سوالات متداول

نحوه اندازه گیری وزن بار هوایی در پروسه فریت بار ، چگونه است ؟

 

 

فرستندگان بار اعم لوازم شخصی ، لوازم منزل و یا بار تجاری می بایست توجه داشته باشند که نوع بار آن ها در تعیین وزن بار هوایی محاسباتی جهت فریت بار بسیار مهم می باشد به طور مثال فرستادن چند قطعه فرش یا کتاب ، با فرستادن تخته خواب و مبلمان منزل در تعیین وزن نهایی بار شما تفاوت بسیاری به وجود می آورد. همچنین نحوه بسته بندی بار در تعیین وزن بار شما ایجاد تفاوت خواهد کرد به طور مثال فشرده کردن البته در فریت بار و یا به طور معمول فرستادن آن ها در حجم بار شما تغییرات زیادی ایجاد می کند که این منجر به تغییر وزن بارتان بر اساس حجم آن خواهد شد.

اولین نفر در تعیین وزن بار هوایی جهت فریت بار خود شما هستید.

در صورتی که تمایل به فریت بار خود دارید میبایست سر فرصت بارهایی را که قصد ارسال آن ها را دارید در گوشه ای جمع کنید و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام وسیله را به صورت هوایی حمل نمایید و کدام وسیله ارزش حمل را به صورت هوایی را ندارد. به طور مثال فرش ایران که در خانه همه افراد یافت می شود ، قطعا در کشور های خارج از ایران همتایی ندارد، برای همین اکثر خانواده های ایرانی و مسافرین فرش های خود را فریت می نمایند اما فرستادن تخت خواب و یا میز توالت که می توان در اکثر مواقع در همه جای دنیا با قیمت بسیار ارزان تر آن را تهیه نمود از ایران و به صورت هوایی اصلا به صرفه نمی باشد. لذا توجه داشته باشید اولین نفر در تعیین وزن بار هوایی ، خود شما هستید که لازم را از غیر لازم تفکیک کرده و وسایلی که حمل آن ها برای شما از نظر مادی و معنوی مهم هستند را جهت فریت بار انتخاب فرمایید.

وزن حجمی در فریت بار چیست ؟

تمامی شرکت های هواپیمایی جهت یک متر مکعب بار تقریبا ۱۷۰ کیلوگرم حداقل شما را شارژ می نمایند این یعنی اگر شما باری داشته باشید که سبک (مثلا ۱۲۰ کیلوگرم) باشد و حجم آن یک متر مکعب باشد بنا بر قوانین شرکت هواپیمایی وزن محاسباتی بار شما ۱۷۰ کیلوگرم درج خواهد شد اما در صورتی که بار شما با حجم یک متر مکعب دارای وزن ۳۰۰ کیلوگرم باشد شما طبق همین قانون ملزم به پرداخت هزینه فریت بار جهت ۳۰۰ کیلوگرم هستید. نحوه اندازه گیری وزن حجمی نیز ، اندازه طول ضرب در عرض ضرب در ارتفاع هر جعبه ، به سانتی متر ، تقسیم آن عدد به ۶۰۰۰ می باشد . در صورتی که عدد به دست آماده از وزن جعبه شما بیشتر باشد « عدد به عنوان وزن محاسباتی بار شما توسط شرکت هواپیمایی در نظر گرفته می شود.

لوازم منزل ، فریت بار و وزن حجمی

لوازم منزل به طور طبیعی به علت حجم زیادی که اشغال می کنند در ۹۰ درصد مواقع جهت فریت بار به طور حجمی محاسبه می گردند.تصور کنید : مبلمان ، بوفه ، ویترین ، گلدان ، تخته خواب ، آینه ، تابلو نقاشی ، صندلی و …. اکثر این وسایل پس از بسته بندی اصولی جهت حمل بار هوایی دارای حجم زیادی هستند که به این دلیل اکثر این وسایل با وزن حجمی جهت فریت بار محاسبه می گردند. بعضی از وسایل مانند فرش ، کتاب ، مجسمه و … نیز ذاتا وزن زیادی دارند و جهت فریت بار حجمی به حساب نیامده و وزن واقعی آن ها محاسبه می گردد. این شما هستید که با علم به این موضوع که کدام وسیله حجمی به حساب می آیند و کدام غیر حجمی ، وسایلی که ارزش حمل هوایی دارند و جهت فریت بار بسته بندی می نمایید.

نحوه بسته بندی صحیح بار لوازم شخصی و لوازم منزل جهت صرفه جویی در فریت بار

در صورتی که شما وسایلی که مایل به ارسال هوایی آن هستید را مشخص نموده اید می بایست توجه داشته باشید نحوه بسته بندی لوازم منزل شما در تعیین وزن بار هوایی جهت محاسبه مبلغ فریت بار ، پرداختی به شرکت هواپیمایی ، بسیار مهم می باشد سعی کنید پس از بسته بندی وسایل حجیم از فضا های خالی درجعبه استفاده نمایید و ظروف و البسه و وسایل کوچک در بین این فضا ها قرار دهید. سعی کنید به جای ضربه گیر در بین ضروف شکستنی از البسه خود استفاده نماید ، سعی کنید لباس های خود را به صورت فشرده درون جعبه ها و چمدان ها قرار دهید. در نظر گرفتن همین مطالب ساده باعث می شود که وزن بار شما در انتها ، جهت فریت بار ، به نفع شما تقلیل یابد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *