وبلاگ

فریت بار؛ سفری سبک و کم هزینه با توشه ای سنگین

خدمات فریت بار در دنیایی که وزن مجاز چمدان ها در هواپیما در حال کاهش و هزینه حمل هوایی بار اضافی به سرعت در حال افزایش روز افزون است، مشتریان شرکت های هواپیمایی  از حمل وسایلی که دوست دارند در سفر خود به همراه بیاورند نا امید می شوند یک راه حل مناسب است.

چرا خدمات فریت بار ؟

این درحالی است که طبق قوانین شرکت های هواپیمایی، این روزها شما می توانید فقط یک یا دو چمدان با خود به همراه داشته باشید؛ اگرچه هزینه ای از شما  بابت  حمل آن دریافت نمی کنند، اما باید به یاد داشت که کالاهایی که از نظر اندازه ، وزن و حجم بزرگ تر از استاندارد لازم هستند بدون فریت بار، به طور کل باید خط بطلان بر حمل آنها کشید.

ما در مقاله فریت بار چیست درباره این باره بصورت کامل توضیح داده ایم اگر نیازی دیدید می توانید مقاله” فریت بار چیست ؟ “ را مطالعه فرمائید.

از طرفی مسافرت بدون توشه ( یا حداقل یک چمدان دستی حاوی وسایل شخصی ضروری ) بدین معنی است که دیگر نیازی به کشیدن چمدان به دنبال خود نیستیم و احتمال گم شدن، آسیب دیدن یا ربوده شدن بار همراه ما در زمان ترانزیت نیز به طور کامل حذف می شود.

از طرف دیگر، اکثر مردم در زمان سفر لوازمی بیش از نیاز اصلی را با خود حمل می کنند. این موارد معمولا شامل یک جفت کفش اضافه، چند دست لباس اضافه و لوازمی از این قبیل هستند که فقط موجب پر شدن چمدان مسافر می شود درحالی که جای اصلی آنها در همان خانه است.

خدمات فریت بار ؛ راه حل ارزان و راحت برای حمل هوایی لوازم شخصی در سفرهای طولانی مدت

اگر مسافر برای مدت طولانی تصمیم به سفر بگیرد چگونه باید لوازم شخصی مورد نیاز و علاقه خود را حمل کند که موجب طولانی شدن فرایند سفر هوایی در فرودگاه نشود و علاوه بر کاهش هزینه های گزاف پرداختی جریمه اضافه بار به ایرلاین ها ، با امنیت و سلامت به مقصد برسد؟

در این مواقع شرکت های ارائه دهنده خدمات فریت بار ، وارد عمل می شوند. به طوری که ابتدا درخواست مسافران یا مهاجران را برای بسته بندی بار مازاد و فریت بار، دریافت می کنند و سپس کالای درخواستی را به هر نقطه ای از دنیا که مد نظر یا مقصد نهایی مشتری باشد ارسال می کنند و بنا به درخواست فرستنده کالا ، بار را در فرودگاه مقصد ترخیص نموده و به مقصد نهایی مورد نظر مشتری میرسانند.

حالا این خدمات می تواند بسته بندی و حمل هوایی وسایل شخصی مورد نظر برای تفریحات ساحلی و یا توشه همراه کوه نوردان و ورزشکاران در مقاصد مختلف باشد ، یا فریت بار لوازم مورد نیاز برای زندگی ، اقامت دایم مهاجرین و یا اقامت موقت تحصیلی دانشجویان.

پیشنهادات شرکت های خدمات فریت بار مسافری چیست ؟

این شرکت ها برای جلب رضایت مشتری پیشنهادات متعددی را آماده ارائه می کنند تا مسافران و مشتریان نگرانی بابت پرداخت هزینه گزاف جریمه اضافه بار به ایرلاین ها را نداشته باشند. از طرفی استفاده از شرکت های خدمات فریت بار، به دلیل جلوگیری از صرف ساعت ها حضور در صف های طولانی و به هم ریختن محتوای چمدان در زمان کنترل و کاهش ریسک گم شدن احتمالی یا تغییر مسیر به آسان تر شدن سفر نیز کمک می کند.

یکی از مواردی که میزان نگرانی مردم در زمان استفاده از خدمات حمل هوایی کالا را کاهش می دهد قابلیت رسد  آنلاین کالا و موقعیت لحظه به لحظه آن در طول مدت حمل هوایی است که دیگر استرس گم شدن بار، معنای خود را از دست می دهد.

نحوه ارائه خدمات حمل هوایی بار در کشورهای پیشرفته همچون امریکا به عنوان یکی از کشورهای پیشگام در صنعت حمل و نقل هوایی جهان در پنج مرحله می باشد که به ترتیب :

  1. ثبت سفارش
  2. بسته بندی
  3. رزرو حمل
  4. حمل هوایی کالا و تحویل بار

که ظرف ۶ ساعت سفارش مشتری تحویل گرفته می شود و تا ۲۴ ساعت آینده در هر نقطه ای از کشور تحویل داده می شود. اما در حالت حمل بین المللی زمان تحویل گرفتن بار تا  تحویل آن در مقصد از ۲۴  تا ۷۲ ساعت انجام می شود و ارسال آن تابع شرایط مختلف همچون مسافت و زمان پرواز است.

شرایط خدمات فریت بار در ایران چگونه است ؟

در ایران نیز طی دو سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه حمل و نقل هوایی شامل نوسازی و توسعه فرودگاه ها و خرید هواپیماهای جدید برای توسعه ناوگان هوایی کشور انجام و همواره بر ترانزیت و حمل بار هوایی تاکید شده است. اگر چه حمل هوایی کالا در ایران بیشتر به صورت واردات و صادرات انجام می شود و ترانزیت بسیار محدود است، لیکن استفاده عموم مردم از حمل و نقل هوایی کالا در حال گسترش میباشد.

متولیان صنعت حمل و نقل هوایی در کشور نیز معتقد هستند؛ باید حمل ونقل درب به درب در کشور چه برای بخش باری و چه برای بخش مسافری معنا پیدا کند. زیرا در نتیجه آن نظام حمل و نقل کشور تغییر خواهد کرد. قطعا با راه اندازی نظام حمل و نقلی درب به درب زمان سیر و سفر به طور قابل توجهی کاهش می یابد و برای راه اندازی این سیستم حمل و نقل چند وجهی و ترکیبی را باید جدی بگیریم.

خدمات فریت بار و کارگو فرودگاه امام IKAFreight چیست ؟

شرکت ارائه دهنده خدمات حمل هوایی  بار و  کالا در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران است. همچنین خدمات صادرات و واردات هوایی به سایر نقاط جهان را از طریق فریت بار انجام میدهد.ضمن اینکه این شرکت گام موثری در حمل درب به درب برداشته که همواره یکی از موارد مورد تاکید متولیان حمل و نقل هوایی کشورمان در طی چند سال اخیر بوده است.

لازم به ذکر است، هزینه حمل ونقل هوایی برای واردات و صادرات تا چند برابر هزینه حمل و نقل زمینی میباشد. در جهان حمل و نقل عمده کالاهایی که از طریق هوایی ارسال می‌شوند، کالاهای با ارزش ، سریع الفساد مثل : دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی مثل گوشت، ماهی و میوه و سبزیجات است.

در کشور ما نیز عمده کالاهای صادراتی  از طریق هوایی مربوط به فرش ، وسایل شخصی غیر همراه  مسافر،خشکبار، میوه و سبزیجات میباشد.  از سوی دیگر برخی کالاها مثل کامپیوتر، لپ تاپ ، موبایل  با توجه به این که سرعت بازار در این تیپ‌ کالاها و تغییر قیمت شان بسیار زیاد است از طریق هوایی وارد می‌شوند.

اما یک سوال سیاسی ؟!

در پایان این سوال به وجود می آید که شرکت های ارائه دهنده خدمات فریت بار ، بهمراه خدمات تکمیلی بسته بندی ، حمل زمینی و یا ترخیص کالا از مبادی ورودی و خروجی کشور، رقیبی برای ایرلاین ها محسوب می شوند یا فرصتی برای توسعه و به روز رسانی نحوه ارائه خدمات حمل و نقل  پیر و عقب مانده کشور؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *