فهرست مطالب

کافیست یک نگاه گذرا به اطراف خود بیندازید تا متوجه شوید که بسیاری از کالاهایی که همه ما در طول زندگی روزمره خود از آنها استفاده می‌کنیم، ساخت ایران و از محصولات تولیدی شرکت های ایرانی نیست و از کشور های خارجی وارد کشور شده است.

طی دهه های اخیر صادرات و واردات انواع کالا که از گذشته های دور میان کشور ها رایج بوده شکل دیگری به خود گرفته است و علاوه بر حمل بار از طریق روش های زمینی و دریایی، ارسال بار از طریق هواپیما و از مسیرهای هوایی نیز امکان پذیر شده است، که با استفاده از سیستم کارگو به عنوان جدید ترین و بهترین راه ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر هندوستان انجام می‌شود.

به عبارتی ارسال کارگو جدید ترین، سریع ترین و امن ترین راه ارسال بار به کشور هندوستان است که اغلب مورد استفاده تجار قرار می‌گیرد و می‌توان از این طریق آن انواع بارهای تجاری را بدون هیچ گونه محدودیت به مقصد مد نظر در هندوستان ارسال کرد.  شما عزیزان همچنین می‌توانید جهت ارسال بارهای مسافری، مهاجری، لوازم دانشجویی، اضافه بار و… خود از طریق سیستم فریت بار واقع در قسمت ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی اقدام به حمل بار هوایی به کشور هندوستان نمایید.

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر سیستک فریت بار و کارگو هوایی و قوانین و مقررات حاکم بر آن بپردازیم.

 

ارسال بار به هندوستان

ارسال بار به هندوستان

 

 

هند، دومین کشور پرجمعیت جهان

سرزمین هندوستان که اغلب هند نیز تلفظ می‌شود، کشوری در بخش جنوبی قاره آسیا است که مقام دومین کشور پرجمعیت جهان و هفتمین کشور بزرگ دنیا را به نام خود ثبت کرده است. این کشور از ناحیه جنوبی با اقیانوس هند، از ناحیه جنوب غربی با دریای عرب، از ناحیه جنوب شرقی با خلیج بنگال، از ناحیه شمالی با کشورهای چین، نپال و بوتان، از ناحیه شرقی با کشورهای بنگلادش و میانمار و از ناحیه غربی با کشور پاکستان مرز های مشترک زمینی و دریایی دارد. جالب است بدانید که کشور هند در سالهای گذشته به یک قدرت اقتصادی تبدیل شده است و چهارمین قدرت اقتصاد دنیا نیز محسوب می‌شود.

 علاوه بر آن کنار هم قرار گیری معماری سنتی و مدرن تضاد زیبایی را در بافت شهر های این کشور به وجود آورده،  و وجود مکان های تاریخی‌ و دیدنی همچون تاج محل، مسجد مکه، هارماندیر صاحب، شهر طلایی جیسلمیر و… چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کرده است.

چگونگی فرستادن بار با هواپیما به هندوستان

چنانچه از جمله افرادی هستید که قصد سفر، مهاجرت، شرکت در جشنواره ها و یا گذراندن دوره های آموزشی در کشور هندوستان را دارید، و به دنبال راهی هستید تا بتوانید اضافه بارهای مسافری، لوازم منزل، وسایل شخصی، آثار هنری، امکانات دانشجویی و… خود را بدون هیچ گونه دردسر، ایمن بالا و با هزینه های مقرون به صرفه به شهر مقصد خود واقع در هندوستان ارسال کنید، پیشنهاد ما به شما ارسال بار با هواپیما و از طریق سیستم فریت بار است.

در واقع سیستم فریت بار را می‌توان یکی از جدید ترین و نوین ترین روش های ارسال بار به خارج از کشور دانست، که با توجه به مزیت هایی چون سرعت بالای‌ ارسال، عدم محدودیت در حمل بار، هزینه های اندک و مقرون به صرفه و ایمنی بالا از سوی مسافران مهاجران و تجار فراوانی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

شما عزیزان می‌توانید جهت حمل هوایی محموله های مسافری و تجاری خود، با مراجعه به بخش پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی و با استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در این قسمت اقدام به ارسال انواع مختلف بار به هندوستان نمایید. اگر تمایل دارید بار شما در کمترین زمان و مناسب ترین هزینه های ممکن به کشور هندوستان برسد، کافی است با کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید و از مشاوره های  رایگان بهره مند شوید.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با ارائه بهترین خدمات حمل و نقل هوایی بار همچون مشاوره های رایگان، بسته بندی تخصصی انواع بار و کارگو، حمل زمینی محمولات تا فرودگاه امام خمینی، انجام امور گمرکی ، تهیه مدارک اداری و صدور بارنامه هوایی با مناسب ترین هزینه ها در خدمت شما عزیزان می‌‌باشد.

از جمله فواید قابل توجه حمل بار هوایی به هندوستان از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی

  • حمل بار هوایی به مقصد مدنظر در زمان اندک

بدون شک هواپیما سریع ترین وسیله نقلیه ساخته شده به دست بشر بوده که به لطف پیشرفت و توسعه تکنولوژی و فناوری امکان جا به جایی بار و انتقال مسافران را به دورترین نقاط دنیا در کمترین زمان ممکن به ارمغان آورده است. با این وجود شما عزیزان می‌توانید تمامی محموله های مسافری و تجاری خود را از طریق سیستم حمل بار هوایی و با استفاده از هواپیما در کمترین زمان ممکن به کشور هندوستان و یا سایر کشورهای جهان ارسال کنید.

  • حمل بار هوایی با هزینه های مقرون به صرفه

امکان ارسال کلیه لوازم منزل، وسایل آشپزخانه، تجهیزات ورزشی، آثار هنری، اضافه بار مسافری، چمدان لباس و…. به شهر های مختلف هندوستان، از طریق ارسال هوایی بار با استفاده هواپیما از طریق بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی فراهم شده است. شما عزیزان می‌توانید تمام اقلام مورد نیاز خود را بدون هیچ گونه محدودیت و با کمترین هزینه های ممکن به شهر مقصد خود در هندوستان ارسال کنید. به عبارتی اینگونه برآورد می‌شود که استفاده از سیستم فریت بار جهت ارسال هوایی بار به کشورهای خارجی نظیر هندوستان، به صرفه ترین راه ممکن است.

  • حمل بار هوایی به هندوستان، روشی ایمن و سریع

همانطور که می‌دانید فرودگاه ها از اماکن امن عمومی در کل جهان محسوب می‌شوند که به طور ۲۴ ساعته فعال بوده و امنیت آنها توسط نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی و حراست برقرار می‌شود. همچنین ورود و خروج تمامی مسافران و بارهای ارسالی به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن ارسال بار با هواپیما با حذف مشکلات جاده‌ای و کنترل لحظه به لحظه برج مراقبت، امن ترین راه حمل بار به کشور هندوستان است.

  • حمل بار هوایی به هندوستان بدون هرگونه محدودیت

عدم هرگونه محدودیت در ارسال بار با هواپیما را می‌توان بهترین مزیت حمل بار هوایی به کشور هندوستان برشمرد. لذا تمامی مسافران، مهاجران، تجار و فرستندگان بار می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیت در نوع بار ارسالی، وزن و حجم آن اقدام به ارسال انواع بار به مقاصد دوری نظیر هندوستان نمایند.

  • شرکت های فریت بار به هند، مشاوره و خدمات جانبی (فریت فوروارد)

شرکت های فریت بار مستقر در بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی که مسئول نظارت بر اجرای صحیح و درست قوانین گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی و تعامل آنها با فرستندگان بار هستند، وظیفه دارند تا در صورت نیاز، به ارائه خدماتی نظیر مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی به مسافران و فرستندگان بار به هندوستان بپردازند.

لذا چنانچه در پروسه ارسال بار به کشور هندوستان دچار مشکل شده‌ اید و یا ابهاماتی در رابطه با قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی، محدودیت های گمرکی هندوستان، نحوه محاسبه هزینه های ارسال بار و… برایتان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی  تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

 

 

فعالیت های پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی  در راستای ارسال هوایی بار به هندوستان

  • پایانه هوشمند بار کجاست؟

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا  اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی  پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر  تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت “بدون احتساب ترافیک شهر تهران” دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت “بدون احتساب ترافیک شهر تهران” یک ساعت ونیم  است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت “بدون احتساب ترافیک شهر تهران” یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت “بدون احتساب ترافیک شهر تهران” یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت “بدون احتساب ترافیک شهر تهران” دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت “بدون احتساب ترافیک شهر تهران” حدود دو ساعت است.
  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار  روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • انجام امور اداری در باربری فرودگاه امام خمینی جهت حمل بار هوایی چه قدر طول می‌کشد؟

انجام مراحل اداری لازم جهت ارسال بار به کشورهای خارجی نظیر هندوستان، از هنگام اظهار بار در گمرک فرودگاه امام خمینی تا انجام مراحلی چون تشریفات اداری، صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین به طور خوشبینانه یک روز کامل کاری به طول خواهد انجامید. توجه داشته باشید که مدت زمان اعلام شده ممکن است تحت شرایط خاص دچار تغییر شود.

  • افرادی که می‌توانند انواع بار خود را توسط بخش بار فرودگاه امام خمینی به هندوستان ارسال کنند

تقریبا تمامی افراد اعم از مسافران، مهاجران، دانشجویان، تبعه های ایرانی و غیر ایرانی، تجار و… می‌تواند نسبت به ارسال بار خود به مقصد هندوستان از مبدا باربری فرودگاه امام خمینی اقدام به حمل بار نمایند.

  • انواع کالاهای قابل ارسال توسط بخش بار و‌ کارگو فرودگاه امام خمینی به هندوستان

بر اساس قوانین و مقرراتی که به جهت برقراری نظم‌ و امنیت توسط گمرک‌ و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی وضع شده است، عبور برخی از کالاها از مرز های هوایی فرودگاه امام خمینی و ورود آنها به کشورهای خارجی ممنوع اعلام شده است. این در حالی است که عبور برخی اقلام و کالاها از مرزهای هوایی و ورود آنها به سایر کشورها مجاز و فاقد هرگونه مشکل می‌باشد. در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان به معرفی برخی کالاهای مجاز می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

    • حمل لوازم و اثاثیه منزل به صورت هوایی به هندوستان

مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر هندوستان مشکلات، تنش ها و اضطراب های زیادی را برای مهاجران به همراه دارد. جا به جای پی در پی بار ها، بسته بندی، قوانین گمرکی، تحویل و ترخیص بار در فرودگاه های هندوستان هر کدام پروسه های اداری خود را دارد. لذا پیشنهاد ما این است که قبل از ارسال بار از کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی جهت رفع ابهامات خود مشاوره گرفته و ارسال اثاثیه های خود را به پرسنل مجرب این مجموعه عظیم بسپارید.

    • حمل لوازم شخصی و اضافه بار های مسافری به صورت هوایی به هندوستان

مشکلی که تقریبا تمام مسافران را درگیر خود کرده است، اضافه بار است. طبق قوانین ایرلاین ها مسافران تنها می‌توانند مقدار محدود و مشخص شده ای  از بار را همراه خود به کشور هند ارسال کنند. به گونه ای که در صورت ارسال بار بیشتر باید هزینه های سنگینی را بابت جریمه اضافه بار به ایرلاین ها بپردازند. اما دیگر نیازی به نگرانی جهت اضافه بارها نیست! چرا که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از سرویس فریت بار، بارهای مسافری خود را بدون هیچ گونه محدودیت و با هزینه ها بسیار کمتر به مقصد مورد نظر خود واقع در. شهر های هند ارسال نمایید.

    • حمل امکانات و لوازم دانشجویی و دانش آموزی به صورت هوایی به هندوستان

چنانچه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور هند را دارید، و یا برای شرکت در دوره های آموزشی مختلف که با موضوعات متفاوت علمی، هنری، پزشکی، مهندسی، فناوری و… به طور سالیانه در این کشور برگزار می‌شود، آماده می‌شوید، می‌توانید جهت بسته بندی تخصصی و ارسال بار خود از خدمات مجموعه ما (مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی) بهره مند شوید.

    • حمل انواع بسته به صورت هوایی به هندوستان

اگر قصد ارسال انواع بسته های کوچک و بزرگ حاوی خرده بارهای شخصی، مواد غذایی، تجهیزات ورزشی، آثار هنری، امکانات دانشجویی و اجناس تجاری و… را به کشور هندوستان دارید، می‌توانید از خدمات ارائه شده از جانب ترمینال بار فرودگاه امام خمینی بهره مند شوید. این مجموعه با ارائه بهترین خدمات حمل و نقل هوایی با بهترین نرخ ارسال بار به هندوستان یاری رسان شما عزیزان در پروسه حمل بار به کشور هندوستان خواهد بود.

    • حمل حیوان های خانگی به صورت هوایی به هندوستان

توجه داشته باشید که ایرلاین ها قوانینی را جهت حمل هوایی حیوان های خانگی به کشور هندوستان وضع کرده‌اند، که علاقمندان به ارسال حیوان های خانگی ملزم به اطلاع و تبعیت از آنها هستند. همچنین ممکن است ایرلاینی ارسال حیواناتی را ممنوع اعلام کرده باشد و یا ارسال بعضی حیوانات مانند سگ و گربه را بلامانع شمرده باشد. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات لازم در این زمینه با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید.

    • حمل تابوت و جسد با رعایت ایمنی به صورت هوایی به هندوستان

در صورتی که نیاز به ارسال تابوت و جنازه های متوفیانی که شهروند هندوستان است باشد یا اینکه متوفی یکی از بستگان افراد مهاجر به کشور هندوستان باشد و بنا به درخواست بستگان نزدیک وی نیاز به ارسال تابوت متوفی به هند باشد، امکان حمل هوایی جنازه و تابوت از طریق سیستم فریت بار فرودگاه امام خمینی فراهم شده است.

جهت اطلاع از قوانین و ضوابط ارسال تابوت و جنازه به کشور هندوستان با کارشناسان خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید.

    • حمل بار های صادراتی و تجاری به صورت هوایی به هندوستان

تجار، تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که به دنبال مراودات تجاری با کشورهای خارجی نظیر هندوستان هستند، همواره دنبال راهی می‌گردند تا اجناس خود را بدون هیچ‌ گونه نگرانی، دردسر، بدون محدودیت، سریع و ایمن و با هزینه های مقرون به صرفه به کشور هندوستان ارسال کنند. همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم حمل بار هوایی از طریق سیستم کارگو بهترین روش جهت ارسال اجناس و محموله های تجاری است که بیشتر مورد استفاده تجار قرار می‌گیرد. بخشی از فعالیت های صورت گرفته از مبدا کارگو بار فرودگاه امام خمینی جهت صادرات انواع کالا به کشور هندوستان به شرح ذیل است:

      • فریت فرش و صنایع دستی

فرش و تابلو فرش از جمله کالاهای اصیل ایرانی است، که به دلیل کیفیت بالا و تنوع در طرح و نقش، بیشتر از هر کالای صادراتی دیگری در بازارهای بین المللی و کشور های خارجی از جمله هندوستان مورد استقبال قرار گرفته و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. چنانچه قصد ارسال اینگونه اقلام و صنایع دستی ارزنده ایرانی به کشور هندوستان را دارید، بهتر است در ابتدا از قوانین و ضوابط ارسال آن اطلاع حاصل کنید.

      • فریت اقلام نمایشگاهی‌ و کالاهای صنعتی

به علت امنیت بالا در حمل هوایی و کاهش احتمال بروز صدمات جانبی به کالاهای صنعتی و نمایشگاهی، بهترین راه برای ارسال اینگونه اقلام به کشورهایی نظیر هندوستان، حمل بار هوایی با هواپیما و استفاده از سرویس فریت بار ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی است. لذا چنانچه قصد ارسال تولیدات و محصولات خود به نمایشگاه های هندوستان که با موضوعات مختلف صنعتی، هنری، تجاری و فرهنگی در شهر های این کشور برگزار می‌شود را دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما بهره مند شوید.

      • فریت زعفران و خشکبار و سایر مواد غذایی

انواع مواد غذایی همچون خشکبار، زعفران، میوه، سبزیجات و… بخش زیادی از اقلام صادراتی ایران به کشورهای خارجی نظیر هندوستان را تشکیل می‌دهند، که با توجه به حساسیت این اقلام در برابر شرایط و عوامل محیطی همچون دما، فشار، رطوبت و ضربه، ارسال آنها نیازمند به حساسیت و دقت بالا در حمل هوایی آنها به کشور هندوستان است. با این تفاسیر می‌توان گفت که بهترین و مناسب ترین روش جهت ارسال و انتقال اینگونه اقلام سرویس فریت بار فرودگاه امام خمینی می‌باشد.

    • حمل اثرهای هنری و انواع تابلوها به صورت هوایی به هندوستان

چنانچه از جمله افرادی هستید که قصد شرکت در نمایشگاه ها و رویداد های بین المللی هندوستان که با موضوعات مختلف هنری نظیر نقاشی، موسیقی، عکاسی و… در شهر های آن برگزار می‌شود را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی و ثبت درخواست مبنی بر فریت آثار هنری، اقدام به بسته بندی و ارسال آثار خود کنید.

فریت بار به هندوستان

فریت بار به هندوستان

 

برخی از ممنوعیت ها و محدودیت های فرستادن بار با هواپیما به هندوستان

تمامی مسافران، مهاجران، تجار و فرستندگان بار جهت ارسال هوایی بار به کشورهای خارجی نظیر هندوستان ملزم به تبعیت از سه دسته قوانین هستند که توسط گمرک فرودگاه امام خمینی، خطوط هوایی و گمرک فرودگاه های هندوستان تعیین شده است:

  • پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام خمینی و قوانین ناشی از آنها

  1. توجه داشته باشید که فرستندگان بار های تجاری و مسافری به کشور هندوستان بایستی کلیه قوانین و محدودیت های حمل بار با هواپیما را رعایت کنند. در غیر این صورت و در صورت سرپیچی از قوانین مشمول جریمه و پرداخت هزینه های سنگین گمرکی می‌شوند.
  2. ارسال بارهای تجاری و مسافری به کشور هندوستان هر کدام مشمول مراحل گمرکی متفاوت و به همراه داشتن مدارک شغلی مرتبط است؛ که ارائه آنها جهت ارسال بار هوایی با هواپیما ضروری می‌باشد. جهت اطلاع از مدارک لازم برای حمل بار، قوانین گمرکی، نحوه محاسبه هزینه های ارسال و کالاهای مجاز برای ارسال با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام در تماس باشید.
  3. توجه داشته باشید که به همراه داشتن کالاهای ممنوعه نظیر سلاح و مهمات، انواع مواد مخدر، عتیقه و زیرخاکی، طلا بیش از ۱۵۰ گرم، پول نقد بیش از حد مجاز و… ممنوع بوده و مشمول جریمه های گمرکی می‌شود.
  • خطوط هوایی جهت فریت بار و قوانین ناشی از آنها

مطابق با دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی، کلیه فرستندگان بار موظف به رعایت دو دسته از قوانین در روند حمل بار هوایی به کشور هندوستان می‌باشند:

  1. بسته بندی تخصصی هر نوع بار ارسالی جهت حفظ سلامت بار، مسافران، خدمه پرواز، تجهیزات پرواز و هواپیما.
  2.  عدم ارسال کالاهای خطرناک مطابق دستورالعمل های سازمان حمل هوایی

تذکر: توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت موارد فوق بار شما توسط شرکت حمل بار مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

  • گمرک هندوستان و قوانین ناشی از آنها

با در نظر گرفتن اینکه گمرک فرودگاه های هندوستان قوانین متفاوتی را نسبت به فرودگاه امام خمینی در جهت پذیرش بار، تحویل و ترخیص بار، هزینه ها و… وضع کرده است، توصیه می‌کنیم جهت اطلاع از قوانین و مقررات گمرک فرودگاه های هندوستان قبل از هرگونه اقدام به ارسال بار به این کشور اطلاعات لازم را جهت ارسال هوایی بار به دست آورید. در غیر این صورت مطابق قوانین و مقررات گمرکی این کشور مشمول پرداخت هزینه های سنگین گمرکی خواهید شد.

چه شاخص هایی هستند که می‌توانند بر روند تعیین قیمت نهایی ارسال کارگو به هندوستان تأثیراتی بگذارند؟

عوامل متعددی هستند که در تعیین هزینه های ارسال کارگو و فریت بار به کشور‌ هندوستان نقش دارند. از جمله مهمترین آنها می‌توان به نوع بار، وزن و حجم بار و نحوه انتخاب وسایل اشاره کرد. در ادامه به تاثیر هر یک از موارد ذکر شده در تعیین  هزینه های حمل بار هوایی به کشور هندوستان به اختصار توضیح می‌دهیم.

  • نوع بار

نوع بار یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه های نهایی ارسال بار به کشور هندوستان است. منظور از نوع بار را می‌توان تجاری بودن محموله یا مسافری بودن آن دانست. در واقع  تاثیر نوع بار تجاری در تعیین هزینه های ارسال بار به این صورت است که چنانچه بار ارسالی شما تجاری باشد، موظف هستید پروسه و روند مخصوص ارسال بار های تجاری را در گمرک طی کنید؛ که شامل ارائه کارت بازرگانی، ارائه مدارک شغلی معتبر و مرتبط و گواهی مبدا و سایر مدارک مربوطه است.

توجه داشته باشید که انجام مراحل مذکور خواهان هزینه های بیشتری نیز می‌باشد. این در حالی است که ارسال بار های مسافری همچون اضافه بار، چمدان های لباس، وسایل شخصی و… هزینه‌ های کمتری داشته و معمولا شامل هزینه بسته بندی جزئی جهت حفظ سلامت بار و سایر موارد جزئی می‌شود.

  • حجم بار

قانون بین المللی نحوه محاسبه وزن محاسباتی در ارسال بار هوایی می گوید:  یک بسته بار به ابعاد یک متر مکعب باید حداقل صد و شصت و هفت کیلو گرم باشد. در واقع وزن محاسباتی از مقایسه وزن حجمی یک بسته و وزن باسکول همان بسته بست می آید. فرمول جهانی محاسبه وزن حجمی یک بسته به این صورت است:

وزن حجمی یک بسته = حاصل ضرب ابعاد بسته به سانتی متر، تقسیم بر عدد شش هزار.

  • نحوه انتخاب وسایل

یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین هزینه های حمل بار هوایی، نحوه انتخاب وسایلی است که با خود به هندوستان می‌برید. برای مثال اگر شما قصد ارسال وسایل شخصی، کیف، کتاب، چمدان های لباس، فرش و… را داشته باشید نیازی به بسته بندی های تخصصی و استفاده از پالت و… ندارید. بار شما مشمول عوارض گمرکی نشده و می‌توانید با پرداخت کمترین هزینه های ممکن بار خود را به شهر مقصد خود واقع در کشور‌ هندوستان ارسال کنید.

در حالیکه اگر بار شما حاوی مواد غذایی، لوازم الکترونیک و لوازم بزرگ منزل همچون تخت و مبلمان، ظروف شکستنی، آثار هنری، مجسمه و… باشد برای ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به بسته بندی تخصصی، پالت و جعبه های مخصوص حمل بار نیاز خواهید داشت که هزینه های بیشتری را طلب می‌کند. علاوه بر آن در صورتی که بار شما حاوی اجناس تجاری باشد، عوارض و مالیات های گمرکی نیز مشمول بار‌می‌شو

زمان مشخص شده جهت فریت بار به هندوستان از باربری فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

با در نظر گرفتن تاثیر عواملی چون شرکت هواپیمایی منتخب، مسیر پرواز، فاصله کشور مبدا تا کشور مقصد و ترافیک بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی مدت زمان لازم جهت ارسال هوایی بار به کشور هندوستان را می‌توان بین چهار الی پنج روز کامل کاری برآورد کرد.

نحوه ترخیص انواع بار از گمرک فرودگاه های کشور هندوستان

پس از رسیدن بار به فرودگاه های هندوستان کلیه بارهای تجاری و مسافری مورد بررسی افسر گمرک قرار گرفته و با لیست درون بارنامه تطبیق داده می‌شوند تا جلوی ورود اجناس غیر مجاز گرفته شود. محموله های تجاری با توجه مبلغ ارائه شده در فاکتور فروش محموله و تشخیص و تایید افسر گمرک نیاز به پرداخت عوارض گمرکی دارند.

اما محموله های مسافری در صورتی که حاوی اجناس نو و تجاری نباشند مشمول عوارض گمرکی و مالیات نخواهند شد. توجه داشته باشید که فرقی نمی‌کند بار شما تجاری باشد یا مسافری. در هر صورت شما عزیزان فقط و‌فقط تا 48 ساعت بعد از رسیدن بار به فرودگاه زمان دارید جهت تحویل و ترخیص بار اقدام نمایید. در غیر این صورت هزینه های انبارداری و جا به جایی بار نیز برای شما لحاظ می‌گردد.

حمل بار به هندوستان

حمل بار به هندوستان

 

 

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی چگونه خدماتی را به شما عزیزان جهت ارسال هوایی بار به هندوستان ارائه می‌دارد؟

  • خدمات مربوط به بسته بندی تخصصی بار

مهم ترین عامل تاثیرگذار در ارسال سلامت بار به مقصد، بسته بندی تخصصی و رعایت نکات استاندارد جهت ایمنی کالا است. بسته بندی بار به جهت جلوگیری از آسیب به بار و کاهش صدمات احتمالی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بی توجهی به آن می‌تواند خسارت های مادی و معنوی زیادی را برای فرستنده و گیرنده بار به وجود بیاورد. لازم به ذکر است که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با ارائه بهترین خدمات بسته بندی تخصصی یاری رسان شما عزیزان در پروسه ارسال بار به کشور هند می‌باشد.

  • خدمات مربوط به ترابری بار

پس از ثبت درخواست شما عزیزان به جهت ارسال بار به کشور هندوستان و بسته‌ بندی تخصصی بار، محموله شما در هر نقطه از کشور که باشد، توسط پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه‌امام‌‌ خمینی با مناسب ترین هزینه ها به بخش باربری فرودگاه امام منتقل خواهد شد.

  • خدمات مربوط به انبارداری بار

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام‌ خمینی در راستای کاهش نگرانی های شما عزیزان، امکان نگهداری و انبارداری بار های مسافری و تجاری شما را فراهم کرده است. لذا می‌توانید در صورت نیاز، کالاهای ارسالی خود را تا فرارسیدن زمان  ارسال در انبار این مجموعه عظیم نگهداری کنید. لازم به ذکر است هزینه های نگهداری بار در انبار مجموعه تا مدت زمان معینی کاملا رایگان خواهد بود.

  • خدمات مربوط به امور گمرکی بار

به طور کلی به مراحلی اداری که انجام آنها جهت حمل ‌بار هوایی به کشور هندوستان ضروری و لازم الاجراست، تشریفات گمرکی گفته اطلاق می‌گردد. مراحل اداری این تشریفات با توجه به تجاری و غیر تجاری بودن بار متفاوت است. با این حال وزن کردن بار، تایید اصالت کالا، دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام و دریافت پته مسافری از اصلی ترین مراحل این تشریفات هستند.

به همراه داشتن مدارک ذیل جهت انجام تشریفات گمرکی الزامی می‌باشد:

  • لیست بسته ‌بندی کالاها و اقلام ارسالی به همراه ابعاد دقیق آنها 
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط 
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد
  • خدمات مربوط به صدور بارنامه

بعد از بسته بندی بار و انجام تشریفات گمرکی، بارنامه هوایی بار با مناسب ترین نرخ حمل بار به کشور هندوستان صادر می‌شود و پس از پرداخت هزینه های ثبت شده در بارنامه هوایی، رزرو ارسال بار توسط پرسنل مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به فرستنده بار تحویل داده میشود. سپس محموله ارسالی، به شرکت هواپیمایی منتخب تحویل داده میشود.

همانطور‌که پیشتر نیز اشاره کردیم، در صورت درخواست شما عزیزان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی کلیه بار های شما را به راحتی و به شکل کاملا قانونی به کشورهای خارجی‌ نظیر هندوستان ارسال می‌کند. این مجموعه با کسب تجارت ارزنده فراوان طی سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی یاری به ارائه انواع مختلفی از خدمات حمل نقل هوایی پرداخته و یاری رسان شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

 

سوالات متداول