سوالات متداول

بیمه فریت بار هوایی به چه صورت می باشد؟

بار هوایی شما در طول پروسه فریت بار بنا بر قرارداد امضا شده بین شما و شرکت هواپیمایی ، که همان بارنامه هواپیمایی می باشد ، بیمه فریت بار هوایی می باشد.

تمامی بارهایی که به وسیله هواپیما ها و شرکت های هواپیمایی حمل می شوند بنا بر قرارداد امضا شده فرستنده کالا و شرکت هواپیمایی که همان بارنامه هوایی می باشد در طول پروسه فریت بار بیمه می شود.

این به این معنیست که در صورت مفقود شدن بار شما و  یا خسارت دیدن قسمتی از بار و یا تمام آن و یا معدوم شدن و یا از بین رفتن تمام بار در حوادث مختلف شرکت هواپیمایی بنا بر این قرار داد موظف به پرداخت خسارت به فرستنده بار می باشد.

قانون شرکت های هواپیمایی جهت بیمه فریت بار هوایی چه می باشد؟

شرکت های هواپیمایی بنا بر متن قرارداد مندرج در پشت بارنامه های این شرکت ها ، در صورت اثبات وارد شدن خسارت به بار شما در طول پروسه فریت بار توسط این شرکت ها در فرودگاه مبدا ، ترانزیت و یا مقصد و یا در طول پرواز ملزم به پرداخت حداکثر از قرار کیلویی ۲۰ دلار آمریکا به صاحب کالا می باشد.

البته صاحب کالا ملزم به پرنمودن فرم های خسارت و ارائه کلیه مدارک محکمه پسند جهت اثبات ادعای خود می باشد. پس از تایید شرکت هواپیمایی و اذعان آن ها به وجود خسارت در بار ، این مبلغ توسط شرکت های بیمه کننده هواپیمایی به صاحب کالا پرداخت می شود.

در صورت نیاز به بیمه مضاعف جهت فریت بار چکار باید کرد؟

توجه داشته باشید در صورتی که اعلام خسارت شما در مقصد مورد تایید شرکت هواپیمایی قرار گیرد ، حداکثر پرداختی به شما جهت خسارت وارده از قرار کیلویی ۲۰ دلار آمریکا می باشد

این به این معنی نیست که شرکت هواپیمایی بابت بار شما در ازای وزن آن به شما از قرار کیلویی ۲۰ دلار خسارت خواهد داد این حداکثر مبلغ پرداختی یعنی سقف خسارت پرداختی می باشد و شرکت هواپیمایی بنا بر این قانون تاکید می کند که بیشتر از این مبلغ به شما پرداخت نخواهد شد چه بسا که کمتر نیز پرداخت خواهد شد و شما با امضای بارنامه این نکته را تایید خواهید کرد.

حال در صورتی که شما نیاز به مبلغ بیشتری برای بیمه بار خود می باشید می بایست با مراجعه به شرکت های معتبر بیمه در ازای مبلغ مورد نظر خود بار خود را توسط شرکت بیمه معتبر بیمه نمایید در این صورت با داشتن مدارک محکمه پسند شما می توانید مازاد خسارت وارده از شرکت بیمه خود مطالبه نمایید.

نحوه درخواست پرداخت خسارت در مقصد ، پس از پروسه فریت بار ، از شرکت هواپیمایی چگونه است ؟

پس از انجام پروسه فریت بار و در هنگام تحویل بار در گمرک مقصد گیرنده کالا می بایست بار خود را با دقت چک نماید در صورتی که شک دارد که بار به سلامت به مقصد نرسیده حتما می بایست با گذاشتن وقت کافی بار خود را باز نموده و چک کند.

در صورتی که بار سالم باشد پس از تحویل آن از ایرلاین به مقصد نهایی حمل گردد در غیر اینصورت و در صورت مشاهده هرگونه خسارت می بایست فرم درخواست خسارت از ماموران شرکت هواپیمایی درخواست گردد و از آسیب دیدگی بار عکس و فیلم به مقدار کافی گرفته شود و همچنین صورت جلسه ای مبنی بر خسارات وارد شده در همان محل و با ماموران محلی تنظیم گردد.

اینها همه جز مدارک محکمه پسند شما جهت طلب خسارت از شرکت هواپیمایی خواهد بود. بزرگترین اشتباه گیرنده کالا حمل آن به منزل بدون چک کردن بار می باشد. در این صورت شرکت هواپیمایی با مدرک امضا شما می تواند اثبات کند که بار شما در هنگام تحویل سالم و فوق هر گونه خسارت بوده است.

چرا بعضی مواقع شرکت های هواپیمایی از پرداخت خسارت فریت بار طفره میروند؟

در دو حالت شرکت های هواپیمایی از پرداخت خسارت به صاحب کالا پس از پروسه فریت بار خودداری می کنند ، حالت اول در صورت اصولی نبودن بسته بندی بار جهت حمل هوایی می باشد در این صورت شرکت های هواپیمایی با اعلام اینکه بسته بندی بار اصولی و استاندارد نبوده و بار شما از شروع پروسه فریت بار دارای اشکال اساسی بوده به شما خسارتی پرداخت نخواهند کرد در حالت دوم در صورتیست که شما بار خود را از ایرلاین تحویل گرفته و در مقصد نهایی ( منزل) پی ببرید که بار شما خسارت دیده و این درحالیست که شما در هنگام تحویل بار در فرودگاه مقصد با امضای مدارک ، اعلام نموده اید که بار خود را به صورت سالم تحویل گرفته اید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *