فهرست مطالب

ارسال بار به کشور ژاپن به صورت فریت بار و کارگو، از جمله خدمات مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی می‌باشد. چنانچه قصد ارسال انواع بار و محموله های تجاری به شهر های ژاپن را دارید، لازم است بدانید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از معتبر ترین شرکت های مستقر در بخش ترمینال بار فرودگاه امام خمینی است، که امکان ارائه بهترین خدمات حمل و نقل هوایی بار به شهر های مختلف ژاپن را فراهم کرده است.

شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای مسافری و تجاری خود حاوی لوازم شخصی، اضافه بار های مسافری، اجناس تجاری، لوازم منزل و… را با رعایت کامل قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی، از طریق استفاده از ناوگان های مدرن شرکت های هواپیمایی فعال در قسمت باربری فرودگاه امام خمینی به مقصد مورد نظر خود در کشور ژاپن ارسال کنید.

چرا که در میان کلیه مسیر های پیش رو جهت ارسال بار به کشور ژاپن از حمل و نقل زمینی و دریایی گرفته تا پست پیشتاز و شرکت های کریر، حمل بار هوایی با استفاده از هواپیما امن ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ارسال بار به کشور ژاپن می‌باشد که هیچ گونه محدودیتی را شامل نمی‌شود. به همین سبب در‌طی سالهای اخیر با استقبال های خوب و بسیاری از سوی مسافران، مهاجران و تجار رو به رو بوده است.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه و دریافت بهترین خدمات حمل بار هوایی نظیر بسته بندی تخصصی، ترابری بار از سراسر کشور، انبارداری، انجام امور گمرکی به نمایندگی از فرستنده بار و صدور بارنامه با مناسب ترین قیمت حمل بار به کشور ژاپن و… با مشاوران مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس گرفته و مشاوره‌ های رایگان دریافت کنید.

ارسال بار به ژاپن

ارسال بار به ژاپن

ژاپن، سرزمین چشم بادامی ها

ژاپن، سرزمین آفتاب تابان، کشوری در ناحیه شمال غربی اقیانوس آرام، واقع در آسیای شرقی است که از ناحیه شمالی با کشور روسیه و از ناحیه غربی با کشورهای کره جنوبی، کره شمالی، چین و دریای ژاپن مرز مشترک دارد. کشور‌ ژاپن یکی از قدرت های اصلی اقتصاد در دنیا شناخته می‌شود، و با اینکه از نظر منابع طبیعی بسیار محدود است ولی با همکاری دولت توانسته به پیشگامان در صنعت و فناوری در سطح‌ جهانی تبدیل شود.

کشور های همسایه ژاپن از جمله کشور هایی هستند که بیشترین مراودات تجاری را با ژاپن دارند. صنایع شیمیایی، ماشین آلات الکترونیکی، تجهیزات حمل و نقل، ماشین ابزار، فولاد و… از جمله اصلی ترین محصولات صادراتی ژاپن به کشور های خارجی هستند. این کشور علی رغم کمبود منابع طبیعی و بروز بلایای طبیعی و انسانی همچون زلزله، حادثه هیروشیما و… به توسعه و پیشرفت خود ادامه داده تا به تمامی مردم دنیا نشان دهد چگونه می‌توان از شرایط موجود بهترین بهره بری را داشت.

ژاپن کشوری چهار فصل است. لذا چنانچه قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور را دارید، توصیه می‌کنیم حتما از مکان هایی همچون کوه کویا، کانازاوا، هیروشیما، جزیره ایشیگاکی، کاماکورا، تاکایاما، کیوتو، توکیو و نارا دیدن کنید.

ارسال کارگو به ژاپن

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید ک کالاهایی که ساخت کشور ما نیست و ساخت کشورهایی نظیر ژاپن، آمریکا، سوئیس، آلمان و… است چگونه به دست ما می‌رسد ؟ در جواب این سوال بایستی گفت که سالانه میلیون ها کالای متفاوت نظیر لوازم منزل، مواد غذایی، تجهیزات صنعتی، دارو، لوازم تجاری، حتی حیوان ها و… از طریق سرویس فریت بار و کارگو وارد کشور ما می‌شود.

در واقع فریت بار و کارگو به شیوه‌ ای از ارسال بار گفته می شود که می‌توان از طریق آن یک یا چند کالا را به صورت هوایی و از طریق هواپیماهای غیر مسافری که مخصوص باربری طراحی و ساخته شده ‌اند، از نقطه ‌ای به نقطه دیگر دنیا ارسال کرد.

چنانچه شما عزیزان نیز قصد مراودات تجاری با کشورهای خارجی نظیر ژاپن را دارید و تصمیم به فریت بار محصولات خود گرفته ‌اید، لازم است بدانید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یکی از معتبر ترین شرکت های فعال در زمینه حمل بار هوایی و کارگو بارهای تجاری به اقصی نقاط دنیا است، که سالانه میلیون ها تن بار را به کشورهایی نظیر ژاپن ارسال می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارسال هوایی بار به صورت ایمن و‌مقرون به صرفه در ادامه مظلب با ما همراه باشید.همچنین می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کارگو، با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

فواید حاصله از همکاری با مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی در فریت بار به ژاپن

فریت بار به ژاپن در زمان کم

مهم ترین ویژگی که ارسال بار به صور‌ت هوایی و با استفاده از هواپیما را نزد مسافران، مهاجران و تجار محبوب کرده است، سرعت بیشتر آن نسبت به سایر روش های حمل بار به کشور به ژاپن می‌باشد. توجه داشته باشید که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از ناوگان عای مدرن شرکت های هواپیمایی مستقر در بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی کلیه کالاهای مد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به کشور ژاپن و دیگر کشورهای جهان ارسال کنید.

فریت بار به ژاپن با هزینه های مقرون به صرفه

شما عزیزان می‌توانید کلیه لوازم مورد نیاز خود اعم از اضافه بارهای مسافری، لوازم و امکانات منزل، آثار هنری، حیوان های خانگی، کالاهای صنعتی و حتی اجناس تجاری را از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با پرداخت هزینه های بسیار ناچیز و مقرون به صرفه به کشورهای خارجی نظیر ژاپن ارسال کنید.

فریت بار به ژاپن، روشی مطمئن و سریع

یکی از بهترین مزیت های ارسال بار به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما، امنیت بیشتر آن نسبت به سایر روش های حمل بار است. چرا که احتمال آسیب به کالاها، اجناس و محموله های شما را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. لذا اگر کالایی دارید که جا به جایی و ارسال آن به شیوه زمینی و دریایی می‌تواند به ضرر و آسیب های مادی و معنوی منجر شود، فریت بار بهترین روش‌ارسال بار برای شما می‌باشد.

فریت بار به ژاپن، همه جانبه و بدون محدودیت

شما عزیزان می‌توانید انواع بارهای مجاز خود را بدون هیچ‌ گونه محدودیت در وزن و حجم بار به مقصد مورد نظر خود در کشور ژاپن ارسال کنید. بارهای ارسالی شما می‌تواند حاوی بارهای معمولی نظیر چمدان های لباس، اضافه بارهای مسافری، لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، صنایع دستی، بارهای فاسد شدنی نظیر مواد غذایی، بارهای خطرناک به شرط داشتن مجوز و بسته بندی تخصصی و… باشد.

شرکت های فریت بار به ژاپن (فریت فوروارد)، مشاوره های رایگان و‌خدمات‌ جانبی دیگر

شرکت های فریت بار مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی که امور نظارت بر اجرای درست و صحیح قوانین و مقررات گمرکی و دستورالعمل های شرکت های هواپیمایی را بر عهده دارند، وظیفه ارائه خدماتی نظیر مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی مربوط به حمل بار هوایی به مسافران و فرستندگان بار را نیز عهده دار هستند.

دانستنی های لازم جهت حمل بار هوایی به ژاپن توسط پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

  • مکان دقیق پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام خمینی

به هنگام مراجعه به فرودگاه امام از سمت اتوبان تهران قم یا همان بزرگراه خلیج فارس، پس از طی حدود بیست و سه کیلومتر از عوارضی اتوبان از سمت تهران به قم، از خروجی فرودگاه امام خارج شده، در بزرگراه فرودگاه از دومین خروجی سمت راست خارج شده ، مجددا اولین خیابان سمت راست را ادامه داده تا به بلوار پایانه هوشمند بار( بلوار خاتم) برسید، بعد از طی حدود یک کیلومتر در سمت راست شما به ورودی پایانه هوشمند بار فرودگاه امام می رسید.

نکته مهم: جهت آگاهی شما از فاصله تقریبی چند میدان اصلی شهر تهران تا قسمت کارگو فرودگاه امام و مدت زمان رفت و آمد در اینجا ذکر می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان ذکر شده جهت رفت و آمد، بدون احتساب ترافیک شهر تهران می باشد و بطور قطع مدت زمان رفت و برگشت به بخش فریت بار فرودگاه از زمان ذکر شده بسیار بیشتر خواهد شد!

  • فاصله میدان تجریش تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان آزادی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود چهل و شش کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت(بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت ونیم است.
  • فاصله میدان فاطمی تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان کاج در سعادت آباد تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه و پنج کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران)یک ساعت و نیم است.
  • فاصله میدان هفت تیر تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود پنجاه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) دو ساعت است.
  • فاصله میدان هفت حوض تا پایانه هوشمند بار در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی حدود شصت و سه کیلومتر و مدت زمان رانندگی فقط جهت رفت و برگشت (بدون احتساب ترافیک شهر تهران) حدود دو ساعت است.

 

  • ساعت کاری پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

پایانه هوشمند تحت نظر گمرک فرودگاه امام از ساعت هشت صبح تا پانزده بعد از ظهر به طور رسمی فعالیت میکند. پایانه هوشمند بار روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ، دایر نمی باشد.

  • امور اداری فریت بار به ژاپن در باربری فرودگاه امام خمینی

به طور معمول انجام مراحل اداری لازم به جهت حمل بار هوایی به کشور ژاپن، از هنگام دریافت بار توسط گمرک فرودگاه امام خمینی، تا صدور بارنامه هوایی، انجام مراحل قانونی و امور حراستی و تحویل بار به ایرلاین منتخب شده، جهت خروج قانونی بار از مرز های هوایی گمرک ایران به یک روز کامل کاری زمان نیاز دارد.

همکاری با بخش بار فرودگاه امام خمینی جهت فریت بار به ژاپن مطابق با قوانین گمرکی تقریبا تمامی افراد اعم از ایرانی و غیر ایرانی، مسافر، مهاجر ، تاجر، دانشجو و….می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات از سرویس فریت بار جهت ارسال بار به کشور ژاپن و دیگر کشورهای جهان اقدام کنند.

  • کالاهای مجاز اعلام شده توسط بخش بار و کارگو فرودگاه امام خمینی جهت فریت بار به ژاپن

گمرک و پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی جهت برقراری نظم و امنیت علاوه بر اعمال برخی سیاست های امنیتی، عبور تعدادی از کالاها را از مرزهای هوایی فرودگاه امام خمینی ممنوع اعلام کرده و عبور برخی کالاهای دیگر را بلامانع دانسته است. در ادامه به معرفی تعدادی از کالاها و اقلامی می‌پردازیم که ارسال آنها به کشورهای خارجی از طریق مرزهای هوایی فاقد مشکل می‌باشند.

    • حمل هوایی اثاثیه و‌ لوازم منزل به ژاپن

در زمان مهاجرت به هر یک از شهر های واقع در ژاپن شما عزیزان می‌توانید از سرویس فریت بار و کارگو به جهت ارسال لوازم و اثاثیه های منزل خود اقدام نمایید. بارهای ارسالی شما می‌تواند شامل کلیه اسباب و اثاثیه خانه از جمله مبلمان، کمد و تخت خواب، بوفه، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، تابلو، ظروف شکستنی، فرش و…. باشد.

    • ارسال هوایی وسایل شخصی و اضافه بار های مسافرتی به ژاپن

دیگر نیازی به نگرانی بابت جریمه های سنگین اضافه بار نیست. چرا که شما عزیزان می‌توانید کلیه لوازم شخصی و اضافه بارهای مسافری خود را از طریق سیستم فریت بار و کارگو ارائه شده توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با پرداخت هزینه های اندک و مقرون به صرفه به تمامی شهر های واقع در ژاپن ارسال کنید. جهت ارسال اضافه بار به ژاپن فقط کافی است چند روز قبل از سفر درخواست خود را مبنی بر حمل بار هوایی در باربری فرودگاه امام خمینی به ثبت برسانید.

    • حمل هوایی لوازم دانشجویی به ژاپن

چنانچه از جمله افرادی هستید که تصمیم به ادامه تحصیل و اخذ مدارک معتبر در هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور ژاپن را گرفته اید، می‌توانید جهت بسته بندی تخصصی و فریت بار لوازم خود از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی اقدام نمایید.

ارسال هوایی هرگونه بسته های پستی به ژاپن
ارسال انواع بسته حاوی اضافه بار، مواد غذایی، هدیه و سوغاتی، خرده بارهای شخصی و… با بسته بندی تخصصی و با حداقل وزن ۴۵ کیلوگرم از طریق ترمینال بار فرودگاه امام خمینی و موافقت دایره فریت بار گمرک فرودگاه امام به راحتی و به شکل کاملا قانونی صورت می‌گیرد.

    • حمل هوایی حیوان های خانگی به ژاپن

چنانچه علاقه دارید هنگام سفر و یا مهاجرت خود به کشور ژاپن حیوان های خانگی خود اعم از سگ، گربه، انواع پرنده، خرگوش و… را به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به شهر مقصد خود در ژاپن ارسال کنید، لازم است بدانید که مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی یاری رسان شما عزیزان در انجام مراحل اداری لازم جهت ارسال حیوان های خانگی، ارائه مشاوره های رایگان و سایر خدمات جانبی می‌باشد.

    • ارسال هوایی جنازه متوفی به ژاپن

گاهی ممکن است در شرایطی نظیر فوت شهروند ژاپنی در ایران و یا درخواست یکی از بستگان نزدیک مهاجران به ژاپن مبنی بر ارسال جنازه متوفی به این کشور، ضرورت ارسال هوایی تابوت و جنازه متوفی پیش‌ آید. در چنین شرایطی شما عزیزان می‌توانید جهت ثبت درخواست خود مبنی بر ارسال متوفی به ژاپن و کسب اطلاعات لازم در این زمینه با کارشناسان مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی تماس حاصل فرمایید.

    • حمل هوایی بار ها و کالاهای صادراتی و تجاری به ژاپن

ارسال بارهای تجاری و صادراتی به صورت هوایی و با استفاده از هواپیماهای مخصوص، از طریق کاهش مسافت و ایجاد امنیت بیشتر در طول مسیر، بهترین روش برای ارسال اینگونه اقلام به کشور ژاپن می‌باشد. به عبارتی شما می‌توانید کلیه بارهای تجاری خود همانند ماشین آلات صنعتی، تابلو های نقاشی، دستگاه های الکترونیکی، دارو، تجهیزات نمایشگاهی و… را از طریق مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی و از طریق سیستم حمل بار هوایی به کشور ژاپن ارسال کنید.

      • فریت فرش ها و هرگونه صنایع دستی

صادرات صنایع دستی از جمله کالاهایی است که شاید نسبت به سایر اقلام تجاری توجه کمتری به آنها شده. اما اینگونه اقلام می‌توانند علاوه بر کسب درآمد ارزی و سود بالا برای صادرکنندگان آن، باعث ترویج و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در کشورهایی نظیر ژاپن نیز شوند. لذا شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بخش ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی نسبت به ارسال فرش و انواع صنایع دستی اصیل ایرانی به کشور ژاپن و دیگر کشورهای جهان اقدام نمایید.

      • فریت کالاهای صنعتی و اقلام نمایشگاهی

حمل هوایی کالاهای صنعتی و نمایشگاهی از طریق سیستم کارگو و توسط پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی، سریعترین و امن ترین راه ارسال اینگونه اقلام است. به گونه ای که حجم زیادی از آنها سالانه توسط تجار به کشورهایی نظیر ژاپن ارسال می‌شود.

      • فریت مواد غذایی نظیر زعفران و خشکبار

ارسال مواد غذایی نظیر زعفران به خارج از کشور هیچ گونه محدودیتی ندارد، و صادرکنندگان می‌توانند زعفران، خشکبار و انواع مواد غذایی نظیر میوه، سبزیجات، گوشت و…را در هر وزنی و حجمی که باشند به کشورهای خارجی نظیر ژاپن ارسال کنند.

    • حمل هوایی آثار هنری و انواع تابلو به ژاپن

آثار هنری نظیر تابلوهای نقاشی، مجسمه و… از جمله اقلامی هستند که به جهت حمل هوایی به کشور ژاپن نیازمند اخذ مجوزهای مرتبط و معتبر برای هنرمندانی هستند که قصد ارسال آثار و ارائه خود در نمایشگاه های مختلف هنری برگزار شده در ژاپن را دارند. توجه داشته باشید که فریت بار این آثار نسبت نسبت به سایر کالاهای ارسالی به کشورهای خارجی نظیر ژاپن، از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ از این رو به بسته بندی تخصصی نیاز دارد. توجه کنید که تمامی موارد مذکور جهت حمل آوار هنری توسط پرسنل مجرب مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی قابل انجام است.

فریت بار به ژاپن

فریت بار به ژاپن

محدودیت های ارسال کارگو به ژاپن را از یاد نبرید!

حمل بار هوایی از مبدا فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه های ژاپن شامل سه دسته از قوانین می‌باشد که می‌بایست حتما از آنها اطلاع داشته باشید:

  • قوانین پایانه هوشمند بار و گمرک فرودگاه امام‌ خمینی

  1. کلیه کشورها از جمله ایران با توجه به اوضاع داخلی خود قوانینی را برای ورود و خروج انواع بار وضع کرده اند، که تمامی مسافران، مهاجران و تجار را ملزم به دانستن و اجرای آنها می‌دارد.
  2.  ارسال انواع ‌مواد مخدر ، سلاح و مهمات اعم از گرم و سرد ، انواع عتیقه و زیرخاکی ، طلا بیش از ۱۵۰ گرم ، پول نقد بیشتر از سقف مشخص شده و… به کشور ژاپن ممنوع می‌باشد.
  3. مسافران و مهاجران می‌توانند جهت ارسال اضافه بارها و اسباب و اثاثیه منزل خود پس از انجام مراحل بسته بندی بار، تشریفات گمرکی و صدور بارنامه نسبت به تحویل بار خود به ایرلاین اقدام کنند.
  4. صادرات بار توسط تجار نیز تنها با استفاده از کارت بازرگانی و طی مراحل و تشریفات مخصوص بارهای تجاری و ارائه مدارک لازم، انجام می‌گیرد.

تذکر: به یاد داشته باشید همانطور که پیشتر یادآور شدیم، که ارسال بارهای تجاری به ژاپن در دوره های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مشمول قوانین متفاوتی است که توسط گمرک این کشور صادر می‌شود.

  • قوانین خطوط هوایی

همانطور که اطلاع دارید ارسال بار به صورت و با استفاده از هواپیما به لحاظ امنیت بالای فرودگاه ها، وجود کارشناسان آب و هوایی و برج مراقبت از جمله امن ترین مسیر های ارسال بار به کشور ژاپن شمرده می‌شود. با این حال وجود قوانینی که از طرف شرکت های هواپیمایی جهت حفظ سلامت بار، مسافران و هواپیما و تجهیزات فرودگاهی وضع شده در افزایش ایمنی حمل و نقل هوایی نقش زیادی داشته است. برخی قوانینی که از جانب شرکت های هواپیمایی وضع شده به این شرح است:

  1. کلیه بارهای مسافری و تجاری برای ارسال به ژاپن بایستی به طور تخصصی و مطابق استانداردهای بین المللی بسته بندی شوند.
  2. حمل کالاهای خطرناک می‌بایست از دستورالعمل های شرکت حمل هوایی IATA تبعیت کند.
  • قوانین گمرک ژاپن

با در نظر گرفتن تفاوت قوانین گمرکی فرودگاه امام خمینی با قوانین فرودگاه های ژاپن در نحوه پذیرش بارهای مسافری و تجاری، تشریفات گمرکی، مدارک لازم، نحوه محاسبه هزینه ها و… بهتر است قبل از هرگونه اقدام به ارسال هوایی بار اطلاعات کافی را در رابطه با قوانین فرودگاه های ژاپن بدست آورید، تا در روند ارسال دچار مشکل نشوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در قسمت باربری فرودگاه امام تماس بگیرید.

عواملی که در صورت وجود باعث تغییر هزینه های ارسال هوایی بار به ژاپن می‌شوند

با توجه به تاثیر زیادی که نوع بار، حجم بار و نحوه گزینش بار در تعیین هزینه های نهایی ارسال بار به ژاپن دارند، در ادامه تاثیر هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  • نوع باری که ارسال می‌شود در تعیین هزینه مؤثر است

نوع بار یکی از موثرترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه های ارسال بار به کشور ژاپن شمرده می‌شود. منظور از نوع بار در اینجا تجاری بودن بار ارسالی و یا مسافری بودن آن است. چنانچه بار شما تجاری باشد و برای صادرات به ژاپن تهیه شده باشد، بایستی مراحل اداری، حراستی و تشریفات گمرکی مخصوص به خود را طی کند.

همچنین ارائه کارت بازرگانی، گواهی مبدا، تایید اصالت کالا توسط افسر گمرک و… نیز در صادرات بار به ژاپن ضروری می‌باشد که هر یک هزینه های مربوط به خود را طلب می‌کند. اما ارسال بار مسافری به تشریفات خاصی نیاز نداشته و تنها شامل هزینه های جزئی مانند بسته بندی بار جهت جلوگیری از آسیب به بار می‌شود. با توجه به توضیحات فوق مشخص است که هزینه های ارسال بارهای تجاری نسبت به بار مسافری بیشتر خواهد بود.

  • حجم باری‌ که ارسال می‌شود در تعیین هزینه مؤثر است

حجم بار از مهم ترین عوامل موثر در تعیین هزینه های ارسال بار به کشور ژاپن است، که رابطه مستقیمی با هزینه های فریت بار به این کشور دارد. در واقع مطابق یک قانون بین المللی برای محاسبه وزن محاسباتی ، یک بسته بار به ابعاد یک متر مکعب باید حداقل صد و شصت و هفت کیلوگرم محاسبه شود.

به عبارتی از مقایسه وزن حجمی یک بسته با وزن باسکولی آن، وزن محاسباتی بدست می‌آید. فرمول بین المللی برای محاسبه وزن حجمی یک بسته به این صورت است:
(حاصل ضرب ابعاد بسته به سانتی متر، تقسیم بر عدد شش هزار)
توجه داشته باشید که شرکت های حمل بار از بین وزن باسکول و وزن حجمی بسته، عدد بزرگتر را به عنوان وزن محاسباتی در نظر می‌گیرند.

  • نحوه انتخاب وسایل در تعیین هزینه موثر است

اینکه بار خود را با چه لوازمی پر می‌کنید می‌تواند نقش زیادی در تعیین هزینه های ارسال آن به ژاپن داشته باشد. به طور مثال چنانچه بار شما حاوی چمدان های لباس، خرده بارهای مسافری، آلبوم های خانوادگی، کتاب، قاب عکس و… باشد، تنها به هزینه های جزئی و اندک به جهت بسته بندی نیاز دارد. همچنین چون بار شما حاوی اجناس تجاری نیست عوارض گمرکی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.

اما اگر بار شما حاوی لوازمی چون وسایل الکترونیکی، لوازم منزل مثل تخت، مبلمان، پیانو، بوفه، مواد غذایی و… باشد، علاوه بر اینکه باید هزینه جداگانه ‌ای را بابت بسته بندی تخصصی و استفاده از داربست و جعبه های مقوایی پرداخت کنید، در صورت تشخیص افسر گمرک مبنی بر وجود بار تجاری و اجناس نو در بار، عوارض گمرکی نیز به هزینه های شما اضافه خواهد شد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه با مشاوران ما در قسمت باربری فرودگاه امام تماس حاصل فرمایید.

به طور معمول ارسال کارگو به ژاپن از باربری فرودگاه امام خمینی خواهان چه مدت زمانی است؟

مدت زمان لازم جهت ارسال بار به کشور ژاپن، به طور معمول، بین چهار الی پنج روز برآورد می‌شود. اما توجه داشته باشید که مدت زمان اعلام شده با توجه به تاثیر عواملی چون شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و ترافیک بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی ممکن است با اندکی تاخیر همراه باشد.

روش های ترخیص بار از گمرک فرودگاه های ژاپن را بدانید!

بر اساس قوانین گمرکی کشور ژاپن، هیچ گونه محدودیتی در ارسال بارهای تجاری و مسافری به این کشور وجود ندارد. ترخیص کالاهای تجاری از گمرک فرودگاه های ژاپن مستلزم به همراه داشتن مدارکی نظیر کارت بازرگانی، بارنامه، پروفرما، پکینگ لیست، گواهی مبدا و سایر مدارک مرتبط و معتبر شغلی می‌باشد.

تجار و صادرکنندگان بار می‌توانند پس از ارائه مدارک فوق و پرداخت عوارض گمرکی مجوز ترخیص بار خود را دریافت کنند. از هنگام ورود بار به گمرک ژاپن تا ۴۸ ساعت زمان دارید تا نسبت به انجام امور اداری و ترخیص بار خود اقدام کنید در غیر این صورت بار به انبار فرودگاه منتقل شده و هزینه های انبارداری باری نیز شما لحاظ می‌گردد. تذکر: به بارهای مسافری عوارض تعلق نمی‌گیرد.

حمل بار به ژاپن

حمل بار به ژاپن

انواع خدمات مورد استفاده در ارسال کارگو به ژاپن از مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی

  • بسته بندی تخصصی بار

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به منظور حفظ سلامت بار های مسافری و تجاری شما عزیزان و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در پروسه ارسال بار به کشور ژاپن، امکان بسته بندی تخصصی تمام کالاهای ارسالی از جمله لوازم منزل، وسایل آشپزخانه، آثار هنری، تجهیزات ورزشی، کالاهای صنعتی، مجسمه ها، مواد غذایی و… را با بهترین کیفیت ممکن و رعایت نکات ایمنی فراهم کرده است. جهت ثبت درخواست خود مبنی بر بسته بندی تخصصی بار با کارشناسان ما در تماس باشید و یا عبارت ” بسته بندی تخصصی” را در وب سایت مجموعه جست و جو کنید.

  • ترابری بار در سراسر ایران

پس از ثبت درخواست شما برای ارسال و بسته‌ بندی تخصصی بار به ژاپن، بار مذکور در هر نقطه از کشور که باشد، توسط مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با کمترین هزینه های ممکن به باربری فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

  • انبارداری

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی به جهت کاهش نگرانی های شما عزیزان، امکان انبارداری بارهای مسافری و تجاری شما را فراهم کرده است. لذا می‌توانید در صورت نیاز کالاهای خود را تا زمان ارسال در انبار مجموعه نگهداری کنید.

  • تشریفات گمرکی لازم

به اظهار شدن یک کالا که قرار است جهت واردات یا صادرات از گمرک خارج شود ترخیص کالا گفته می‌شود؛ و به مراحلی که فرستنده بار یا نماینده وی جهت ترخیص بار انجام می‌دهد تشریفات گمرکی اطلاق می‌گردد. تشریفات مذکور شامل مراحلی همچون وزن کردن بار، تایید اصالت کالا، دریافت مدارک لازم جهت خروج قانونی بار از مرز هوایی کارگو فرودگاه امام خمینی، دریافت پته مسافری و… است که انجام آنها با به همراه داشتن مدارک زیر ممکن می‌شود:

  • لیست بسته ‌بندی و پکینگ کالاها و اقلام ارسالی به همراه ابعاد دقیق آنها
  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده بار
  • اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده بار
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی گیرنده بار و شماره تلفن وی در مقصد

 

  • صدور بارنامه

بارنامه قراردادی بین فرستنده بار و حمل کننده بار است که مشخص می‌کند بار توسط صاحب بار (فرستنده) به مسئول بار (شرکت هواپیمایی) تحویل داده شده است. بارنامه هوایی پس از بسته بندی بار و انجام تشریفات گمرکی با مناسب ترین نرخ حمل بار به کشور ژاپن صادر می‌شود و فرستنده بار می‌تواند جهت ارائه بار خود به شرکت هواپیمایی جهت ارسال به کشور ژاپن اقدام نماید.

مجموعه خدمات فریت بار فرودگاه امام خمینی با کسب تجارب فراوان و ارزنده در طی سالها فعالیت در زمینه حمل بار هوایی به کشورهای خارجی نظیر ژاپن، آماده خدمت و یاری رسانی به شما عزیزان در پروسه ارسال بار به صورت هوایی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه تماس حاصل کنید.

سوالات متداول