فهرست مطالب

آیا قصد ارسال بارهای تجاری و یا صادرات انواع کالا به کشور یونان را گرفته‌ اید؟ آیا برای مهاجرت به یونان به دنبال راهی با هزینه های مقرون به صرفه جهت ارسال لوازم منزل خود می‌گردید؟ آیا برای مسافرت و گشت و گذار کشور یونان را انتخاب کرده اید؟ با ما همراه باشید! چنانچه از جمله افرادی هستید که قصد سفر، ادامه تحصیل، مهاجرت و یا مراودات تجاری با‌کشور یونان را دارید، این محتوا به ارائه معرفی بهترین و مناسب ترین روش به جهت حمل بارهای مسافری و غیر مسافری (تجاری) شما عزیزان به کشور یونان می‌پردازد.

فریت بار یکی از جدیدترین شیوه های حمل بار به خارج از کشور است، که از طریق مسیرهای هوایی صورت می‌گیرد و به سبب کاهش زمان ارسال، امنیت بالا، عدم محدودیت و هزینه های مقرون به صرفه مورد توجه از سوی مسافران، مهاجران و حتی تجار قرار گرفته است.

در واقع مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان ارسال هوایی بار های تجاری و شخصی شما را از طریق سیستم فریت بار به اقصی نقاط دنیا فراهم کرده است. این مجموعه با تجاربی که طی سالها فعالیت خود در زمینه ارسال هوایی بار به کشورهای خارجی به دست آورده، و از طریق همکاری با کادر متخصص در زمینه ارسال بار، آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات حمل بار هوایی به کشور یونان می‌باشد.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با ارائه خدماتی نظیر مشاوره های رایگان، بسته بندی تخصصی شما، ترابری بار از تمامی نقاط کشور، خدمات انبارداری محموله های ارسالی، انجام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه هوایی جهت فریت بار به کشورهای خارجی نظیر یونان، یاری رسان شما عزیزان در پروسه ارسال بار به این کشور می‌باشد.

ارسال بار به یونان

ارسال بار به یونان

یونان، مهد فلاسفه مشهور

یونان کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره بالکان واقع در ناحیه جنوب شرقی قاره اروپا می‌باشد. این کشور از ناحیه شمالی با کشورهای مقدونیه شمالی، آلبانی و بلغارستان و از ناحیه شرقی با کشور ترکیه مرز مشترک زمینی دارد. همچنین از شرق و جنوب به وسیله دریای مدیترانه و از غرب توسط دریای یونان و کرت احاطه شده است.

یونان مهد دموکراسی، بازی های المپیک، علوم سیاسی، فلسفه غرب، ریاضیات، تئاتر و نمایشنامه نویسی است. فیثاغورث، سقراط، افلاطون، ارسطو، ارشمیدس، آناکسیمنس و… از جمله برجسته ترین و معروف ترین فلاسفه و دانشمندان بزرگ یونان هستند. کشور یونان بزرگترین اقتصاد منطقه بالکان محسوب می‌شود و علاوه بر آن کشوری توسعه یافته و مدرن با شاخص کیفیت زندگی بالا است.

چنانچه قصد سفر و یا مهاجرت به کشور یونان را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از مکان های گردشگری تاریخی و زیبای این شهر همچون شهر رنگارنگ سانتورینی، شهر قدیمی ریتیمنون، جزیره میکونوس، مجموعه آکروپولیس، محله پلاکا و جزیره کورفو که سالانه چشم گردشگران زیادی را به خود خیره می‌کند، دیدن کنید.

فرستادن بار با هواپیما به یونان چگونه امکان می‌پذیرد؟

چگونگی ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر یونان مشکلی است که اکثر مسافران، مهاجران و حتی تجاری که قصد صادرات بار به این کشور دارند را درگیر خود کرده است. با توجه به قوانین، مقررات و محدودیت های اعمال شده توسط گمرک فرودگاه امام خمینی و شرکت های هواپیمایی و همچنین ایرلاین ها، هر مسافر تنها قادر به ارسال مقدار مشخص و حدودی از بار به یونان است.

به گونه ای که در صورت تمایل به ارسال اضافه بار، مسافران می‌بایست هزینه های سنگینی را جهت جریمه به ایرلاین ها بپردازند. حمل بار هوایی از طریق سیستم فریت بار و کارگو روشی است که ارسال بار به کشور یونان را از محدودیت های سایر روش های حمل بار جدا کرده، و با افزایش ایمنی و سرعت بالای ارسال و هزینه های بسیار مقرون مصرفه، نگرانی مسافران و فرستندگان بار را نیز از بین برده است.

شما عزیزان می‌توانید از طریق حمل بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما تمامی محموله های تجاری و بارهای مسافری خود را با مراجعه به قسمت پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی و با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در بخش گمرک فرودگاه امام، به شکل کاملا قانونی و بدون هیچ گونه دردسر و پرداخت کمترین هزینه های ممکن به کلیه شهر های واقع در یونان ارسال کنید.

چنانچه در زمینه قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی بار، نحوه پذیرش بار، محدودیت های گمرکی و حراستی، چگونگی محاسبه هزینه های ارسال بار و نحوه ترخیص بار از فرودگاه های یونان اطلاعات کافی ندارید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

فواید منحصر به فردی که می‌توان از ارسال کارگو به یونان به واسطه مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی نام برد

  • ارسال بار در زمان اندک

در میان کلیه مسیر های حمل بار، ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما از طریق کاهش مسافت، سرعت بالا و نبود ترافیک های جاده‌ ای باعث کاهش چشمگیر جا به جایی شده و سرعت ارسال بار را به طرز چشمگیری افزایش داده است. همین نکته مورد توجه بسیاری از فرستندگان بار قرار گرفته است و تقاضاها را به جهت ارسال هوایی بار از طریق ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی افزایش داده است.

  • فریت بار با هزینه بسیار کم

شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم فریت بار ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی، تمام لوازم مورد نیاز و مدنظر خود مانند لوازم منزل، اضافه بارهای مسافری، امکانات تحصیلی و دانشجویی، اجناس تجاری و… را از طریق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی با به صرفه ترین هزینه های ممکن به کشورهای خارجی نظیر یونان ارسال کنید.

  • ارسال هوایی بار، روشی مطمئن و ایمن

ارسال هوایی بار از طریق سیستم فریت بار و کارگو با انجام بسته بندی تخصصی و استاندارد بار، ارسال سریع و جا به جایی کم، تا حد زیادی امنیت محموله های شما را حفظ کرده و از بروز آسیب های احتمالی همچون شکستن، فاسد شدن، خش افتادن و… جلوگیری می‌کند.

  • حمل بار هوایی به یونان به صورت همه جانبه و فاقد هرگونه محدودیت

سیستم فریت بار امکان ارسال انواع بارهای تجاری و مسافری را برای مسافران و صادرکنندگان بار فراهم کرده است. لذا شما عزیزان می‌توانید تمام کالاهای مورد نیاز خود همچون لوازم منزل، ظروف شکستنی، وسایل آشپزخانه، آثار هنری، امکانات دانشجویی، چمدان های لباس، مواد غذایی و… را به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیت در وزن و حجم بار به مقصد مورد نظر خود در کشور یونان ارسال کنید.

  • شرکت های فریت بار‌به یونان (فریت فوروارد)

شرکت های فریت بار مستقر در قسمت ترمینال بار فرودگاه امام خمینی که ناظر بر اجرای درست و صحیح قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی هستند، مسئولیت ارائه خدماتی نظیر مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی به مسافران و فرستندگان بار به کشور‌یونان را نیز بر عهده دارند.

بنابراین شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات لازم و رفع ابهامات خود در خصوص نحوه ارسال بار، قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی، محدودیت های گمرکی کشور یونان، نحوه محاسبه هزینه های حمل بار و… از این شرکت ها مشاوره های تخصصی و رایگان دریافت کنید.

گریزی بر طرز حمل بار هوایی به یونان از طریق پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

  • مکان دقیق پایانه هوشمند در فرودگاه امام خمینی

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در بخش کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون در نظر گرفتن ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • زمان انجام فرآیند اداری مربوط به فریت بار به یونان

زمان لازم جهت انجام امور اداری و حراستی لازم برای حمل بار هوایی به کشور یونان از هنگام دریافت بار در گمرک فرودگاه امام خمینی، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین منتخب جهت خروج قانونی بار از مرز های هوایی گمرک ایران چهار الی پنج روز کامل کاری به طول می‌انجامد.

  • چه افرادی می‌توانند از بخش بار فرودگاه امام خمینی به یونان بار ارسال کنند؟

بر اساس دستورالعمل های گمرک فرودگاه امام خمینی تقریبا تمامی افراد جامعه اعم از تبعه های ایرانی و غیر ایرانی، مسافر، تاجر، مهاجر، هنرمند و… می‌توانند از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی اقدام به ارسال انواع بار به کشور یونان و سایر کشورهای جهان نمایند.

  • نوع کالاهایی که می‌توان از بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی به یونان فرستاد

مطابق با قوانین و مقرراتی که به جهت برقراری و حفظ نظم و امنیت توسط گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی وضع شده است، برخی کالاها اجازه عبور از مرزهای هوایی فرودگاه امام خمینی را نداشته و غیر مجاز هستند. اما در مقابل کالاها و اقلامی هستند که عبور آنها از مرزهای هوایی و ورود به کشورهای خارجی فاقد هرگونه مشکل می‌باشند. تعدادی از این کالاها یا به اصطلاح کالاهای مجاز عبارت اند از:

    • فریت اسباب و اثاثیه و لوازم منزل به یونان

چنانچه قصد ارسال لوازم، امکانات و اثاثیه های منزل خود به کشور یونان را دارید، و یا برای ارسال آنها به دنبال راهی امن و با هزینه های مقرون به صرفه می‌گردید، فریت بار و کارگو بهترین روش ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر یونان است.
شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم فریت بار کلیه اسباب و اثاثیه منزل خود را با انجام بسته بندی تخصصی و استاندارد به شهر مقصد خود واقع در کشور یونان ارسال کنید.

    • حمل هوایی لوازم شخصی و اضافه بارهای مسافری به یونان

در صورتی که برای تعطیلات خود قصد مسافرت به کشور یونان را دارید، ولی با مشکلاتی از قبیل اضافه بار و جریمه های سنگین آن روبرو هستید نگران نباشید! چرا که می‌توانید از خدمات سرویس فریت بار مستقر در بخش باربری فرودگاه امام خمینی استفاده نمایید. این روش از ارسال بار، روند انتقال را سرعت می‌بخشد و هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

    • ارسال هوایی بار های دانشجویی، دانش آموزی و تحصیلی به یونان

چنانچه قصد ادامه تحصیل و اخذ مدرک در هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور یونان را دارید، لازم است بدانید که شروع یک زندگی جدید در یونان هزینه بردار است. لذا اگر به عنوان یک دانشجو به دنبال مدیریت هزینه های خود هستید، بایستی سعی کنید تا با پرداخت حداقل هزینه ها مهاجرت کنید.

فریت بار امکانات دانشجویی راهی است که شما عزیزان می‌توانید تمام لوازم مورد نیاز خود را بدون هیچ گونه محدودیت و با پرداخت کمترین و مقرون به صرفه ترین هزینه های ممکن نسبت به سایر مسیرهای حمل بار به کشور یونان ارسال کنید.

    • فرستادن انواع بسته های کوچک و بزرگ با هواپیما به یونان

فرستادن بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما این امکان را برای مسافران، مهاجران و بخصوص تجار فراهم کرده است، که بتوانند تمامی کالاهای مدنظر خود را بدون هیچ گونه محدودیت در وزن و حجم بار به عنوان بسته های کوچک و بزرگ از طریق همکاری با مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به کشور یونان ارسال کنند.

    • فریت حیوان های خانگی به یونان

بسیای از مسافران به سبب علاقه ‌ای که به حیوان های خانگی خود دارند، مایل اند تا هنگام مهاجرت و یا سفر های تفریحی به کشورهای خارجی نظیر یونان، حیوان های خانگی خود نظیر سگ و گربه را نیز با خود همراه کنند.

ارسال و یا به اصطلاح مهاجرت حیوان ها به یونان مشمول قوانین، مقررات و محدودیت هایی است که از سوی گمرک فرودگاه امام خمینی و ایرلاین ها برقرار شده و ارسال آنها مشروط به رعایت این قوانین می‌باشد. جهت کسب اطلاعات در رابطه با قوانین مذکو می‌توانید با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل کنید.

    • حمل هوایی تابوت و جسد متوفی به یونان

حمل هوایی تابوت و جنازه های متوفیان در شرایطی نظیر فوت شهروند یونانی در ایران، فوت یکی از اعضای خانواده افراد مهاجر به کشور یونان و در صورت درخواست یکی از بستگان نزدیک متوفی به ارسال جنازه به یونان، امکان پذیر است.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه نحوه ارسال هوایی تابوت و جنازه های متوفیان و قوانین و شرایط گمرکی آن با مشاوران ما در مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید.

    • ارسال هرگونه بارهای صادراتی و تجاری به صورت هوایی به یونان

فریت بار و کارگ‌و ، یکی از جدید ترین روش های حمل بار به خارج از کشور است که به علت حذف محدودیت هایی که در سایر مسیرهای حمل بار همچون پست پیشتاز، شرکت های کوریر وجود دارد و افزایش سرعت و امنیت بیشتر نسبت به این مسیر ها مورد توجه شمار زیادی از تجار، صادر کنندگان و تولید کنندگانی قرار گرفته است که قصد مراودات تجاری و ارسال بار به کشور یونان و دیگر کشورهای جهان را دارند.

در ادامه به معرفی بخشی از صادرات های صورت گرفته از مبدا کارگو بار فرودگاه امام خمینی به مقصد کشور یونان می‌پردازیم:

      • انواع گوناگون صنایع دستی و فرش

تنوع صنایع دستی در ایران که حاصل کار دست مردان و زنان هنرمند ایرانی است، به سبب کیفیت بالا، نقش و نگار زیبا و تنوع بسیار زیاد خود، مورد توجه از سوی مردم کشور های خارجی نظیر یونان قرار گرفته است. ارسال صنایع دستی به همراه فرش و مشتقات آن به صورت هوایی از مبدا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی با هزینه های بسیار اندک و مقرون به صرفه صورت می‌گیرد.

      • کالاهای نمایشگاهی و اقلام صنعتی

برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای برجسته‌ ای که با موضوعات مختلف هنری، علمی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و… در کشور یونان برگزار می‌شود، توانسته توجه بسیاری از شاغلان و فعالان در زمینه های فوق را به خود جلب کند و مردم زیادی را جهت شرکت، آموزش و رقابت با یکدیگر به این کشور بکشاند.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد شرکت در نمایشگاه های کشور یونان را دارید، لازم است بدانید که حمل بار هوایی بهترین و ایمن ترین روش ارسال کالاهای صنعتی و نمایشگاهی به کشور یونان است.

      • مواد غذایی، زعفران و خشکبار

انواع مواد غذایی نظیر زعفران و خشکبار درصد زیادی از کالاهای صادراتی ایران به کشور یونان را به خود اختصاص داده است. ارسال مواد غذایی به سبب حساسیت بالایی که در برابر عوامل و شرایط محیطی نظیر تغییر دما، فشار، رطوبت، جا به جایی و… دارند، نیازمند مراقبت و حساسیت بالایی است. به گونه ای که ارسال آنها به صورت کارگو بهترین راه ارسال اینگونه اقلام به کشور یونان می‌باشد.

    • فرستادن انواع تابلو و آثار هنری با هواپیما به یونان

رگزاری نمایشگاه هایی که با موضوعات مختلف هنری به جهت گردهمایی هنرمندان، گفت و گو درباره آثار هنری، ترویج هنر و فرهنگ میان مردم و شکوفایی ذهن خلاق هنرمندان نوپا، به طور سالانه در شهرهای مختلف یونان برگزار می‌شود، هنرمندان، هنر دوستان، منتقدان هنری و گالری های زیادی را به جهت شرکت در این نمایشگاه ها به این کشور جذب می‌کند.

شما عزیزان نیز می‌توانید آثار هنری خود از قبیل تابلو های نقاشی، مجسمه و… را با بسته بندی تخصصی از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به کشور یونان ارسال کنید.

فریت-بار-به-یونان

فریت بار به یونان

محدودیت های موجود در روند ارسال کارگو به یونان

توجه داشته باشید که حمل بار هوایی به کشورهای خارجی نظیر یونان مشمول قوانین و مقرراتی است که جهت فریت بار بایستی از آنها تبعیت کنید. قوانین مذکور عبارت اند از:

  • قوانین منع کننده پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی به منظور حفظ سلامت بار ، ایمنی پرواز و امنیت مسافران، با توجه به اوضاع داخلی کشور قوانینی را جهت ورود و خروج بار وضع کرده که کلیه مسافران، مهجران و تجار به جهت حمل بار هوایی به کشور یونان ملزم به تبعیت از آن هستند.

به گونه ای که سرپیچی از قوانین، فرستنده بار را ملزم به پرداخت هزینه ها و جریمه های سنگین گمرکی می‌کند. توجه داشته باشید که ارسال ‌مواد مخدر ، سلاح و مهمات ، انواع عتیقه و زیرخاکی ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از سقف تعیین شده و… به کشور یونان و سایر کشورهای جهان ممنوع می‌باشد.

مسافران و مهاجران می‌‌توانند پس از انجام و طی مراحل بسته بندی بار، تشریفات گمرکی و صدور بارنامه نسبت به تحویل بار به ایرلاین منتخب اقدام کنند. تجار و صادر کنندگان نیز فقط می‌توانند با استفاده از کارت بازرگانی و رعایت تشریفات گمرکی مخصوص بارهای تجاری، بار صادراتی خود را به این کشور انتقال دهند.

لازم است بدانید که ارسال بارهای تجاری به یونان در دوره های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مشمول قوانین متفاوتی است که توسط گمرک ایران صادر می‌گردد.

  • محدودیت ها و ممنوعیت های خطوط هوایی منتخب به جهت ارسال هوایی بار به یونان

فرستندگان بار به کشور یونان ملزم هستند تا از قوانین صادر شده از سوی شرکت های هواپیمایی در رابطه با چگونگی ارسال بار به این کشورها اطلاع حاصل کرده و از آنها تبعیت کنند. بر طبق قوانین و محدودیت های شرکت های هواپیمایی، افراد به جهت حمل بار به کشور یونان می‌بایست از دستورالعمل های ارسال هوایی کالاهای خطرناک که توسط سازمان حمل هوایی IATA تعیین شده است تبعیت کند. علاوه بر آن بسته بندی تخصصی بار های تجاری و غیر تجاری باید مطابق استانداردهای بین المللی صورت بگیرد.

  • ممنوعیت های گمرک کشور یونان

شایان ذکر است که گمرک فرودگاه های یونان نیز بسته به اوضاع درونی کشور خود قوانینی را جهت صادرات و واردات انپاع بار وضع کرده است، که مسافران و تجار را ملزم می‌دارد تا قبل از ارسال بار به یونان با گمرک این کشور در تماس بوده و اطلاعات لازم در رابطه با اجناس مجاز جهت ارسال، نحوه پذیرش و ترخیص بار، چگونگی تعیین هزینه های حمل بار به یونان و… بدست بیاورند. مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی پاسخگوی سوالات شما در رابطه با ممنوعیت های گمرکی کشور یونان هستند.

شاخص های تعیین کننده در تعیین هزینه های فریت بار به یونان

عوامل متعددی همچون نوع بار، حجم بار و نحوه انتخاب وسایل در تعیین هزینه های فریت بار به کشورهای خارجی نظیر یونان نقش دارند، که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

  • نوع بار فرستاده شده

منظور از نوع بار در تعیین هزینه های ارسال بار به یونان تجاری یا مسافری (غیر تجاری) بودن بار است. در واقع محموله های تجاری که توسط تجار و صادرکنندگان بار عموما به شیوه کارگو به کشور یونان ارسال می‌شوند، نسبت به بارهای مسافری نیازمند طی مراحل گمرکی، اداری و حراستی پیچیده تری هستند.

به عبارتی از نظر گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرند، تایید اصالت می‌شوند و در صورت به همراه داشتن کارت بازرگانی، ارائه گواهی مبدا و پرداخت عوارض گمرکی با بسته بندی تخصصی به یونان ارسال می‌شوند.

اما بارهای مسافری نیازی به طی مراحل پیچیده گمرکی نداشته و تنها پس از بسته بندی جزئی و دریافت مجوز خروج، جهت ارسال به مقصد مورد نظر در یونان تحویل شرکت های هواپیمایی داده می‌شوند. لازم به ذکر است عوارض گمرکی تنها به بارهای تجاری اختصاص دارد و مشمول بارهای مسافری نمی‌شود.

  • حجم بار فرستاده شده

وزن و حجم بار رابطه مستقیمی با تعییت هزینه های فریت بار به کشورهای خارجی نظیر یونان دارد. در واقع هرچه بار ارسالی شما وزن بیشتری داشته باشد و حجم بیشتری را اشغال کند، هزینه های ارسال آن به یونان نیز بیشتر خواهد بود.

  • نحوه انتخاب وسایل

محتویات بار شما در تعیین هزینه های فریت بار و کارگو به یونان موثر است. برای مثال اگر بار شما حاوی اقلامی نظیر چمدان های لباس، وسایل شخصی، آلبوم های خانوادگی، کتاب، فرش و… باشد، جهت ارسال به کشور یونان نیازی به بسته بندی تخصصی و طی مراحل پیچیده اداری و گمرکی ندارد. بنابراین تنها هزینه های جزئی بسته بندی و جا به جایی بار و… به آن تعلق می‌گیرد.

اما چنانچه بار شما حاوی لوازم الکترونیک، مواد غذایی و خوراکی، لوازم منزل، ظروف شیشه‌ای و… باشد می‌بابست هزینه های بسته بندی تخصصی جهت حفظ سلامت بار در طول پرواز را نیز پرداخت کنید. همچنین در صورت تشخیص افسر گمرک مبنی بر وجود اجناس نو یا تجاری در بار، عوارض و مالیات های گمرکی نیز به بار شما تعلق خواهد گرفت.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا روند ارسال هوایی بار به یونان به اتمام برسد

با در نظر گرفتن تاثیر عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی در تغییر مدت زمان حمل بار هوایی به کشور یونان، ارسال بار به این کشور به طور معمول بین چهار الی پنج روز کامل کاری طول می‌کشد. توجه داشته باشید که زمان اعلام شده تقریبی بوده و تحت شرایط خاص ممکن است تغییر کند.

تحویل و ترخیص بار از گمرک فرودگاه های یونان

با توجه به قوانین گمرکی فرودگاه های یونان جهت ورود خروج بار و نحوه ترخیص بار از فرودگاه های این کشور، اینطور برداشت می‌شود که مسافران و فرستندگان بارهای تجاری و مسافری به این کشور می‌توانند تمام کالاهای مدنظر خود را بدون هیچ‌گونه محدودیت در وزن و حجم بار به یونان ارسال کنند.

محموله های تجاری پس از ورود به گمرک فرودگاه های یونان از نظر گمرکی مورد بررسی قرار گرفته و اقلام آن با لیست ارائه شده در بارنامه هوایی تطبیق داده می‌شود و پس از پرداخت عوارض گمرکی توسط گیرنده بار و یا نماینده وی، مجوز ترخیص بار صادر می‌شود.

عوارض گمرکی تنها به بارهای تجاری تعلق می‌گیرند و بارهای مسافری معاف از پرداخت عوارض هستند. اما در صورتی که وجود اجناس تجاری در بارهای مسافری توسط افسر گمرک تایید شود، به بارهای مسافری نیز عوارض تعلق می‌گیرد.

توجه داشته باشید که پس از رسیدن بار به گمرک فرودگاه های یونان تا ۴۸ ساعت زمان دارید که نسبت به انجام امور گمرکی و اداری جهت ترخیص بارهای خود اقدام کنید. در غیر این صورت بار مذکور به انبار فرودگاه منتقل شده و هزینه های انبارداری نیز برای شما لحاظ می‌شود.

حمل بار به یونان

حمل بار به یونان

نگاهی بر خدمات‌ ارائه شونده از جانب مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت فرستادن بار با هواپیما به یونان

  • بسته بندی تخصصی و استاندارد

همانطور که میدانید بسته بندی تخصصی در ارسال سالم بار به کشور یونان از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه هر گونه اشتباه و سهل انگاری ممکن است منجر به آسیب و خسارت های جدی و جبران ناپذیری شود. مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با داشتن پرسنل حرفه ای در بسته‌ بندی کالا می‌تواند به بهترین شکل ممکن تمام لوازم شما را بسته ‌بندی کرده و خیال شما را از هر جهت در این مورد آسوده کند.

  • ترابری همه جانبه در تمام نقاط کشور

پس از ثبت درخواست فرستنده بار جهت ارسال هوایی بار به کشور یونان و بسته‌ بندی کالا، بار شکا از هر نقطه در کشور که باشد، توسط پرسنل کاربلد مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با بهترین هزینه ها به بخش باربری فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

  • انبارداری انواع بار در صورت نیاز و درخواست مشتری

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی امکان انبارداری و نگهداری بارهای مسافری و تجاری فرستندگان بار را فراهم کرده است. لذا فرستنده بار می‌تواند در صورت بروز مشکل در پروسه ارسال بار، تاخیر در زمان ارسال بار و… کلیه کالاهای ارسالی خود را تا زمان مورد نظر در انبار مجموعه نگهداری کند. توجه داشته باشید که این مجموعه بابت انبارداری بار تا زمان مشخصی هزینه‌ ای دریافت نمی‌کند.

  • انجام امور و تشریفات ملزوم

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به جهت سهولت کار فرستنده بار و کاهش نگرانی های او در پروسه ارسال بار به یونان، کلیه مراحل تشریفات گمرکی، اداری و حراستی لازم جهت ارسال بار به یونان را به نمایندگی از فرستنده بار انجام می‌دهد. این مراحل شامل وزن کردن بار، تعیین حجم بار، تایید اصالت کالا، ارائه مدارک لازم و … است، که انجام آن ها مستلزم به همراه داشتن مدارک ذیل است:

  • لیست بسته‌ بندی و پکین کالا به همراه ابعاد
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • کپی بلیط
  •  آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • صدور بارنامه

پس از طی مراحل تشریفات گمرکی و بسته بندی تخصصی بار، بارنامه هوایی با بهترین قیمت حمل بار به کشور یونان صادر می‌شود و پس از پرداخت صورتحساب توسط فرستنده بار یا نماینده وی ، محموله به جهت ارسال به یونان به شرکت هواپیمایی منتخب تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است که فرستنده و گیرنده بار می‌توانند با استفاده از کد رهگیری درج شده در بارنامه از زمان دقیق رسیدن بار به مقصد اطلاع حاصل کنند.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با کسب تجارب فراوان در طی سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی به کشورهای خارجی، یاری رسان شما در پروسه فریت بار به کشور یونان می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

سوالات متداول