سوالات متداول

آیا نیاز به حضور مسافر جهت فریت بار مسافری به فرودگاه می باشد؟

در صورتی که تصمیم به فریت بار مسافری گرفته اید ، آیا نیازی به حضور شما در فرودگاه  می باشد ؟ در این صورت چه مدارکی برای فریت بار مسافری لازم دارید؟

فریت بار مسافری جهت آسایش مسافرین و مهاجرین می باشد و همچنین یکی از به صرفه ترین راه های ارسال انواع خرده بار به سایر نقاط دنیا می باشد . اما مانند سایر کارهای دیگر فریت بار نیز می بایست بر طبق اصول و قوانین معینی انجام گیرد. این قوانین و اصول شامل قوانین حکومتی و گمرکی کشور مبدا ، قوانین بین المللی حمل هوایی ، قوانین هواپیمایی حامل بار و همچنین قوانین گمرکات و حکومت کشور مبدا می باشد.

این بدین معنی می باشد که جهت فریت بار ، ارسال کننده بار می بایست طبق قوانین تمامی موارد مطرح شده فوق عمل نماید ، اولین قوانین مطرح شده جهت فریت بار قوانین گمرکی کشور مبدا ارسال بار می باشد.

طبق قانون گمرک جمهوری اسلامی ایران حضور مسافر جهت فریت بار مسافری در گمرک فرودگاه ضروری می باشد

همانطورکه ذکر شد طبق قوانین قدیمی و مکتوب ، در گمرکات جمهوری اسلامی ایران ، حضور مسافر در هنگام فریت بار ضروری می باشد.

این بدین معنیست که طبق قانون در صورتی که شخصی مایل به ارسال بار خود ( فریت بار) به صورت هوایی باشد میبایست بار خود را به گمرک فرودگاه حمل نموده و پس از انجام امور گمرکی  بار خود را به وسیله یکی از هواپیمایی ها بارنامه نماید.

مدارک مورد نیاز جهت فریت بار چه می باشد؟

در صورتی که مایل به فریت بار خود از قسمت فریت بار فرودگاه امام خمینی می باشید جهت انجام پروسه فریت بار می بایست مدارک ذیل را به همراه داشته باشید:

  • کارت ملی
  • گذرنامه
  • کپی بلیط مسافر

این مدارک نشان دهنده این است که شما مسافر بوده و مایل به ارسال اضافه بار خود از طریق فریت بار می باشید در این صورت طبق قوانین گمرک شما مجاز به ارسال بار خود از قسمت بار فرودگاه امام خمینی می باشید.

تسهیلات ارائه شده به مسافرین و اقوام درجه یک آنها جهت فریت بار

نظر به اینکه گاه مسافرین فرصت ارسال بار خود از طریق فریت بار را ندارند لذا آن ها می توانند از طریق شرکت های فورواردر با ارائه کلیه مدارک ذکر شده  بار خود را در محل منزل تحویل نماینده این شرکت ها داده و این شرکت ها پس از انجام امور گمرکی بدون نیاز به حضور مسافر جهت فریت بار اقدام به صدور بارنامه هوایی نمایند .

همچنین مسافرین می توانند بار خود را پس از انجام پروازشان و توسط اقوام درجه یک در قسمت بار فرودگاه امام خمینی حاضر نموده و از طریق ایشان اقدام به فریت بار نمایند.

فریت بار و تعهدات فرستندگان کالا

در صورتی که خود شما (به عنوان صاحب کالا)و یا توسط اقوام درجه یک اقدام به فریت بار نمایید ، فرستنده کالا ، مندرج در بارنامه و اظهارنامه در گمرک فرودگاه امام خمینی متعهد به رعایت کلیه قوانین کشوری و بین المللی در فریت بار می باشد و در صورت هرگونه تخلف ملزم به پاسخگویی و پرداخت خسارت به نهادهای مسئول می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *