌دانید حمل بار با استفاده از هواپیما و به صورت هوایی امن ترین روش ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر قبرس است. چراکه ارسال هوایی باعث کاهش مسافت و جا به جایی شده و مشکلات جاده‌ای نظیر ترافیک و … را نیز به همراه ندارد. برج مراقبت نیز در طول پرواز امنیت مسافران، خدمه، هواپیما و بارهای ارسالی را به طور مداوم چک کرده و مانع از بروز هرگونه خطرات و آسیب های احتمالی می‌شوند.

  • ارسال کارگو به قبرس بدون محدودیت و همه جانبه

تمامی مسافران، مهاجران و تجار می‌توانند انواع بارهای خود حاوی لوازم منزل، اضافه بار مسافری، کالاهای تجاری، آثار هنری و… را بدون هیچگونه محدودیت در نوع بار، وزن و حجم آن از طریق سرویس فریت بار مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به کلیه شهر های قبرس ارسال کنند.

  • شرکت های فریت بار به قبرس، مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی

شرکت های فریت بار که به عنوان نماینده شرکت های هواپیمایی در قسمت ترمینال بار فرودگاه امام خمینی مستقر هستند، وظیفه دارند تا علاوه بر نظارت بر اجرای درست و صحیح قوانین و مقررات توسط ایرلاین ها و شرکت های حمل بار، در صورت نیاز به ارائه مشاوره های تخصصی و رایگان و هنچنین سایر خدمات حمل بار هوایی به فرستنده بار جهت ارسال هوایی بار به قبرس بپردازند.

 

 

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی چگونه ارسال کارگو به قبرس را به سرانجام می‌رساند؟

  • پایانه هوشمند بار در کدام قسمت از فرودگاه امام خمینی قرار دارد؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

 

  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی چگونه است؟

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • انجام فرآیند اداری در باربری فرودگاه امام خمینی جهت فریت بار به قبرس چه مقدار زمان نیاز دارد؟

انجام تمامی مراحل اداری، گمرکی و حراستی لازم جهت ارسال هوایی بار به کشور قبرس با در نظر گرفتن تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین منتخب، از هنگام اظهار بار در گمرک، به طور خوشبینانه، به یک روز کامل کاری زمان نیاز دارد.

  • چه افرادی قادر به ارسال کارگو به قبرس توسط بخش بار فرودگاه امام خمینی هستند؟

براساس قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی و پایانه هوشمند بار، کلیه افراد از جمله ایرانی و غیر ایرانی، مسافر، مهاجر، تاجر، هنرمند، دانشجو و… می‌توانند به طور قانونی نسبت به ارسال بار هوایی به قبرس توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی اقدام کنند.

  • چه نوع کالاهایی را می‌توان توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی به قبرس فرستاد؟

مطابق با قوانین وضع شده توسط گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، ارسال برخی از کالاها به صورت هوایی به کشورهای خارجی نظیر قبرس ممنوع و ارسال برخی دیگر بلامانع اعلام شده است. در ادامه به معرفی بخشی از کالاهای مجاز جهت فریت بار به قبرس می‌پردازیم.

    • فریت هوایی اسباب اثاثیه و لوازم منزل به قبرس

کلیه مهاجران می‌توانند تمامی لوازم و امکانات منزل خود از قبیل مبلمان، تخت، میز، فرش، ظروف چینی، پیانو، لوازم الکترونیکی و… را با بسته بندی های تخصصی و اصولی مخصوص حمل بار هوایی به کلیه شهرهای واقع در قبرس و دیگر کشورها ارسال کنند.

    • حمل هوایی اضافه بارهای مسافری و لوازم شخصی به قبرس

از جمله مشکلاتی که ذهن اکثر مسافران و گردشگران را هنگام سفر به قبرس به خود مشغول کرده است، محدودیت های ایرلاین ها در رابطه با مقدار بار ارسالی و هزینه های سنگین اضافه بار است. جهت روبرو نشدن با همچنین مسئله ای مسافران می‌توانند لوازم شخصی، اضافه بارهای مسافری و خرده بارهای خود را بدون محدودیت در وزن و حجم، از طریق سیستم حمل بار هوایی توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به قبرس ارسال کند.

    • ارسال هوایی وسایل دانشجویی و تحصیلی به قبرس

دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل به مقاصد دوری همچون قبرس سفر می‌کنند، علاوه بر مایحتاج شخصی خود و کتاب های درسی و  همچنین امکانات تحصیلی به تعدادی لوازم اولیه منزل برای شروع زندگی جدید خود نیاز پیدا می‌کنند. دانشجویان می‌توانند جهت ارسال اینگونه بارهای خود به قبرس از مبدا فرودگاه امام خمینی و از طریق سیستم فریت بار اقدام به ارسال هوایی بارهای خود کنند.

    • فریت هوایی انواع بسته به قبرس

شما عزیزان می‌توانید انواع بسته های کوچک و بزرگ خود حاوی لوازم شخصی، هدیه ، سوغاتی، وسایل ورزشی، مواد غذایی و… را از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی و از مبدا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی به شهرهای مختلف واقع در جزیره بزرگ قبرس ارسال کنید.

    • حمل هوایی و ایمن حیوان های خانگی به قبرس

علاقمندان به ارسال حیوان های خانگی به کشورهای خارجی نظیر قبرس می‌توانند با رعایت کامل قوانین گمرکی و محدودیت های ایرلاین ها، اقدام به ارسال حیوان های خانگی خود به این کشور نمایند. توجه داشته باشید که ایرلاین ها قوانین متفاوتی در رابطه با ارسال حیوانات خانگی به قبرس دارند که بایستی از آن اطلاع داشته باشید. برای مثال در برخی از ایرلاین ها ارسال هوایی حیوان به قبرس ممنوع بوده و یا ارسال آن منوط به برخی قوانین و شرایطی است که فرستنده بار می‌بایست از آنها اطلاع داشته باشد. لازم است بدانید که سگ و گربه از بیشترین حیوانات ارسالی به قبرس هستند.

    • فریت هوایی تابوت و جنازه متوفی به قبرس

فریت تابوت و جنازه متوفی به قبرس در صورت درخواست یکی از نزدیکان متوفی مبنی بر ارسال هوایی جنازه به این کشور با استفاده از هواپیما امکان پذیر است. توجه داشته باشید که ارسال جنازه های متوفیان مشمول قوانین خاصی است که بایستی از آنها اطلاع حاصل کنید.  در واقع به جهت حساسیت بالای جنازه متوفیان در برابر شرایطی چون گذر زمان، دما و رطوبت، ارسال آنها باید سریع و در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد. به طوریکه می‌توان‌گفت فریت بار سریع ترین، امن تری، و بهترین راه ارسال تابوت و جنازه متوفی به قبرس  می‌باشد.

    • ارسال هوایی بار های صادراتی و تجاری به قبرس

صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجاری که قصد مراودات تجاری با کشور قبرس را دارند، می‌توانند جهت صادرات انواع بارهای تجاری به قبرس از کارگو هوایی و از مبدا ترمینال کارگو بار فرودگاه امام خمینی  اقدام به ارسال بار خود نمایند.

در ادامه به بخشی از فعالیت های انجام شده از مبدا فرودگاه امام خمینی جهت ارسال بار به قبرس می‌پردازیم:

      • فرش و انواع مختلف صنایع دستی

فرش یکی از قدیمی ترین کالاهای صادراتی ایران به کشورهای خارجی نظیر قبرس است که همواره با استقبال بالایی از سوی ایرانیان مقیم قبرس و مردم بومی این کشور رو به رو شده است. چنانچه قصد مراودات تجاری با قبرس را دارید می‌توانید انواع فرش های ماشینی و دستبافت، تابلو فرش و انواع صنایع دستی را از طریق هواپیما به این کشور ارسال کنید.

      • کالاها و اقلام نمایشگاهی و صنعتی

لازم به ذکر است که ارسال بارهای صنعتی و نمایشگاهی همانند ماشین آلات، لوازم الکترونیکی، بنرها و… به قبرس نیازمند حساسیت ها و مراقبت های ویژه ای از حیث آسیب پذیر بودن آنها است. از اینرو بهترین و منحصر به فردترین  روش جهت ارسال اینگونه اقلام، حمل هوایی با استفاده از هواپیما است. چراکه از سرعت و امنیت بیشتری نسبت به سایر روش های ارسال بار برخوردار است.

      • مواد غذایی،  خشکبار و زعفران

ارسال انواع مواد غذایی، محصولات کشاورزی، سبزیجات، شیرینی، میوه و زعفران و خشکبار از مبدا ترمینال بار فرودگاه امام خمینی و با استفاده از ناوگان  های مدرن شرکت های حمل بار به قبرس امکان پذیر است.

    • حمل هوایی آثار هنری و هرگونه تابلو به قبرس

هنرمندانی که قصد شرکت در نمایشگاه هایی که با موضوعات مختلف هنری در قبرس برگزار می‌شود را دارند، می‌توانند پس از انجام بسته بندی تخصصی آثار هنری خود همانند تابلوهای نقاشی و مجسمه و… از طریق فریت بار هوایی اقدام به ارسال آنها به قبرس نمایند.

 

فریت بار به قبرس

فریت بار به قبرس

 

محدودیت های ارسال کارگو به قبرس که می‌بایست از آنها باخبر باشید

  • قانون های تصویب شده توسط پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

بر اساس قانون بین المللی در رابطه با حمل بار هوایی با هواپیما، تمامی مسافران و فرستندگان بار موظف به اطلاع از قوانین حمل هوایی هستند و در صورت عدم رعایت از آنها ملزوم به پرداخت جریمه های نقدی سنگین به شرکت های هواپیمایی و فرودگاهی هستند. مطابق با قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی ارسال انواع ‌مواد مخدر ، سلاح و مهمات ، انواع عتیقه و زیرخاکی ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از سقف تعیین شده و… به قبرس ممنوع می‌باشد.

مهاجران و مسافران فقط می‌توانند پس از بسته بندی تخصصی بار، تمام لوازم مورد نیاز خود را با سرویس فرست بار به صورت قانونی و بعد از صدور بارنامه شرکت های هواپیمایی به قبرس ارسال کنند. کارگو بار تجاری برای تجار و صادرکنندگان بار به قبرس در شرایط متفاوت سیاسی و اقتصادی مشمول قوانین خاصی است که توسط گمرک ایران صادر می‌گردد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

  • قانون های تصویب شده توسط خطوط هوایی منتخب جهت فریت بار به قبرس

شرکت های هواپیمایی مختلف جهت حفظ امنیت مسافران، خدمه، هواپیما، تجهیزات و بارهای ارسالی موجود در پرواز ، قوانین مختلفی را وضع کرده اند که تمامی فرستندگان را ملزم به رعایت آنها می‌باشند. ارسال هوایی بارهای مسافری و تجاری به قبرس ، باید از دستورالعمل مربوط به حمل کالاهای خطرناک که توسط سازمان حمل هوایی IATA تعیین شده تبعیت کند. همچنین انواع بارهای مسافری و تجاری به قبرس بایستی به طور تخصصی و اصولی بسته بندی شود.

در صورت عدم رعایت موارد فوق توسط فرستندگان بار، محموله های تجاری و مسافری آنها توسط شرکت های هواپیمایی به هیچ عنوان پذیرش نخواهد شد.

  • قانون های تصویب شده توسط گمرک قبرس

تمامی مسافران جهت ارسال بارهای خود به صورت هوایی به قبرس ملزم هستند تا جهت اطلاع از قوانین گمرک فرودگاه های قبرس، نحوه پذیرش بار، چگونگی محاسبه هزینه ها، چگونگی ترخیص بار و.. با گمرک کشور قبرس در تماس بوده و از قوانین گمرکی ،حراستی و اداری آن اطلاعات کامل کسب کنند. در غیر این صورت در روند ارسال و تحویل بار دچار مشکل شده و مشمول پرداخت هزینه‌های سنگین گمرکی بنا به مقررات گمرکی کشور قبرس خواهند شد.

عوامل مؤثر در تعیین هزینه های فریت بار به قبرس را بشناسید

هزینه های ارسال بار به قبرس به عوامل مختلفی نظیر نوع بار، وزن و حجم بار، قوانین گمرکی دو کشور مبدا و مقصد، فاصله هوایی دو کشور و… بستگی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر تاثیر نوع بار، وزن و حجم بار و نحوه گزینش وسایل در هزینه های فریت بار به قبرس می‌پردازیم.

  • نوع باری که به قبرس ارسال می‌شود

منظور از تاثیر نوع بار در هزینه حمل هوایی، تجاری یا مسافری بودن بار ارسالی به قبرس است.  در واقع پروسه ارسال هوایی بارهای تجاری به قبرس نیازمند انجام مراحل پیچیده گمرکی، حراستی و اداری مختلف بوده که به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین بسته بندی تخصصی بار و ارائه مدارکی نظیر کارت بازرگانی، گواهی مبدا، مجوز تایید اصالت کالا، مدارک شغلی معتبر و مرتبط از الزامات پروسه ارسال بار تجاری به قبرس است.

قابل ذکر است که در گمرک فرودگاه های قبرس  عوارض گمرکی که مخصوص بار های تجاری است به محموله مذکور تعلق می‌گیرد. این در حالی است که ارسال بارهای مسافری به قبرس، پروسه طولانی و مراحل گمرکی پیچیده نداشته و تنها به بسته بندی جزئی نیاز دارد، همچنین عوارض گمرکی نیز شامل حال آنها نمی‌شود.

  • حجم باری که به قبرس ارسال می‌شود

وزن و حجم بارهای مسافری و تجاری که به شهرهای مختلف قبرس ارسال می‌شوند، تاثیر مستقیمی بر هزینه های ارسال هوایی بار دارند. به نحوی که هرچه وزن بار سنگین تر باشد و حجم بیشتری را اشغال کند هزینه های ارسال آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • نحوه انتخاب وسایل

در رابطه با تاثیر نحوه گزینش وسایل در هزینه های حمل بار هوایی به قبرس بایستی اینطور بیان کرد که: چنانچه هنگام ارسال بارهای مهاجری به قبرس، محموله شما فقط حاوی فرش، لوازم شخصی، لباس، کتاب و آلبوم خانوادگی، تابلو و…  باشد، بار شما حجمی نبوده و احتیاجی به پالت و یا جعبه چوبی برای بسته بندی تخصصی مخصوص حمل بار با هواپیما ندارد. همچنین در گمرک فرودگاه های قبرس نیز عوارض گمرکی به آن تعلق نمی‌گیرد.

در حالیکه اگر برای ارسال بارهای مهاجری به قبرس تمام لوازم منزل همچون مبلمان، تخت، لوازم الکترونیکی و… را گزینش کرده باشید بار شما حجمی می‌شود و هزینه‌ی پالت و جعبه های مخصوص حمل بار برای بسته بندی تخصصی و استاندارد برای آن منظور می‌گردد. همچنین در گمرک فرودگاه های قبرس  در صورت تشخیص افسر گمرک مبنی بر تجاری بودن برخی اجناس، عوارض گمرکی نیز به بار تعلق خواهد گرفت.

مدت زمان لازم جهت حمل هوایی بار به قبرس از باربری فرودگاه امام خمینی حدودا چقدر است؟

زمان لازم جهت ارسال انواع بارهای تجاری و غیر تجاری به قبرس با در نظر گرفتن تاثیرات عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی، به طور معمول به چهار الی پنج روز کامل کاری به طول می‌انجامد.

مراحل انجام ترخیص بار از گمرک فرودگاه های کشور قبرس

براساس قوانین و مقررات گمرکی و حراستی فرودگاه های قبرس، ترخیص بارهای مسافری از فرودگاه های این کشور نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نداشته و فقط و فقط بارهای تجاری مشمول عوارض و مالیات های گمرکی می‌شوند. گیرنده بار و یا نماینده قانونی وی تا ۴۸ ساعت پس از ورود بار به گمرک فرودگاه های قبرس زمان دارد جهت ارائه مدارک لازم و انجام مراحل اداری برای ترخیص بار اقدام نماید. در غیر این صورت بار مذکور به انبار فرودگاه منتقل شده و مسئول بار موظف است هزینه های انبارداری را نیز پرداخت نماید.

 

حمل بار به قبرس

حمل بار به قبرس

 

استفاده از‌خدمات مجموعه فریت بار فرودگاه امام جهت ارسال‌ کارگو به قبرس، پیشنهاد ما به شما

  • انجام بسته بندی استاندارد بارها

پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تمامی بارهای تجاری، مسافری و مهاجری شما عزیزان اعم از اضافه بار مسافری، کالاهای تجاری، لوازم منزل، وسایل ورزشی، تابلوهای نقاشی و…را به طور کامل و اصولی بسته بندی کرده و جهت ارسال به قبرس تحویل شرکت هواپیمایی می‌دهند.

  • انجام امور ترابری در سراسر کشور

کارکنان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی پس از درخواست فرستنده بار مبنی بر بسته بندی و ارسال بار به قبرس، بار شما عزیزان را از هر نقطه در کشور که باشید، با کمترین هزینه و به صورت کاملا ایمن به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌کنند.

  • نگهداری و انبارداری بارها در صورت لزوم

گاهی ممکن است در شرایط مختلف فرستنده بار تصمیم بگیرد‌ که بار خود را برای مدت زمان مشخصی در انبار نگهداری کند. مجموعه ما این امکان را فراهم کرده تا فرستنده بار بتواند انواع بار از جمله بارهایی‌ که برای ارسال به زمان بندی نیاز دارند را تا تاریخ ارسال هوایی به قبرس در انبار مجموعه نگهداری کند.

  • انجام امور مربوط به گمرک

به طور کلی به مراحل اداری، گمرکی و حراستی که انجام آنها برای دریافت مجوز خروج بار از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه امام خمینی و ارسال بار به قبرس نیاز است، تشریفات گمرکی گفته می‌شود، که توسط پرسنل مجموعه ما و به نمایندگی از طرف فرستنده بار انجام می‌شود.

لازم است بدانید که جهت انجام مراحل تشریفات گمرکی به مدارک زیر نیاز پیدا می‌کنید:

  • لیست بسته ‌بندی کالاها و بارهای ارسالی به همراه ابعاد دقیق آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد

 

  • انجام امور مربوط به صدور بارنامه

پس از طی مراحل بسته بندی و تشریفات گمرکی، بارنامه هوایی بار جهت خروج بار از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه امام خمینی و ارسال به صورت هوایی به قبرس با مناسب ترین نرخ حمل هوایی بار به قبرس صادر می‌شود.  فرستنده و گیرنده بار می‌توانند با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از آخرین وضعیت بسته خود در طول پرواز و زمان دقیق رسیدن بار خود به مقصد اطلاع حاصل کنند.

در پایان چنانچه به دنبال راهی ایمن جهت ارسال بارهای خود به کشورهای خارجی نظیر قبرس هستید، می‌توانید به مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی اعتماد کرده و از سیستم فریت بار این مجموعه بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز با مجموعه تماس حاصل کرده و یا به وب سایت رسمی ما مراجعه کنید.

 

سوالات متداول